Двигател AHU 66/90 SDI (Според Autodata) - вярно ли е това?

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
DesertFire
Мнения: 30
Регистриран на: Чет 21 фев 2008 15:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Madrid
Контакти:

Двигател AHU 66/90 SDI (Според Autodata) - вярно ли е това?

Мнениеот DesertFire » Вто 18 мар 2008 17:05


Здравейте,
мислих между това да пусна темата тук или в "графата" дизелови агрегати, но я пускам тук.

Имам едно Поло 1.9 SDI AEY
Гледах му параметрите в Аутодата 3.18 ЦД2 и според него моето Поло (2000г) се предлага с 3 двигателя.
Моят е 47кв/64кс AEY
Другият е 49/68кс (не помня кода)
и третият е AHU 66/90


Търсих информация за големия, защото двигателите са абсолутно еднакви по обем, диаметър цилиндри, работен ход, компресия, тн.
И се чудех как може едно и също нещо да изкара един път 64 коня, друг път 90. Единственото, което ми се струва логично е различно ECU и различна помпа, може би и разпределителен вал, знам ли?

Защо питам?
Значи от самото начало знам, че колата ми няма динамика, не е бърза, има заводско ограничение на скоростта на 160км/ч и т.н.
За града ми е префектна, но искам да увелича малко динамиката й. Още повече почувствах тази НЕдинамичност, следкато й монтирах 15" джанти и 195/50 гума (преди бяха 185/55/14")

Преглеждах вариантите за смяна на колекторите, цялата изпускателна система, смяна на въздушния филтър (проврено и работещо решение е един филтър на crosspiper - www.crosspiper.net, кат. номер: PK207)
Снимка:
Изображение

Това, което искам в общи линии е да се чувствам по-добре в изпрреварване и на баир и мисля, че с филтъра и спортни кюнци ще успея да спечеля до около 70 коня макс.

Но след като видях този двигател (ако вярваме на програмата, че AHU го има и в SDI вариант) ми се иска да попитам колко съществена е разликата между двата мотора и много ли трудно би било да премина от единият двигател към другия?

Благодаря предварително




Потребителски аватар
Alek
Мнения: 764
Регистриран на: Сря 12 апр 2006 14:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Alek » Вто 18 мар 2008 17:30


Има някаква грешка - AHU е във вариант TDI само, демек има и турбокомпресор.......няма 1.9 SDI мотор 90 к.с.


Потребителски аватар
lrlmodo
Мнения: 4356
Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
Автомобил: Zafira OPC
Двигател: Z20LET
Местоположение: София, Овча купел

Мнениеот lrlmodo » Вто 18 мар 2008 19:17


AHU Е TDI, с турбина е, за тва е 90 коня :wink:


Потребителски аватар
DesertFire
Мнения: 30
Регистриран на: Чет 21 фев 2008 15:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Madrid
Контакти:

Мнениеот DesertFire » Вто 18 мар 2008 19:27


Да де, мина ми през ума, че един и същ двигател не може да бъде толкова различен, без турбо, но като го пишеше там и си казах да проверя. С всяко инфо, което намирах се убеждавах, че програмата греши, но все пак си казах да попитам.

Значи остава да търся други варианти да направя Половерчо по-якичък :P


Каза ми един майстор, че можел да го нагоди, да стане 90 коня, само трябвало незнам си какво, но за момента не ми се занимава. ще опитам с филтъра и с колекторите, може да спечеля загубеното от по-големите джанти, пък ако може и кон-два горница, добре дошло.

Благодаря ви за отговорите.


Потребителски аватар
CTaH4o
Мнения: 483
Регистриран на: Пон 10 дек 2007 0:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот CTaH4o » Вто 18 мар 2008 19:52


DesertFire написа:Каза ми един майстор, че можел да го нагоди, да стане 90 коня, само трябвало незнам си какво, но за момента не ми се занимава. ще опитам с филтъра и с колекторите, може да спечеля загубеното от по-големите джанти, пък ако може и кон-два горница, добре дошло.

Благодаря ви за отговорите.

ами чипче?
четох доста за чипове на този двигател (моя е същия) и те ужким вдигат до 70-74 к.с.
аз лично много се съмнявам от филтъра и колекторите да извадиш дори тези 5-6 кончета защото това е дизел, но все пак ...


Потребителски аватар
DesertFire
Мнения: 30
Регистриран на: Чет 21 фев 2008 15:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Madrid
Контакти:

Мнениеот DesertFire » Вто 18 мар 2008 19:56


Чипче??

Тука ми искат около 350 еврота за това чипче. Пък за толкова пара може да си взема двигател ТДИ на старо и да си го монтирам. И в този случай може да се монтира някоя история, дето има 110 кс или 130кс. Има тука един пич от моя клуб, дето го направи (или е в процес на правене) Ще поразпитам и ще напиша тука един материал по темата, как от 1.9Д от 96 година се вадят 110 коня (с нов вдигател, разбира се)

:-)


Потребителски аватар
sashoskiora
Мнения: 449
Регистриран на: Сря 07 ное 2007 10:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот sashoskiora » Вто 18 мар 2008 20:01


Варианта е да го продадеш някой да си го кара спокойно и да си купиш TDI.


Потребителски аватар
CTaH4o
Мнения: 483
Регистриран на: Пон 10 дек 2007 0:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот CTaH4o » Вто 18 мар 2008 22:38


sashoskiora написа:Варианта е да го продадеш някой да си го кара спокойно и да си купиш TDI.

аз варианта за моя съм го измислил
ама включва още едно Поло :wink:


Потребителски аватар
DesertFire
Мнения: 30
Регистриран на: Чет 21 фев 2008 15:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Madrid
Контакти:

Мнениеот DesertFire » Вто 18 мар 2008 23:21


Знам, че двигатели се сменят и не е чак толкова трудно, обаче това е доста сложна интервенция и изисква майстор да го направи. Освен това трябват и редица други смени, като смяна на скоростна кутия, евентуално и на барабаните отзад (за дискове) и т.н.


Потребителски аватар
CTaH4o
Мнения: 483
Регистриран на: Пон 10 дек 2007 0:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот CTaH4o » Сря 19 мар 2008 0:17


DesertFire написа:Знам, че двигатели се сменят и не е чак толкова трудно, обаче това е доста сложна интервенция и изисква майстор да го направи. Освен това трябват и редица други смени, като смяна на скоростна кутия, евентуално и на барабаните отзад (за дискове) и т.н.

ами ние преди време си го говорехме със spidergb само че за 1.6 16v
а при него трябва много ама наистина много неща да се сменят
при смяна Sdi към Tdi не мисля че са толкова много
скоростната кутия - трябваа да се провери дали и каква е разликата м/у 2те
а пък за барабаните - ами те 1.4 16v има такива които са с барабани отзад


Потребителски аватар
DesertFire
Мнения: 30
Регистриран на: Чет 21 фев 2008 15:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Madrid
Контакти:

Мнениеот DesertFire » Сря 19 мар 2008 0:48


Ще видя кога тоя пич от моя клуб ще смени неговия и ще ви държа в течение.
Ще го питам какво точно е направил. При него миграцията е малко по-брутална - от чист дизел, към тди.



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта