
проблем със запалване костенурка 1200(34 коня двигател)
- asentm
- airman
- Мнения: 3081
- Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: проблем със запалване костенурка 1200(34 коня двигател)
колега прати ми на ЛС телефона ти, тази седмица към края привечер ще донеса едно вълшебно карбураторче и да видим. ти само ми набави читави свещи, кабели и тоците да са наред. Иначе ще го палим с ...кибрит 

-
berserker
- Мнения: 10
- Регистриран на: Чет 17 май 2012 9:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: проблем със запалване костенурка 1200(34 коня двигател)
boreto1977 написа:Колега,не е нормално свещите да се мокрят след няколко завъртания![]()
провери поплавака на карба да не е спукан и пълен с бензини да не може да затвори иглата.
Явно карбуратора прелива бензин зверски и дави яко мотора![]()
След като отстраниш проблема с давенето, задължително подмени свещите с други или обгори хубаво с горелка мокрите свещи![]()
Айде и да почерпиш виртуално,като запалиш
Карбуратора затваря, това съм сигурен на 100%, защото го напълних с бензин, сложих поплавъка вътре и сложих капака отгоре, после духнах в тръбичката за горивото от помпата... не минава въздух, следователно и бензин не би минавал, това го пробвах, като отстраних проблема с "оливането" отвън на карбуратора.Както казваш, освен поплавък едва ли има какво да се "счупи" в този карбуратор така внезапно( е може би да се запуши дюза), особено като първоначално работеше и просто спря.
Интересното на мокрите свещи е, че не са и 4-те мокри, ами в различна конфигурация, примерно 1 и 4, 2 и 1, 4 и 2, само 4, само 1... знам че е безмислено и идиотско, затова ме побърква.Някой каза бобина - имам 3 броя, освен чисто новата(стари, някои са Български от времето на Шумерите) - с всичките се държи по един и същи начин.Последното, което не съм пробвал е да сложа изкопаемите кабели(правени преди 20-тина години от баща ми, с лули от бакелит, дето се забиват с пирони към кабела) между делкото и свещите, щото тези в момента са чисто нови и са някак си много меки проводниците... де да знам, може да има прекъснато нещо и да прехвърля вътре в кабела, а ако е така, това определено ще влияе на искрата.
Свещите да кажа са чисто нови(бош)..и открих, че 2 от 4-те са спрели да работят - не хвърлят искри, какво е това чудо не мога да разбера, една-две седмици в двигателя, малко опити за запалване(в интерес на истината с тях спря да работи мотора) и 2 от 4 не хвърлят искри, полудях днес и даже забравих да ги премеря за верига.Както и да е, смених ги, разбира се, сложих стари свещи(да, междината е 0.7 като по книга), хвърлят искри, пробвах кабела на всеки един цилиндър, колкото до давенето, като ги правя тези проби, откачвам тръбичката на горивото от помпата, за да не пълни двигателя с бензин, че ще трябва после сигурно да грея маслото на водна баня за да изгоня бензина от него
Направо май трябва шаман да викам, де да знам... вуду магьосник

- asentm
- airman
- Мнения: 3081
- Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: проблем със запалване костенурка 1200(34 коня двигател)
свещи NGK BP5 струват 4 лв. бройката 
- stingray
- Мнения: 582
- Регистриран на: Пет 25 авг 2006 20:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: проблем със запалване костенурка 1200(34 коня двигател)
при първо палене на стар двигател и аз съм сменял по няколко комплекта свещи, докато всичко си дойде на място...
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: проблем със запалване костенурка 1200(34 коня двигател)
Докато купувах свещи от Бг. все имах проблеми, особенно с боша, навън са 2-3 пъти по-скъпи и едва ли разликата идва от надценката на доставчика...
Като стана въпрос за тоци, веднъж, приятел, заради заменен профилактично кондензатор за 2лв., костенурка остана на пътя, докото не върна старият - за запали...
Като стана въпрос за тоци, веднъж, приятел, заради заменен профилактично кондензатор за 2лв., костенурка остана на пътя, докото не върна старият - за запали...
-
berserker
- Мнения: 10
- Регистриран на: Чет 17 май 2012 9:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: проблем със запалване костенурка 1200(34 коня двигател)
BuGmaN написа:Докато купувах свещи от Бг. все имах проблеми, особенно с боша, навън са 2-3 пъти по-скъпи и едва ли разликата идва от надценката на доставчика...![]()
Като стана въпрос за тоци, веднъж, приятел, заради заменен профилактично кондензатор за 2лв., костенурка остана на пътя, докото не върна старият - за запали...
За съжаление няма да се отърва толкова лесно от проблемите, 3 кондензатора - този, дето си е бил на двигателя отпреди и два нови, единия му се вади кабелчето...за боклука(чисто нов), другия се държи като стария.
- stingray
- Мнения: 582
- Регистриран на: Пет 25 авг 2006 20:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: проблем със запалване костенурка 1200(34 коня двигател)
NGK е най-доброто което може да си вземеш в БГ според мен 
-
olymat
- Мнения: 49
- Регистриран на: Пет 05 окт 2007 20:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: проблем със запалване костенурка 1200(34 коня двигател)
Колега, пак препрочетох темата, кога прави клапаните-след запалване и като за финна центровка?И после след загряването вече не щеше, много ли промени или уекинко щото почукваха?Спомни си!Делкото вадил ли си го?
-
berserker
- Мнения: 10
- Регистриран на: Чет 17 май 2012 9:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: проблем със запалване костенурка 1200(34 коня двигател)
ЗАПАЛИ гадината, БЯХА КАБЕЛИТЕ от делкото до свещите, които са чисто нови, освен тези, новите, на двигателя, имах още един комплект чисто нови в кутия запечатани, сложих ги и тях - НИЩО, пак същото и вече се бях тотално отчаял, щото нищо не става, като последно днес баща ми сложил старите кабели, дето по-нагоре писах, че ги е правил от обикновен проводник и лули преди 20 и нещо години - запалила от четвърт завъртане на стартер
; какво е това нещо не разбирам - новите кабели отвътре(под изолацията) не е меден проводник, ами нещо като графит, що е така не ми е ясно - съпротивление ли се търси?
Само че, идва нов проблем - двигателя пушляви(не е като парна машина, но доста пушек), при подаване на газ гърми в гърнето и няма мощност, освен това винта за реглаж на въздуха не работи, т.е. не реагира двигателят по никакъв начин на завъртането му(в книгата на Фолксваген пише, а и баща ми го е правил някога, че при загрял двигател винта на карбуратора се завива, до момента, в който оборотите на празен ход започнат да падат, тогава винта се отвива на четвърт оборот и карбуратора е настроен).
Тук ще кажа - работи равномерно двигателя(макар и димящ), днес е работил 30-тина минути на празен ход, за да загрее, няма вече онова повдигане и спадане в оборотите, което беше предният път като запали(описал съм ги в началото, в първият ми пост), но вече "донастройката" на делкото с охлабване на скобата му и леко развъртане напред-назад докато се промени звука на мотора не става.
Предполагам, че заради новите гарнитури от клингирит няма вече лапане на въздух от фланците на главите и смукателния колектор и затова са равномерни оборотите на празен ход, до тук добре, но защо пушляви и гърми в гърнето?
Благодаря на всички които даваха идеи до тук, ще ви поизмъча още малко, докато я наглася.
П.С:
Клапаните ги проверихме два пъти - единия път беше преди да монтираме мотора към скоростната кутия(както си беше на работната маса, преди да му затвориме капаците), втория път, когато спря да пали.
; какво е това нещо не разбирам - новите кабели отвътре(под изолацията) не е меден проводник, ами нещо като графит, що е така не ми е ясно - съпротивление ли се търси?Само че, идва нов проблем - двигателя пушляви(не е като парна машина, но доста пушек), при подаване на газ гърми в гърнето и няма мощност, освен това винта за реглаж на въздуха не работи, т.е. не реагира двигателят по никакъв начин на завъртането му(в книгата на Фолксваген пише, а и баща ми го е правил някога, че при загрял двигател винта на карбуратора се завива, до момента, в който оборотите на празен ход започнат да падат, тогава винта се отвива на четвърт оборот и карбуратора е настроен).
Тук ще кажа - работи равномерно двигателя(макар и димящ), днес е работил 30-тина минути на празен ход, за да загрее, няма вече онова повдигане и спадане в оборотите, което беше предният път като запали(описал съм ги в началото, в първият ми пост), но вече "донастройката" на делкото с охлабване на скобата му и леко развъртане напред-назад докато се промени звука на мотора не става.
Предполагам, че заради новите гарнитури от клингирит няма вече лапане на въздух от фланците на главите и смукателния колектор и затова са равномерни оборотите на празен ход, до тук добре, но защо пушляви и гърми в гърнето?
Благодаря на всички които даваха идеи до тук, ще ви поизмъча още малко, докато я наглася.
П.С:
olymat написа:Колега, пак препрочетох темата, кога прави клапаните-след запалване и като за финна центровка?И после след загряването вече не щеше, много ли промени или уекинко щото почукваха?Спомни си!Делкото вадил ли си го?
Клапаните ги проверихме два пъти - единия път беше преди да монтираме мотора към скоростната кутия(както си беше на работната маса, преди да му затвориме капаците), втория път, когато спря да пали.
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: проблем със запалване костенурка 1200(34 коня двигател)
Браво, поне вече пали
Кабелите с черното са графитни и са с различно съпротивление от медните, използват се за по-модерните запалвания, тъй наречените електронни, щях да ти пиша, че не са за теб, но ти го спестих да не те шашкам повече, защото и със тях трябва да пали... Тоест едва ли проблема ти е бил в кабелите, освен, ако не са били дефектни, но едва ли и 4-те... По-скоро двигателят е бил "удавен"... Пукането, може да е и от богата и от бедна смес, ама щом пуши, по скоро богата. Богатата смес вероятно идва от високото ниво в карба, опитай, като го намалиш с допълнителна шайба (повтарям се вече
)на иглата на капака. Смени маслото, че ще пълно с бензин и вискозитета неудачен... 
)на иглата на капака. Смени маслото, че ще пълно с бензин и вискозитета неудачен... 
- asentm
- airman
- Мнения: 3081
- Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: проблем със запалване костенурка 1200(34 коня двигател)
asentm написа: Иначе ще го палим с ...кибрит
Уплаши се гадта
-
berserker
- Мнения: 10
- Регистриран на: Чет 17 май 2012 9:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: проблем със запалване костенурка 1200(34 коня двигател)
BuGmaN написа:Браво, поне вече палиКабелите с черното са графитни и са с различно съпротивление от медните, използват се за по-модерните запалвания, тъй наречените електронни, щях да ти пиша, че не са за теб, но ти го спестих да не те шашкам повече, защото и със тях трябва да пали... Тоест едва ли проблема ти е бил в кабелите, освен, ако не са били дефектни, но едва ли и 4-те... По-скоро двигателят е бил "удавен"... Пукането, може да е и от богата и от бедна смес, ама щом пуши, по скоро богата. Богатата смес вероятно идва от високото ниво в карба, опитай, като го намалиш с допълнителна шайба (повтарям се вече
)на иглата на капака. Смени маслото, че ще пълно с бензин и вискозитета неудачен...
Ок, може и това да е, къде да я сложа тази шайба?Ето схема на карбуратора:
http://www.oldengine.org/members/diesel/SolexCarbs/Solex28PICT.jpg
та къде да я сложа тази шайба?На детайл(по картинката) 156, все едно да сложа още един номер 157, така ли?
- disc
- Мнения: 146
- Регистриран на: Пет 09 дек 2005 19:49
- Автомобил: Karmann Ghia x2
- Двигател:
- Местоположение: провинцията
- Контакти:
Re: проблем със запалване костенурка 1200(34 коня двигател)
Сложи още веднъж 157, или по-дебела дефтунга.
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: проблем със запалване костенурка 1200(34 коня двигател)
disc написа:Сложи още веднъж 157, или по-дебела дефтунга.
Много хубаво го каза, както се пее в една песен...

- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: проблем със запалване костенурка 1200(34 коня двигател)
berserker написа:http://www.oldengine.org/members/diesel/SolexCarbs/Solex28PICT.jpg
Бахти, карба тва, точно за народна кола, пък, ако беше и с ръчният смукач...
Върни се в “Air Cooled & Boxer”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта