Модифицирано охлаждане и повишаване на мощността на тип 1

Форум за всички "въздушни" Volkswagen-и
Потребителски аватар
nik1302
Мнения: 230
Регистриран на: Нед 01 мар 2009 11:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Модифицирано охлаждане и повишаване на мощността на тип 1

Мнениеот nik1302 » Сря 11 юли 2012 10:35


Темата може и да е дискутирана, но тук има нещо работещо. И то при 8000 оборота в минута. Вече споменах съвсем кратко за тази костенурка - тунингован 1300 въздухар със "скромните" засега 120-125 кончета. От 10-15 минутните клипове се вижда, че върви отлично, но най-интересното е, че е с 12 волта електрически вентилатор Pacet Profan (12 инчов) + въздухозаборници ...и всичко това работи перфектно. Освен всичко други добавя и едни 10-15 кончета heavy metal zork .
http://www.pacet.co.uk/profanpacets.php
Повече инфо за костенурката и дискусия - в Самбата. http://www.thesamba.com/vw/forum/viewto ... highlight=
От дискусията в Самбата става ясно, че моторът тепърва ще се настройва (бързали са за съсезанието на Силвърстоун и буквално са го сложили както е "out of the box"), купето ще се олекотява още, а колегите от тима на JustKempers очевидно имат идея за още (поне) едни 10-20 кончета отгоре при запазване на кубатурата (идеята е да се пускат в клас до 1300 кубика) heavy metal zork.
Въпросът за такова охлаждане е дискусионен и е обсъждан не един път и в Самбата (повечето мнения на "разбирачите" са скептични), но ето снимки и клип как всичко работи на пистата от 2000-3000 хил. оборота ..та до 8000.

1300_1.jpg


1300_2.jpg






Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Модифицирано охлаждане и повишаване на мощността на тип 1

Мнениеот BuGmaN » Чет 12 юли 2012 0:36


Много-интересен проект, цялата работа е много-забавна 8) - има много-посоки в които да тръгне проектът, но тази определено е грешна, интересно ще е, която и да изберат, какво ще се случи. Иска им се с бюджет за уличен мотор за направят състезателен, е - не става... :( Много ми е странно, как след като е имало проблем с охлаждането с оригиналната перка, с тази електрическата са решили проблема, или ползват и насрещният въздух за масленият радиатор, нещо? Ако са ползвали оригиналното охлаждане от 66-та - с металният радиатор в кожухът естествено, че няма да охлади добре при тия обароти... Сигурен съм, че с тия малки клапани и карбураторно хранене няма как да нахранят, добре мотора при 8000 и затова греят, не намерят ли начин да сложат по-големи, няма да могат да изкарат липсващите коне... :) От къде излязоха тея 125 коня, това, ми се струва около 100, аре малко повече, ама 125... :screwy


Потребителски аватар
stingray
Мнения: 582
Регистриран на: Пет 25 авг 2006 20:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Модифицирано охлаждане и повишаване на мощността на тип 1

Мнениеот stingray » Чет 12 юли 2012 6:54


Аз само си взимам пуканки и кола и ще следя обсъждането във форума как няма да им се получат нещата. Да не забравяме че сме БГ форум и оплюваме всичко различно :applause:


Потребителски аватар
nik1302
Мнения: 230
Регистриран на: Нед 01 мар 2009 11:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: Модифицирано охлаждане и повишаване на мощността на тип 1

Мнениеот nik1302 » Чет 12 юли 2012 12:48


Тази костенурка участва в шампионат за класически коли на Силвърстоун, а не в махленска надпревара на изхода на Долно Нанагорнище. Не са позволени никакви турбота, инжекции, спринцовки и т.н. Трябва да е със стандартен блок и глави. Така, че ... просто вижте как върви и не бързайте с изводите. И първо е участвала в квалификации, където от 47 машини е станала 2ра в класа си, тръгвайки от 37ма позиция. Освен всичко друго пилотът (който едва ли е професионален състезател) е участвал едва в две състезания в последните 2 години и никога преди това не е стъпвал на Силвърстоун :D. Което само говори в полза на въздухарчето.
Проблем с охлаждането няма - просто замяната на стандартната тубнина с такъв вентилатор дава едни 10+ кончета отгоре :D . Плюс малко по-добро охлаждане (правили са тестове). А иначе колегите са пределно наясно откъде са им дошли кончетата. И са наясно откъде да дойдат още едни 10-20 кончета отгоре - не мислете, че в 70 милионна Англия живеят само малоумници. Що се отнася до карбураторите, с двойка Вебери 44ки IDF този 1300 кубиков не само, че няма как да е недохранен, но вероятно и преяжда. Даже и при 8000 оборота. Доста по-сериозни машини са се хранили добре с подобни карбуратори при същите (максимални) обороти.
Ето малко "статистика". venturi = дифузьор

carbs01-70-1.gif


От "статистиката" би трябвало да е ясно, че двойка Вебери 44ки с 36 мм дифузьори (размерът на дифузьорите е по-важен от размера на карба и точно дифузьорите дефакто го настойват, заедно с емулсионните търби, жигльорите и т.н.) ще хранят идеално 1300 кубика въздухар даже и при максимална мощност на 8000 оборота. Както и това, че моите Вебери 36ци с 30 мм дифузьори също хранят добре 1600сс до около 5800-6000 оборота. Тук се имат предвид оборотите, при които достигаме максимална мощност, а не до който развъртаме (в движение или пък ...на място :D ). Би трябвало да е ясно, че става въпрос за различни ...животни - максимални оброти и обороти при достигане на максимална мощност :D .
Светът не започва с Голф 3, инжекциите, китайската електроника, пластмасата или пък ... водното охлаждане. В този смисъл - преди време постнах клип, на който (последното истинско!) Порше 911 (993) турбо S (въздухар heavy metal zork ) диша във врата на по-нов модел Порше 996 GT3 RS (някъде тук и при Порше започва "китайската" ера).
А ето коментара на човек, който може да си ги позволи и двете (Поршета).
"This vid should silence those that reckon the 4WD and turbo lag on the 993 TS make it too numb for a driving enthusiast. Although not as a nimble as a GT3RS, it is as awesome as it is beautiful and you do an excellent job of showing it off on a circuit as tight as Knockhill. Well done! I've sold my 997 GT3RS and bought a 993 Turbo S and am happy as a clam with the result, though with current prices heading towards the stratosphere, you might want to consider retiring it from trackdays!"
С две думи - човекът е имал 997 GT3RS, продал го е и се кефи, че си е взел 911 (993) Turbo S. Не защото е по-евтино (напротив), а просто защото точно този модел на Порше се счита за едно от най-добрите Поршета за всички времена. Даже и от много "почитатели" на инжекциите, китайската електроника и евтината пластмаса :D И го показва на пътя heavy metal zork :beer .
Ето го това 911 (993) Turbo S. Само 182 бройки произведени през 1997 г.

porsche_911_turbo_s.jpg

Последна промяна от nik1302 на Чет 12 юли 2012 16:36, променено общо 11 пъти.


Потребителски аватар
stingray
Мнения: 582
Регистриран на: Пет 25 авг 2006 20:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Модифицирано охлаждане и повишаване на мощността на тип 1

Мнениеот stingray » Чет 12 юли 2012 15:22


Niki, samo stoq i gledam kak shte se vkluchat forumnite titani...i rupam pukanki :)


Потребителски аватар
nik1302
Мнения: 230
Регистриран на: Нед 01 мар 2009 11:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: Модифицирано охлаждане и повишаване на мощността на тип 1

Мнениеот nik1302 » Чет 12 юли 2012 15:26


stingray написа:Niki, samo stoq i gledam kak shte se vkluchat forumnite titani...i rupam pukanki :)


А аз ще пия по-една :beer след като разтрия зверчето. От теб мезето от мен :beer


Потребителски аватар
sastezatelya
Мнения: 1334
Регистриран на: Сря 08 авг 2007 12:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Модифицирано охлаждане и повишаване на мощността на тип 1

Мнениеот sastezatelya » Чет 12 юли 2012 21:35


Добра вечер . Ники това е поредната интересна тема , която си пуснал. Адмираций на хората , които са постигнали тези резултати с този автомобил . Идеята с тази перка лично на мен не ми допада , но щом така са преценили въпрос на приоритет и печелене на мощност в случая.. Беше коментирано някъде из темите, че за чак такива високи обороти, за които пишеш по-горе (8000rpm) оригиналната турбина не издържала и явно тук проблема е бил точно такъв . Съдейки по драг машините от този тип , които са с оригиналните охлаждания , но с големи картери и изнесени маслени радиатори все си мисля , че и на тази количка ще и стига въздуха , но пък в драга всичко приключва за секунди , а тук има много обиколки на пълна газ.. Темата е интересна и ме е яд , че се получават някакви леки дразги , които не са приятни за никого . Нека сме единни и "Air Cooled" манията никога няма да умре :да: :beer :)


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Модифицирано охлаждане и повишаване на мощността на тип 1

Мнениеот BuGmaN » Чет 12 юли 2012 23:20


Собственика на колата сам пише, че с оригиналното охлаждане и дори с изнесен извън кожуха маслен радиатор колата е загрявала маслото на 120, което, според моят опит, говори, че нещо не е наред, това е! Колко, как и какво е постигнал моторът, колата или шофьорът е друг въпрос.
Ники тия таблички дето все ги раздаваш са полезни, но са просто една груба картинка от теорията, а на практика за да получи дадени коне, един двигател се нуждае от гориво, а при карбураторният, както е в случаят си го засмуква чрез вакуум, който е тясно свързан не само с кубатурата, вала, кобилиците и още куб неща, ами и с големината на клапаните, та със стандартните клапани просто си фиксиран... :wink:


Потребителски аватар
nik1302
Мнения: 230
Регистриран на: Нед 01 мар 2009 11:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: Модифицирано охлаждане и повишаване на мощността на тип 1

Мнениеот nik1302 » Пет 13 юли 2012 11:47


За клапаните - да, така е ... но от четирите клипа, които са качени се вижда, че въздухарчето върви отлично даже и със стоковите клапани и то с ненастроен мотор (просто са нямали време). В Самбата му се кефят доста американци, които по-принцип не признават нищо под 3-4 хил. кубика :D . А за клапаните - колегите имат идея, но считат, че при 77мм бутало ефектът от по-големи ще е минимален и затова мислят първо да минат на 83мм бутала с "по-къс" колянов вал (за да останат на 1300сс :D ) и едва тогава да отидат на по-големи клапани :wink:
Ето клип на конкуренцията - Мини Купър S. Преди последното състезание нашето въздухарче е деляло 4то място в генералното класиране с точно този Мини Купър, а след последното състезание (на втория клип) сме с едно място напред heavy metal zork .
ПС. На втория клип може приблизително да се засече и за колко ускорява от 0 до 100 км в час нашето въздухарче. Според мен за не повече от 8.5 секунди и вероятно може да слезе на 8. Ами приблизително за толкова (или с една идея по-бързо) ускорява и е една от последните (спортни) модификации на новия Фолксваген Битъл с всичките си (около) 200 (+) кончета под капака + мисля турбо и незнам си какви електорнни системи за незнам си какво :D Между другото в някакво списание наскоро имаше статия и сравянваха точно този модел на новия Фолксваген Битъл с един прилично тунингован въздухар на Тео Декер. Освен, че се оптваха да ни убеждават, че (новият Битъл) е момче (it's a boy) :D eдин от коментарите беше нещо от сорта на "да, новият Битъл е по-модерен, по-бърз и т.н., но ... някак скучен за каране" :D






Върни се в “Air Cooled & Boxer”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта