Проблем с колекторните тръби

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Uneek
Мнения: 1606
Регистриран на: Пон 15 май 2006 16:14
Автомобил: 1998 VW Polo Variant
Двигател: APQ
Местоположение: Благоевград

Проблем с колекторните тръби

Мнениеот Uneek » Съб 27 окт 2007 14:21


Снощи късното открих че колата работи по-необичайно и шумно и открих причината... Лиспваща (скъсана) лява шпилка на колекторните тръби... Отначало си мислех че ремонта ще бъде елементарен, но след като я откарах днес на майстор ме поуплашиха... Едни искаха да свалят главата :? Други пък цялата маска с радиаторите отпред...
А аз се чудя не може ли някак си да се парне парченце метал на тази част на скъсания болт и той да си излезе по лесния начин... Ще се радвам на мнения по темата от колеги имали такъв проблем... А и друго нещо, майстора каза че за да скъса шпилката, чугуна се е изкривил и ще трябва да се шлайфа. Та проблема е гаден, но надявам се до 2-3 дни да си карам пак колата без проблеми...




Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Съб 27 окт 2007 14:51


:shock Виж за главата да се изкриви да, но блока бая зор тря да види да се огъне.... Скъсал ли се е болта?


Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Съб 27 окт 2007 14:54


Бтв бягай от такива майстори ако си скъсал болта тук един колега евала му казвам... ;)
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=53585&highlight=
:wink:


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Съб 27 окт 2007 15:13


Имаше и още една тема 100% случай като твоят ама не мога да я открия нещо. Порови се! Помня ,че нещата се оправиха лесно!


Uneek
Мнения: 1606
Регистриран на: Пон 15 май 2006 16:14
Автомобил: 1998 VW Polo Variant
Двигател: APQ
Местоположение: Благоевград

Мнениеот Uneek » Съб 27 окт 2007 15:19


Tinko написа::shock Виж за главата да се изкриви да, но блока бая зор тря да види да се огъне.... Скъсал ли се е болта?


Колега какъв блок бре... Говоря за чугунените колекторни тръби на генерацията... След малко ще сляза до колата да снимам :)


jijane
Мнения: 421
Регистриран на: Нед 08 юли 2007 23:14
Автомобил: Караше Honda Civic
Двигател: D14Z4 1998
Местоположение: Пловдив

Мнениеот jijane » Съб 27 окт 2007 15:41


Не си казал дали стърчи някакво парче от шпилката, или е скъсана наравно с главата. Ако има нещо да стърчи взимаш една най-обикновена гайка(черна а не неръждавейка) хващаш първия свестен заварчик да ти удари един шев на гайката за шпилката, като преди това мацваш шпилката да речем с трансформаторно масло или някакъв спрей за ръжди на базата на MoS2, охлаждаш хващаш звездогаечния клъч и you are the man :bananarock . След това взимаш слагаш новата шпилка, стягаш, палиш и си свиркаш. Тия да ходят да си шлайфат задниците, той чугуна ако така лесно се измяташе досега да се е разпаднало половината продукция на машиностроенето в световен мащаб. Ааа и ти препоръчвам да си смениш всички шпилки със такива от неръждавейка, спестява много главоболия занапред :D

Виж вече ако не стърчи нищо, ами е скъсана наравно е малко по сложна работата но пак се разминаваш без разглабяне на половината предница ;)

Последна промяна от jijane на Съб 27 окт 2007 19:46, променено общо 1 път.


Uneek
Мнения: 1606
Регистриран на: Пон 15 май 2006 16:14
Автомобил: 1998 VW Polo Variant
Двигател: APQ
Местоположение: Благоевград

Мнениеот Uneek » Съб 27 окт 2007 15:44


Uneek написа:
Tinko написа::shock Виж за главата да се изкриви да, но блока бая зор тря да види да се огъне.... Скъсал ли се е болта?


Колега какъв блок бре... Говоря за чугунените колекторни тръби на генерацията... След малко ще сляза до колата да снимам :)


Ето за какво става въпрос... На снимката при стрелкичката се вижда дупката на липсващата шпилка и болт... Вижда се също и луфта, и съм склонен да вярвам на майстора че скъсването е причинено от изкривяване на колекторните тръби... Ами това е, ще пиша като има развитие, надявам се в понеделник да си карам вече колата спокойно :)

Изображение
Изображение
Изображение


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Съб 27 окт 2007 15:45


jijane написа:
Виж вече ако не стърчи нищо, ами е скъсана наравно е малко по сложна работата но пак се разминаваш без разглабяне на половината предница ;)


Пробиваш дупка в средата на шпилката, яко пръскаш с WD40 и после с един шабър развиваш!
Ама айде сега да не гадаем ,колегата ще го снима и ще добием по-точна предасава за ситуацията


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Съб 27 окт 2007 15:52


За 2 секунди ме изпревари със снимките :D
Според мен няма нужда да се сваля главата ,но за да стане като хората колекторите трябва да се свалят и оставащата част на шпилката която е в главата да се извади с шабър.


Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Съб 27 окт 2007 16:04


Колега не съм те разбрал правилно, като си казал чогуна, мислех че от към блока е крив.. сваляи ги трабите и мъчете да махнете болта по онзи начин които ти дадох в темата.....
Нзн от кав зор са се извили тези колектори на този мотор...
Сигурен ли си че нещо не си я закачил?


Uneek
Мнения: 1606
Регистриран на: Пон 15 май 2006 16:14
Автомобил: 1998 VW Polo Variant
Двигател: APQ
Местоположение: Благоевград

Мнениеот Uneek » Съб 27 окт 2007 16:05


Сега съм болнични и не мога да мърдам никъде, иначе до сега да съм смъкнал всичко и да имам изглед над ситуацията, ама се случи в лош момент повредата :(


Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Съб 27 окт 2007 16:09


Да здравето на първо место, всичко друго може да чака!!!
Но наистина кофти ситуация, пожелавам ти успех в одвиването!!!
Пиши когато приключиш с проблема ;)


Uneek
Мнения: 1606
Регистриран на: Пон 15 май 2006 16:14
Автомобил: 1998 VW Polo Variant
Двигател: APQ
Местоположение: Благоевград

Мнениеот Uneek » Съб 27 окт 2007 16:15


Обезателно :wink:


Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Съб 27 окт 2007 16:22


Uneek написа:Обезателно :wink:


То най добре да идеш майстор да ти го отвие... щото тез неща са скъпички.... :roll:


jijane
Мнения: 421
Регистриран на: Нед 08 юли 2007 23:14
Автомобил: Караше Honda Civic
Двигател: D14Z4 1998
Местоположение: Пловдив

Мнениеот jijane » Съб 27 окт 2007 19:42


Anbuch написа:За 2 секунди ме изпревари със снимките :D
Според мен няма нужда да се сваля главата ,но за да стане като хората колекторите трябва да се свалят и оставащата част на шпилката която е в главата да се извади с шабър.

Бая зор ще види да го извади със шабър. То шабъра е инструмент за зачистване, бутане на ръб от рязане и т.н., ама не и за вадене на скъсани шпилки/болтове. Със шпилковадач по може да го извади, но със шабър малко ме съмнява.

@Uneek при такова голямо разстояние между шпилките е нормално да отзее от едната страна.



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта