мотор от Порше 2.0 или тип 4 1.6
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: Сря 19 май 2010 18:59
- Автомобил: 1303s
- Двигател: 1.6
- Местоположение: SOFIA
мотор от Порше 2.0 или тип 4 1.6
Здравейте колеги, пред дилема съм. Дали да направя основен ремонт със добри части на моя мотор 1.6 и да сложа два карба или има вариант да сложа 2.0 порше. и ако мислите , че оргиналния мотор е по добре и повече ще върви 1.6 ли да го оставя или да го раздуя?
- bai vicho
- Мнения: 223
- Регистриран на: Вто 12 окт 2010 18:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: dobrich
Re: мотор от Порше 2.0 или тип 4 1.6
РАЗДУЯ?-подобаваща сума.
- batetony67
- Мнения: 1802
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 2:18
- Автомобил: VW Beetle
- Двигател: CU 1980
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: мотор от Порше 2.0 или тип 4 1.6
Първо, добре дошъл. Дай повече подробности каква е дилемата, това 2.0 от Порше ако е водно охлаждане, редови значи е мотор от Ауди. Тогава по-добре си направи боксера. Ако е Тип 4, то и бусовте Т3 са с такъв мотор, но не е Порше. Ако търсиш вървеж, тогава развързвай кесията, това е дълга и необятна тема.
- batbobo
- Мнения: 193
- Регистриран на: Чет 01 юни 2006 11:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: мотор от Порше 2.0 или тип 4 1.6
Колега има малка грешка в заглавието:
Тип 4 е от поршето(евентуално), а пък твоя би трябвало да е тип 1.
Кодове на тип 4:
V 1700ccm 50kW/68HP
Z 1700ccm 50kW/68HP
EB 1700ccm 53kW/72HP
EA 1700ccm 59kW/80HP
W 1700ccm 59kW/80HP
CA 1700ccm 49kW/66HP
AT 1800ccm 55kW/75HP
EC 1800ccm 56kW/76HP
AN 1800ccm 63kW/86HP
AP 1800ccm 50kW/68HP
GB 2000ccm 74kW/100HP
CU 2000ccm 51kW/70HP
CV 2000ccm 51kW/70HP
GD 2000ccm 51kW/70HP
GE 2000ccm 51kW/70HP
CJ 2000ccm 53kW/70HP
Относно тунинга, зависи какво целиш, до колкото съм чувал при тип 4 ще е по 2 като цени и като резултати де.
Според мен с около 2000 лв можеш да събереш много приличен тип 1 с работен обем 1776 сс. Но сподели повече за мотора от Порше.
Аз имам един 1,6 + 2 Делорто ДЛРА 40 и тази година ще го видя какво ще даде(не очаквам да е много, все пак валовете са стандартни).
Тип 4 е от поршето(евентуално), а пък твоя би трябвало да е тип 1.
Кодове на тип 4:
V 1700ccm 50kW/68HP
Z 1700ccm 50kW/68HP
EB 1700ccm 53kW/72HP
EA 1700ccm 59kW/80HP
W 1700ccm 59kW/80HP
CA 1700ccm 49kW/66HP
AT 1800ccm 55kW/75HP
EC 1800ccm 56kW/76HP
AN 1800ccm 63kW/86HP
AP 1800ccm 50kW/68HP
GB 2000ccm 74kW/100HP
CU 2000ccm 51kW/70HP
CV 2000ccm 51kW/70HP
GD 2000ccm 51kW/70HP
GE 2000ccm 51kW/70HP
CJ 2000ccm 53kW/70HP
Относно тунинга, зависи какво целиш, до колкото съм чувал при тип 4 ще е по 2 като цени и като резултати де.
Според мен с около 2000 лв можеш да събереш много приличен тип 1 с работен обем 1776 сс. Но сподели повече за мотора от Порше.
Аз имам един 1,6 + 2 Делорто ДЛРА 40 и тази година ще го видя какво ще даде(не очаквам да е много, все пак валовете са стандартни).
- rough
- Мнения: 430
- Регистриран на: Сря 09 апр 2008 15:26
- Автомобил: New Beetle + VW1300+VW1303
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: мотор от Порше 2.0 или тип 4 1.6
След всички глупости който съм вършил до момента стгнах до изводите че:
ако се наливат под 2000-2500 в двигателя няма смисъл да се минава към тип-4 защото наистина частите са близо двойно по скъпи и разнообразието е ограничено а резултатите ще са приблизително еднакви
хубавото при тип-4 според мене е:
-алуминиевия блок
-по-дълбокия картер който не дава на маслото да достига цилиндрите в завой толкова лесно като при тип-1
-масления филтър който при тип-1 липсва
-по-големия маслен радятор
хубавото при тип-1 според мен е:
-много по-лек двигател като цяло
-много по-евтини части и голямо разнообразие на пазара включително и втора употреба
-всичко пасва и няма нужда от преработвания за да работи със оригиналната скоростна кутия в купе на 1303
ако аз съм изправен пред подобен въпрос всичко би опряло до това за какво ще използвам колата
-състезания-тип-4
-забавление-тип-1
със 1.6 който имаш+двойни карбуратори(300-2000лв)+изпускателна система(200-1000лв)+хубав дистрибутор с електронно запалване(200-500лв)+олекотяване на оригиналния маховик със балансиране(50-200лв)...тук ще направя малка пауза щото доста се приближихме до мощноста на оригинален тип-4 2.0 а още не сме отваряли двигателя!
...продължаваме+разпределителен вал(150-300лв)+смяна на клапаните с по-големи и задължително port&polish(500-1500лв)+увеличаване на компресията отиваш на мощност доста над 2.0 тип-4
ако искаш да вдигнеш оборотите и да получиш още по-голяма мощност мисла че идва момент в който везната почва да се накланя към тип-4
много е важно да знаеш какво искаш в самото начало за да не правиш и копуваш нещата по няколко пъти !!!
...лично мое мнение!
я кажи като за начало колко далеч искаш да стигнеш и ориентировъчно как си го представяш финансово за да знаем към коя пропаст да те бутаме
ако се наливат под 2000-2500 в двигателя няма смисъл да се минава към тип-4 защото наистина частите са близо двойно по скъпи и разнообразието е ограничено а резултатите ще са приблизително еднакви
хубавото при тип-4 според мене е:
-алуминиевия блок
-по-дълбокия картер който не дава на маслото да достига цилиндрите в завой толкова лесно като при тип-1
-масления филтър който при тип-1 липсва
-по-големия маслен радятор
хубавото при тип-1 според мен е:
-много по-лек двигател като цяло
-много по-евтини части и голямо разнообразие на пазара включително и втора употреба
-всичко пасва и няма нужда от преработвания за да работи със оригиналната скоростна кутия в купе на 1303
ако аз съм изправен пред подобен въпрос всичко би опряло до това за какво ще използвам колата
-състезания-тип-4
-забавление-тип-1
със 1.6 който имаш+двойни карбуратори(300-2000лв)+изпускателна система(200-1000лв)+хубав дистрибутор с електронно запалване(200-500лв)+олекотяване на оригиналния маховик със балансиране(50-200лв)...тук ще направя малка пауза щото доста се приближихме до мощноста на оригинален тип-4 2.0 а още не сме отваряли двигателя!
...продължаваме+разпределителен вал(150-300лв)+смяна на клапаните с по-големи и задължително port&polish(500-1500лв)+увеличаване на компресията отиваш на мощност доста над 2.0 тип-4
ако искаш да вдигнеш оборотите и да получиш още по-голяма мощност мисла че идва момент в който везната почва да се накланя към тип-4
много е важно да знаеш какво искаш в самото начало за да не правиш и копуваш нещата по няколко пъти !!!
...лично мое мнение!
я кажи като за начало колко далеч искаш да стигнеш и ориентировъчно как си го представяш финансово за да знаем към коя пропаст да те бутаме
- Volksrod
- Мнения: 258
- Регистриран на: Пет 20 ное 2009 17:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: мотор от Порше 2.0 или тип 4 1.6
Ако имаш излишна пара, направо си поръчай от САЩ мотор в кафез 100к.с.+, слагаш и караш!
В противен случай, ходене по майстори, хвърляне пари на вятъра, а резултатът е неясен :))
В противен случай, ходене по майстори, хвърляне пари на вятъра, а резултатът е неясен :))
- batetony67
- Мнения: 1802
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 2:18
- Автомобил: VW Beetle
- Двигател: CU 1980
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: мотор от Порше 2.0 или тип 4 1.6
Колегата май само разбуни духовете, нещо не се получи дискусия.
- ivo teneketo
- Мнения: 311
- Регистриран на: Сря 05 яну 2011 21:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: мотор от Порше 2.0 или тип 4 1.6
Тъкмо стана интересно ,а колегата си трае и нищо не пише
- rough
- Мнения: 430
- Регистриран на: Сря 09 апр 2008 15:26
- Автомобил: New Beetle + VW1300+VW1303
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: мотор от Порше 2.0 или тип 4 1.6
Дай му време да обмисли
- bai vicho
- Мнения: 223
- Регистриран на: Вто 12 окт 2010 18:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: dobrich
Re: мотор от Порше 2.0 или тип 4 1.6
Да не мисли а да му пипне знаещ ДВГто,и да джитка безгрижно,а баровците с лукс возила да го гледат и да си бъркат в носа.
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: Сря 19 май 2010 18:59
- Автомобил: 1303s
- Двигател: 1.6
- Местоположение: SOFIA
Re: мотор от Порше 2.0 или тип 4 1.6
Здравейте колеги,нямах време да пиша но благобаря за дискусята. Принципно изкам да сложа мощен двигател от порчдака на 200 коня. колата няма да я карам всеки ден.
идеята ми е дали да си реставрирам оргиналния мотор или да тарся други варянти за мощност. варянтите са ми реставация на моя двигател но няма как да ги докарам толко коне ,двигател от Порше или двигател от Субару? Мисля да вложа околко 3000лв за двигател. за субару става въпрос за това https://www.youtube.com/watch?v=eIeSavaAlVE .
А за порше за това https://www.youtube.com/watch?v=83WqPw-AS3Y . но за поршовия мотор ще трябва посливече да се израся.
идеята ми е дали да си реставрирам оргиналния мотор или да тарся други варянти за мощност. варянтите са ми реставация на моя двигател но няма как да ги докарам толко коне ,двигател от Порше или двигател от Субару? Мисля да вложа околко 3000лв за двигател. за субару става въпрос за това https://www.youtube.com/watch?v=eIeSavaAlVE .
А за порше за това https://www.youtube.com/watch?v=83WqPw-AS3Y . но за поршовия мотор ще трябва посливече да се израся.
- batbobo
- Мнения: 193
- Регистриран на: Чет 01 юни 2006 11:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: мотор от Порше 2.0 или тип 4 1.6
Мисля, че има само един проект в България, който е с подобни параметри.
За да се постигнат подобни резултати си мисля, че 3000 лева са крайно недостатъчни.
Какво правим със скоростите ? За спирачки и дума няма да повдигам, че пак ще се намери някой да ме нахрани.
Окачване? Подсилване на купето (за твоя защита), че с тези ламарини на 40 годинки. Резервоаче (не е задължително).
Спортна горивна помпа?.
Не е невъзможно колега, не ме разбирай погрешно.
200 конски сили, можеш да ги извадиш от тип 4 с нужните средства.
Аз лично тази сума съм я надхвърлил само, като инвестиция в спирачки, джанти, дискове, шенкели, носачи и ръчна спирачка.
За моя гъдел (интериора)съм подготвил - табло, седалки, волан това са още около 1500 лв.
По мотора - карбуратори, смукатели и управлението им са около 500 лв.
Окачване - Хобаво регулируемо окачване - £485 - още не съм го поръчал, че лирата малко скъпа в момента :-)
За да се постигнат подобни резултати си мисля, че 3000 лева са крайно недостатъчни.
Какво правим със скоростите ? За спирачки и дума няма да повдигам, че пак ще се намери някой да ме нахрани.
Окачване? Подсилване на купето (за твоя защита), че с тези ламарини на 40 годинки. Резервоаче (не е задължително).
Спортна горивна помпа?.
Не е невъзможно колега, не ме разбирай погрешно.
200 конски сили, можеш да ги извадиш от тип 4 с нужните средства.
Аз лично тази сума съм я надхвърлил само, като инвестиция в спирачки, джанти, дискове, шенкели, носачи и ръчна спирачка.
За моя гъдел (интериора)съм подготвил - табло, седалки, волан това са още около 1500 лв.
По мотора - карбуратори, смукатели и управлението им са около 500 лв.
Окачване - Хобаво регулируемо окачване - £485 - още не съм го поръчал, че лирата малко скъпа в момента :-)
- rough
- Мнения: 430
- Регистриран на: Сря 09 апр 2008 15:26
- Автомобил: New Beetle + VW1300+VW1303
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: мотор от Порше 2.0 или тип 4 1.6
Дай да помислим още малко !
варянтите който си дал не са лоши но:
субару двигателя е готов за скачване и ти трябва само преходник за скоростната кутия ,разпънка за задницата да не се мята мотора че е и доста по-тежък и комплект за съединителя(1500-4000лева)+оборудван двигател около 200кс (1500-3000лв)
водното охлаждане трябва да го сложиш отпред за да е по ефективно или да го скриеш зад задната седалка примерно с въздухозаборници в кутия...има и други варянти но всичко опира до фантазия
дотук с много късмет ще надхвърлиш с малко бюджета ако всичко си правиш сам но batbobo пита какво става със скоростната кутия
6 цилиндровия двигател порше който си показал няма и да го коментирам защото цената му е в пъти над обявения бюджет
аз бих те посъветвал да се насочиш към преработване на оригиналния двигател или тип-4 от бус Т3
като според мен ще достигнеш едни около 150+ конски сили
имай предвид че със 150кс ще си наравно със повечето фабрични коли със около 250кс заради много по-ниското тегло на костенурката но това ше е до около 150км/ч заради много по-лошото челно съпротивление и до първия завой естествено където ще излитнеш в канавката ако си пипал само по мотора
ако сриташ задника на някой с дърта костенурка представи си как ще се почувства
а сега си представи като вдигнеш капака и види "оригиналния" двигател
все едно си го застрелял с водно пистолетче
за да виждаме повече движещи се такива коли и да им се радваме е важно да си поставяме реални цели !
варянтите който си дал не са лоши но:
субару двигателя е готов за скачване и ти трябва само преходник за скоростната кутия ,разпънка за задницата да не се мята мотора че е и доста по-тежък и комплект за съединителя(1500-4000лева)+оборудван двигател около 200кс (1500-3000лв)
водното охлаждане трябва да го сложиш отпред за да е по ефективно или да го скриеш зад задната седалка примерно с въздухозаборници в кутия...има и други варянти но всичко опира до фантазия
дотук с много късмет ще надхвърлиш с малко бюджета ако всичко си правиш сам но batbobo пита какво става със скоростната кутия
6 цилиндровия двигател порше който си показал няма и да го коментирам защото цената му е в пъти над обявения бюджет
аз бих те посъветвал да се насочиш към преработване на оригиналния двигател или тип-4 от бус Т3
като според мен ще достигнеш едни около 150+ конски сили
имай предвид че със 150кс ще си наравно със повечето фабрични коли със около 250кс заради много по-ниското тегло на костенурката но това ше е до около 150км/ч заради много по-лошото челно съпротивление и до първия завой естествено където ще излитнеш в канавката ако си пипал само по мотора
ако сриташ задника на някой с дърта костенурка представи си как ще се почувства
а сега си представи като вдигнеш капака и види "оригиналния" двигател
все едно си го застрелял с водно пистолетче
за да виждаме повече движещи се такива коли и да им се радваме е важно да си поставяме реални цели !
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: Сря 19 май 2010 18:59
- Автомобил: 1303s
- Двигател: 1.6
- Местоположение: SOFIA
Re: мотор от Порше 2.0 или тип 4 1.6
колеги да се оточня, изкам да сложа мотор който да има поне 200 коня . и бих дал 3000 лева само за мотора(може и повече) въпроса ми беше,какъв ще е най–добре за подръжка и да не си губи стоЙноста на колата. а за субару мотора ми казаха че оргиналните скорости пастват. за поршовия ще си тьрся и скорости с него. а за спрачки и окачване може да ме посьветвате сьщо.изкам да сложа добри и качествени части.няма значение цената. нямам определен бюжет за колата. сега сьм си порьчал оригинални дьна.да набавя частите и лятото ще я почваме. е не аз де майстора (Дани от Нови искар)
Върни се в “Air Cooled & Boxer”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта