Привет колеги,
Както се разбира в темата, по някаква причина не иска да запали Поля. Теоретичните възможни причинители уж трябва да са акумулатор/стартер/алтернатор. При завъртане на ключа нищо не чувам, нито виене, нито пукане, нито някакво механично движение. Светлините си работят уж. Мислех, че е акумулатора и уж си давах ток с друга кола, пак без успех. Не иска да запали. Зареждах акумулатора със зарядно. Измери 12.43V изваден от колата. Почвам да си мисля, че проблема не е в акумулатора, ами стартер или алтернатор. Не знам, алтернатора, дали умира "изведнъж", както и стартера. Моля за мнения за обърканата ми глава. Благодаря предварително ! :)
Polo 9N 2003, 1.4 BBY - не иска да пали
- stefan4o
- Мнения: 19295
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Polo 9N 2003, 1.4 BBY - не иска да пали
Здравей, колега. Клеморед, евентуално?
Re: Polo 9N 2003, 1.4 BBY - не иска да пали
Привет колега, извинявам се за невежеството си. Какво трябва да представлява клемореда и как да го проверя ?
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Polo 9N 2003, 1.4 BBY - не иска да пали
Това е тази част, която се задейства от контактния ключ.
Вариантите са 2 - сменяш го, или слагаш допълнителен бутон за стартера.
Може да направиш проба, като подадеш с кабел от акумулатора плюс на тяговат намотка на бендикса на стартера, но при теб това е малко трудно. Иди при някой електричар, като запалиш колата с бутане.
Вариантите са 2 - сменяш го, или слагаш допълнителен бутон за стартера.
Може да направиш проба, като подадеш с кабел от акумулатора плюс на тяговат намотка на бендикса на стартера, но при теб това е малко трудно. Иди при някой електричар, като запалиш колата с бутане.
Re: Polo 9N 2003, 1.4 BBY - не иска да пали
Благодаря колега, просто ми се иска да съм елиминирал другите възможности (акумулатор/стартер/алтернатор). Евентуално да препоръчате електричар за гр. София ? Ако разсъждавам правилно, проблема не би трябвало да е в акумулатора със сигурност, защото и при подаване от друга кола (дизел, че полото е с 44Ah) пак не върти и не се мъчи да запали дори. Алтернатора не би трябвало да има проблем при паленето, защото стартера трябва да е вързан към акумулатора директно. Тоест ако е проблемен алтернатора, би трябвало да си запали, ама да свети лампичката за акумулатора и да разрежда? Извинявам се за глупавите въпроси ... Въпросният клеморед посилен ли е да си го сменя сам, според вас ?
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Polo 9N 2003, 1.4 BBY - не иска да пали
Здравей колега,
Ако ти светят лампичките по таблото на контакт, не е клемореда! Първо си измери напрежението на акумулатора, става с мултицет, струва 10 лв! Явно е разреден, но щом подаваш ток от друг акумулатор и пак не пали, провери стартера, щом стартерът не върти, много вероятно проблемът да е в него, обикновено се прецаква бендикса или релето, само цъка не пали, първо го прави отвреме на време и после постоянно.
Ако ти светят лампичките по таблото на контакт, не е клемореда! Първо си измери напрежението на акумулатора, става с мултицет, струва 10 лв! Явно е разреден, но щом подаваш ток от друг акумулатор и пак не пали, провери стартера, щом стартерът не върти, много вероятно проблемът да е в него, обикновено се прецаква бендикса или релето, само цъка не пали, първо го прави отвреме на време и после постоянно.

Re: Polo 9N 2003, 1.4 BBY - не иска да пали
Привет колега,
Акумулатора е замерен изваден от колата на 12.43V с хубав мултицет, не за 10лв. Подавам ток от кола дизел с по-мощен със сигурност защото моята е бензинка 1.4, пак не върти .... Не се чува цъкане/щтракане/някакви паразитни шумове и т.н. Принципно лампите на таблото си светят нормално, просто когато се опитам да стартирам, гасне всичко и нищо не се случва и като си върне обратно ключа си светват пак. Четейки попаднах на евентуален проблем с масите, как мога да го проверя това ? Благодаря на всички и се извинявам за глупавите въпроси. Смятам се за технически грамотен, просто никога не ми се е налагало да работя по автомобил. Идиотските съвети са полезни и мисля, че ще се справя с тях. Разсъждавам и споделям всичко каквото ми дойде на ум. Колата се намира на кофти място и не съм сигурен, дали може да се запали с бутане. А пък стартера да се свали, не знам мога ли да се справя "на улицата". Не ме е страх да се изцапам. Благодаря предварително.
Акумулатора е замерен изваден от колата на 12.43V с хубав мултицет, не за 10лв. Подавам ток от кола дизел с по-мощен със сигурност защото моята е бензинка 1.4, пак не върти .... Не се чува цъкане/щтракане/някакви паразитни шумове и т.н. Принципно лампите на таблото си светят нормално, просто когато се опитам да стартирам, гасне всичко и нищо не се случва и като си върне обратно ключа си светват пак. Четейки попаднах на евентуален проблем с масите, как мога да го проверя това ? Благодаря на всички и се извинявам за глупавите въпроси. Смятам се за технически грамотен, просто никога не ми се е налагало да работя по автомобил. Идиотските съвети са полезни и мисля, че ще се справя с тях. Разсъждавам и споделям всичко каквото ми дойде на ум. Колата се намира на кофти място и не съм сигурен, дали може да се запали с бутане. А пък стартера да се свали, не знам мога ли да се справя "на улицата". Не ме е страх да се изцапам. Благодаря предварително.
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Polo 9N 2003, 1.4 BBY - не иска да пали
Според мен лампите не трябва да гаснат, преди да е запалила! Ако гаснат и няма ток, може да е и от контактния ключ (клемореда), със сигурност не трябва да гаснат лампите при стартиране, но при слаб акумулатор има цъкане и примигване, не знам дали лампата на акумулатора и EPC - то гаснат, би трябвало да не гаснат, освен ако няма никакъв ток да ги захрани.
Клеморедът е една пластмаса (контакт) при контактния ключ, на полото не съм го махал, махал съм пластмасите около волана. Чел съм, че при голфа е голяма мъка махането на клемореда и иска специален ключ, една скоба се използва, доколкото си спомням, маха се и волана, има теми във форума по въпроса.
Според мен трябва да се провери дали въобще има ток на стартера, аз това бих направил, огледай кабелите около акумулатора.
Ианче, акумулатор се мери под товар, в момента на палене, моят падаше на 11,7 В и после спря да пали въобще.
Клеморедът е една пластмаса (контакт) при контактния ключ, на полото не съм го махал, махал съм пластмасите около волана. Чел съм, че при голфа е голяма мъка махането на клемореда и иска специален ключ, една скоба се използва, доколкото си спомням, маха се и волана, има теми във форума по въпроса.
Според мен трябва да се провери дали въобще има ток на стартера, аз това бих направил, огледай кабелите около акумулатора.
Ианче, акумулатор се мери под товар, в момента на палене, моят падаше на 11,7 В и после спря да пали въобще.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Polo 9N 2003, 1.4 BBY - не иска да пали
Можеш ли да достигнеш стартера?
Re: Polo 9N 2003, 1.4 BBY - не иска да пали
Ами, вижда се стартера. Ако е за сваляне, май има болт от долу на колата. Ако е за тест с кабел, май имам достъп. За почукване по стартера също май мога с малко чукче. От опити да стартирам, май тотално си убих акумулатора, защото в момента като дам в положение "старт" всички тоци умират по колата докато задържа. :( Знам, че звучи нелепо, просто ако мога да я подкарам, веднага ще я заведа някой да я погледне... Просто все си мисля, че като пробвах да подам ток с другата кола и никаква реакция, затова изключвам акумулатора. Колата принципно не е правила проблеми. Пробвах с ключа по-силно да завъртя навътре настрани, ако не прави контакт клемореда. Нямаше успех ....
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Polo 9N 2003, 1.4 BBY - не иска да пали
Зареди акумулатора, дай контакт, изключи от скорост и с нещо метално дай на късо двете дебели шпилки на края на стартера. Там, дето влиза плюсовия кабел от акумулатора и тази под нея. На тези шпилки има гайки за ключ 13, не може да ги сбъркаш. Стартерът ще завърти и мотора ще запали.
Ако стартерът завърти, но не запали, ще извадиш куплунга на тънкия кабел, който влиза в шалтера и ще подадеш с кабел от акумулатора плюс. Тогава със сигурност бендикса ще изхвърли и ще запалиш.
Ако стартерът завърти, но не запали, ще извадиш куплунга на тънкия кабел, който влиза в шалтера и ще подадеш с кабел от акумулатора плюс. Тогава със сигурност бендикса ще изхвърли и ще запалиш.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7902
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Polo 9N 2003, 1.4 BBY - не иска да пали
Ако акумулатора става.
Имам един такъв в гаража Зареждаш го, слагаш го в колата, завърташ ключа и всичко угасва. На волтметър си показва 12,5V. Но не може да дава голям ток.
Имам един такъв в гаража Зареждаш го, слагаш го в колата, завърташ ключа и всичко угасва. На волтметър си показва 12,5V. Но не може да дава голям ток.
- ktamen
- Мнения: 6361
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Polo 9N 2003, 1.4 BBY - не иска да пали
Алтернатора, поне засега е напълно невинен, не го пипай. Тези 12,43 волта нищичко не значат, 99% от акумулаторите, годни само за Вторични и те показват толкова
1 Зареди акумулатора.
2 Монтирай го отново в колата, като клемите да са добре почистени и стегнати.
3 Закрепи старателно пробниците на мултицета за добре почистените и стегнати клеми с две парчета лъскав меден тел.
Много дълго става за писане, изпрати ми телефона си с лично съобщение и ми напиши точно в колко часа ще си при колата със зареден акумулатор и изправен мултицет за да ти звънна. Гледай да имаш някакви парчета кабели, може да потрябват. Мунс съвсем точно ти е описал какво да правиш, ама той допуска, че сте подавали ток правилно и грамотно и че акумулаторът е читав, а аз не съм убеден. Най-вероятно си за нов акумулатор, но може да е и някакъв дребен проблем по кабелите. Напиши ми телефона си.
1 Зареди акумулатора.
2 Монтирай го отново в колата, като клемите да са добре почистени и стегнати.
3 Закрепи старателно пробниците на мултицета за добре почистените и стегнати клеми с две парчета лъскав меден тел.
Много дълго става за писане, изпрати ми телефона си с лично съобщение и ми напиши точно в колко часа ще си при колата със зареден акумулатор и изправен мултицет за да ти звънна. Гледай да имаш някакви парчета кабели, може да потрябват. Мунс съвсем точно ти е описал какво да правиш, ама той допуска, че сте подавали ток правилно и грамотно и че акумулаторът е читав, а аз не съм убеден. Най-вероятно си за нов акумулатор, но може да е и някакъв дребен проблем по кабелите. Напиши ми телефона си.
Re: Polo 9N 2003, 1.4 BBY - не иска да пали
Привет колеги,
сагата приключи. срамно е, но в крайна сметка се оказа акумулатора. Прежалих се и отидох до магазина. Взех нов, същия Бош S4 44Ah 440A и го монтирах, защото така или иначе моят беше на поне 3 години. Старият се оказа се на 5 и хората казаха, че си е изживял живота. Просто зарядното което ми беше дал приятел, ми се стори съмнително, но от 12.39V, беше качило на 12.43V измерено с мултицет. Предположих, че работи, защото нищо не се чуваше и нищо не светеше от него. Благодаря на всички за съдействието и ви пожелавам светли празници. Понякога проблемите са си в базовите неща и не трябва толкова бързо да ги изключваме. Извинявам се отново и със здраве !
П.С. темата ако се сметне, че не е полезна, моля да се изтрие.
сагата приключи. срамно е, но в крайна сметка се оказа акумулатора. Прежалих се и отидох до магазина. Взех нов, същия Бош S4 44Ah 440A и го монтирах, защото така или иначе моят беше на поне 3 години. Старият се оказа се на 5 и хората казаха, че си е изживял живота. Просто зарядното което ми беше дал приятел, ми се стори съмнително, но от 12.39V, беше качило на 12.43V измерено с мултицет. Предположих, че работи, защото нищо не се чуваше и нищо не светеше от него. Благодаря на всички за съдействието и ви пожелавам светли празници. Понякога проблемите са си в базовите неща и не трябва толкова бързо да ги изключваме. Извинявам се отново и със здраве !
П.С. темата ако се сметне, че не е полезна, моля да се изтрие.
- ktamen
- Мнения: 6361
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Polo 9N 2003, 1.4 BBY - не иска да пали
Всичко е добре, когато свършва добре.
Все пак не е зле да заредиш акумулатора и да го пробваш. Може наистина да е за боклука, ама поне за мен само думите на търговци, дето са заинтересовани да ти продадат нов не са достатъчни за да отпиша стария акумулатор.
Все пак не е зле да заредиш акумулатора и да го пробваш. Може наистина да е за боклука, ама поне за мен само думите на търговци, дето са заинтересовани да ти продадат нов не са достатъчни за да отпиша стария акумулатор.
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 118 госта