Здравейте, карам въпросната кола.. вече 7 години.. и може би основната причина е климатика :)
Има невероятен климатик, ама почна да се ебава.. Ако някой може да помогне със съвет, моля!
Проблемът: не винаги се пуска като го включиш. Външната температура трябва да е <=25 C, за да не се включи, в жега още не ме е оставил.
Прави го вече второ лято. Ако вънка е 30+ градуса винаги ще включи. Ама ако е на кантар работата, дали е за климатик, например днес беше 25 градуса сутринта и не пожела да се включи.
Пускаш климатика, не се чува Цък, не падат оборотите макар и с малко, не завърта перката отпред. Просто върти въздуха в купето като вентилатор.
След 5-10 минути каране на уж включен климатик решава вече сам да тръгне и настава рай, слагам шала :D
Проблемът почна миналото лято. Никога не съм доливал фреон! Седем години нищо не е правено по климатика!
Дори и на 25 градуса външна температура, климатикът ще включи в ~90% от случаите.
Като се замисля, в останалите 10% ще тръгне сам след 5-10 мин шофиране.
Миналото лято отидох в специализиран сервиз, климатикът работеше, човекът върза колата към някаква машина приличаща на водоструйка, висока 1.30м и каза:
"Климатикът ти работи идеално, компресията е супер. Възможно е да е електрически проблемът. Трябва да дойдеш, когато не ти работи климатика".
Някой ако има идеи да казва, моля :)
Бушоните явно са ОК, следващото предполагам е релето, ако ми кажете къде се намира, да му зачистя контактите и да пръсна със контактен спрей, ако ли не да го сменя, едва ли е милиони...
На мен това ми иде на акъла...
Едит: не пречи и да препоръчате нещо по-съвременно със силен климатик.
Polo 3 Variant 1.9tdi 90 климатик
- w_smith
- Мнения: 2301
- Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
- Автомобил: Golf 3_Volvo XC70
- Двигател: AHU 1997_D5244T10_2010
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Polo 3 Variant 1.9tdi 90 климатик
Не си писал в профила откъде си. Така ако си от София ще те пратим при Стефан (Сервиз Елбатрон) , за да ти оправят климатика. Иначе твоята ще е първата кола, която за седем години не се нуждае от зареждане на климатика и ново масло.
Re: Polo 3 Variant 1.9tdi 90 климатик
Пловдив. Днеска карах един час из града, климатикът работи повече от добре, в колата е рай :)
Компресорното масло не съм го сменял, и през ум не ми е минавало!
Компресорното масло не съм го сменял, и през ум не ми е минавало!
- w_smith
- Мнения: 2301
- Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
- Автомобил: Golf 3_Volvo XC70
- Двигател: AHU 1997_D5244T10_2010
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Polo 3 Variant 1.9tdi 90 климатик
То се сменя при зареждане на климатика. А за специалист, да се изкажат колегите от Пловдив.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19701
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Polo 3 Variant 1.9tdi 90 климатик
Маслото не се сипва/точи отделно
Пуска се климатика за 10-15 мин, за да се хомогенизира сместа фреон+масло
Източва се стария фреон (при което се пуска рекуперация) и се гледа колко фреон е източено и колко масло. Машината си го изписва.
След това се пълни необходимото по каталог количество фреон, като се добавя нужното количество масло
В повечето случаи се пълни толкова масло, колкото е източено, но това не е правило. Ако се види омасляване по свръзките - може да се завиши леко количеството.
Препоръчва се всяка година, преди сезона на климатиците, да се прави рекуперация. Аз лично го карам през просото и ходя през година
Ама си го позволявам, защото след почти едномесечно висене при климатикаджията през вечер, при следващите 2 проверки се оказа, че за 2 години губя по 50 гр фреон.
Коментара беше:
-Бе ти к'во правиш, бе?!? Ше ме умориш от глад! Аз как да вземам пари сега?!
Отговора ми:
-Аааа, Стояне, оправяй се! Ти си ми направил климатика да не губи фреон!
Относно невключването, докато не се вдигне температурата - много е възможно да си на абсолютния минимум и да няма достатъчно налягане, за да сработи пресостата. Като се загрее малко, като всеки газ фреона се разширява и успява да вдигне налягане за да щракне машинката
Стефан или някой друг да ме поправи, ако бъркам
Относно споменатия Стоян - ходя при него, защото до 17 часа пълни автобусите на Пловдивтранс, а след това работи на частно, с автомобили.
Случвало се е да вися при него и до 2 по нощите, докато приключи
Телефона му е 0885/616 143
той ще ти обясни къде да го намериш
Пуска се климатика за 10-15 мин, за да се хомогенизира сместа фреон+масло
Източва се стария фреон (при което се пуска рекуперация) и се гледа колко фреон е източено и колко масло. Машината си го изписва.
След това се пълни необходимото по каталог количество фреон, като се добавя нужното количество масло
В повечето случаи се пълни толкова масло, колкото е източено, но това не е правило. Ако се види омасляване по свръзките - може да се завиши леко количеството.
Препоръчва се всяка година, преди сезона на климатиците, да се прави рекуперация. Аз лично го карам през просото и ходя през година

Ама си го позволявам, защото след почти едномесечно висене при климатикаджията през вечер, при следващите 2 проверки се оказа, че за 2 години губя по 50 гр фреон.
Коментара беше:
-Бе ти к'во правиш, бе?!? Ше ме умориш от глад! Аз как да вземам пари сега?!
Отговора ми:
-Аааа, Стояне, оправяй се! Ти си ми направил климатика да не губи фреон!

Относно невключването, докато не се вдигне температурата - много е възможно да си на абсолютния минимум и да няма достатъчно налягане, за да сработи пресостата. Като се загрее малко, като всеки газ фреона се разширява и успява да вдигне налягане за да щракне машинката
Стефан или някой друг да ме поправи, ако бъркам
Относно споменатия Стоян - ходя при него, защото до 17 часа пълни автобусите на Пловдивтранс, а след това работи на частно, с автомобили.
Случвало се е да вися при него и до 2 по нощите, докато приключи
Телефона му е 0885/616 143
той ще ти обясни къде да го намериш
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13541
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Polo 3 Variant 1.9tdi 90 климатик
radotom написа:...Препоръчва се всяка година, преди сезона на климатиците, да се прави рекуперация. Аз лично го карам през просото и ходя през година![]()
Ама си го позволявам, защото след почти едномесечно висене при климатикаджията през вечер, при следващите 2 проверки се оказа, че за 2 години губя по 50 гр фреон.
На такъв дъртофелник като моя как още не е цъфнала тръбата от ТРВ то до филтър дехидратора




Последна промяна от kris11 на Чет 27 юни 2024 18:12, променено общо 1 път.
Re: Polo 3 Variant 1.9tdi 90 климатик
@radotom
Благодаря, записвам си тел-а. За маслото майтап си правех.
Първата идея и на мен ми беше, че най-накрая е дошло време за зареждане с фреон.
Ей го човек, ей тука бях: АВТОКЛИМАТИЦИ ПЛОВДИВ Северна промишлена зонаСеверен, ул. „Рогошко шосе“ 16, 4003 Пловдив
Имат машини хората, мериха, казаха "Компресията ти е супер".
Предполагам един от синдромите на намаляващо количество фреон е климатикът да не охлажда толкова добре.
При мен не е така, в колата е рай!
radotom написа:Телефона му е
Благодаря, записвам си тел-а. За маслото майтап си правех.
Първата идея и на мен ми беше, че най-накрая е дошло време за зареждане с фреон.
Ей го човек, ей тука бях: АВТОКЛИМАТИЦИ ПЛОВДИВ Северна промишлена зонаСеверен, ул. „Рогошко шосе“ 16, 4003 Пловдив
Имат машини хората, мериха, казаха "Компресията ти е супер".
Предполагам един от синдромите на намаляващо количество фреон е климатикът да не охлажда толкова добре.
При мен не е така, в колата е рай!
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19701
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Polo 3 Variant 1.9tdi 90 климатик
angry написа: казаха "Компресията ти е супер".
И 50гр фреон могат да вдигнат налягане

А ти какво, мислиш, правих всяка вечер в продължение на месец?!kris11 написа:На такъв дъртофелник...
Отивам -> Тук имаш дупка
Прибирам се, на другия ден сменям и пак отивам
-> и тук има дупка
...
И така няколко седмици
Първо бяха маркучите към компресора, после кондензатора, след това ТРВ-то... Тръбата м/у филтъра и ТРВ-то 5 пъти го накарах да я гледа и чак на 6-то място я откри дупката.

Бе каквото беше в двг отсек - всичко се смени, без компресора
Re: Polo 3 Variant 1.9tdi 90 климатик
Проверете термистора (датчик за температурата в купето), свързан с климатика, дали задава коректни данни. Щом от приблизителни реални 25 градуса по Целзий спира климатика, е възможно да подава инфо за 10-15 градуса примерно и автоматично да изключва компресора (вентилатора). На реални 30 градуса в купето може да отчита 20-25 градуса и да го задейства.
Обикновено термисторите имат отрицателен температурен коефициент (по- висока температура- по- ниско съпротивление и обратно). Зададеното по- високо съпротивление отговаря за по- ниска температура. Възможно е самият термистор да е изправен, но да има зацапване на контактните повърхности и оттам високо съпротивление и некоректни данни.
Обикновено термисторите имат отрицателен температурен коефициент (по- висока температура- по- ниско съпротивление и обратно). Зададеното по- високо съпротивление отговаря за по- ниска температура. Възможно е самият термистор да е изправен, но да има зацапване на контактните повърхности и оттам високо съпротивление и некоректни данни.
Re: Polo 3 Variant 1.9tdi 90 климатик
ивчо3 написа:Проверете термистора
Изключително смислен отговор, благодаря много! Особено с контактните повърхности изобщо няма да е първия подобен проблем на тая кола.
Ама къде да го намеря тоя термистор? Къде по принцип се крие?
Само да отбележа, да отчете ниска температура в купето и да изключи не се е случвало със сигурност.
Проблемът е, че по някога не включва, но ми се струва напълно възможно, причината да е тази/ подобна.
Къде го тоз термистор и евентуално нещо друго евтино, което сам мога да сменя или да зачистя контактни повърхности.
Като не разбирам първата ми идея е реле..
-
- VW експерт
- Мнения: 2004
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Polo 3 Variant 1.9tdi 90 климатик
При тая не знам как е, но някога имаше по колите датчик за външна температура, който служеше баш за да не се включва климатика при много ниски температури. При стария ми Пасат B4, датчика е отпред вдясно под чистачките, където се махат пластмасите за да се стигне филтъра за купето... Тоя датчик ако показва некоректни стойности, може да е причината за проблема.
Re: Polo 3 Variant 1.9tdi 90 климатик
Компресията на климатика не зависи от количеството фреон , а машината показва дали е вакуумирана системата. Тия филми с 50 или 400 мл нямат значение , маслото или оцветителя също не го брой , тия коли са със стария фреон. Имам и поло вариант (6kv5) 1.6 бензин - никога ама никога не е пълнен климатик , 13 години го търкалям , климатика работи на куче , хем не съм оправял клапите в купето и съответно навлиза външен въздух и върти през радиатора малко количество и затопля. За климатика на тия коли си прав , хладилник е. Това с температурата на вън , не знам защо си го мислиш , като аз съм пускал климатик и под 20 градуса и си работи. Пукането се чува от съединителя на климатика отпред в коша , а зацепването си става след натиснат бутон и пуснат вентилатор в купето. Според мен проблема ти е или в управлението от купето или в съединителя на компресора(имай на идея че тоя чаркалък се върти постоянно и е тип магнитен съединител , на пистовия) , по съм склонен да е съединителя на компресора там търси проблема , защото явно не зацепва винаги , не търси температурен проблем , реле или бушон.
Re: Polo 3 Variant 1.9tdi 90 климатик
angry написа:ивчо3 написа:Проверете термистора
Ама къде да го намеря тоя термистор? Къде по принцип се крие?
Само да отбележа, да отчете ниска температура в купето и да изключи не се е случвало със сигурност.
Проблемът е, че по някога не включва, но ми се струва напълно възможно, причината да е тази/ подобна.
Къде го тоз термистор и евентуално нещо друго евтино, което сам мога да сменя или да зачистя контактни повърхности.
Като не разбирам първата ми идея е реле..
Моя грешка. Въпросният сензор е за отчитане на външна температура, а не на тази в купето. Ако ти се занимава с проверки и т.н. прилагам линкове за местоположението. За различните модели се намира под бронята или отстрани на сервоусилвателя.
https://vwclub.co.za/forum/viewtopic.php?t=202509
https://bestlpsm.shop/product_details/10617526.html
https://www.ebay.co.uk/itm/266860388022 ... Sw4rtmbGgD
https://www.vwvortex.com/threads/outsid ... r.5069736/
EDIT: Сензорът под бронята дава сигнал към дисплея на таблото, другият до сервото управлява климатика.
Re: Polo 3 Variant 1.9tdi 90 климатик
Благодаря на всички!
Това от първия линк е на Поло от 2010 :)
Аз не бих тръгнал да свалям предната броня на този етап. Когато се наложи да се сваля за нещо ще го проверя сензора. Ще огледам контактите, ще ги зачистя.
Копчетата работят на 100%. В много редкия случай когато не иска да се включи климатика, и 10 пъти да пробваш да го пуснеш, пак няма да успееш.
Бушон явно също не е. Съединител компресор - съгласен съм.
Първо бих искал да тествам с елементарните неща, тези до които имам достъп и дето не струват много. Нито пари, нито време.
Записах си и телефона на Стоян и така.
Благодаря на всички още веднъж.
Поздрави!
Това от първия линк е на Поло от 2010 :)
Аз не бих тръгнал да свалям предната броня на този етап. Когато се наложи да се сваля за нещо ще го проверя сензора. Ще огледам контактите, ще ги зачистя.
Копчетата работят на 100%. В много редкия случай когато не иска да се включи климатика, и 10 пъти да пробваш да го пуснеш, пак няма да успееш.
Бушон явно също не е. Съединител компресор - съгласен съм.
Първо бих искал да тествам с елементарните неща, тези до които имам достъп и дето не струват много. Нито пари, нито време.
Записах си и телефона на Стоян и така.
Благодаря на всички още веднъж.
Поздрави!
Re: Polo 3 Variant 1.9tdi 90 климатик
Ще се радваме да напишеш един ден какво точно е било като симптом , а тоя сензор в предната броня го забрави , няма такъв на тоя модел , температура нито в купе , нито на вън мери тая кола , единствено мери на блока и антифриза (4 пиновата букса - термо датчика) , климатика на тая кола върви винаги на пълен макс , няма зависимост от температура , реглажа в купето идва от потока на топлия от радиатора смесен с климатика , защото ако си отварял кожуха щеше да знаеш как са двата радиатора вътре. Поздрави.
П.П. за всички които бъркат модела , това не е 6N2 а 6N1 комби вариант - 6kv5
Погледни тоя клип , виж в края когато се вкл компресора дали при теб се случва това , ако не зацепва знаеш.
https://www.youtube.com/watch?v=vBk8_vdNEbc
П.П. за всички които бъркат модела , това не е 6N2 а 6N1 комби вариант - 6kv5
Погледни тоя клип , виж в края когато се вкл компресора дали при теб се случва това , ако не зацепва знаеш.
https://www.youtube.com/watch?v=vBk8_vdNEbc
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 83 госта