А аз се чудя не може ли някак си да се парне парченце метал на тази част на скъсания болт и той да си излезе по лесния начин... Ще се радвам на мнения по темата от колеги имали такъв проблем... А и друго нещо, майстора каза че за да скъса шпилката, чугуна се е изкривил и ще трябва да се шлайфа. Та проблема е гаден, но надявам се до 2-3 дни да си карам пак колата без проблеми...
Проблем с колекторните тръби
-
Uneek
- Мнения: 1606
- Регистриран на: Пон 15 май 2006 16:14
- Автомобил: 1998 VW Polo Variant
- Двигател: APQ
- Местоположение: Благоевград
Проблем с колекторните тръби
Снощи късното открих че колата работи по-необичайно и шумно и открих причината... Лиспваща (скъсана) лява шпилка на колекторните тръби... Отначало си мислех че ремонта ще бъде елементарен, но след като я откарах днес на майстор ме поуплашиха... Едни искаха да свалят главата
Други пък цялата маска с радиаторите отпред...
А аз се чудя не може ли някак си да се парне парченце метал на тази част на скъсания болт и той да си излезе по лесния начин... Ще се радвам на мнения по темата от колеги имали такъв проблем... А и друго нещо, майстора каза че за да скъса шпилката, чугуна се е изкривил и ще трябва да се шлайфа. Та проблема е гаден, но надявам се до 2-3 дни да си карам пак колата без проблеми...
А аз се чудя не може ли някак си да се парне парченце метал на тази част на скъсания болт и той да си излезе по лесния начин... Ще се радвам на мнения по темата от колеги имали такъв проблем... А и друго нещо, майстора каза че за да скъса шпилката, чугуна се е изкривил и ще трябва да се шлайфа. Та проблема е гаден, но надявам се до 2-3 дни да си карам пак колата без проблеми...
- Tinko
- Мнения: 3262
- Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Бтв бягай от такива майстори ако си скъсал болта тук един колега евала му казвам...
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=53585&highlight=

http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=53585&highlight=
-
jijane
- Мнения: 421
- Регистриран на: Нед 08 юли 2007 23:14
- Автомобил: Караше Honda Civic
- Двигател: D14Z4 1998
- Местоположение: Пловдив
Не си казал дали стърчи някакво парче от шпилката, или е скъсана наравно с главата. Ако има нещо да стърчи взимаш една най-обикновена гайка(черна а не неръждавейка) хващаш първия свестен заварчик да ти удари един шев на гайката за шпилката, като преди това мацваш шпилката да речем с трансформаторно масло или някакъв спрей за ръжди на базата на MoS2, охлаждаш хващаш звездогаечния клъч и you are the man
. След това взимаш слагаш новата шпилка, стягаш, палиш и си свиркаш. Тия да ходят да си шлайфат задниците, той чугуна ако така лесно се измяташе досега да се е разпаднало половината продукция на машиностроенето в световен мащаб. Ааа и ти препоръчвам да си смениш всички шпилки със такива от неръждавейка, спестява много главоболия занапред
Виж вече ако не стърчи нищо, ами е скъсана наравно е малко по сложна работата но пак се разминаваш без разглабяне на половината предница
. След това взимаш слагаш новата шпилка, стягаш, палиш и си свиркаш. Тия да ходят да си шлайфат задниците, той чугуна ако така лесно се измяташе досега да се е разпаднало половината продукция на машиностроенето в световен мащаб. Ааа и ти препоръчвам да си смениш всички шпилки със такива от неръждавейка, спестява много главоболия занапред Виж вече ако не стърчи нищо, ами е скъсана наравно е малко по сложна работата но пак се разминаваш без разглабяне на половината предница
Последна промяна от jijane на Съб 27 окт 2007 19:46, променено общо 1 път.
-
Uneek
- Мнения: 1606
- Регистриран на: Пон 15 май 2006 16:14
- Автомобил: 1998 VW Polo Variant
- Двигател: APQ
- Местоположение: Благоевград
Uneek написа:Tinko написа::shock Виж за главата да се изкриви да, но блока бая зор тря да види да се огъне.... Скъсал ли се е болта?
Колега какъв блок бре... Говоря за чугунените колекторни тръби на генерацията... След малко ще сляза до колата да снимам
Ето за какво става въпрос... На снимката при стрелкичката се вижда дупката на липсващата шпилка и болт... Вижда се също и луфта, и съм склонен да вярвам на майстора че скъсването е причинено от изкривяване на колекторните тръби... Ами това е, ще пиша като има развитие, надявам се в понеделник да си карам вече колата спокойно

- Anbuch
- Полохолик
- Мнения: 3278
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
- Автомобил: VW POLO 6R
- Двигател: CGGB 2010г
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
jijane написа:
Виж вече ако не стърчи нищо, ами е скъсана наравно е малко по сложна работата но пак се разминаваш без разглабяне на половината предница
Пробиваш дупка в средата на шпилката, яко пръскаш с WD40 и после с един шабър развиваш!
Ама айде сега да не гадаем ,колегата ще го снима и ще добием по-точна предасава за ситуацията
-
jijane
- Мнения: 421
- Регистриран на: Нед 08 юли 2007 23:14
- Автомобил: Караше Honda Civic
- Двигател: D14Z4 1998
- Местоположение: Пловдив
Anbuch написа:За 2 секунди ме изпревари със снимките![]()
Според мен няма нужда да се сваля главата ,но за да стане като хората колекторите трябва да се свалят и оставащата част на шпилката която е в главата да се извади с шабър.
Бая зор ще види да го извади със шабър. То шабъра е инструмент за зачистване, бутане на ръб от рязане и т.н., ама не и за вадене на скъсани шпилки/болтове. Със шпилковадач по може да го извади, но със шабър малко ме съмнява.
@Uneek при такова голямо разстояние между шпилките е нормално да отзее от едната страна.
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 27 госта