Здравейте.
Оказа се че проблема за ниската t на колата ми е в таблото.
Смених 3 термостата и на таблото все 75-80 градуса.
Днес го замерих с термометър.
При реални 85 в казанчето - 70 на таблото, реални 95 (включва перката) на таблото 88.
Казвайте какво да гледам на таблото, какво да меря, освен жилото за километража друга сваля ли се, за да махна таблото?
Замерих черния датчик - стори ми се в нормите.
За 90град на таблото колко трябва да е съпротивлението на [b]черния датчик???[/b]
Ако може обаче ми дайте реални [/u[u]]данни от вашите коли - тез от таблицата ги знам.
За Polo 2F става дума.
Мерси



Уреда за t на таблото
- Anbuch
- Полохолик
- Мнения: 3278
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
- Автомобил: VW POLO 6R
- Двигател: CGGB 2010г
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
Става въпрос за поло 2F
Ей тука съм писъл 329 ома ,ама при каква температура....трябва да е при било при загряла кола с отворен термостат http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... D%E8%FF%F2
Не мога да си намеря темата
Та в общи линии:
Черният термодатчик е само за температурата на таблото и за нищо друго и затова направих следната работа: По спомен от преди 2-3 години ,при загряла кола с отворен термостат стойностите му бяха към 500 ома (не мога да си спомня много добре де). Отидох в един магазин и при температура от 20 градуса замерих няколко датчика (които са принципно еднакви и са точно за моето поло) дали дават същото съпротивление както си пише в ръководството (май 1.5 килоома беше) Всички си показваха почти еднакво и си избрах "най-хубавият"
.10 лв беше. Монтирах го пред магазина (колата не беше добре загряла) и тръгнах. Обаче само след 5 мин гледам стрелката на 120градуса
.Върнах се в магазина и взех друг- същата работа! Накрая ми върнаха парите и до тук с този магазин! Отидох в магазина с "най-оригиналните" авточасти в Хасково - Ауто+, обясних им каква е работата - човека се закле ,че ако кихна 17 лв за "хубав" термодатчик нещата ще се оправят
Сега нещата вече бяха по-добре : Термостата ми отваряше на 110 градуса ,а преди и на 120 градуса не беше отворил
Направо побеснях
: Знаех че термостата отваря на 84-87 градуса ,преката се включва на 95-98 градуса и се изключва на 92-94 градуса (провери ги тези градуси ,че карам по спомени) и на базата на тези градуси монтирах последователно на термодатчика един потенциометър 100 ома с който мога ръчно да си увеличавам съпротивлението на веригата. При студена кола ,запалих двигателя и започнах да чакам да отвори термостата (нали се сещаш: като загрее и долният мъркуч дето отива към долната част на радиатора),щом отвори- започнах да въртя потенциометъра докато го настроих да показва стрелката малко под 90 градуса.После изчаках да видя дали при тези стойности на потенциометъра перкат ще се включи на съответните градуси : 95-98 градуса и ще се изключи на 92-94 градуса. Не стана работата
Наложи се да повторя всичко ,но вторият път вече успях да го центровам точно. Оказа се че в моят случей му трябват 18 ома ,които при студен двигател неоказват никакво значение - все пак при 20 градуса омовете са 1500
Ей тука съм писъл 329 ома ,ама при каква температура....трябва да е при било при загряла кола с отворен термостат http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... D%E8%FF%F2
Не мога да си намеря темата

Та в общи линии:
Черният термодатчик е само за температурата на таблото и за нищо друго и затова направих следната работа: По спомен от преди 2-3 години ,при загряла кола с отворен термостат стойностите му бяха към 500 ома (не мога да си спомня много добре де). Отидох в един магазин и при температура от 20 градуса замерих няколко датчика (които са принципно еднакви и са точно за моето поло) дали дават същото съпротивление както си пише в ръководството (май 1.5 килоома беше) Всички си показваха почти еднакво и си избрах "най-хубавият"






Направо побеснях


- vladko_g40
- Мнения: 1386
- Регистриран на: Чет 15 мар 2007 23:57
- Автомобил: Audi A6 Audi 90
- Двигател: AEB AAN
- Местоположение: София
- Контакти:
- lrlmodo
- Мнения: 4356
- Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
- Автомобил: Zafira OPC
- Двигател: Z20LET
- Местоположение: София, Овча купел
И на мен ми мина през акъла за добавяне на съпротивление.
При мен ще трвбва да се намалява с по-малко от 100ома.
Къде ги продават тез потенциометри и такъв ли да търся - 100 омов.
Предполагам на минисовия кабел дето излиза от датчика да го вържа.
Малко съм слаб по електротехника
На 95 град - като включи перката сега ми дава 112 ома датчика = близо 90град на таблото (а трябва да е 95 град.)
Ще го настройвам по 90градуса, по-ниските t не ми пречат и грешно да ги отчита
При мен ще трвбва да се намалява с по-малко от 100ома.
Къде ги продават тез потенциометри и такъв ли да търся - 100 омов.
Предполагам на минисовия кабел дето излиза от датчика да го вържа.
Малко съм слаб по електротехника

На 95 град - като включи перката сега ми дава 112 ома датчика = близо 90град на таблото (а трябва да е 95 град.)
Ще го настройвам по 90градуса, по-ниските t не ми пречат и грешно да ги отчита

- vladko_g40
- Мнения: 1386
- Регистриран на: Чет 15 мар 2007 23:57
- Автомобил: Audi A6 Audi 90
- Двигател: AEB AAN
- Местоположение: София
- Контакти:
не мой да го объркаш - с три крачета е и се лови с една рапидка за таблотоlrlmodo написа:vladko_g40 написа:на мен пък при включена перка веднъж показваше 70 градуса, веднъж 95свалих таблото и намерих една студена спойка на единият извод за стабилизатора на 10 волта
оттогава нямам проблеми
Лесно ли се сваля таблото ?
Предполагам тоз стабилизатор е един и не мой се сбърка?

а таблото се сваля супер лесно: откачаш жилото на километража и го вадиш - на нещо като щипки е


- borracho
- Мнения: 57
- Регистриран на: Пет 20 яну 2006 16:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
здравейте и аз имам проблем с датчика - черния. показжа6е си нормално, но миналата седмица го гледам стои на 70. първо си помислих 4е термостата се е преебал, но установих че си работи. сега днес си купих нов датчик от евро07 за 17 лв марката е EPS. та въпроса ми е възможно ли е изведнъж тези датчици да започнат да показват по-малко. не е ли или работи или нищо да не показва?
- Anbuch
- Полохолик
- Мнения: 3278
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
- Автомобил: VW POLO 6R
- Двигател: CGGB 2010г
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
lrlmodo написа:И на мен ми мина през акъла за добавяне на съпротивление.
При мен ще трвбва да се намалява с по-малко от 100ома.
Къде ги продават тез потенциометри и такъв ли да търся - 100 омов.
Предполагам на минисовия кабел дето излиза от датчика да го вържа.
Малко съм слаб по електротехника![]()
На 95 град - като включи перката сега ми дава 112 ома датчика = близо 90град на таблото (а трябва да е 95 град.)
Ще го настройвам по 90градуса, по-ниските t не ми пречат и грешно да ги отчита
Имах в предвид да си вземеш нов датчик - който едва ли ще ти показва вярно както се беше случило и при мен. С потенциометър свързан паралелно (към който и да е кабел на термодтчика) можеш само да увеличиш съпротивлението. Продават се в магазимите за електронни части. Няма значение каква стойност ще има той може и 10 килоома да е ,но по-трудно ще го регулираш защото със съвсем малък ход ще променя съпротивлението много. Важното е да е не по-малко от 47 ома и да е по-затворен тип за да не влиза лесно вода в него. Ако пък искаш да намаляш съпротивлението на термодатчика то трябва да го включиш паралелно: единият му край към +са ,а другият към -са на термодатчика,обаче ако нещо се обърка като го правиш и напрактика дадеш стойност на съпротивлението 0 ома ще дадеш накъсо +са и -са и да ти кажа незная как ще се отрази това на компютъра (ох вярно ,че ти нямаш такъв ама все някаква електроника ще дадеш на късо) Затова по-добре виж да не е както казва vladko_g40 пък тогава отивай за нов датчик. Все пак моят старият показваше към 500 ома пък твоят май не е толкова зле с тези 120 ома
borracho написа:здравейте и аз имам проблем с датчика - черния. показжа6е си нормално, но миналата седмица го гледам стои на 70. първо си помислих 4е термостата се е преебал, но установих че си работи. сега днес си купих нов датчик от евро07 за 17 лв марката е EPS. та въпроса ми е възможно ли е изведнъж тези датчици да започнат да показват по-малко. не е ли или работи или нищо да не показва?
Ако е или показва или не по скоро ти е прекъснат кабела отколкото повредата да е от датчика. Нормално е като започнат да се прецакват да показват по-невярни и по-невярни стойност
Последна промяна от Anbuch на Вто 16 окт 2007 15:20, променено общо 1 път.
- lrlmodo
- Мнения: 4356
- Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
- Автомобил: Zafira OPC
- Двигател: Z20LET
- Местоположение: София, Овча купел
Към Ambuch: Да с тез 120 ома трябва да е над 100 градуса на таблото
- датчика е ЕПС. Стария от Люксембург дава точно както е по таблицата някъде кум 300 ома при 85градуса - значи е изправен, но таблото не е.
Но проблема ще е в таблото, май проблема се появи при първите дъждове и застудяване август месец.
Ще пиша за резултат, като го сваля

Но проблема ще е в таблото, май проблема се появи при първите дъждове и застудяване август месец.
Ще пиша за резултат, като го сваля

- lrlmodo
- Мнения: 4356
- Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
- Автомобил: Zafira OPC
- Двигател: Z20LET
- Местоположение: София, Овча купел
На пръв поглед - му няма нищо на таблото.
Разглобих го - платката е като нова.
Как да го замеря тоз стабилизатор?
Има ли начин да се замери със закачена букса на таблото, че нещо ми се видя невъзможно
Или се сваля платката и директно на буксата?!!
И ако не - каква е процедурата?,
Знам че на изхода му напрежението трябва да е 9,5-10,5V ?!?
Разглобих го - платката е като нова.
Как да го замеря тоз стабилизатор?
Има ли начин да се замери със закачена букса на таблото, че нещо ми се видя невъзможно

Или се сваля платката и директно на буксата?!!
И ако не - каква е процедурата?,
Знам че на изхода му напрежението трябва да е 9,5-10,5V ?!?
- vladko_g40
- Мнения: 1386
- Регистриран на: Чет 15 мар 2007 23:57
- Автомобил: Audi A6 Audi 90
- Двигател: AEB AAN
- Местоположение: София
- Контакти:
ми като не може на място му пусни +12 волта и маса на двата извода и мери на третия дали ще стабилизира на 10lrlmodo написа:На пръв поглед - му няма нищо на таблото.
Разглобих го - платката е като нова.
Как да го замеря тоз стабилизатор?
Има ли начин да се замери със закачена букса на таблото, че нещо ми се видя невъзможно![]()
Или се сваля платката и директно на буксата?!!
И ако не - каква е процедурата?,
Знам че на изхода му напрежението трябва да е 9,5-10,5V ?!?

п.п. нали знаеш кой извод къде да свържеш?
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта