VW Polo 6N 1.4 AEX-Колянов вал и бутала от 1.6 AEE

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
mehomax
Мнения: 3
Регистриран на: Съб 02 окт 2021 21:31
Автомобил:
Двигател:

VW Polo 6N 1.4 AEX-Колянов вал и бутала от 1.6 AEE

Мнениеот mehomax » Съб 02 окт 2021 21:50


Здравейте, искам да попитам дали е възможно да монтирам колянов вал от 1.6 АЕЕ с буталата на 1.4 AEX блок, ако е възможно ще трябва ли глава от 1.6 да сложа или стандартната ще е достатъчна?
Сравнявах Bore и Stroke на двата мотора и единственото различно е Stroke и това принципно търся, защото искам повече въртящ момент. Разликата е следната:


1.4 AEX-75.6 mm / 2.95 inches Stroke ---------- Bore - 76.5 mm / 2.99 inches


1.6 AEE-86.9 mm / 3.39 inches Stroke ---------- Bore - 76.5 mm / 2.99 inches


Проекта е за забавление и парите и труда не са от значение!!!




Потребителски аватар
vladovelin
Мнения: 1323
Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
Автомобил: Golf3 GTI
Двигател: 2E 1994
Местоположение: Пазарджик

Re: VW Polo 6N 1.4 AEX-Колянов вал и бутала от 1.6 AEE

Мнениеот vladovelin » Нед 03 окт 2021 21:35


Колега, цитирал си по два размера на два двигателя дадени в мм и инчове.
Ако първият размер е диаметър на цилиндъра, разликата е такава че буталата на 1,6 няма да влязат в блока на 1,4 мотор.
Вторият размер е еднакъв за двата мотора и ако това е хода на буталото в цилиндъра то по всяка вероятност коляноеите валове са еднакви.
Само трябва да се изясни кой размер е диаметър на цилиндъра и кой е за ход на бруталото.
Пожелавам успех в експериментите.

От направената справка в книгата за голф 1,4 и 1,6 мотори разбрах второто число е диаметъра на цилиндъра, който е еднакъв за двата мотора.
Но разликата в хода на буталата е 11,3 мм което според мен няма да стане.


mehomax
Мнения: 3
Регистриран на: Съб 02 окт 2021 21:31
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Polo 6N 1.4 AEX-Колянов вал и бутала от 1.6 AEE

Мнениеот mehomax » Пон 04 окт 2021 19:44


Благодаря колега за отговора!
Точно това имах предвид. Извинете за не точното обяснение, но не съм много в час с тези неща и реших първо да се допитам до вас а после до майстора ми с който ще го направим. Помислих се че ще стане защото двата двигателя не са коренно различни както по старите двигатели с моно инжекция. Примерно ако главата се шлайфа и се направи нещо не би ли проработило или просто буталата биха стърчали?
Също някой знае ли колко градусов е вала на 1.4 AEX защото си мисля да монтирам от 1.6 ABU или от 1.3 GT за лека промяна, защото мисля да направя модификации по въздушната система като нов колектор, защото пластмасовия е доста зле и по голяма дроселова клапа, но не знам от къде да намеря от 1.3 GT, също дали е възможно да монтирам itbs обаче да си стои пълната инжекция, не искам да минавам на карборатори, заради проблемите при нагласянето.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13422
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: VW Polo 6N 1.4 AEX-Колянов вал и бутала от 1.6 AEE

Мнениеот kris11 » Пон 04 окт 2021 20:23


mehomax написа: но не знам от къде да намеря от 1.3 GT,


ПУловеро 2F -1,3 GT май беше AAV


mehomax
Мнения: 3
Регистриран на: Съб 02 окт 2021 21:31
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Polo 6N 1.4 AEX-Колянов вал и бутала от 1.6 AEE

Мнениеот mehomax » Вто 05 окт 2021 20:40


Добре, ще се опитам да намеря, но ще е доста трудно, както почти не виждам polo gt на части.



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта