Проблем: масло/бензин 1.4 АЕХ

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
PandovJ
Мнения: 8
Регистриран на: Нед 02 дек 2007 16:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Проблем: масло/бензин 1.4 АЕХ

Мнениеот PandovJ » Вто 18 дек 2007 13:09


Здравейте колеги,

имам много сериозен проблем с моята Ибиза 1,4 АЕХ, 97', който дискутираме с колегите във форума на Сеат, но реших, че ще бъдете така добри да споделите и вие вашия опит с мен, честно казано вече се чувствам ужасно зле :cry: май няма да има празници за мен, както и да е, ето накратко за какво става дума:

Понеже започна преди време да ми светка лампата за маслото и установих, че колата ми смесва маслото с бензин /нивото на маслото след 1000 км. отива доста над максимума и щеката мирише сериозно на бензин/, та закарах я на майстор да и замери компресията и се оказа, че имам слаб цилиндър /7 бара, другите 2 бяха на 10.5 и 1 на 12/, майстора каза, че според него проблема е в сегментите - износени, както и да е, сменихме сегменти, гарнитура на глава, гумички на клапани, филтър и маслото естествено, сега 500 км. по-късно автомобила пак вдигна нивото на маслото с около 3-4 мм и щеката пак мирише на бензин, решил съм да ходя да чистя дюзи сега, но не знам, все пак колата се кара само на бензин, няма газова уредба и т.н.

Ще бъда ужасно благодарен на отзовалите се.

п.с. Не се съмнявам в майстора, познат е човека и досега не съм чул лоша дума за него, а постоянно пълно с хора при него, сега му се обадих, човека се притесни и каза да пробвам с дюзите, защото по главата всичко било наред вече.




Потребителски аватар
vladko_g40
Мнения: 1386
Регистриран на: Чет 15 мар 2007 23:57
Автомобил: Audi A6 Audi 90
Двигател: AEB AAN
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vladko_g40 » Вто 18 дек 2007 13:18


я премерете компресията сега :wink: след ремонта :wink: щото така имах един случай на голф и се оказа крив клапан :wink: като не затваря добре бензина не може да изгори, щото цилиндъра не работи заради ниската компресия и неизгорелия бензин отива в картера :wink:
не казвам, че 100% е от там проблема, но те съветвам да провериш :wink:


Потребителски аватар
PandovJ
Мнения: 8
Регистриран на: Нед 02 дек 2007 16:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот PandovJ » Вто 18 дек 2007 13:55


Владко, пропуснах да спомена, че майстора каза, че е шлайфал клапаните, това не отхвърля ли предположението ти, ще премеря компресията отново все пак.


Потребителски аватар
vladko_g40
Мнения: 1386
Регистриран на: Чет 15 мар 2007 23:57
Автомобил: Audi A6 Audi 90
Двигател: AEB AAN
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vladko_g40 » Вто 18 дек 2007 15:07


да , гледам, че не си го написал, но както и да е :wink: за дюзите дори и да ги изчистиш не виждам какво ще се промени :wink: ако дюзите не са в ред най-много колата да не работи както трябва, а поне аз доколкото правилно съм прочел предишното ти мнение нямаш оплаквания спрямо работата на мотора :wink:


Потребителски аватар
PandovJ
Мнения: 8
Регистриран на: Нед 02 дек 2007 16:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот PandovJ » Вто 18 дек 2007 15:11


Нямам никакви оплаквания, колата върви та се къса, обаче нивото на маслото си се вдига и си мирише на бензин, щом няма да са дюзите, какво може да е, нещо по инжекциона ли? Дайте някакви идеи.


Потребителски аватар
vladko_g40
Мнения: 1386
Регистриран на: Чет 15 мар 2007 23:57
Автомобил: Audi A6 Audi 90
Двигател: AEB AAN
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vladko_g40 » Вто 18 дек 2007 15:28


PandovJ написа:Нямам никакви оплаквания, колата върви та се къса, обаче нивото на маслото си се вдига и си мирише на бензин, щом няма да са дюзите, какво може да е, нещо по инжекциона ли? Дайте някакви идеи.
по инжекциона няма какво да е, щото в инжекциона няма циркулация на масло, та да се смесват с бензина :wink: на карбураторните автомобили като им се спука платното на горивната помпа се получава това нещо. Но тук няма елемент от горивната система, който да се смазва. Единственото място, където гориво и масло имат( ако мога така да се изразя) "допирна точка" са цилиндрите :wink: в смисъл проблема може да е от счупени сегменти, крив или спукан клапан, спукано бутало и т.н. :wink: аз поне за друго не се сещам :wink: все пак никой от нас не е ремонтирал колата за да каже 100% не е от никое от изброените неща, щото не се знае дали са прегледани :wink:
не искам да те плаша, затова ти написах да премерите компресията :wink: даже ако имаш възможност да я премериш на студено(без да е пален мотора) ще е най-добре :wink:


Потребителски аватар
PandovJ
Мнения: 8
Регистриран на: Нед 02 дек 2007 16:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот PandovJ » Вто 18 дек 2007 15:36


Ти ме нокаутира, ами нали точно това ремонтирах, ще измисля някак си да премеря компресията на що-годе студен двигател.

1. Има ли някаква друга течност в автомобила, която при смесване с масло да не променя цвета му и да мирише на бензин?

2.Има ли опасност майстора да е свалил главата, да е шлайфал клапаните, да е направил всичко както трябва и да не е видял, че има някакъв друг проблем по главата - да е изкривена и т.н., въпреки, че ми казаха, че ако е крива главата ще смесва маслото с антифриз и си мисля, че колкото и да съм неук, ще ми направи впечатление, че маслото се смесва с антифриз?


Потребителски аватар
vladko_g40
Мнения: 1386
Регистриран на: Чет 15 мар 2007 23:57
Автомобил: Audi A6 Audi 90
Двигател: AEB AAN
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vladko_g40 » Вто 18 дек 2007 15:40


PandovJ написа:Ти ме нокаутира, ами нали точно това ремонтирах, ще измисля някак си да премеря компресията на що-годе студен двигател.

1. Има ли някаква друга течност в автомобила, която при смесване с масло да не променя цвета му и да мирише на бензин?

2.Има ли опасност майстора да е свалил главата, да е шлайфал клапаните, да е направил всичко както трябва и да не е видял, че има някакъв друг проблем по главата - да е изкривена и т.н., въпреки, че ми казаха, че ако е крива главата ще смесва маслото с антифриз и си мисля, че колкото и да съм неук, ще ми направи впечатление, че маслото се смесва с антифриз?
1. няма друга такава течност
2.правилно са ти казали. има и по-лек вариант при крива глава - изгорели газове във охладителната система :lol:
но и двата случая не отговарят на твоя :wink:


Потребителски аватар
PandovJ
Мнения: 8
Регистриран на: Нед 02 дек 2007 16:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот PandovJ » Вто 18 дек 2007 15:46


ем ... потресен съм, ще премеря компресията, само да измисля къде наблизо може да стане, че аз нямам нито манометър, нито накрайник, а и съм в офиса.

2.правилно са ти казали. има и по-лек вариант при крива глава - изгорели газове във охладителната система
но и двата случая не отговарят на твоя


Сега, като се замисля върху това ти изречение, знаеш ли че май ми намирисва на изгоряло гориво в купето като пусна парното, ама като съм по светофарите из София си мисля, че е нормално от колите пред мен, знам ли ...


edit: Току що говорих по телефона с майстора, човека каза, че е сигурен, че няма проблеми по главата, Възможно ли е все пак някоя от дюзите да пропуска по-малко, а колата да продължава да си върви както трябва?


Потребителски аватар
embi4a
Мнения: 695
Регистриран на: Чет 11 яну 2007 11:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Мнениеот embi4a » Сря 19 дек 2007 14:45


Възможно ли е все пак някоя от дюзите да пропуска по-малко, а колата да продължава да си върви както трябва?

Добра среща :D Ако е дюза проблема не е че пропуска по-малко а напротив ПОВЕЧЕ. Представи си следното. Поради някакво замърсяване дюзата не може да се затвори напълно щото е замърсена и компира и казва - подай Х количество бензин, но тя не може да се затвори поради замърсяването и налива Х+10 количество бензин. Това се е случвало на много хора и си има термин даже - пикаеща дюза. Докато е студена този бензин който е горница от нужното не може да изгори и се стича в картера и от там дига нивото на маслото. Върви да ти направят диагностика за 20 лева и ще си покаже според мене.


Потребителски аватар
vladko_g40
Мнения: 1386
Регистриран на: Чет 15 мар 2007 23:57
Автомобил: Audi A6 Audi 90
Двигател: AEB AAN
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vladko_g40 » Сря 19 дек 2007 16:08


на мен не ми се вярва чак толкова повече бензин да вкарва, колкото и да е замърсена дадена дюза :wink: + това ако дюзата пуска повече бензин това веднага ще се отрази на работата на мотора и най-вече в цвета на електродите на свещите - при богата смес ще са почернели и то не малко :wink:


Потребителски аватар
buferato
Мнения: 42
Регистриран на: Нед 10 дек 2006 17:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Самоков
Контакти:

Мнениеот buferato » Сря 19 дек 2007 20:07


Колега виж си кабелите на свещите!!!И по-точно лулите!!!На баща ми проблема беше окислена лула на една от свещите и така вкарваше бензин в маслото-колата му е сеат ароса.Ако не е кабел следва да видиш дюзите-това най-добре става като ходиш на диагностика както казват някои колеги!!!Успех!!!


alozavyr
Мнения: 5
Регистриран на: Съб 01 мар 2008 13:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот alozavyr » Чет 06 мар 2008 18:49


Колега искам да те питам намери ли решение на проблема и какво е то,че и аз имам съмнение за моята кола.



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта