най-добрите обороти?

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
skywolker
Мнения: 58
Регистриран на: Вто 17 апр 2007 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

най-добрите обороти?

Мнениеот skywolker » Пет 21 мар 2008 12:09


ПОнеже съм сравнително нов шофьор, въпроса ми е за двигател 1.4 какви са най-подходящите обороти по време на движението.
По магистрала-
в градско , в кои обороти е желателно да се сменят скоростите, така че да се щади най-добре скоростната кутия и двигателя
Благодаря предварително на всички.

Последна промяна от skywolker на Пет 21 мар 2008 16:12, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
lrlmodo
Мнения: 4356
Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
Автомобил: Zafira OPC
Двигател: Z20LET
Местоположение: София, Овча купел

Мнениеот lrlmodo » Пет 21 мар 2008 12:48


2500-3500 :wink:


Потребителски аватар
Bahama man
Мнения: 1229
Регистриран на: Пет 06 апр 2007 13:39
Автомобил: VW Polo 1998
Двигател: AEF

Мнениеот Bahama man » Пет 21 мар 2008 15:28


По магистралата най-икономичната скорост е 100км/h при точно 3000 оборота, а за градско е добре да сменяш скоростите при 2000-2300 оборота също икономичен режим :wink:


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Пет 21 мар 2008 15:34


Забелязаъл съм ,че точно при 2500 оборота колата все едно си поема въздух и се изтрелва. Просто при 2500 оборота времената за отваряне на дюзите се увеличават осезателно, аз градско гледам да държа обороти между 2000 и 2500 ,а извънградско квото дойде ,ама е повече от 2500 де :twisted:


jabeto
Мнения: 241
Регистриран на: Вто 30 окт 2007 15:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ботевград

Мнениеот jabeto » Пет 21 мар 2008 17:34


Забелязал съм че градско като карам като пенсионер около 1500об. ми гори повече отколкото с 2000-2500.Защото колата се тормози и не може да поеме така да се каже.А извън града 3000-3500 е най икономичен


SToDo
Мнения: 107
Регистриран на: Пон 11 дек 2006 19:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Казанлък
Контакти:

Мнениеот SToDo » Пет 21 мар 2008 20:50


Карай го до към 3500 и ще си е супер :wink:


Потребителски аватар
marchq
Мнения: 381
Регистриран на: Вто 27 мар 2007 22:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот marchq » Пет 21 мар 2008 21:32


2000-2500 градско 3000 магистрала :wink:


skywolker
Мнения: 58
Регистриран на: Вто 17 апр 2007 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот skywolker » Пет 21 мар 2008 21:58


благодаря ,значи около 2000-2500 оборота ,
Мисля си че когато оборотите са прекалено ниски (става въпрос за нашите скоростни кутии и двигатели) или прекалено високи, най-много се натоварва скоростната кутия, -- правилно ли разсъждавам?
До колкото разбрах на половерчетата ни тя май е най-слабото им място, аз като подръжка гледам да карам в оборотите за които стана въпрос(макар да се хващам тия дни че сменям доста често скоростите и то по точно втора , на около 1700-1800 оборота. Друго като подръжка, преди седмица смених маслото в кутията,остава ми само жилото на съединителя да сменя тия дни.От форума и от познат със сеат ибиса , разбрах че механичното жило е по-добро от саморегулиращото, но от сервиза ми предлагат само оригинално, някакви съвети по въпроса?
А и да извинявам се за допълнителния офф топик тук.
Благодаря за съветите.


Потребителски аватар
Gesha_GTI
Мнения: 1130
Регистриран на: Съб 02 дек 2006 12:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Gesha_GTI » Пет 21 мар 2008 22:02


Карането в прекалено ниски обороти не е предпоставка за нисък разход поне при бензиновите мотори,при дизела нещата са други.Но градско 3000-3500,няма да стане нищо,дори е полезно ако чат пат я изръчкваш малко да продухаш.Извънградско според мен по малък разход се постига не толкова дали на 5та ще караш с 2500или 3500об а в това да гледаш да не връщаш ниски предавки освен при по-рисковани изпреварвания.Примерно при нормално изпреварване с 80-90км спокойно си изпреварваш на 5та.Виж ся голфа както го карам тва е друг въпрос,почти секо изпреварване със скорост от 80-140 се удря трети зъб и се пълни до край..... :lol:


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Мнениеот maslinkov » Пет 21 мар 2008 23:33


Най - голям въртящ момент при мен 3200 - 3600 оборота в мин, предавка според обстановката, а нагоре разходът на пета по магистрала намаля, защото съотношението въздух - гориво става 12:1, а не 8:1


Потребителски аватар
kappo
Мнения: 426
Регистриран на: Чет 05 юли 2007 10:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

/

Мнениеот kappo » Пет 21 мар 2008 23:46


:arrow:


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Пет 21 мар 2008 23:59


maslinkov написа:Най - голям въртящ момент при мен 3200 - 3600 оборота в мин, предавка според обстановката, а нагоре разходът на пета по магистрала намаля, защото съотношението въздух - гориво става 12:1, а не 8:1


Моите уважения ама това ми се струва нереално :wink: , нали целта на цялата електроника по колите ни е да поддържа еднакво съотношението между въздуха и бензина при каквито и да било обороти. Това съотношение се нарича точка ламбда и е в съотношение : 14.7 части въздух към 1 част гориво . От там и идва името ламбдасонда


SToDo
Мнения: 107
Регистриран на: Пон 11 дек 2006 19:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Казанлък
Контакти:

Мнениеот SToDo » Съб 22 мар 2008 0:08


maslinkov написа:Най - голям въртящ момент при мен 3200 - 3600 оборота в мин, предавка според обстановката, а нагоре разходът на пета по магистрала намаля, защото съотношението въздух - гориво става 12:1, а не 8:1


Тука незнам да се смееш ли да плачеш ли :?:

Как може да се стигне до такъв извод просто не ми го побира умът :!:

Случайно да си чувал за въздушно съпротивление и какво влияние оказва при 100 и 180 км/ч :?:


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Мнениеот maslinkov » Съб 22 мар 2008 0:15


Ами, ако се вярва на руските сайтове е така както го писах за Бош При 12:1 вече е извън контрол - нещо като авариен режим Би следвало, ако има такава функция да изише Шек енжени Поне така съм разбрал с моя руски


Потребителски аватар
chy
Мнения: 1585
Регистриран на: Пет 02 фев 2007 23:04
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот chy » Съб 22 мар 2008 0:57


maslinkov написа:.....защото съотношението въздух - гориво става 12:1, а не 8:1

Уважения колега...
ама тук един друг колега го е написал доста точно...нещо в руския ти куца....
vaskoto1 написа:как всъщност работи бензиновото впръскване?
отговор 1:
за да се постигне максимално КПД на изразходваното гориво то трябва да бъде запалено в максимално добро съотношение с кислород (подпомагащ горенето). такова съотношение е 14.7 части въздух към 1 част гориво или иначе наричано точка ламбда (оттам и името на сондата-ламбда сонда но за това малко по натам).


Значи-сместа е или бедна,или нормална...или богата!
Ако частите въздух са 8(или 12)спрямо частта бенз-демек Единица...
Значи сместа е богата...оттук следва че колата ще гори повече!Или бъркам?
Цялата щайга електроника която имаш в колата(пък и аз за мое съжаление)следи именно за тази точка Ламбда!!!

По темата на колегата-карай си както искаш...и както можеш!недей спазва "червените чертички" на скоростомера....
Ако колата "придързва"-значи не е на нужната предавка!Икономичното каране се постига само тогава,когато изучиш поведението на колата си...За ск.кутия-няма да и навредиш,кой знае колко...все пак това не е Рено(повярвай-имам опит с Рено :wink: )
Аз лично съм си правил експеримент...на 1400 оборота на 2ра-минавам на 3та и колата си върви...бавно поема,но върви...
В крайна сметка-колко гориво би спестил?Около половинка???
Кво ти дреме-наслаждавай се на колата и хич да не ти дреме!!!
И още нещо...извинявай,но темата е обречена да е безсмислена!!!
Защото 100 човека да си кажат мнението...първо-то ще е различно(стил на шофиране,опит,възможности,състояние на колата)...и второ-няма да спазваш теоритично наученото...защото кое би гледал-трафик,обстановка...или оборотомер???
Освен това-разликата...градско и извънградско...кво правиме с нея?
Като човек пътувал доста мога да ти споделя че карането по един и същи маршрут(София-Варна) винаги е различно....И трафик...и обстановка...Но ако изкаш да си икономичен-гледай да сменяш предавките м/у 2500 и 3500об/мин...и не качвай,дори и на 5та повече от 3000...и пускай по инерция...и се движи зад ТИР-ове...недей да ръчкаш...недей въртя гуми...не товари колата...И накрая като спестиш половин литър си задай въпроса дали си е струвало да минаваш един маршрут вместо за 6,5часа...за 8часа!

П.С.Ебаси дългия пост :oops: :lol: :lol: :lol:



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта