Формула 1, Сезон 2017

Всичко, свързано със състезания с автомобили, мотори и други

За кой от претендентите за титлата сте?

Себастиан Фетел
27
50%
Люис Хамилтън
16
30%
Нито един, но против Фетел
5
9%
Нито един, но против Хамилтън
5
9%
Друг
1
2%
 
Общо гласове: 54
Потребителски аватар
Barboukov
Мнения: 6090
Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе
Контакти:

Re: Формула 1, Сезон 2017

Мнениеот Barboukov » Вто 28 фев 2017 15:38


Според специалисти, 3.4 секунди ще е разликата на обиколка в Барселона спрямо миналата година.




gugun4u
Мнения: 531
Регистриран на: Сря 21 авг 2013 11:16
Автомобил: VW Golf 5
Двигател: 1.9 TDI 2007
Местоположение: София

Re: Формула 1, Сезон 2017

Мнениеот gugun4u » Вто 28 фев 2017 16:46


Райконен вече свали 2 секунди от рекорда на миналите тестове и то със Soft гумите. Още по - прецизни настройки + суперсофт или ултрасофт и като нищо ще смъкнат още секунда и половина - две. Като гледам днес, засега Мерцедес и Ферари са чувствително по - добри от другите. Мерцедес вече правят състезателна симулация - още на втори ден от тестовете, докато пък Райконен е с топ време със софт, биейки постижението на Хамилтън със суперсофт. При другите - майка плаче. Макларън хвърлиха вече втори двигател за има няма 50 обиколки с кофти темпо. Всичко що е с Рено е с проблеми също - повече или по - малко, Улямс пък дошли на тестове само с едно предно крило и новия им тинейджър го счупи, та пропускат деня. Хаас също показват добра надежност, но те пък така или иначе няма как да се борят за призови позиции. Ред Бул - ите уж щели да правят силен финал на днешния ден - та нека ги видим дали от тях няма да има нещо интересно.

P.S. както вчера някой отбеляза прави впечатление ниските максимални скорости - 40 - 50 км/ч под нормалните. Слагайки до тях значително по - добрите времена за обиколка с новите коли, излиза че те всъщност са брутално по - бързи в завойте от старите щом компенсират по такъв начин липсата на скорост на правите. Дано за в бъдеще да се повиши още мощността на двигателите и шоуто може и да стане доста добро :th_up


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11919
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Формула 1, Сезон 2017

Мнениеот К.Одаджийски » Вто 28 фев 2017 20:12


Ами, двигателите не са слаби, щом като цяло гонят 1000 к.с, никак не са слаби. 8 и 10 цилиндровите май почти до хиляда стигаха като мощности, но може и да се бъркам


gugun4u
Мнения: 531
Регистриран на: Сря 21 авг 2013 11:16
Автомобил: VW Golf 5
Двигател: 1.9 TDI 2007
Местоположение: София

Re: Формула 1, Сезон 2017

Мнениеот gugun4u » Вто 28 фев 2017 22:08


К.Одаджийски написа:Ами, двигателите не са слаби, щом като цяло гонят 1000 к.с, никак не са слаби. 8 и 10 цилиндровите май почти до хиляда стигаха като мощности, но може и да се бъркам

Просто колите имат доста повече площ, по - широки са, новите крила ... гуми и т.н. Явно всичко това са сериозни фактори знам ли ... въпреки, че 40+ км/ч ми се виждат голяма разлика, явно си има основателна причина.


Потребителски аватар
Barboukov
Мнения: 6090
Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе
Контакти:

Re: Формула 1, Сезон 2017

Мнениеот Barboukov » Вто 28 фев 2017 22:38


В шампионските си години Ред Бул винаги са били на тестовете с +2 секунди. За тях до Австралия няма да се знае нищо.


Потребителски аватар
Barboukov
Мнения: 6090
Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе
Контакти:

Re: Формула 1, Сезон 2017

Мнениеот Barboukov » Сря 01 мар 2017 9:41


К.Одаджийски написа:Ами, двигателите не са слаби, щом като цяло гонят 1000 к.с, никак не са слаби. 8 и 10 цилиндровите май почти до хиляда стигаха като мощности, но може и да се бъркам

Говорим за звук, не за мощности :c020


Liminat
Мнения: 425
Регистриран на: Вто 21 окт 2008 21:54
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Формула 1, Сезон 2017

Мнениеот Liminat » Сря 01 мар 2017 9:56


Не всички:
gugun4u написа:... Дано за в бъдеще да се повиши още мощността на двигателите и шоуто може и да стане доста добро :th_up


Потребителски аватар
Barboukov
Мнения: 6090
Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе
Контакти:

Re: Формула 1, Сезон 2017

Мнениеот Barboukov » Сря 01 мар 2017 13:03


Първите прогнозни резултати: Мерцедес има 0.25сек предимство пред Ферари.


gugun4u
Мнения: 531
Регистриран на: Сря 21 авг 2013 11:16
Автомобил: VW Golf 5
Двигател: 1.9 TDI 2007
Местоположение: София

Re: Формула 1, Сезон 2017

Мнениеот gugun4u » Сря 01 мар 2017 17:41


Barboukov написа:Първите прогнозни резултати: Мерцедес има 0.25сек предимство пред Ферари.


Дам до сутринта беше така... сега Фетел направи време с 2 десети по слабо от Мерцедес. Само където Мерцедеса беше със ултрасофт, а Фетел само със Софт.
Мерцедес едва ли са показали и те всичко на което са сподобни. Което пък загатва, че и двете коли имат още доста потенциал. Смятайте секунда подобрение във Ферари за 1 ден, с еднакви смеси гуми. Въпросителните кой къде е стават все повече. Да му мислят само останалите отбори, че на прима виста изглеждат доста назад, а днес напрактика е последния истински ден от първите тестове и изглежда логично дори непоказвайки пълните си възможности, всички да понатиснат, за да имат отправни точки за седмицата между двата теста. Утре са на мокро и теста ще е от по - различен характер.. Относно шампионските години на Ред Бул, тогава се правеха самолети на колела и се чудиха откъде да прекарат струйка въздух за по - добра аеродинамика и това подреждаше стартовата решетка, нищо друго нямаше значение, което не е така сега - и по добре. Само където небяха вкарали изпуснатите газове от обяда на пилотите в уравнението :banghead За мен лично 5 - те години със замразени двигатели и какво ли още не бяха едни от най - глупавите във Формула 1. Не мисля, че сега някой би крил в ръкава 2 секунди спрямо другите до първото състезание.
Нещо друго интересно, изглежда, че задницата на Ферари (около двигателя) е много по - тясна, в сравнение с тази на Улямс. https://twitter.com/tgruener/status/836 ... wsrc%5Etfw което пък може да се окаже ключово от аеродинамична гледна точка.
Любопитно би било да пуснат сравнение с тези на Ред Бул и Мерцедес, и като цяло на какво точно се дължи това. Разни хора писали под сравнението, твърдят, че Ферарито е най - тясно в тази си част.

P.S. Сега се загледах отново в таблицата с максималните скорости и всичко изглежда наред. Незнам на какви "бавни" данни съм попаднал вчера, явно са били грешни. :screwy


Потребителски аватар
Lupender
Мнения: 708
Регистриран на: Съб 29 окт 2011 18:22
Автомобил: SEAT Cordoba
Двигател: TDI 1.9 ASV
Местоположение: Благоевград

Re: Формула 1, Сезон 2017

Мнениеот Lupender » Сря 01 мар 2017 20:47


Ами време е Ферари да се събудят, макар и да са позакъснели с това. Макар да не ми стана съвсем ясна идеята (поне никой не е публикувал подробни данни за тестовите програми на отборите), предполагам има някаква причина Мерцедес и Ферари да наблягат на различни типове гуми.
Този сезон Розберг го няма, ще стискам палци на Райконен за достойно представяне преди да се оттегли - заслужава го.


gugun4u
Мнения: 531
Регистриран на: Сря 21 авг 2013 11:16
Автомобил: VW Golf 5
Двигател: 1.9 TDI 2007
Местоположение: София

Re: Формула 1, Сезон 2017

Мнениеот gugun4u » Сря 01 мар 2017 21:28


Специално Медиум и Софт са най-често ползваните типове гуми в състезанията през сезона, затова и отборите тестват главно с тях. Да Мерцедес и повечето отбори имат обиколки и със суперсофт и ултрасофт, но тези обиколки са по скоро единични стинтове отколкото някой на е наблегнал на тестове с тях. Съдейки по времената на Мерцедес с тях навярно са имали повече гориво от това в квалификационна обиколка. Все пак едва ли най - доброто на което е са способни Мерцедес с ултрасофт е същото, което Ферари със софт. Предполагам на вторите тестове, като донапипат настройките, стинтовете с тези гуми ще зачестят в симулациите на квалификационни обиколки. Иначе и след края на днешния ден Ферари и Мерцедес изглеждат напред спрямо другите, ако не друго Ферари изглежда, че са пред Ред Бул, дали са стигнали или минали Мерцедес, предстои да видим. Рено също правят добро впечатление от днес. За тези, които не са се ровили повече, причината Макларън да правят повече обиколки днес е, че проблема им бил с формата на масление резервоар, и сега за да не хвърлят двигатели през 15 обиколки, Алонсо започвал спиранията си за завойте по - рано и по - плавно от останалите. Уж Хонда щели да дадат постоянно решение на този проблем скоро... Да видим утре в мокрите тестове как ще се справят с новите гуми, и дали Улямс са приготвили достатъчно предни крила за Маса, че май на него се пада честа да кара на мокро, а както знаем той е уникален "мокър" пилот.


Потребителски аватар
Barboukov
Мнения: 6090
Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе
Контакти:

Re: Формула 1, Сезон 2017

Мнениеот Barboukov » Сря 01 мар 2017 22:51


Lupender, Ферари работят основно с медиум гумите и причината за това е, че през миналите сезони кошата им с твърдите смеси не вървеше. Беше силна на топли трасета с меки гуми. Сега новото шаси е направено да оптимизира работата с другите типове при ниски температури. Същото е при Мерцедес - по-добра работа с меките типове.

А това кой по-каква програма работи не се знае. Никой не казва. Има предположения, че шампионите са на 75% от възможностите на двигателя, докато червените са го натоварили почти изцяло.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12794
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Формула 1, Сезон 2017

Мнениеот Zdravko Zankov » Чет 02 мар 2017 9:17


Barboukov написа: Има предположения, че шампионите са на 75% от възможностите на двигателя, докато червените са го натоварили почти изцяло.

Това не е ли също предположение?


gugun4u
Мнения: 531
Регистриран на: Сря 21 авг 2013 11:16
Автомобил: VW Golf 5
Двигател: 1.9 TDI 2007
Местоположение: София

Re: Формула 1, Сезон 2017

Мнениеот gugun4u » Чет 02 мар 2017 13:35


За мен предположения от сорта на Мерцедес са си сложили двигателя на 75% са малко крайни и несериозни. Най - малкото защото това крие рискове да се проявят дефекти, когато се натовари на 100%, а и в такъв случай симулациите им на състезателна дистанция за издържливост, би била просто безсмислена. Другото, миналата година двигателя на Мерцедес беше с малко по - добър от този на Ферари, за да може да постигат сходни времена, когато на едните е на 75% а на другите на 95% примерно, то би означавало, че са направили революционна крачка, докато италианците са яли спагети примерно, което пак ни връща на въпроса, а откъде могат да са сигурни, че работи, ако не се натовари повечко. Да ОК може на Мерцедес да е натоварен на 90%, а на Ферари на 95% образно казано, да навярно и двата отбора неразкриват все още 100% от възможностите си, но повече от това като разлика е несериозно и спекулативно. И като финал. дори всички останали теории да са грешни, ако си направил такъв огромен скок, то няма смисъл да го криеш, поради простата причина, че няма как друг отбор за 1-2-3 ако щеш и 4 месеца, да ти изкопира двигателя, сменяйки си цялата философия по агрегата и колата като цяло. Просто такива промени във Ф1 немогат да станат от днес за утре. Това не е като да изкопираш предно крило, което можеш да видиш с очите си. (въпреки, че отново има зависимости с много от другите компоненти от колата и две еднакви крила не биха работили еднакво при различните коли) Да, възможно е примерно Мерцедес да са вдигнали мощността с 50-60 коня докато другите с 30-40, но на фона на цялата мощност това е разлика от 2-3 процента, а не 25 процента.


Потребителски аватар
Lupender
Мнения: 708
Регистриран на: Съб 29 окт 2011 18:22
Автомобил: SEAT Cordoba
Двигател: TDI 1.9 ASV
Местоположение: Благоевград

Re: Формула 1, Сезон 2017

Мнениеот Lupender » Чет 02 мар 2017 15:43


Лично аз също съм на мнение, че макар и да има елемент на "криене на темпо" и надлъгване, едва ли е в толкова голяма степен, още повече, че аеродинамиката продължава да е ключов компонент (което показа целия миналогодишен сезон).
А днес мокрия тест е бил повече от интересен, Хам е дал на късо, а Ботас не е направил пълноценен тест...



Върни се в “Motorsport”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 120 госта