Колеги,колата ми е с акумулатор силвър бош.Сега в студа отказа да запали.Откакто съм кулила колата се мъча да разбера как да стигна до клетките с цел профилактика,но там отгоре има една капачка и ме е страх да я напъна за да не счупя нещо.
Преди време чух,че при зареждане акумулатор беше гръмнал и на човека му бяха правили операция на очите.Не смея да го заредя със зарядно щото ако не съм развъртяла капачките на клетките може да стане беля от тея мехурчета.Та искам да попитам-кажете ми ако знаете отваря ли се тоя капак пластмасов отгоре и може ли да го заредя преди да реша,че трябва да се сменя.
Зарежда ли се с зарядно акумулатор силвър бош?
-
- Мнения: 241
- Регистриран на: Пет 16 ное 2007 20:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Няма значение, дали е бош/мош - всички оловни аку-та се зареждат.
А за капчаката дето те е страх - с една по-широка отвертка се повдига малко по-сериозно от едната страна (има широк зъб, който се вклинва в алумулатора, под капака му) и с премерена сила се откопчава. После е лесно.
Ако не ти е необслужваем акумулатора е повече от желателно да се отвори и да се провери наличието и гъстотата на електролита. Нормално е 1.27-1.28 на клетка при нормален акумулатор. Ако нивото е недостатъчно - наливаш дейонизирана (дестилирана) вода, но не и киселина или чешмяна вода.
До 3 часа след, като е свален от зарядното трябва да има напрежение до 13.4V. Хубаво е за разреден акумулатор да се направи и цикъл (след заряда се слага на разряд, като се следи и напрежението, което не бива да пада под 10V) и после пак заряд. Това може да се повтори и потрети при нужда.
Малък съвет: дизелите имат нужда от доста по-голям стартов ток и поради тая причина е хубаво клемите на кумулатора да бъдат почистени и намазани с масло, без значка какво.
А за капчаката дето те е страх - с една по-широка отвертка се повдига малко по-сериозно от едната страна (има широк зъб, който се вклинва в алумулатора, под капака му) и с премерена сила се откопчава. После е лесно.
Ако не ти е необслужваем акумулатора е повече от желателно да се отвори и да се провери наличието и гъстотата на електролита. Нормално е 1.27-1.28 на клетка при нормален акумулатор. Ако нивото е недостатъчно - наливаш дейонизирана (дестилирана) вода, но не и киселина или чешмяна вода.
До 3 часа след, като е свален от зарядното трябва да има напрежение до 13.4V. Хубаво е за разреден акумулатор да се направи и цикъл (след заряда се слага на разряд, като се следи и напрежението, което не бива да пада под 10V) и после пак заряд. Това може да се повтори и потрети при нужда.
Малък съвет: дизелите имат нужда от доста по-голям стартов ток и поради тая причина е хубаво клемите на кумулатора да бъдат почистени и намазани с масло, без значка какво.
Съвет
Всеки акумулатор се зарежда. В колата подзарядът не е достатъчен, ако е силно разреден. Мехурчета и газове излизат след 5-6 часа зареждане, нормално е необходимо време над 12 часа.
Така, че зареди го за 3-4 часа и ако пали продължи да си караш - колата ще го дозареди.
Така, че зареди го за 3-4 часа и ако пали продължи да си караш - колата ще го дозареди.
Аз съм със същия акумолатор, купих го преди да почне зимата и някъде по средата на сезона се беше разредил до край, при положение, че колата се кара и е изправна(вс. замерено)! Така, че имам основание да мисля, че самата серия са малко бъгави... А относно зареждането, без изобщо да се замисля за всичко което сте казали до сега си го сложих на зарядното от Москвича, зареждах го около 3 часа и след това колата си го дозареди и не съм имал проблеми.
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Mitkogolfa110 и 36 госта