Подобряване работоспособноста на фаровете за мъгла !?!

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Подобряване работоспособноста на фаровете за мъгла !?!

Мнениеот Anbuch » Вто 11 дек 2007 17:46


Тези дни ми се наложи за първи път да пътувам в гъсти мъгли с новата машина на която много се радвах ,че си има шабрични фарове за мъгла, но останах ужасно разочарован :evil: .
Ситуацията е следната: На къси светлини мога да карам с около 40-60 км в час ,защото заради мъглата имам добро осветление на пътя да речем "N" метра напред ,а след тези "N" метра вече всичко е бяло и не се вижда. Фарчетата за мъгла наистина са супер от гледна точка на това ,че когато осветяват те, няма нищо бяло в светлината им което да ограничава видимоста ,но проблемат тук е ,че те осветяват пътя напред в пъти по-малко метра от "N" метра и напрактика с тях мога да вдигна не повече от 20 км в час МАХ (на къси фарове ,както спонех вече ,при същата мъгла си карам с 40-60 км/ч). Или с други думи: само при супер гъсти мъгли, при които на къси мога да вдигна не-повече от 20 км/ч биха ми послужили фаровете за мъгла ,но тогава ще си е все тая дали съм на къси или с фаровете за мъгла. А и досега не съм попадал в чак такива мъгли. Реших ,че трябва да увелича силата на светене на фаровете за мъгла и ето какво измислих: Ако сложа по-мощни крушки ще вземе да ми се разтопи пластмасата около фарчетата (тя от единият край е леко тръгнала да се топи) или пък направо самите фарчета може и да се зартекат.Видях ,че самите крушки са опаковани в една тенекийка ,която да ограничава силата им на светене ,като тя пропуска през съвсем малки дупчици отдолу. Ясно защо е направено това - за да не светят нагоре ,а надолу и то доста по-слабо. Вижте ги:
Изображение
Изображение
Реших да махна тези тенекийки или поне част от тях (може би ще оставя само тая дето е отгоре) и фарчетата ще започнат да светят доста по-силно (надалеч) ,но тогава има опастност да се доближа до ефекта на късите светлини ,макар и не на 100% защото светлината от тях ще е доста по-расеяна ,а и са монтирани по-ниско, което неминуемо би довело до по-добра видимост. Обаче ,ако се получи така ,че светят нагоре и пак на късо растояние напред ще им ръгна едни жълти халогенни крушки и това пак ще подобри работата им от сегашната (това като резервен план).
Та, какво мислите за цялата тая работа? И някой ако ги е демонтирал тези фарчета да обажда ,ако има някакъв пиниз ,че като започна да разглобявам (познавам си се аз - дай ми само да разглобявам) може и да мина за по-напряко към тях от задната броня mhihi mhihi :dummy: :gruebel mhihi mhihi




bimmoby
Мнения: 112
Регистриран на: Чет 04 окт 2007 22:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот bimmoby » Вто 11 дек 2007 23:09


колега,според мен ще стане по зле.
принципно в мъгла,колкото са по дълги светлините,толкова по малка е видимостта.
затова късите дават по-добра видимост като сложиш реглажа най-ниско.поради това и фаровете за мъгла са толкова ниско и са с тези метални капсули за да пропускат само отдолу и то не фокусиран сноп
ако махнеш метала ще обезсмислиш фара като такъв за мъгла


Потребителски аватар
Bahama man
Мнения: 1229
Регистриран на: Пет 06 апр 2007 13:39
Автомобил: VW Polo 1998
Двигател: AEF

Мнениеот Bahama man » Вто 11 дек 2007 23:27


bimmoby написа:колега,според мен ще стане по зле.
принципно в мъгла,колкото са по дълги светлините,толкова по малка е видимостта.
затова късите дават по-добра видимост като сложиш реглажа най-ниско.поради това и фаровете за мъгла са толкова ниско и са с тези метални капсули за да пропускат само отдолу и то не фокусиран сноп
ако махнеш метала ще обезсмислиш фара като такъв за мъгла


И аз мисля че колегата има право щом немеца ги е направил така не виждам смисъл да променяме главната цел на фарчетата :roll:


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Сря 12 дек 2007 1:05


bimmoby написа:принципно в мъгла,колкото са по дълги светлините,толкова по малка е видимостта.


Напълно си прав, проблема е ,че с фаровете за мъгла осветеноста е прекалено малка и напрактика се получава така ,че е по-добре да караш на къси отколкото на фарове за мъгла.Трябва ми нещо като среден вариант ! Но все пак ,ако не се получи ,слагам жилтите крушки и това е.Сега и да сложа жълти крушки няма да има никакъв ефект. А с жълта светлина видимоста в мъгла е повишена но пък немога да ги сложа на фаровете защото после при нормални атмосферни условия видимоста ще е намелена. Първо ще го направя само на единият фар за мъгла и с картон ще пускам светлина само от единият фар(после от дугият), ще направя и снимки да се види как е по-добре :roll:


Потребителски аватар
vladko_g40
Мнения: 1386
Регистриран на: Чет 15 мар 2007 23:57
Автомобил: Audi A6 Audi 90
Двигател: AEB AAN
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vladko_g40 » Сря 12 дек 2007 9:06


Насе, а защо не пробваш да ги регулираш? Може някой преди теб да ги е "настройвал" :wink: опитай да вдигнеш малко светлинния поток :wink:

п.п. виж си крушките, щото веднъж един приятел се оплакваше, че няма фарове(слаби са де) и накрая се оказа, че на колата са сложили крушки 24V mhihi


bimmoby
Мнения: 112
Регистриран на: Чет 04 окт 2007 22:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот bimmoby » Сря 12 дек 2007 20:13


не знам как са при вас,но моите фарове за мъгла са фабрично сложени
и могат да се включат само ако са включени късите,така че работят заедно и видимостта е много по добра.
ако са самостоятелно,без къси просто няма смисъл от тях,
тъй като видимостта ще е много по-малка


Потребителски аватар
polyabs
Мнения: 47
Регистриран на: Сря 21 ное 2007 19:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот polyabs » Сря 12 дек 2007 20:36


И моите фарове за мъгла работят заедно с късите, но още не съм ги пробвала в мъгла де :)


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Сря 12 дек 2007 23:40


polyabs написа:И моите фарове за мъгла работят заедно с късите, но още не съм ги пробвала в мъгла де :)

Да твоите са така наистина обаче колегата bimmoby да провери дали не са нещата така както при моят модел на поло ( 6N ). Фаровете ми за мъгла светят самостоятелно (без късите светлини) само при условие ,че с ключа си дал на контакт :!:

vladko_g40 написа:Насе, а защо не пробваш да ги регулираш?

:oops: :oops: :oops:
Защото не знаех ,че се регулират :dummy: mhihi . Като ги видях как са забодени надолу и лошо ми стана, опънах ги максимално на горе да видя дали ще има осезаема разлика и ето резултата: Обаче ще си ги върна малко надоло де, защото сега светят по-високо и от късите ми светлини

Само с къси светлини:
Изображение
Само с фарове за мъгла (преди):
Изображение
Само с фарове за мъгла (след):
Изображение

Той "германко" го е измислил ,ама аз ведага бях готов да прибегна към ектремиско решение на проблема :lol:

vladko_g40 написа:крушки 24V mhihi

Е това вече си е голям номер :?


bimmoby
Мнения: 112
Регистриран на: Чет 04 окт 2007 22:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот bimmoby » Чет 13 дек 2007 16:11


Anbuch,прав си работят и без къси
аз бях ги пробвал само на контакт,но не ставаше,
но на габарити вече ми разрешава да издърпам ключа



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта