Тази костенурка участва в шампионат за класически коли на Силвърстоун, а не в махленска надпревара на изхода на Долно Нанагорнище. Не са позволени никакви турбота, инжекции, спринцовки и т.н. Трябва да е със стандартен блок и глави. Така, че ... просто вижте как върви и не бързайте с изводите. И първо е участвала в квалификации, където от 47 машини е станала 2ра в класа си, тръгвайки от 37ма позиция. Освен всичко друго пилотът (който едва ли е професионален състезател) е участвал едва в две състезания в последните 2 години и никога преди това не е стъпвал на Силвърстоун

. Което само говори в полза на въздухарчето.
Проблем с охлаждането няма - просто замяната на стандартната тубнина с такъв вентилатор дава едни 10+ кончета отгоре

. Плюс малко по-добро охлаждане (правили са тестове). А иначе колегите са пределно наясно откъде са им дошли кончетата. И са наясно откъде да дойдат още едни 10-20 кончета отгоре - не мислете, че в 70 милионна Англия живеят само малоумници. Що се отнася до карбураторите, с двойка Вебери 44ки IDF този 1300 кубиков не само, че няма как да е недохранен, но вероятно и преяжда. Даже и при 8000 оборота. Доста по-сериозни машини са се хранили добре с подобни карбуратори при същите (максимални) обороти.
Ето малко "статистика". venturi = дифузьор
carbs01-70-1.gif
От "статистиката" би трябвало да е ясно, че двойка Вебери 44ки с 36 мм дифузьори (размерът на дифузьорите е по-важен от размера на карба и точно дифузьорите дефакто го настойват, заедно с емулсионните търби, жигльорите и т.н.) ще хранят идеално 1300 кубика въздухар даже и при максимална мощност на 8000 оборота. Както и това, че моите Вебери 36ци с 30 мм дифузьори също хранят добре 1600сс до около 5800-6000 оборота. Тук се имат предвид оборотите, при които достигаме максимална мощност, а не до който развъртаме (в движение или пък ...на място

). Би трябвало да е ясно, че става въпрос за различни ...животни - максимални оброти и обороти при достигане на максимална мощност

.
Светът не започва с Голф 3, инжекциите, китайската електроника, пластмасата или пък ... водното охлаждане. В този смисъл - преди време постнах клип, на който (последното истинско!) Порше 911 (993) турбо S (въздухар

) диша във врата на по-нов модел Порше 996 GT3 RS (някъде тук и при Порше започва "китайската" ера).
А ето коментара на човек, който може да си ги позволи и двете (Поршета).
"This vid should silence those that reckon the 4WD and turbo lag on the 993 TS make it too numb for a driving enthusiast. Although not as a nimble as a GT3RS, it is as awesome as it is beautiful and you do an excellent job of showing it off on a circuit as tight as Knockhill. Well done! I've sold my 997 GT3RS and bought a 993 Turbo S and am happy as a clam with the result, though with current prices heading towards the stratosphere, you might want to consider retiring it from trackdays!"
С две думи - човекът е имал 997 GT3RS, продал го е и се кефи, че си е взел 911 (993) Turbo S. Не защото е по-евтино (напротив), а просто защото точно този модел на Порше се счита за едно от най-добрите Поршета за всички времена. Даже и от много "почитатели" на инжекциите, китайската електроника и евтината пластмаса

И го показва на пътя

.
Ето го това 911 (993) Turbo S. Само 182 бройки произведени през 1997 г.
porsche_911_turbo_s.jpg