Смяна на местата на гумите ?

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
ninja_pz84
Мнения: 143
Регистриран на: Вто 02 окт 2007 16:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Смяна на местата на гумите ?

Мнениеот ninja_pz84 » Чет 06 мар 2008 16:20


Исках да попитам,понеже знам че на 3000-5000 км се сменят местата на гумите, за предното предаване предните идват отзад, а задните минават по диагонал отред... та въпроса ми е дали трябва да се балансират отново или не...защотот мисля да си ги сменя сам,да не ходя на сервиз някаде.....




Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Чет 06 мар 2008 16:35


Не трябва :idea: разменяй и карай :wink:


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Мнениеот maslinkov » Чет 06 мар 2008 16:43


С една корекция - не на диагонал, а само предни - задни - размяна. /нов баланс на колело не се налага, освен ако не решиш да завъртиш гумите в джантите /ако имат посока на движение причината за завъртането може да бъде само неравномерно носене, но обикновено това не оправя нещата. Причина на такова завъртане според мен може да се налага само ако ти дърпа управлението на една страна от шарката, или ако е крива гумата./


Потребителски аватар
ninja_pz84
Мнения: 143
Регистриран на: Вто 02 окт 2007 16:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот ninja_pz84 » Чет 06 мар 2008 18:57


http://www.avtogumi.com/
там се отива на "ПОЛЕЗНО" и после "РОТАЦИЯ НА ГУМИТЕ"
там го прочетох това


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Мнениеот maslinkov » Чет 06 мар 2008 19:48


А това ,което аз писах е от книжката на Полото ми. Всеки да постъпи така, както му диктува вътрашния глас. Аз лично сега съм убеден, че от въртене полза няма - наведнаж хвърляш 4 гуми, а не 2.


Потребителски аватар
chy
Мнения: 1585
Регистриран на: Пет 02 фев 2007 23:04
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот chy » Чет 06 мар 2008 22:33


Има смисъл от въртене на гуми само ако минаваш 30-40к км на сезон...
иначе...асфалта може и да не ги изпапка...ама годините-със сигурност


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Пет 07 мар 2008 9:15


chy написа:Има смисъл от въртене на гуми само ако минаваш 30-40к км на сезон...
иначе...асфалта може и да не ги изпапка...ама годините-със сигурност
    Е това е най вярното със сигурност :applause:


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Мнениеот maslinkov » Пет 07 мар 2008 9:25


Хубавата гума е като хубавата жена - възраст няма /за задните става дума - при нашето предно предаване. И освен това хубавите зимни, или всесезонни гуми може въобще да не ги сваляш, ако не им е изгорял каучука/


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Пет 07 мар 2008 11:03


maslinkov написа:Хубавата гума е като хубавата жена - възраст няма /за задните става дума - при нашето предно предаване. И освен това хубавите зимни, или всесезонни гуми може въобще да не ги сваляш, ако не им е изгорял каучука/
    Сам си противоречиш :lol: Нали каучука изгаря с течение на времето и губи свойствата си даже гумата изобщо да не е карана, така че пак е от възрастта :wink:


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Мнениеот maslinkov » Пет 07 мар 2008 11:25


Не изгаря от времето, а от вного горещ асвалт и почва да се люпи - тогава е за боклука. От времето губи малко от сцеплителните си свойства, но пък грайфера се износва по - трудно. Друго важно условие е да има подходяща шарка - поне един централен канал за водата, дори да е зимна гума. Виждал съм 15 годишни гуми, с отлично сцепление при зимни условия на хлъзгав път в завоите към Котел като пътувахме с един Ситроен /като разбрах малко ми се изправи косата, но е факт/ Е та такава гума, ако успееш да я пазиш да не изгаря, можеш да я караш и лятно време. /ако пътуваш на дълъг път само сутрин по хладното/


Потребителски аватар
chy
Мнения: 1585
Регистриран на: Пет 02 фев 2007 23:04
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот chy » Пет 07 мар 2008 14:17


maslinkov написа:....


А и също да ги посипваш с талк...да стоят на хладно и тъмно...но не влажно...
Както пишеше в книгите "аз поддържам...."
Ама една гума е 60-100 лв...Айде няма нужда от още едно "тамагочи"... :wink:
П.С.-каучука старее...може и да имат все още свойства...но са нацепени по борда...
В такъв случай-личната преценка на собственика(както и опита му) решават дали да кара още...или-на боклука!


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Мнениеот maslinkov » Пет 07 мар 2008 14:32


Може би си прав за гумите с такава цена, но аз явно съм се разглезил - държа много гумите да са колкото може по - безшумни, а те са поне 2 пъти по - скъпи. Далеч съм от мисълта обаче да ги пудря и обслужвам като тамагочи. /нито пък лятно време си нося сенници за гумите с/у слънце, както съм виждал./ И все пак ако карах с над 14" можеше да се замисля...разликата в цените вече почва да става съизмерима със цената на колата./


Потребителски аватар
chy
Мнения: 1585
Регистриран на: Пет 02 фев 2007 23:04
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот chy » Пет 07 мар 2008 15:02


maslinkov написа:... държа много гумите да са колкото може по - безшумни, а те са поне 2 пъти по - скъпи.

С какви толкова специални гуми караш че нещо не те разбирам???
Гуудиър ултрагрип(зимни) с още повечето:wink: ламели са 107 лв брой за 13 цола!!!По правило-летните са по евтини от зимните(за един и същи производител)
http://www.margel.info/lang_bg/tire.php?id=256
Тези-достатъчно добри ли са :?: :?: :?:
Цената- "от 60-100 лв) я написах заради цолажа...Има доста хубави гуми в порядъка на 100-112 лв(зимни-14 цола...Фулда..примерно)...както и доста добри летни-БФ гуудрич,мишлен енерджи...
Да не говорим за по-евтини марки -дебика(гуудиър),клебер(мишлен)
файърстоун...и т.н.
Надявам се че разлика от +/- 15тина лева не би било проблем....


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Мнениеот maslinkov » Пет 07 мар 2008 19:23


С 14 цолови джанти съм и ако мога да си го позволя, винаги бих карал Мишелин Алпин3, или Дънлоп


Потребителски аватар
ninja_pz84
Мнения: 143
Регистриран на: Вто 02 окт 2007 16:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот ninja_pz84 » Пет 07 мар 2008 19:39


Всички все хубави марки гуми казвате,пък аз карам с TIGUR , 80 лева беше едната и ми харесват, бил най-новия модел на Тигър летни..



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта