Хидравлика "koyo" за polo седан 1.4 tdi

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
kostadinnm
Мнения: 9
Регистриран на: Нед 04 май 2014 11:46
Автомобил:
Двигател:

Хидравлика "koyo" за polo седан 1.4 tdi

Мнениеот kostadinnm » Съб 19 дек 2020 0:52


Здравейте.
Чичо ми си взе наскоро едно такова поло(9N или 9А трябва да се води), но се оказа, че хидравликата не работи в повечето случаи. Аз също я покарах малко и не можах да уетя усилване на кормилото. Само когато е подал повече гас и на обороти, имало олекване на волана. Въпросът е от къде и на каква цена може да се сдобием с друга помапа. От местните автомогри е пробвано с една, но се оказала и тя дефектна. Аз се постарах да питам по vin номер при едни познати авто-доставчици от София, но ми обявиха нереална цена - 4-пъти повече от тази за на другия ми чичо ауди а4 б6-цата.
Допълнително ме учудва, че чичото с полото ми спомена, че му трябва електро-хидравлична помпа "koyo". Какво означава в случая електро-хидравлична - усилването доколкото знам е или хидравлично или електрическо?! Да не би да са напрвили електрическа помпа, която не е свързана с ремък за двигателя, а работи закачена за ел-системата?! Ако е така, това ми се струва доста нетипично, но ще трябва да я оправим все някак, че си е задължителна екстра.
Иначе автомобила е 2004-та година, седан, с трицилиндровото 1.4тди. Доколкото прочетох, може и да е произведена в южна америка, което обяснява донякъде затруднението ни. Ако е необходимо, мога да предоставя рамата, че съм си я записал. Но така и не намерих подробна тема в тази посока(има колега с 1.2, както и малко по-стара тема с дизелчето, но там е бил някакъв датчик и мисля, че не е същата). Някой запознат може да разясни и по-общо надве натри, т.ч. да е ясно за други, които ще се натъкнат...




cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Хидравлика "koyo" за polo седан 1.4 tdi

Мнениеот cecoa1 » Съб 19 дек 2020 14:05


Това си им е проблем на тия, не прекалено чест, но си го има.
Помпа на мотора няма, а е електрическа. Не е хептен екзотика това решение.
Помпата е в общ блок с казанчето доколкото помня, и има някаква електроника там, която командва нещата, и баш тя се прецаква. Сменя се цялата. https://www.ebay.de/itm/ELEKTRISCHE-HYD ... 2676372410


Потребителски аватар
dontaskdontsay
Мнения: 1384
Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
Автомобил: Golf III 1.6 1994
Двигател: ABU

Re: Хидравлика "koyo" за polo седан 1.4 tdi

Мнениеот dontaskdontsay » Съб 19 дек 2020 19:28


Както каза колегата @cecoa1 това си им е проблем. Тия помпи са забутани на най неподходящото място, под калника. При липса на подкалник, гумата набива всичката вода право в помпата. След време помпата започва да пропуска вода и електрониката се удавя :bishop

Добрата новина е че в повечето случай се оправят. Лошата е че цените по спомен вървяха:
500лв за втора употреба
700лв за рециклирана
и от 1000 на горе за нова :screwy


Гледайте само как с развалянето на времето започват и темите с проблемни ел. хидравлики :h020
Това е 3-та тема за последните 2-3 месеца.

Простете за черния хумор ама не се сдържах :beer



П.П: Като компенсация за черния хумор, се сетих че имате и друг вариант.
За 50-60лв една ел. помпа от рено. До колкото си спомням от това което четох, е възможна такава трансплантация с леки преработки.

Недостатъци:
Помпата от Рено върти постоянно за разлика от тази на Полото, която върти само при завъртане на волана.
Трябва да преправите ел. инсталацията за новата помпа.
Трябва да и измислите място за монтаж.
Лампата за хидравликата на таблото ще свети постоянно.

И всичко това на фона на цените за друга помпа.... май си е за предпочитане трансплантацията :Mr Green Fun


kostadinnm
Мнения: 9
Регистриран на: Нед 04 май 2014 11:46
Автомобил:
Двигател:

Re: Хидравлика "koyo" за polo седан 1.4 tdi

Мнениеот kostadinnm » Нед 20 дек 2020 14:38


Мерси за отговорите. Ще съобщя на чичо ми, да видим какво ще реши. Днес още не беше предприел нищо. Странното при тази система е, че има електро-мотор, при положение, че автомобила си има такъв агрегат. Просто явно не е останало място.
dontaskdontsay, това, че ще върти постоянно помпата на рено реално ще означава, че ще му натоварва ел-системата. А ми е интересно какви и дали това от своя страна няма да има някакви последствия - преждевременно износване на акумулатор/алтернатор, намалена мощност..?



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта