Стария проблем още стои-загуба на антифриз.Решено!

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
polyabs
Мнения: 47
Регистриран на: Сря 21 ное 2007 19:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Стария проблем още стои-загуба на антифриз.Решено!

Мнениеот polyabs » Сря 20 фев 2008 19:43


Колеги,
Бях писала в друга тема че Полото ми губи антифриз,а теч никъде не се вижда,маркучите са меки,а маслото си е нормално. Не бях карала доста време колата покрай тези студове,но от няколко седмици я раздвижих на къси разстояния 30-50 км. След 3 карания антифриза беше намалял доста и глътна 1 литър. Тъй като не мога да съм сигурна дали е гарнитура,имам няколко въпроса:
1.При студена кола (без да е палена 2-3 дни) като се отвие капачката на казанчето за антифриза трябва ли да изсъска като отваряне на безалкохолно. При мен така съска,т.е си държи налягане в системата и при студен двигател.Това означава ли че охладителната ми система е здрава и няма пробив?
2.Казаха ми да сваля ремъка на водната помпа и да форсирам колата на празен ход и ако излиза въздух от антифриза,значи е гарнитура.
3.Имало някакви уреди за мерене на СО как се казват и мога ли с тях да си уточня проблема?
Моля давайте съвети и ви благодаря предварително!

Последна промяна от polyabs на Чет 21 фев 2008 15:41, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
lrlmodo
Мнения: 4356
Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
Автомобил: Zafira OPC
Двигател: Z20LET
Местоположение: София, Овча купел

Мнениеот lrlmodo » Сря 20 фев 2008 19:48


1 - и при мен е така - не съска, но пука леко
2 - забрави го това - водната ти помпа се върти от ангренажния ремък
3 - и аз съм чувал за това, нямам опит с тях обаче
смени ли капачката - че не помня
виж да не ти тече от тапита на блока отзад под моното


Потребителски аватар
polyabs
Мнения: 47
Регистриран на: Сря 21 ное 2007 19:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот polyabs » Сря 20 фев 2008 20:10


Да смених капачката на казанчето, но беше втора употреба и изминах доста километри 200-300 след това без да хвърли антифриза. Не мога да разбера обаче дали в движение изчезва антифриза или като е на място,но локвичка никъде няма...а 1 литър си е много нещо.


Потребителски аватар
polyabs
Мнения: 47
Регистриран на: Сря 21 ное 2007 19:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот polyabs » Сря 20 фев 2008 20:15


Мъжа ми взе да се базика вече,че Полото гори колкото бензин, толкова и антифриз: 7-8 литра сме доляли до сега :(
А има ли значение какъв е антифриза, купувам от бензиностанциите син е на цвят,но марката не помня?


Потребителски аватар
lrlmodo
Мнения: 4356
Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
Автомобил: Zafira OPC
Двигател: Z20LET
Местоположение: София, Овча купел

Мнениеот lrlmodo » Сря 20 фев 2008 20:30


пълниш на макс казанчето и я караш ако докато загрее
и както я ръчкаш яко спри, вдигни капака и гледай какво става, може и да изгасиш двигателя.
пробвай така, тоя теч ще излезе наяве.
Виж и при парното кво става!


Потребителски аватар
polyabs
Мнения: 47
Регистриран на: Сря 21 ное 2007 19:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот polyabs » Сря 20 фев 2008 20:50


Полото ми загрява много бавно,дори и на дълъг път температурата дето показва е между 70-80 градуса.От декември откак съм я купила е вдигала 2 пъти 85-90 градуса и в двата случая парното спираше да работи и нямаше антифриз (може би за това е загряла) А иначе си губи антифриза при температура до 80 градуса. Доста четох за термостатите във форума че трябва да държат 85-90 град,но моята не заковава на толкова.Иначе термостата си отваря и перката включва на 90 градуса и изключва на 85,това го проверихме на празен ход.

Последна промяна от polyabs на Сря 20 фев 2008 20:56, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
polyabs
Мнения: 47
Регистриран на: Сря 21 ное 2007 19:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот polyabs » Сря 20 фев 2008 20:55


Ще пробвам това дето ми казваш Ирлмодо,благодаря!


Потребителски аватар
chy
Мнения: 1585
Регистриран на: Пет 02 фев 2007 23:04
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот chy » Сря 20 фев 2008 21:17


Хич не е нормална тая работа...
Значи-доколкото разбирам:
1-имаш теч...ама на малкия кръг...не от радиатора,щото нали термостата си отваря,а ти губиш течност преди да отвори...или поне преди да отвори напълно...
Явно сте проверили всичкото маркучи и маркученца,таралежи и тем подобни и то докато колата работи,нали?Няма издайнически следи...или не сте го пробвали това...На мен ми течеше от "синия "датчик,а сега от "таралежа"-локва не прави,но се личи...
Радиаторчето на парното-там в двг.отсек под една малко рехава кора-да не шурти от там?Ама толкова много???Ебаси-то до акумулатора трябва да има локва(щото нали отцедниците се затлачват...)!Поти ли се джама?Сутрин стържеш ли скреж отвътре на джама?
2-"омешала" ли е маслото-да стане с цвят на боза?Малко вероятно е да е това-досега да си бастисала мотора....
3-виждал съм само на една кола(пасат 4) да "издуха" гарнитура-на студен двг-при отвиване на капачката се чуваше едно клокочене,толкова силно,че чак настръхнах...отделно от това-самото казанче имаше доста гаден вид..ама тая кола губеше течност колкото твоята...дано да не е това,че пари ще летят....

Антифриза ти е G11-пише го на казанчето...демек-син,ама недей да сипваш какъвто и да е...


Потребителски аватар
polyabs
Мнения: 47
Регистриран на: Сря 21 ное 2007 19:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот polyabs » Сря 20 фев 2008 21:57


chy написа:Хич не е нормална тая работа...
1...Явно сте проверили всичкото маркучи и маркученца,таралежи и тем подобни и то докато колата работи,нали?Няма издайнически следи...или не сте го пробвали това...Поти ли се джама?Сутрин стържеш ли скреж отвътре на джама?
2-"омешала" ли е маслото-да стане с цвят на боза?Малко вероятно е да е това-досега да си бастисала мотора....

Не съм проверявала маркучите и таралежа в движение, само на студено сме я оглеждали,няма следи.
Джама не се поти и не се обледява. Е,поти се първите 2-3 мин като влезеш в студената кола,но след обдухване се оправя.
Маслото е добре гледахме го няколко пъти.
Колкото за студения двигател не съм отваряла капачката след запалване,а преди това и фъщи леко не знам дали е нормално да има налягане в системата когато колата е в покой.


Потребителски аватар
lrlmodo
Мнения: 4356
Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
Автомобил: Zafira OPC
Двигател: Z20LET
Местоположение: София, Овча купел

Мнениеот lrlmodo » Сря 20 фев 2008 22:02


да този теч трябва да се вижда!!!
при мен течеше от отвора на казанчето, през който по принцип излиза течност при 110-120градуса - и то само когато клапана на капачката отвори.
Когато този клапан не работи, уплътнението е разместено - антифриза може да изтече оттам при всяко покачване на налигането (за това ти казвам да я назориш яко и да я изгасиш - тогава заради високата t и , поради спирането на охлаждането, понеже спира да върти помпата - налягането нараства доста и при мене си течеше по половин литър на спиране :lol: ) от този отвор!!!!
Купи си нова капачка задължително - не втора ръка.
Но дори да не е от там, теча трябва да го видиш.
Ако не на място дръж я на високи обороти и :lupe
айде и ще кажеш
аз също доста го борих при мен този проблем


Потребителски аватар
polyabs
Мнения: 47
Регистриран на: Сря 21 ное 2007 19:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот polyabs » Сря 20 фев 2008 22:26


Благодаря ви,ще пробвам по този начин и ще пиша :drive


Потребителски аватар
chy
Мнения: 1585
Регистриран на: Пет 02 фев 2007 23:04
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот chy » Сря 20 фев 2008 23:07


polyabs

Запали колата,прежали някое кило бенз и гледай какво става -на отворен капак...нека работи поне 30тина минути...Пипай маркучи,гледай връзките...датчици таралежи...Все отнякъде требе да прокапе!Таман ще видиш кога долния и горния маркуч към радиатора придобиват еднаква(почти)темп.
От моя минимален опит знам че едно от лабавите звена е тънкото маркуче
което влиза в разширителния съд се пука най-често...отвори капачката,запали колата и чакай...гледай,пипай...от там трябва да църцори течност постоянно!Пробвай и това дет колегата ти писа!Трябва да намериш причината!!!Веднъж да я изпуснеш колата и да прегрее-доста ядове ще имаш :idea:
polyabs написа:Колкото за студения двигател не съм отваряла капачката след запалване,а преди това и фъщи леко не знам дали е нормално да има налягане в системата когато колата е в покой.

Леко свистене не е проблем,все пак системата е под налягане...аз ти пиша за як звук...все едно изливаш метална туба с вода...нещо такова...абе гаден е звука.....


Потребителски аватар
minimiro
Мнения: 676
Регистриран на: Нед 13 юни 2004 1:12
Автомобил: Audi A3
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот minimiro » Сря 20 фев 2008 23:24


Моя без да искам го надуших откъде прокапва и се губи гадта....
При последната смяна на турбината на парното като напънах да извадя самата пита и забелязах че сълзи лекичко от самия клапан с който се пуска с жилото топло/студено. точно там където му е завалцовката..
Изгубеното количество се събира под турбината точно и се оттича през централния отвор за изтичане на дъждовна вода... като надуе системата в движение, квото изцърцори се оттича от там, кат спреш налягането пада и спира да губи от там :)


Потребителски аватар
imperial_eagle
Мнения: 79
Регистриран на: Чет 20 дек 2007 18:01
Автомобил: Octavia TDI 90 combi
Двигател: AGR
Местоположение: София, Тетевен

Мнениеот imperial_eagle » Сря 20 фев 2008 23:35


същия проблем като колешката в разстояние на около 500-600 км, в началото само губеше антифриз(без никакви течове смених капачката, а след това и троиника защото сълзеше), след това по4на да губи по повече течност и леко фъстеше при отваряне на капачката на студен двигател(маслото го проверявах нон-стоп ок си беше) после започна да надува зверски и след 30-40 км каране в това положение отивам до един познат като преди това проверявам маслото(нищо му няма), човека се намира на 2-3 км от мен и навръщане преди да тръгна пак поглеждам малслото и какво да видя боза. След надежди, че нее от гарнитурата, а от капачки тройници и т.н. вече съм със 100 лв. назат и със нова гарнитура на главата, капака, нова семерина на разпределителния вал и нови гумички на клапаните(с късмет че главата не беше крива). Ми да не отчайвам колежката ама като гледам натам е тръгнала работата и си проверявай маслото много често, та ако вкара антифриз да го хванеш навреме, а също ако имаш майонеза по капачката на маслото повече от нормалното и не изчезва скоро очаквай боза. Дано да не съм написал някоя глупост, ако е така извинете че ми се спи много :asleep


Потребителски аватар
polyabs
Мнения: 47
Регистриран на: Сря 21 ное 2007 19:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот polyabs » Чет 21 фев 2008 0:08


Ще я позагрея добре и ще я огледам и капачката ще сменя.Надявам се да не се стигне до гарнитура, но ако продължи да губи антифриз и нея ще сменя преди да пресека маслото. Няколко дни тест-драйв и пак ще пиша. Благодаря ви :)



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта