Лично за мен КЛАС ДИЗЕЛ трябва да е в разделения (по-долу прилагам пример). Проблема, е че "рейсинг печките" не са голям брой и разделянето им в 3 класа ще удължи мероприятието и ще отегчи публиката. Но спрямо равностойно представяне на пистата м/у дизелите, според мен това е начина. Да не кажа прекалено смела дума, но едно 80 от клубните дизели, които биха взели участие са минали през ремап. Което според мен трябва да е допустимо в D1 и D2. Не може да имаш претенции до 140 коня, че някой е с ремап (това би включвало 90, 110 и 115 масовите дизеларки) Същото важи и нагоре. Техническата ни комисия е достатъчно грамотна за да усети дали даден автомобил има ремап или не. Смята се по "най-малко общо кратно" 30% и се подреждат класовете. Или иначе казано 110 к.с. с ремап остава D1 и чупи 90 к.с. стоковица. Не МОЖЕ да извадиш стоковицата на дядо ти, с която превозва домати на пазара и да очакваш да спечелиш медал, не е честно някак си. Нещата съм ги нахвърлял абсолютно на око има достатъчно време могат да се помислят и пресметнат евентуалните пречки в това дизела да бъде разделен на 3 класа за да е по-интересно на участниците в него.
КЛАС D1 - Дизелови автомобили до 140 к.с. без модофикации по двигателя (с изключение на ремап)Разрешено е частично олекотяване (седалки и оборудване).
Разрешено е и използването на гуми тип семислик ( сликове - забранено).
Разрешено е използването на седалки тип "спортни" с или без хомологация като към тях върви и използването на 4-5 точкови колани с или без хомологация
Разрешено е използването на алтернативни горива (ГАЗ, МЕТАН) при положние че уредбите са преминали технически преглед валиден не по малко от 3 месеца
Разрешено е използването на добавки към горивата по усмотрение
Разрешено е използването на регулируемо окачване (височина + твърдост) стига да е хомологирано за съответния модел
Разрешено е модифицирането на спирачните системи с такива които са разработени и съществуват в производствената гама на определния автомобил
Разрешено е модификации по охладителната система
Забранено е използването на двигатели с доработки по системите за принудително пълнене и/или снабдени с Азот
Забранено е използването на електроники по запалването, управлението на двигателя и други възли по автомобила които са различни от фабричните (стенд алоун и т.н.)
Забранено е използването на горивни системи различни от тези за фабрично вграждане (единични и двойни дросели или единични и двойни карбуратори )
Забранено е използването на карбонови и керамични спирачни дискове, както и накладки за които е нужно загрявяне за да работят пълноценно
Забранено е промяна в конструкцията на автомобила
Забранено е модификации по кормилната система
Забранено е олекотяването различно от разрешеното
Забранено е карането с резервни гуми тип "патерица".
Забранено е използването на гуми тип слик, на които пише For competition use only или без наличието на трейдауеар
ИЗИСКВА СЕ ВАЛИДЕН ТЕХНИЧЕСКИ ПРЕГЛЕД!В АВТОМОБИЛА ТРЯБВА ДА ИМА ЗАДЪЛЖИТЕЛНО УКРЕПЕН ПОЖАРОГАСИТЕЛ!ПЛЮС КЛЕМАТА НА АКУМУЛАТОРА ТРЯБВА ДА Е ИЗОЛИРАНА!КЛАС D2 - Дизелови автомобили от 141 до 200 к.с. без модофикации по двигателя (с изключение на ремап)Разрешено е частично олекотяване (седалки и оборудване).
Разрешено е и използването на гуми тип семислик ( сликове - забранено).
Разрешено е използването на седалки тип "спортни" с или без хомологация като към тях върви и използването на 4-5 точкови колани с или без хомологация
Разрешено е използването на алтернативни горива (ГАЗ, МЕТАН) при положние че уредбите са преминали технически преглед валиден не по малко от 3 месеца
Разрешено е използването на добавки към горивата по усмотрение
Разрешено е използването на регулируемо окачване (височина + твърдост) стига да е хомологирано за съответния модел
Разрешено е модифицирането на спирачните системи с такива които са разработени и съществуват в производствената гама на определния автомобил
Разрешено е модификации по охладителната система
Забранено е използването на двигатели с доработки по системите за принудително пълнене и/или снабдени с Азот
Забранено е използването на електроники по запалването, управлението на двигателя и други възли по автомобила които са различни от фабричните (стенд алоун и т.н.)
Забранено е използването на горивни системи различни от тези за фабрично вграждане (единични и двойни дросели или единични и двойни карбуратори )
Забранено е използването на карбонови и керамични спирачни дискове, както и накладки за които е нужно загрявяне за да работят пълноценно
Забранено е промяна в конструкцията на автомобила
Забранено е модификации по кормилната система
Забранено е олекотяването различно от разрешеното
Забранено е карането с резервни гуми тип "патерица".
Забранено е използването на гуми тип слик, на които пише For competition use only или без наличието на трейдауеар
ИЗИСКВА СЕ ВАЛИДЕН ТЕХНИЧЕСКИ ПРЕГЛЕД!В АВТОМОБИЛА ТРЯБВА ДА ИМА ЗАДЪЛЖИТЕЛНО УКРЕПЕН ПОЖАРОГАСИТЕЛ!ПЛЮС КЛЕМАТА НА АКУМУЛАТОРА ТРЯБВА ДА Е ИЗОЛИРАНА!КЛАС D3 - Дизелови автомобили фабрично над 200 к.с. и автомобили с доработкиРазрешено е частично или цялостно олекотяване.
Разрешено е и използването на "специални" гуми.
Разрешено е използването на седалки тип "спортни" с или без хомологация като към тях върви и използването на 4-5 точкови колани с или без хомологация
Разрешено е използването на алтернативни горива (ГАЗ, МЕТАН) при положние че уредбите са преминали технически преглед валиден не по малко от 3 месеца
Разрешено е използването на добавки към горивата по усмотрение
Разрешено е използването на регулируемо окачване (височина + твърдост) стига да е хомологирано за съответния модел
Разрешено е модифицирането на спирачните системи с такива които са разработени за определения автомобил (2-4-6-8 бутални апарати)
Разрешено е модификации по охладителната система
Разрешено е използването на електроники по запалването, управлението на двигателя и други възли по автомобила които са различни от фабричните (стенд алоун и т.н.)
Разрешено е използването на горивни системи различни от тези за фабрично вграждане (единични и двойни дросели или единични и двойни карбуратори)
Забранено е използването на карбонови и керамични спирачни дискове, както и накладки за които е нужно загрявяне за да работят пълноценно
Забранено е модификации по кормилната система
Забранено е карането с резервни гуми тип "патерица".
В АВТОМОБИЛА ТРЯБВА ДА ИМА ЗАДЪЛЖИТЕЛНО УКРЕПЕН ПОЖАРОГАСИТЕЛ!ПЛЮС КЛЕМАТА НА АКУМУЛАТОРА ТРЯБВА ДА Е ИЗОЛИРАНА!Едит:
Сега като се замисля може би трябва да се редуцира и бензиновия клас:
Клас B3 МАКС - Автомобили с модификации по двигателя или фабрично над 201 к.с. атмосферни или над 151 к.с. с турбо/компресор или азот....
Или иначе казано излизам сток 225 с турбо и ма пребива всеки втори, да не говорим като миналата година да се сравнявам с автомобилите на Madness... По-скоро тия със сликовете, олекотяването и сериозните преработки трябва да са в B4 (300 +) Иначе разликата идва ОГРОМНА...
Едит 2: Аз няма да карам на Калояново, да не си помисли някой, че го вметвам за да изкарам по-добро време в класа си ;)