Темата може и да е дискутирана, но тук има нещо работещо. И то при 8000 оборота в минута. Вече споменах съвсем кратко за тази костенурка - тунингован 1300 въздухар със "скромните" засега 120-125 кончета. От 10-15 минутните клипове се вижда, че върви отлично, но най-интересното е, че е с 12 волта електрически вентилатор Pacet Profan (12 инчов) + въздухозаборници ...и всичко това работи перфектно. Освен всичко други добавя и едни 10-15 кончета .
http://www.pacet.co.uk/profanpacets.php
Повече инфо за костенурката и дискусия - в Самбата. http://www.thesamba.com/vw/forum/viewto ... highlight=
От дискусията в Самбата става ясно, че моторът тепърва ще се настройва (бързали са за съсезанието на Силвърстоун и буквално са го сложили както е "out of the box"), купето ще се олекотява още, а колегите от тима на JustKempers очевидно имат идея за още (поне) едни 10-20 кончета отгоре при запазване на кубатурата (идеята е да се пускат в клас до 1300 кубика) .
Въпросът за такова охлаждане е дискусионен и е обсъждан не един път и в Самбата (повечето мнения на "разбирачите" са скептични), но ето снимки и клип как всичко работи на пистата от 2000-3000 хил. оборота ..та до 8000.
Модифицирано охлаждане и повишаване на мощността на тип 1
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Модифицирано охлаждане и повишаване на мощността на тип 1
Много-интересен проект, цялата работа е много-забавна - има много-посоки в които да тръгне проектът, но тази определено е грешна, интересно ще е, която и да изберат, какво ще се случи. Иска им се с бюджет за уличен мотор за направят състезателен, е - не става... Много ми е странно, как след като е имало проблем с охлаждането с оригиналната перка, с тази електрическата са решили проблема, или ползват и насрещният въздух за масленият радиатор, нещо? Ако са ползвали оригиналното охлаждане от 66-та - с металният радиатор в кожухът естествено, че няма да охлади добре при тия обароти... Сигурен съм, че с тия малки клапани и карбураторно хранене няма как да нахранят, добре мотора при 8000 и затова греят, не намерят ли начин да сложат по-големи, няма да могат да изкарат липсващите коне... От къде излязоха тея 125 коня, това, ми се струва около 100, аре малко повече, ама 125...
- stingray
- Мнения: 582
- Регистриран на: Пет 25 авг 2006 20:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: Модифицирано охлаждане и повишаване на мощността на тип 1
Аз само си взимам пуканки и кола и ще следя обсъждането във форума как няма да им се получат нещата. Да не забравяме че сме БГ форум и оплюваме всичко различно
- nik1302
- Мнения: 230
- Регистриран на: Нед 01 мар 2009 11:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Varna
Re: Модифицирано охлаждане и повишаване на мощността на тип 1
Тази костенурка участва в шампионат за класически коли на Силвърстоун, а не в махленска надпревара на изхода на Долно Нанагорнище. Не са позволени никакви турбота, инжекции, спринцовки и т.н. Трябва да е със стандартен блок и глави. Така, че ... просто вижте как върви и не бързайте с изводите. И първо е участвала в квалификации, където от 47 машини е станала 2ра в класа си, тръгвайки от 37ма позиция. Освен всичко друго пилотът (който едва ли е професионален състезател) е участвал едва в две състезания в последните 2 години и никога преди това не е стъпвал на Силвърстоун . Което само говори в полза на въздухарчето.
Проблем с охлаждането няма - просто замяната на стандартната тубнина с такъв вентилатор дава едни 10+ кончета отгоре . Плюс малко по-добро охлаждане (правили са тестове). А иначе колегите са пределно наясно откъде са им дошли кончетата. И са наясно откъде да дойдат още едни 10-20 кончета отгоре - не мислете, че в 70 милионна Англия живеят само малоумници. Що се отнася до карбураторите, с двойка Вебери 44ки IDF този 1300 кубиков не само, че няма как да е недохранен, но вероятно и преяжда. Даже и при 8000 оборота. Доста по-сериозни машини са се хранили добре с подобни карбуратори при същите (максимални) обороти.
Ето малко "статистика". venturi = дифузьор
От "статистиката" би трябвало да е ясно, че двойка Вебери 44ки с 36 мм дифузьори (размерът на дифузьорите е по-важен от размера на карба и точно дифузьорите дефакто го настойват, заедно с емулсионните търби, жигльорите и т.н.) ще хранят идеално 1300 кубика въздухар даже и при максимална мощност на 8000 оборота. Както и това, че моите Вебери 36ци с 30 мм дифузьори също хранят добре 1600сс до около 5800-6000 оборота. Тук се имат предвид оборотите, при които достигаме максимална мощност, а не до който развъртаме (в движение или пък ...на място ). Би трябвало да е ясно, че става въпрос за различни ...животни - максимални оброти и обороти при достигане на максимална мощност .
Светът не започва с Голф 3, инжекциите, китайската електроника, пластмасата или пък ... водното охлаждане. В този смисъл - преди време постнах клип, на който (последното истинско!) Порше 911 (993) турбо S (въздухар ) диша във врата на по-нов модел Порше 996 GT3 RS (някъде тук и при Порше започва "китайската" ера).
А ето коментара на човек, който може да си ги позволи и двете (Поршета).
"This vid should silence those that reckon the 4WD and turbo lag on the 993 TS make it too numb for a driving enthusiast. Although not as a nimble as a GT3RS, it is as awesome as it is beautiful and you do an excellent job of showing it off on a circuit as tight as Knockhill. Well done! I've sold my 997 GT3RS and bought a 993 Turbo S and am happy as a clam with the result, though with current prices heading towards the stratosphere, you might want to consider retiring it from trackdays!"
С две думи - човекът е имал 997 GT3RS, продал го е и се кефи, че си е взел 911 (993) Turbo S. Не защото е по-евтино (напротив), а просто защото точно този модел на Порше се счита за едно от най-добрите Поршета за всички времена. Даже и от много "почитатели" на инжекциите, китайската електроника и евтината пластмаса И го показва на пътя .
Ето го това 911 (993) Turbo S. Само 182 бройки произведени през 1997 г.
Проблем с охлаждането няма - просто замяната на стандартната тубнина с такъв вентилатор дава едни 10+ кончета отгоре . Плюс малко по-добро охлаждане (правили са тестове). А иначе колегите са пределно наясно откъде са им дошли кончетата. И са наясно откъде да дойдат още едни 10-20 кончета отгоре - не мислете, че в 70 милионна Англия живеят само малоумници. Що се отнася до карбураторите, с двойка Вебери 44ки IDF този 1300 кубиков не само, че няма как да е недохранен, но вероятно и преяжда. Даже и при 8000 оборота. Доста по-сериозни машини са се хранили добре с подобни карбуратори при същите (максимални) обороти.
Ето малко "статистика". venturi = дифузьор
От "статистиката" би трябвало да е ясно, че двойка Вебери 44ки с 36 мм дифузьори (размерът на дифузьорите е по-важен от размера на карба и точно дифузьорите дефакто го настойват, заедно с емулсионните търби, жигльорите и т.н.) ще хранят идеално 1300 кубика въздухар даже и при максимална мощност на 8000 оборота. Както и това, че моите Вебери 36ци с 30 мм дифузьори също хранят добре 1600сс до около 5800-6000 оборота. Тук се имат предвид оборотите, при които достигаме максимална мощност, а не до който развъртаме (в движение или пък ...на място ). Би трябвало да е ясно, че става въпрос за различни ...животни - максимални оброти и обороти при достигане на максимална мощност .
Светът не започва с Голф 3, инжекциите, китайската електроника, пластмасата или пък ... водното охлаждане. В този смисъл - преди време постнах клип, на който (последното истинско!) Порше 911 (993) турбо S (въздухар ) диша във врата на по-нов модел Порше 996 GT3 RS (някъде тук и при Порше започва "китайската" ера).
А ето коментара на човек, който може да си ги позволи и двете (Поршета).
"This vid should silence those that reckon the 4WD and turbo lag on the 993 TS make it too numb for a driving enthusiast. Although not as a nimble as a GT3RS, it is as awesome as it is beautiful and you do an excellent job of showing it off on a circuit as tight as Knockhill. Well done! I've sold my 997 GT3RS and bought a 993 Turbo S and am happy as a clam with the result, though with current prices heading towards the stratosphere, you might want to consider retiring it from trackdays!"
С две думи - човекът е имал 997 GT3RS, продал го е и се кефи, че си е взел 911 (993) Turbo S. Не защото е по-евтино (напротив), а просто защото точно този модел на Порше се счита за едно от най-добрите Поршета за всички времена. Даже и от много "почитатели" на инжекциите, китайската електроника и евтината пластмаса И го показва на пътя .
Ето го това 911 (993) Turbo S. Само 182 бройки произведени през 1997 г.
Последна промяна от nik1302 на Чет 12 юли 2012 16:36, променено общо 11 пъти.
- stingray
- Мнения: 582
- Регистриран на: Пет 25 авг 2006 20:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: Модифицирано охлаждане и повишаване на мощността на тип 1
Niki, samo stoq i gledam kak shte se vkluchat forumnite titani...i rupam pukanki
- nik1302
- Мнения: 230
- Регистриран на: Нед 01 мар 2009 11:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Varna
Re: Модифицирано охлаждане и повишаване на мощността на тип 1
stingray написа:Niki, samo stoq i gledam kak shte se vkluchat forumnite titani...i rupam pukanki
А аз ще пия по-една след като разтрия зверчето. От теб мезето от мен
- sastezatelya
- Мнения: 1334
- Регистриран на: Сря 08 авг 2007 12:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Модифицирано охлаждане и повишаване на мощността на тип 1
Добра вечер . Ники това е поредната интересна тема , която си пуснал. Адмираций на хората , които са постигнали тези резултати с този автомобил . Идеята с тази перка лично на мен не ми допада , но щом така са преценили въпрос на приоритет и печелене на мощност в случая.. Беше коментирано някъде из темите, че за чак такива високи обороти, за които пишеш по-горе (8000rpm) оригиналната турбина не издържала и явно тук проблема е бил точно такъв . Съдейки по драг машините от този тип , които са с оригиналните охлаждания , но с големи картери и изнесени маслени радиатори все си мисля , че и на тази количка ще и стига въздуха , но пък в драга всичко приключва за секунди , а тук има много обиколки на пълна газ.. Темата е интересна и ме е яд , че се получават някакви леки дразги , които не са приятни за никого . Нека сме единни и "Air Cooled" манията никога няма да умре
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Модифицирано охлаждане и повишаване на мощността на тип 1
Собственика на колата сам пише, че с оригиналното охлаждане и дори с изнесен извън кожуха маслен радиатор колата е загрявала маслото на 120, което, според моят опит, говори, че нещо не е наред, това е! Колко, как и какво е постигнал моторът, колата или шофьорът е друг въпрос.
Ники тия таблички дето все ги раздаваш са полезни, но са просто една груба картинка от теорията, а на практика за да получи дадени коне, един двигател се нуждае от гориво, а при карбураторният, както е в случаят си го засмуква чрез вакуум, който е тясно свързан не само с кубатурата, вала, кобилиците и още куб неща, ами и с големината на клапаните, та със стандартните клапани просто си фиксиран...
Ники тия таблички дето все ги раздаваш са полезни, но са просто една груба картинка от теорията, а на практика за да получи дадени коне, един двигател се нуждае от гориво, а при карбураторният, както е в случаят си го засмуква чрез вакуум, който е тясно свързан не само с кубатурата, вала, кобилиците и още куб неща, ами и с големината на клапаните, та със стандартните клапани просто си фиксиран...
- nik1302
- Мнения: 230
- Регистриран на: Нед 01 мар 2009 11:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Varna
Re: Модифицирано охлаждане и повишаване на мощността на тип 1
За клапаните - да, така е ... но от четирите клипа, които са качени се вижда, че въздухарчето върви отлично даже и със стоковите клапани и то с ненастроен мотор (просто са нямали време). В Самбата му се кефят доста американци, които по-принцип не признават нищо под 3-4 хил. кубика . А за клапаните - колегите имат идея, но считат, че при 77мм бутало ефектът от по-големи ще е минимален и затова мислят първо да минат на 83мм бутала с "по-къс" колянов вал (за да останат на 1300сс ) и едва тогава да отидат на по-големи клапани
Ето клип на конкуренцията - Мини Купър S. Преди последното състезание нашето въздухарче е деляло 4то място в генералното класиране с точно този Мини Купър, а след последното състезание (на втория клип) сме с едно място напред .
ПС. На втория клип може приблизително да се засече и за колко ускорява от 0 до 100 км в час нашето въздухарче. Според мен за не повече от 8.5 секунди и вероятно може да слезе на 8. Ами приблизително за толкова (или с една идея по-бързо) ускорява и е една от последните (спортни) модификации на новия Фолксваген Битъл с всичките си (около) 200 (+) кончета под капака + мисля турбо и незнам си какви електорнни системи за незнам си какво Между другото в някакво списание наскоро имаше статия и сравянваха точно този модел на новия Фолксваген Битъл с един прилично тунингован въздухар на Тео Декер. Освен, че се оптваха да ни убеждават, че (новият Битъл) е момче (it's a boy) eдин от коментарите беше нещо от сорта на "да, новият Битъл е по-модерен, по-бърз и т.н., но ... някак скучен за каране"
Ето клип на конкуренцията - Мини Купър S. Преди последното състезание нашето въздухарче е деляло 4то място в генералното класиране с точно този Мини Купър, а след последното състезание (на втория клип) сме с едно място напред .
ПС. На втория клип може приблизително да се засече и за колко ускорява от 0 до 100 км в час нашето въздухарче. Според мен за не повече от 8.5 секунди и вероятно може да слезе на 8. Ами приблизително за толкова (или с една идея по-бързо) ускорява и е една от последните (спортни) модификации на новия Фолксваген Битъл с всичките си (около) 200 (+) кончета под капака + мисля турбо и незнам си какви електорнни системи за незнам си какво Между другото в някакво списание наскоро имаше статия и сравянваха точно този модел на новия Фолксваген Битъл с един прилично тунингован въздухар на Тео Декер. Освен, че се оптваха да ни убеждават, че (новият Битъл) е момче (it's a boy) eдин от коментарите беше нещо от сорта на "да, новият Битъл е по-модерен, по-бърз и т.н., но ... някак скучен за каране"
Върни се в “Air Cooled & Boxer”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта