ПОнеже съм сравнително нов шофьор, въпроса ми е за двигател 1.4 какви са най-подходящите обороти по време на движението.
По магистрала-
в градско , в кои обороти е желателно да се сменят скоростите, така че да се щади най-добре скоростната кутия и двигателя
Благодаря предварително на всички.
най-добрите обороти?
-
- Мнения: 58
- Регистриран на: Вто 17 апр 2007 22:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
най-добрите обороти?
Последна промяна от skywolker на Пет 21 мар 2008 16:12, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 58
- Регистриран на: Вто 17 апр 2007 22:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
благодаря ,значи около 2000-2500 оборота ,
Мисля си че когато оборотите са прекалено ниски (става въпрос за нашите скоростни кутии и двигатели) или прекалено високи, най-много се натоварва скоростната кутия, -- правилно ли разсъждавам?
До колкото разбрах на половерчетата ни тя май е най-слабото им място, аз като подръжка гледам да карам в оборотите за които стана въпрос(макар да се хващам тия дни че сменям доста често скоростите и то по точно втора , на около 1700-1800 оборота. Друго като подръжка, преди седмица смених маслото в кутията,остава ми само жилото на съединителя да сменя тия дни.От форума и от познат със сеат ибиса , разбрах че механичното жило е по-добро от саморегулиращото, но от сервиза ми предлагат само оригинално, някакви съвети по въпроса?
А и да извинявам се за допълнителния офф топик тук.
Благодаря за съветите.
Мисля си че когато оборотите са прекалено ниски (става въпрос за нашите скоростни кутии и двигатели) или прекалено високи, най-много се натоварва скоростната кутия, -- правилно ли разсъждавам?
До колкото разбрах на половерчетата ни тя май е най-слабото им място, аз като подръжка гледам да карам в оборотите за които стана въпрос(макар да се хващам тия дни че сменям доста често скоростите и то по точно втора , на около 1700-1800 оборота. Друго като подръжка, преди седмица смених маслото в кутията,остава ми само жилото на съединителя да сменя тия дни.От форума и от познат със сеат ибиса , разбрах че механичното жило е по-добро от саморегулиращото, но от сервиза ми предлагат само оригинално, някакви съвети по въпроса?
А и да извинявам се за допълнителния офф топик тук.
Благодаря за съветите.
- Gesha_GTI
- Мнения: 1130
- Регистриран на: Съб 02 дек 2006 12:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Карането в прекалено ниски обороти не е предпоставка за нисък разход поне при бензиновите мотори,при дизела нещата са други.Но градско 3000-3500,няма да стане нищо,дори е полезно ако чат пат я изръчкваш малко да продухаш.Извънградско според мен по малък разход се постига не толкова дали на 5та ще караш с 2500или 3500об а в това да гледаш да не връщаш ниски предавки освен при по-рисковани изпреварвания.Примерно при нормално изпреварване с 80-90км спокойно си изпреварваш на 5та.Виж ся голфа както го карам тва е друг въпрос,почти секо изпреварване със скорост от 80-140 се удря трети зъб и се пълни до край..... 

- Anbuch
- Полохолик
- Мнения: 3278
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
- Автомобил: VW POLO 6R
- Двигател: CGGB 2010г
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
maslinkov написа:Най - голям въртящ момент при мен 3200 - 3600 оборота в мин, предавка според обстановката, а нагоре разходът на пета по магистрала намаля, защото съотношението въздух - гориво става 12:1, а не 8:1
Моите уважения ама това ми се струва нереално

-
- Мнения: 107
- Регистриран на: Пон 11 дек 2006 19:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Казанлък
- Контакти:
maslinkov написа:Най - голям въртящ момент при мен 3200 - 3600 оборота в мин, предавка според обстановката, а нагоре разходът на пета по магистрала намаля, защото съотношението въздух - гориво става 12:1, а не 8:1
Тука незнам да се смееш ли да плачеш ли

Как може да се стигне до такъв извод просто не ми го побира умът

Случайно да си чувал за въздушно съпротивление и какво влияние оказва при 100 и 180 км/ч

maslinkov написа:.....защото съотношението въздух - гориво става 12:1, а не 8:1
Уважения колега...
ама тук един друг колега го е написал доста точно...нещо в руския ти куца....
vaskoto1 написа:как всъщност работи бензиновото впръскване?
отговор 1:
за да се постигне максимално КПД на изразходваното гориво то трябва да бъде запалено в максимално добро съотношение с кислород (подпомагащ горенето). такова съотношение е 14.7 части въздух към 1 част гориво или иначе наричано точка ламбда (оттам и името на сондата-ламбда сонда но за това малко по натам).
Значи-сместа е или бедна,или нормална...или богата!
Ако частите въздух са 8(или 12)спрямо частта бенз-демек Единица...
Значи сместа е богата...оттук следва че колата ще гори повече!Или бъркам?
Цялата щайга електроника която имаш в колата(пък и аз за мое съжаление)следи именно за тази точка Ламбда!!!
По темата на колегата-карай си както искаш...и както можеш!недей спазва "червените чертички" на скоростомера....
Ако колата "придързва"-значи не е на нужната предавка!Икономичното каране се постига само тогава,когато изучиш поведението на колата си...За ск.кутия-няма да и навредиш,кой знае колко...все пак това не е Рено(повярвай-имам опит с Рено

Аз лично съм си правил експеримент...на 1400 оборота на 2ра-минавам на 3та и колата си върви...бавно поема,но върви...
В крайна сметка-колко гориво би спестил?Около половинка???
Кво ти дреме-наслаждавай се на колата и хич да не ти дреме!!!
И още нещо...извинявай,но темата е обречена да е безсмислена!!!
Защото 100 човека да си кажат мнението...първо-то ще е различно(стил на шофиране,опит,възможности,състояние на колата)...и второ-няма да спазваш теоритично наученото...защото кое би гледал-трафик,обстановка...или оборотомер???
Освен това-разликата...градско и извънградско...кво правиме с нея?
Като човек пътувал доста мога да ти споделя че карането по един и същи маршрут(София-Варна) винаги е различно....И трафик...и обстановка...Но ако изкаш да си икономичен-гледай да сменяш предавките м/у 2500 и 3500об/мин...и не качвай,дори и на 5та повече от 3000...и пускай по инерция...и се движи зад ТИР-ове...недей да ръчкаш...недей въртя гуми...не товари колата...И накрая като спестиш половин литър си задай въпроса дали си е струвало да минаваш един маршрут вместо за 6,5часа...за 8часа!
П.С.Ебаси дългия пост




Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта