Формула 1, Сезон 2013

Всичко, свързано със състезания с автомобили, мотори и други

Кой ще спечели ГП на Бразилия

Себастиан Фетел
4
36%
Друг
7
64%
 
Общо гласове: 11
Потребителски аватар
escrime
Мнения: 3073
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 10:34
Автомобил: X218 [ex VW137 R53 typ53i]
Двигател: OM642

Re: Формула 1, Сезон 2013

Мнениеот escrime » Чет 26 сеп 2013 8:36


Абе, 2009 беше много по-голяма промяната в болидите. Да не кажа радикална. Успехът на мечката дойде основно с двойния дифузьор, а последните години правилата се пишат така, че да се избягват подобни хитрости... за съжаление.

Догодина е почти ясно, че моторите ще са съвсем сходни като мощност, понеже са ограничени по дебит на горивото. :c020




Потребителски аватар
Barboukov
Мнения: 6090
Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе
Контакти:

Re: Формула 1, Сезон 2013

Мнениеот Barboukov » Чет 26 сеп 2013 9:32


Жоре, тя и сега ще е голяма. Конструкцията отзад под капака ще е коренно различна. Имайки предвид по-малките размери на моторите, по-големия ERS, новите радиатори и какво ли още, може да няма два еднакви болида в първия сезон. Една неправилна подредба на всички чаркове може да донесе разлики. Ще е необходимо максимално сбиване на всичко за да остане повече чист под от кутиите на радиаторите до края на болида. Всеки един милиметър дава повече въздух към дифузьора. Обаче едно компактно подреждане дали ще доведе до хубаво охлаждане? Дали няма да прегряват системите?

Дали няма да видим кутии на радиаторите като ония |_| образните на Макларън? Дали някой няма да изнесе всичко в страни и да насочи струя към дифузьора от кутиите с Коанда ефект, като с това гарантира повече притискане за сметка на изместен център на тежестта? Хиляди неизвестни... Хиляди... Ще видим...

Също говорим за едни коренно различни по структура болиди. Разликата в промените отново ще е голяма...


Потребителски аватар
escrime
Мнения: 3073
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 10:34
Автомобил: X218 [ex VW137 R53 typ53i]
Двигател: OM642

Re: Формула 1, Сезон 2013

Мнениеот escrime » Пет 27 сеп 2013 11:36


Ц, не са толкова много неизвестните. :c020

Просто правилата от година на година стават много по-рестриктивни, да не говорим за постоянното намаляване на тавана на разходите. Дори за компонентите вътре в болида и разположението им си има правила, пък били те и от производителите на двигател, скорости и (К)ERS. :mhihi

Е, изненади и изключения са възможни винаги, но с всяка изминала година вероятността намалява, драстично. :c020


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7854
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: Формула 1, Сезон 2013

Мнениеот hooligan_sk » Пет 27 сеп 2013 16:58


Марто, нали знаеш:

1. Аз съм Господ, Бог твой; да нямаш други богове освен Мен.

2. Не си прави кумир и никакво изображение на онова, що е горе на небето, що е долу на земята, и що е във водата под земята, не им се кланяй и не им служи.

3. Не изговаряй напразно името на Господа, твоя Бог.

4. Помни съботния ден*, за да го светиш; шест дена работи и върши в тях всичките си работи, а седмия ден е събота на Господа, твоя Бог.

5. Почитай баща си и майка си, за да ти бъде добре и за да живееш дълго на земята.

6. Не убивай.

7. Не прелюбодействай.

8. Не кради.

9. Не лъжесвидетелствай против ближния си.

10. Не пожелавай дома на ближния си; не пожелавай жената на ближния си; нито нивата му; нито роба му; нито робинята му; ни вола му; ни осела му; нито някакъв негов имот - нищо, което е на ближния ти.

11. НЕ СЕ ПРАИ

:th_up


Потребителски аватар
xploda
Мнения: 1644
Регистриран на: Нед 14 окт 2007 13:38
Автомобил: Civic
Двигател:
Местоположение: София

Re: Формула 1, Сезон 2013

Мнениеот xploda » Съб 28 сеп 2013 12:38


BU2WQCKCQAAguwn.jpg


:mhihi :mhihi :mhihi


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12115
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Формула 1, Сезон 2013

Мнениеот К.Одаджийски » Чет 03 окт 2013 22:02


Я по запознатите кажете има ли нотка истина в тая статия http://clubs1.bg/news/tajnata-na-fetel-v-singapur-rabotata-s-gazta-28826 или е севова интерпретация на нещо написано някъде в нета!?


Потребителски аватар
Barboukov
Мнения: 6090
Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе
Контакти:

Re: Формула 1, Сезон 2013

Мнениеот Barboukov » Пет 04 окт 2013 8:06


Възможно е да е истина. И ако е така наистина, явно Фетел е много много добър пилот.

Хамилтън пред Фетел и в двете свободни тренировки в Корея. Два Мерцедес-а и два Ред Бул-а в топ 4.
Уебър с най-добро състезателно темпо. След него Фетел и Маса.


Потребителски аватар
xalerrelax
Мнения: 3060
Регистриран на: Чет 25 сеп 2008 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Формула 1, Сезон 2013

Мнениеот xalerrelax » Пет 04 окт 2013 10:27


Как стигаш до извода от статията, че е много добър пилот...ако е от едно изречение ,а именно "Работата на пилота с педала на газта обаче е ключова и именно в нея е голямата тайна според Шмид."
За конструкторите явно си е така ,ама за пилота.


Потребителски аватар
Petrolhead
Мнения: 2178
Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
Автомобил:
Двигател:

Re: Формула 1, Сезон 2013

Мнениеот Petrolhead » Пет 04 окт 2013 10:43


вчера се замислих, няма ли да е най-добре да отпаднат всички правила във формулата.

гуми - каквито искаш
двигател до 1.6 от там нататък каквото искаш, но да издържа примерно 10 състезания
спойлери, крила, брой колела, ауспуси, носове - всичко свободно, само да не тежи по-малко от 600 кила.
разбира се правила за безопасност - строги и еднакви за всички


да, ще е скъпо, но аз ще гледам.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12115
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Формула 1, Сезон 2013

Мнениеот К.Одаджийски » Пет 04 окт 2013 12:28


Просто трябва да отлабят хватката с развитието и тестовете по време на сезона. С оглед на мъката да се намаляват постоянно бюджетите и замразените за развитие агрегати това няма как да се случи. За съжаление ф1 започва все повече да прилича на надпревара за издръжливост като льо ман, вместо да скъсват гъза техниката за час и половина или 300 км, трябва с един мотор да изкарат 1200 състезателни кирометри, отделно свободните тренировки, мъкааааааа!


Потребителски аватар
Spas
Модератор
Модератор
Мнения: 3690
Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 11:51
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: 1800 RP
Местоположение: София

Re: Формула 1, Сезон 2013

Мнениеот Spas » Пет 04 окт 2013 12:49


Petrolhead написа:вчера се замислих, няма ли да е най-добре да отпаднат всички правила във формулата.

гуми - каквито искаш
двигател до 1.6 от там нататък каквото искаш, но да издържа примерно 10 състезания
спойлери, крила, брой колела, ауспуси, носове - всичко свободно, само да не тежи по-малко от 600 кила.
разбира се правила за безопасност - строги и еднакви за всички


да, ще е скъпо, но аз ще гледам.



Ти ще гледаш, както и много други, но сам каза, ще е много скъпо, а те само за сваляне на бюджети и ограничения в парите говорят. Няма как да стане :th_up


Потребителски аватар
Barboukov
Мнения: 6090
Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе
Контакти:

Re: Формула 1, Сезон 2013

Мнениеот Barboukov » Пет 04 окт 2013 13:19


Идеята е хем да е евтино, хем да е интересно.
Евтино: Ограничение в техническите правила. Можеш да направиш това, това и това, но не повече от еди си колко. Нямаш кой знае колко много да се вихриш и следователно харчиш по-малко.

Интересно: Въвеждане на сравнително евтини за Ф1 системи, чрез които да има повече изпреварвания (това разбират всички 99% под интересна Ф1) - ДРС...

От цялата работа стигаме до: Безсънни нощи или повече работни часове на инженерите само и само да намерят вариант да направят нещо така, че то да носи предимство и да е по правилата. Един Нюи поради тази причина поиска и получи заплата 10 млн годишно, а преди 2 сезона беше на 5 млн.

И в крайна сметка отбора се разделя с едни 5 милиона, но икономисва много.

Не знам дали помните как преди ако не се лъжа около 10 години Макларън правиха нова кола, направиха я и прецениха, че не могат да участват с нея тъй като не минава краш тестовете. А за да ги мине трябваше да се прави коренна промяна по шасито. Стартираха новия сезон със стария болид и чак в Испания пуснаха еволюция, кръснета с D след старото име. Тогава имаше възможност за много разработки и разходите за Мак бяха убийствени (не колкото шпионския скандал). Тогава за пръв път се заговори за стягане на правилата.


Потребителски аватар
Petrolhead
Мнения: 2178
Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
Автомобил:
Двигател:

Re: Формула 1, Сезон 2013

Мнениеот Petrolhead » Пет 04 окт 2013 13:46


честно казано предпочитам да виждам 5 отбора, които постоянно се конкурират с нови разработки, отколкото сегашната ситуация.
слагаш нови гуми, изпреварваш ги като спрели, но след 5 обиколки теб те изпреварват. скъпо, скъпо колко да е скъпо, по-малко отбори повече пари за всички. какво търсят руснаци на старта, след като върха на автомобилостроенето им е лада нива. мисля си

гледаш го върви 2ри 10 обиколки преди финала, завършва 10ти примерно, защото нямал гуми. дееба и гумите. това нали е състезание за бързина и техника, не за най-малоумен гумаджия.

защо имаше 3осни болиди преди 30 години, защо имаше каране със сухи гуми на мокро. убиха всичко мъжко във формулата.


Потребителски аватар
Barboukov
Мнения: 6090
Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе
Контакти:

Re: Формула 1, Сезон 2013

Мнениеот Barboukov » Пет 04 окт 2013 14:03


Интерсно класиране днес:

Най-бързите два тима: Мерцедес и Ред Бул
3 и 4: Ферари и Лотус
5 и 6: Макларън и Форс Индия
7. Заубер
8. Торо Росо
9. Уилямс
10. Катерам
11. Маруся

teams.png
teams.png (11.34 KиБ) Видяна 1278 пъти


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Формула 1, Сезон 2013

Мнениеот dobrin » Пет 04 окт 2013 15:07


Също съм на мнение, че трябва да има повече свобода, като изключим правилата за сигурност. Който каквото и както може, така да го направи, за да е най-бърз. Друг е въпросът, че ограниченията карат големите мозъци да мислят всякакви възможни начини да ги заобикалят, което помага на еволюцията в автомобилостроенето като цяло. Дори настоящото сваляне на обема на двигателите е от значение, защото реално тези двигатели могат, естествено, с някакви изменения, да намерят приложение не в конвенционални, но в спортни автомобили.



Върни се в “Motorsport”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта