Поло 1992 г. мотор 3F -Digifant -проблем с обороти

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
izashev
Мнения: 13
Регистриран на: Нед 23 юли 2006 17:10
Автомобил: WV polo 1.3 GT i 1992
Двигател: 3F
Местоположение: Дупница

Поло 1992 г. мотор 3F -Digifant -проблем с обороти

Мнениеот izashev » Пет 18 яну 2008 23:05


Здравейте колеги,
Някой ако е имал подобен проблем и знае как се е справил или са му го оправили да пише тук. Проблема ми е от около месец- без подаване на газ мотора вдига до към 2000 об. Неколкократно форсиране оправя за момент оборотите до нормалните 920-960 об.Но след следващото изключване от скорост и пускане педала на газта отново 2000 об. Майстор я гледа и нещо лъга уж електрониката с неколкократно изключване и включване на акумулатора и уж за момента се оправи, ама това било само докато бях при него, после пак си остана проблема. Чакам за съвети.Благодаря предварително.




Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Съб 19 яну 2008 0:34


Ами явно трупа грешка и има нужда от рестарче компа. Отиди на компютърна диагностика трябва да се види от какво трупа грешката!


Потребителски аватар
izashev
Мнения: 13
Регистриран на: Нед 23 юли 2006 17:10
Автомобил: WV polo 1.3 GT i 1992
Двигател: 3F
Местоположение: Дупница

Мнениеот izashev » Съб 19 яну 2008 21:54


Ходих за такава, но полото няма куплунг за включване на диагностичен комп. Не знам по друг начин става ли?


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Мнениеот maslinkov » Съб 19 яну 2008 22:05


izashev написа:Ходих за такава, но полото няма куплунг за включване на диагностичен комп. Не знам по друг начин става ли?

Един колега със Сеат 92-93г. имаше подобен проблем и смени компа, а след това му оправиха и стария и сега си има резервен. Ако намериш от някъде да го смениш само за проба - то ще си покаже.


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Съб 19 яну 2008 23:17


izashev написа:Ходих за такава, но полото няма куплунг за включване на диагностичен комп. Не знам по друг начин става ли?


Охххх душички , къде е тая компютърна диагностика дето са я изтърсили тая простотия?
Ей това ти е куплунга:

Изображение

Две отделни черни буксички са. На едната дето пише ,че е А жичките са една червена и една черна ,а на В са една жълта и една кафява!


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Съб 19 яну 2008 23:44


При теб, макар че волана е от другата страна 99% съм сигурен ,че куплонзите са си от същият край дето са на снимката. Даже не е нужно да разглобяваш каквото и да било.Ония дълбокия джоб, дето ти се пада точно срещу лявото коляно докато шофираш , има едно капаче отгорният си край- отваряш го и буксичките изкачат!

п.п.Отиди на диагностика на друго място

ОФФ-ТОПИК : Не ме питайте откъде ги знам тия работи... че е голем смех... :
Чудих се къде аз да си закача един допълнителен клаксон и си харесах една жичка , закачих го -изпълнението беше много качествено ,но когато за първи път отидох на диагностика взеха да търсят тия куплунзи и неможеха да ги намерят. Аз се сетих за какво иде реч и си признах: "а , аз я отрязах тая букса и си свързах клакона за нея" mhihi mhihi mhihi
(да не се объркаш - имах като твоят модел поло)


Потребителски аватар
izashev
Мнения: 13
Регистриран на: Нед 23 юли 2006 17:10
Автомобил: WV polo 1.3 GT i 1992
Двигател: 3F
Местоположение: Дупница

За Anbuch

Мнениеот izashev » Пон 21 яну 2008 17:24


Колега, ти се оказа прав.Днес отворих капачето дето си ми го указал, и буксичките се оказаха там и непокътнати. Жив и здрав да си! Скоро ще я водя пак на диагностика, но тя(колата де) взе, че сега не го прави мръсния му номер.Чукам на дърво(глава). Тази буксичка "А" с + и - за захранване с 12V ли е?


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Re: За Anbuch

Мнениеот Anbuch » Пон 21 яну 2008 21:31


izashev написа:Тази буксичка "А" с + и - за захранване с 12V ли е?


Да дирекшън от акумулатора си е + и - ,ама не и закачай клаксони :oops: :lol:


Потребителски аватар
izashev
Мнения: 13
Регистриран на: Нед 23 юли 2006 17:10
Автомобил: WV polo 1.3 GT i 1992
Двигател: 3F
Местоположение: Дупница

Мнениеот izashev » Вто 22 яну 2008 20:16


Те това е! Похвалих я и тя веднага-хоп " на ти тебе хвалби".Без диагностика няма да мине. Мерси Анбух!


Потребителски аватар
izashev
Мнения: 13
Регистриран на: Нед 23 юли 2006 17:10
Автомобил: WV polo 1.3 GT i 1992
Двигател: 3F
Местоположение: Дупница

Мнениеот izashev » Пон 04 фев 2008 20:11


За тези които са или ще имат същия проблем.
Намерих майстор със сериозен диагностичен прибор.Показах му къде са куплунзите,избра си от комплекта съответния кабел и извърши диагностиката. Прибора отчете грешка в термодатчика(този със синия куплунг).От там и грешка в дроселната клапа. Изчисти ги и след работа малко на място на празен ход пак провери и тогава вече не отчете грешка.Това добре, но след два дни каране проблема пак се появи. Сега вече и аз знам, че това е от калпав термодатчик. ЩЕ ГО СМЕНЯВАМ!! Та това беше проблема ми и благодаря отново на Анбух за съветите.


Потребителски аватар
izashev
Мнения: 13
Регистриран на: Нед 23 юли 2006 17:10
Автомобил: WV polo 1.3 GT i 1992
Двигател: 3F
Местоположение: Дупница

Мнениеот izashev » Съб 16 фев 2008 22:45


Смених датчика(със синия куплунг), но уви - проблема си остана.Имам чувството,че нещо механично задържа дроселовата клапа в отворено положение дори и при отпуснат педал на газта.Няколко резки подавания на газ и отпускане оправят за момент положението, но това е за мн.кратко време. Ако някой ми укаже къде да открия чертеж или описание като принцип на действие и съвети за дроселклапата ще съм му мн.благодарен.


stil
Мнения: 534
Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
Автомобил: VW Polo 1991
Двигател: NZ
Местоположение: София

Мнениеот stil » Нед 17 фев 2008 0:22


Отвори отгоре и огледай клапата - да не е нещо деформирана, клеясала, ...
Провери и изправността на ТПС-а (празен ход-частично натоварване-пълно натоварване):

1&2 затворена 0.5-1.5V
1&2 напълно отворена 3-5V

1&2 затворена ~1500 Ohm
2&3 затворена ~2500 Ohm
2&3 напълно отворена ~1000 Ohm


Потребителски аватар
izashev
Мнения: 13
Регистриран на: Нед 23 юли 2006 17:10
Автомобил: WV polo 1.3 GT i 1992
Двигател: 3F
Местоположение: Дупница

Мнениеот izashev » Нед 17 фев 2008 9:41


Stil, благодаря за съветите, но какво означава ТПС? За другите стойности на изводите на потенциометъра ли са?


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Нед 17 фев 2008 11:46


Изображение

Anbuch написа:TPS(Throttle Position Sensor) или по народному казано : потенциометъра
Датчик за положението на дроселовата клапа (демек за газта),и представлява един потенциометър(променливо съпротивление). Захранва се обикновенно с 5V ,а изходният сигнал е 0-5V в зависимост от положението на газта.Оста му е закрепена на оста на дроселовата клапа



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта