Уреда за t на таблото

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
lrlmodo
Мнения: 4356
Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
Автомобил: Zafira OPC
Двигател: Z20LET
Местоположение: София, Овча купел

Уреда за t на таблото

Мнениеот lrlmodo » Вто 16 окт 2007 8:28


Здравейте.
Оказа се че проблема за ниската t на колата ми е в таблото.
Смених 3 термостата и на таблото все 75-80 градуса.
Днес го замерих с термометър.
При реални 85 в казанчето - 70 на таблото, реални 95 (включва перката) на таблото 88.
Казвайте какво да гледам на таблото, какво да меря, освен жилото за километража друга сваля ли се, за да махна таблото?
Замерих черния датчик - стори ми се в нормите.
За 90град на таблото колко трябва да е съпротивлението на [b]черния датчик???[/b]
Ако може обаче ми дайте реални [/u[u]]данни от вашите коли - тез от таблицата ги знам.
За Polo 2F става дума.
Мерси




Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Вто 16 окт 2007 9:30


Не се зарибявай с таблото :!: И при мен нещата бяха същите :!: Цял месец се мъчих с тоя черен термодатчик :!: Чакай само малко да си намеря темата...


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Вто 16 окт 2007 10:19


Става въпрос за поло 2F
Ей тука съм писъл 329 ома ,ама при каква температура....трябва да е при било при загряла кола с отворен термостат http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... D%E8%FF%F2

Не мога да си намеря темата :evil:
Та в общи линии:
Черният термодатчик е само за температурата на таблото и за нищо друго и затова направих следната работа: По спомен от преди 2-3 години ,при загряла кола с отворен термостат стойностите му бяха към 500 ома (не мога да си спомня много добре де). Отидох в един магазин и при температура от 20 градуса замерих няколко датчика (които са принципно еднакви и са точно за моето поло) дали дават същото съпротивление както си пише в ръководството (май 1.5 килоома беше) Всички си показваха почти еднакво и си избрах "най-хубавият" :lol: .10 лв беше. Монтирах го пред магазина (колата не беше добре загряла) и тръгнах. Обаче само след 5 мин гледам стрелката на 120градуса :shock .Върнах се в магазина и взех друг- същата работа! Накрая ми върнаха парите и до тук с този магазин! Отидох в магазина с "най-оригиналните" авточасти в Хасково - Ауто+, обясних им каква е работата - човека се закле ,че ако кихна 17 лв за "хубав" термодатчик нещата ще се оправят :!: Сега нещата вече бяха по-добре : Термостата ми отваряше на 110 градуса ,а преди и на 120 градуса не беше отворил mhihi mhihi mhihi
Направо побеснях :evil: : Знаех че термостата отваря на 84-87 градуса ,преката се включва на 95-98 градуса и се изключва на 92-94 градуса (провери ги тези градуси ,че карам по спомени) и на базата на тези градуси монтирах последователно на термодатчика един потенциометър 100 ома с който мога ръчно да си увеличавам съпротивлението на веригата. При студена кола ,запалих двигателя и започнах да чакам да отвори термостата (нали се сещаш: като загрее и долният мъркуч дето отива към долната част на радиатора),щом отвори- започнах да въртя потенциометъра докато го настроих да показва стрелката малко под 90 градуса.После изчаках да видя дали при тези стойности на потенциометъра перкат ще се включи на съответните градуси : 95-98 градуса и ще се изключи на 92-94 градуса. Не стана работата :!: Наложи се да повторя всичко ,но вторият път вече успях да го центровам точно. Оказа се че в моят случей му трябват 18 ома ,които при студен двигател неоказват никакво значение - все пак при 20 градуса омовете са 1500


Потребителски аватар
vladko_g40
Мнения: 1386
Регистриран на: Чет 15 мар 2007 23:57
Автомобил: Audi A6 Audi 90
Двигател: AEB AAN
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vladko_g40 » Вто 16 окт 2007 10:48


на мен пък при включена перка веднъж показваше 70 градуса, веднъж 95 :shock свалих таблото и намерих една студена спойка на единият извод за стабилизатора на 10 волта :arrow: оттогава нямам проблеми 8)


Потребителски аватар
lrlmodo
Мнения: 4356
Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
Автомобил: Zafira OPC
Двигател: Z20LET
Местоположение: София, Овча купел

Мнениеот lrlmodo » Вто 16 окт 2007 10:51


И на мен ми мина през акъла за добавяне на съпротивление.
При мен ще трвбва да се намалява с по-малко от 100ома.
Къде ги продават тез потенциометри и такъв ли да търся - 100 омов.
Предполагам на минисовия кабел дето излиза от датчика да го вържа.

Малко съм слаб по електротехника :lol:
На 95 град - като включи перката сега ми дава 112 ома датчика = близо 90град на таблото (а трябва да е 95 град.)
Ще го настройвам по 90градуса, по-ниските t не ми пречат и грешно да ги отчита :wink:


Потребителски аватар
lrlmodo
Мнения: 4356
Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
Автомобил: Zafira OPC
Двигател: Z20LET
Местоположение: София, Овча купел

Мнениеот lrlmodo » Вто 16 окт 2007 10:53


vladko_g40 написа:на мен пък при включена перка веднъж показваше 70 градуса, веднъж 95 :shock свалих таблото и намерих една студена спойка на единият извод за стабилизатора на 10 волта :arrow: оттогава нямам проблеми 8)

Лесно ли се сваля таблото ?
Предполагам тоз стабилизатор е един и не мой се сбърка? :roll:


Потребителски аватар
vladko_g40
Мнения: 1386
Регистриран на: Чет 15 мар 2007 23:57
Автомобил: Audi A6 Audi 90
Двигател: AEB AAN
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vladko_g40 » Вто 16 окт 2007 11:00


lrlmodo написа:
vladko_g40 написа:на мен пък при включена перка веднъж показваше 70 градуса, веднъж 95 :shock свалих таблото и намерих една студена спойка на единият извод за стабилизатора на 10 волта :arrow: оттогава нямам проблеми 8)

Лесно ли се сваля таблото ?
Предполагам тоз стабилизатор е един и не мой се сбърка? :roll:
не мой да го объркаш - с три крачета е и се лови с една рапидка за таблото :wink:
а таблото се сваля супер лесно: откачаш жилото на километража и го вадиш - на нещо като щипки е :wink: няма болтове и т.н. :wink:


Потребителски аватар
lrlmodo
Мнения: 4356
Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
Автомобил: Zafira OPC
Двигател: Z20LET
Местоположение: София, Овча купел

Мнениеот lrlmodo » Вто 16 окт 2007 11:37


Ще го видя довечера :wink:


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Мнениеот maslinkov » Вто 16 окт 2007 13:03


Ако мога да използвам темата ? Има ли някой друг с Поло /98 на когото индикатора за температурата на охл. течност да е в средата в ляво горе и по средата му да е 80 гр. Прилича малко само на GTI, но не е същото табло. Предварително благодаря.


Потребителски аватар
borracho
Мнения: 57
Регистриран на: Пет 20 яну 2006 16:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот borracho » Вто 16 окт 2007 14:08


здравейте и аз имам проблем с датчика - черния. показжа6е си нормално, но миналата седмица го гледам стои на 70. първо си помислих 4е термостата се е преебал, но установих че си работи. сега днес си купих нов датчик от евро07 за 17 лв марката е EPS. та въпроса ми е възможно ли е изведнъж тези датчици да започнат да показват по-малко. не е ли или работи или нищо да не показва?


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Вто 16 окт 2007 14:58


lrlmodo написа:И на мен ми мина през акъла за добавяне на съпротивление.
При мен ще трвбва да се намалява с по-малко от 100ома.
Къде ги продават тез потенциометри и такъв ли да търся - 100 омов.
Предполагам на минисовия кабел дето излиза от датчика да го вържа.

Малко съм слаб по електротехника :lol:
На 95 град - като включи перката сега ми дава 112 ома датчика = близо 90град на таблото (а трябва да е 95 град.)
Ще го настройвам по 90градуса, по-ниските t не ми пречат и грешно да ги отчита :wink:

Имах в предвид да си вземеш нов датчик - който едва ли ще ти показва вярно както се беше случило и при мен. С потенциометър свързан паралелно (към който и да е кабел на термодтчика) можеш само да увеличиш съпротивлението. Продават се в магазимите за електронни части. Няма значение каква стойност ще има той може и 10 килоома да е ,но по-трудно ще го регулираш защото със съвсем малък ход ще променя съпротивлението много. Важното е да е не по-малко от 47 ома и да е по-затворен тип за да не влиза лесно вода в него. Ако пък искаш да намаляш съпротивлението на термодатчика то трябва да го включиш паралелно: единият му край към +са ,а другият към -са на термодатчика,обаче ако нещо се обърка като го правиш и напрактика дадеш стойност на съпротивлението 0 ома ще дадеш накъсо +са и -са и да ти кажа незная как ще се отрази това на компютъра (ох вярно ,че ти нямаш такъв ама все някаква електроника ще дадеш на късо) Затова по-добре виж да не е както казва vladko_g40 пък тогава отивай за нов датчик. Все пак моят старият показваше към 500 ома пък твоят май не е толкова зле с тези 120 ома

borracho написа:здравейте и аз имам проблем с датчика - черния. показжа6е си нормално, но миналата седмица го гледам стои на 70. първо си помислих 4е термостата се е преебал, но установих че си работи. сега днес си купих нов датчик от евро07 за 17 лв марката е EPS. та въпроса ми е възможно ли е изведнъж тези датчици да започнат да показват по-малко. не е ли или работи или нищо да не показва?

Ако е или показва или не по скоро ти е прекъснат кабела отколкото повредата да е от датчика. Нормално е като започнат да се прецакват да показват по-невярни и по-невярни стойност

Последна промяна от Anbuch на Вто 16 окт 2007 15:20, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Мнениеот maslinkov » Вто 16 окт 2007 15:01


Колега, моето предроложение е, че по - малките показания са свързани с лоша маса някъде /от вичките - около 15/ при положение, че датчикът и термостата са изправни, а перката се включва при тези ниски показания. Моят въпрос е има ли някой с табло на което на индикатора в средата да му е 80 гр?


Потребителски аватар
lrlmodo
Мнения: 4356
Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
Автомобил: Zafira OPC
Двигател: Z20LET
Местоположение: София, Овча купел

Мнениеот lrlmodo » Вто 16 окт 2007 15:44


Към Ambuch: Да с тез 120 ома трябва да е над 100 градуса на таблото :lol: - датчика е ЕПС. Стария от Люксембург дава точно както е по таблицата някъде кум 300 ома при 85градуса - значи е изправен, но таблото не е.
Но проблема ще е в таблото, май проблема се появи при първите дъждове и застудяване август месец.
Ще пиша за резултат, като го сваля :wink:


Потребителски аватар
lrlmodo
Мнения: 4356
Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
Автомобил: Zafira OPC
Двигател: Z20LET
Местоположение: София, Овча купел

Мнениеот lrlmodo » Съб 20 окт 2007 14:35


На пръв поглед - му няма нищо на таблото.
Разглобих го - платката е като нова.
Как да го замеря тоз стабилизатор?
Има ли начин да се замери със закачена букса на таблото, че нещо ми се видя невъзможно :roll:
Или се сваля платката и директно на буксата?!!
И ако не - каква е процедурата?,
Знам че на изхода му напрежението трябва да е 9,5-10,5V ?!?


Потребителски аватар
vladko_g40
Мнения: 1386
Регистриран на: Чет 15 мар 2007 23:57
Автомобил: Audi A6 Audi 90
Двигател: AEB AAN
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vladko_g40 » Пон 22 окт 2007 10:14


lrlmodo написа:На пръв поглед - му няма нищо на таблото.
Разглобих го - платката е като нова.
Как да го замеря тоз стабилизатор?
Има ли начин да се замери със закачена букса на таблото, че нещо ми се видя невъзможно :roll:
Или се сваля платката и директно на буксата?!!
И ако не - каква е процедурата?,
Знам че на изхода му напрежението трябва да е 9,5-10,5V ?!?
ми като не може на място му пусни +12 волта и маса на двата извода и мери на третия дали ще стабилизира на 10 :wink:

п.п. нали знаеш кой извод къде да свържеш?



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта