Здравейте.
Чичо ми си взе наскоро едно такова поло(9N или 9А трябва да се води), но се оказа, че хидравликата не работи в повечето случаи. Аз също я покарах малко и не можах да уетя усилване на кормилото. Само когато е подал повече гас и на обороти, имало олекване на волана. Въпросът е от къде и на каква цена може да се сдобием с друга помапа. От местните автомогри е пробвано с една, но се оказала и тя дефектна. Аз се постарах да питам по vin номер при едни познати авто-доставчици от София, но ми обявиха нереална цена - 4-пъти повече от тази за на другия ми чичо ауди а4 б6-цата.
Допълнително ме учудва, че чичото с полото ми спомена, че му трябва електро-хидравлична помпа "koyo". Какво означава в случая електро-хидравлична - усилването доколкото знам е или хидравлично или електрическо?! Да не би да са напрвили електрическа помпа, която не е свързана с ремък за двигателя, а работи закачена за ел-системата?! Ако е така, това ми се струва доста нетипично, но ще трябва да я оправим все някак, че си е задължителна екстра.
Иначе автомобила е 2004-та година, седан, с трицилиндровото 1.4тди. Доколкото прочетох, може и да е произведена в южна америка, което обяснява донякъде затруднението ни. Ако е необходимо, мога да предоставя рамата, че съм си я записал. Но така и не намерих подробна тема в тази посока(има колега с 1.2, както и малко по-стара тема с дизелчето, но там е бил някакъв датчик и мисля, че не е същата). Някой запознат може да разясни и по-общо надве натри, т.ч. да е ясно за други, които ще се натъкнат...
Хидравлика "koyo" за polo седан 1.4 tdi
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Хидравлика "koyo" за polo седан 1.4 tdi
Това си им е проблем на тия, не прекалено чест, но си го има.
Помпа на мотора няма, а е електрическа. Не е хептен екзотика това решение.
Помпата е в общ блок с казанчето доколкото помня, и има някаква електроника там, която командва нещата, и баш тя се прецаква. Сменя се цялата. https://www.ebay.de/itm/ELEKTRISCHE-HYD ... 2676372410
Помпа на мотора няма, а е електрическа. Не е хептен екзотика това решение.
Помпата е в общ блок с казанчето доколкото помня, и има някаква електроника там, която командва нещата, и баш тя се прецаква. Сменя се цялата. https://www.ebay.de/itm/ELEKTRISCHE-HYD ... 2676372410
- dontaskdontsay
- Мнения: 1394
- Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
- Автомобил: Golf III 1.6 1994
- Двигател: ABU
Re: Хидравлика "koyo" за polo седан 1.4 tdi
Както каза колегата @cecoa1 това си им е проблем. Тия помпи са забутани на най неподходящото място, под калника. При липса на подкалник, гумата набива всичката вода право в помпата. След време помпата започва да пропуска вода и електрониката се удавя
Добрата новина е че в повечето случай се оправят. Лошата е че цените по спомен вървяха:
500лв за втора употреба
700лв за рециклирана
и от 1000 на горе за нова
Гледайте само как с развалянето на времето започват и темите с проблемни ел. хидравлики
Това е 3-та тема за последните 2-3 месеца.
Простете за черния хумор ама не се сдържах
П.П: Като компенсация за черния хумор, се сетих че имате и друг вариант.
За 50-60лв една ел. помпа от рено. До колкото си спомням от това което четох, е възможна такава трансплантация с леки преработки.
Недостатъци:
Помпата от Рено върти постоянно за разлика от тази на Полото, която върти само при завъртане на волана.
Трябва да преправите ел. инсталацията за новата помпа.
Трябва да и измислите място за монтаж.
Лампата за хидравликата на таблото ще свети постоянно.
И всичко това на фона на цените за друга помпа.... май си е за предпочитане трансплантацията
Добрата новина е че в повечето случай се оправят. Лошата е че цените по спомен вървяха:
500лв за втора употреба
700лв за рециклирана
и от 1000 на горе за нова
Гледайте само как с развалянето на времето започват и темите с проблемни ел. хидравлики
Това е 3-та тема за последните 2-3 месеца.
Простете за черния хумор ама не се сдържах
П.П: Като компенсация за черния хумор, се сетих че имате и друг вариант.
За 50-60лв една ел. помпа от рено. До колкото си спомням от това което четох, е възможна такава трансплантация с леки преработки.
Недостатъци:
Помпата от Рено върти постоянно за разлика от тази на Полото, която върти само при завъртане на волана.
Трябва да преправите ел. инсталацията за новата помпа.
Трябва да и измислите място за монтаж.
Лампата за хидравликата на таблото ще свети постоянно.
И всичко това на фона на цените за друга помпа.... май си е за предпочитане трансплантацията
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: Нед 04 май 2014 11:46
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Хидравлика "koyo" за polo седан 1.4 tdi
Мерси за отговорите. Ще съобщя на чичо ми, да видим какво ще реши. Днес още не беше предприел нищо. Странното при тази система е, че има електро-мотор, при положение, че автомобила си има такъв агрегат. Просто явно не е останало място.
dontaskdontsay, това, че ще върти постоянно помпата на рено реално ще означава, че ще му натоварва ел-системата. А ми е интересно какви и дали това от своя страна няма да има някакви последствия - преждевременно износване на акумулатор/алтернатор, намалена мощност..?
dontaskdontsay, това, че ще върти постоянно помпата на рено реално ще означава, че ще му натоварва ел-системата. А ми е интересно какви и дали това от своя страна няма да има някакви последствия - преждевременно износване на акумулатор/алтернатор, намалена мощност..?
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта