Тип-4 = 150к.с.
- stingray
- Мнения: 582
- Регистриран на: Пет 25 авг 2006 20:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: Тип-4 = 150к.с.
Митак, не се заяждам, ама покажи наистина за 10 години какво си направил, та да си ни полезен във форума. Нали все пак затова е форум, общност в която да си помагаме, а не да си пречим.
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Тип-4 = 150к.с.
Явно не ставам за депутат, щом, когато и с малко думи се опитвам да кажа много и пак не ме разбират, то какво остава с много...
Що, както сте запалени не земете да по-прочетете малко за ретро тунинг, после за съвременен и да си задаваме по-конкретни въпроси, а не да отваряте тема за бесдселър?!
Що, както сте запалени не земете да по-прочетете малко за ретро тунинг, после за съвременен и да си задаваме по-конкретни въпроси, а не да отваряте тема за бесдселър?!
- rough
- Мнения: 430
- Регистриран на: Сря 09 апр 2008 15:26
- Автомобил: New Beetle + VW1300+VW1303
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Тип-4 = 150к.с.
Никога не отговаряш на това което те питат но всеки е различен...сигурно има причина да не говориш но ти си знаеш
а когато говориме за двигатели такова нещо като ретро тунинг няма !
има конструктивни ограничения с който трябва да се борим за да прескочим дадена бариера
а когато говориме за двигатели такова нещо като ретро тунинг няма !
има конструктивни ограничения с който трябва да се борим за да прескочим дадена бариера
- stingray
- Мнения: 582
- Регистриран на: Пет 25 авг 2006 20:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: Тип-4 = 150к.с.
Аз се бях зарекъл преди да спра да пиша тук :) Сега съжалявам че пак почнах да коментирам
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Тип-4 = 150к.с.
rough написа:Никога не отговаряш на това което те питат но всеки е различен...сигурно има причина да не говориш но ти си знаеш
Ае - ся!?
Кога или кой ме попита, нещо конкретно и кога не отговорих? Зачеквате едни общи теми, които искат писане и мислене в количества, което са ми трудни в момента. На конкретен въпрос - винаги ще си кажа мнението, било, то - компетентно или не. Тънкости които не бих споделил с вас не се сещам в момента, но не бих се наел да ги изброявам, че най-малкото ще пропусна някоя. И при рестарациите и при тунинзите, след определено количество учене и практикуване - те нещата сами си казват, когато са на "операционната"...
Re: Тип-4 = 150к.с.
BuGmaN написа:Кога или кой ме попита, нещо конкретно и кога не отговорих?
Само това не питай.
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Тип-4 = 150к.с.
Едно клипче с ниско-бюджетно Тип4 с вал Порше, леко пипнато и сгъстенко, на газ с масло М10Д на над 15000 - искате ли?
- rough
- Мнения: 430
- Регистриран на: Сря 09 апр 2008 15:26
- Автомобил: New Beetle + VW1300+VW1303
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Тип-4 = 150к.с.
откога чакаме !
BuGmaN написа:М10Д
ти си безотговорен поне да си беше потърсил "Диона Супер"
а защо го избра това масло ???
вярно че по комунето нямаше друго и всичко работеше но
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Тип-4 = 150к.с.
То беше за 1000км. уж само... За разработката...
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Тип-4 = 150к.с.
Смених маслото - първо, припалване с него - приятно слушане :
-
- Мнения: 76
- Регистриран на: Съб 03 мар 2007 18:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Тип-4 = 150к.с.
Привет на всички!
Позволявам си да нахвърля, някои изисквания необходими за постигане на 150 кончета от Тип 4.
Тъй като стана въпрос за CU, като най-достъпен донор ще се опитам да не се отдалечавам съществено от тази кубатура.
Иначе Тип 4 минават през бутала от стандартните до 103 мм и 106 мм.
Не съм дал цени,защото всеки може да си ги намери в Интернет или пък да си ги спести, като си изработи тунинг части.
Само искам да подчертая, че от тази примерна схема, тунинг специалистите отвън получават между 130 до 150 к.с. измерени на Dyno.
Оттук нататък всеки решава за себе си, е ли е възможно да поправим някои слабости на производителя с малко средства и дали си струва.
1. Качествени ризи и бутала (китайските са с ограничен ресурс и само ще обезмислят разходите за останалите части).
2. Буталата не трябва да са декомпресирани и според схемата на изпълнение на двигателя е добре да бъдат поне 96 мм олекотени. Например - Keith Black 96 mm x 71 mm Hypereutectic piston kit за двигател 2056 см3.
3. Разпределителен вал, който освен, че трябва да бъде по-агресивен, има да решава и конструктивно заложения проблем с ограниченията при изпускателните клапани, т.е. препоръчва се асинхронен спортен вал к-т.
4. Оттук смяна на хидравличните повдигачи с нормални, които трябва да са качествени и олекотени. Необходими са двойни пружини HD.
5. За да се спази геометрията са поръчват алуминиеви пръти с корекция на дължината.
6. Необходими са ковани олекотени H биели със специални високоякостни ARP болтове.
7. Главите се преработват ( по - евтино излиза да се купят) в спортни с клапани
44x38mm, с горивни камери 58 cc за компресия 9.5 -1, портват се и се полират професионално, прави се ( т. нар. 3 angle valve job) обработка на клапаните.
8. Ползват за реглажа на клапаните (Elephant foot / porsche 911 style valve adjusters set) с подвижна част за предпазване на клапаните.
9. Препоръчват се подсилени кобилички комплект или такива от Тип 4 – 1,7 мотор.
10. Олекотен маховик за Тип 4, преработен за скоростната кутия на Тип 1.
11. Необходими са - лагер на първичния вал, притискател, феродов диск 215 мм.
12. Необходим е стартер от Тип 1.
13. Колянов вал – шлайф.
14. Лагери основни, биелни, разпределителен вал (за последния два комплекта).
15. Трябва да се реши проблема с охлаждането при вграждането в костенурка. Ползват се два основни варианта – Тип Порше или вертикално Тип 1. Последният е по-евтин – необходими са
Кожух от по -тесните с турбина и вентилатор (добре е вентилаторната перка да е балансирана и подсилена заради по-високите обороти), алтернатор и стойка за алтернатора, като блока се обработва за поставянето и, кутии за главите и цилиндрите, алуминиева шайба на коляновия вал – оразмерена и разграфена за Type 4.
16. По-тесният кожух на турбината е необходим за обслужване на карбураторите, но остава да се реши и въпроса с охлаждането на масления радиатор.
17. Карбуратори – минимум 2 сдвоени Weber 40 mm или Dell Orto. За всеки от тях се поръчват ремонтни комплекти и отделно жигльори и смесителни тръби по спецификация за двигателя.
18. Щанги за управление на карбураторите, колкото са по-качествени, толкова са по-скъпи.
19. Смукатели за Тип 4 според карбураторите, фланци и спортни филтри.
Разбира се има и варианти с инжекционна система.
20. Ел. бензинова помпа.
21. Изпускателна система 4 в 1, много трудно се прави в домашни условия, защото процеса на проектиране (диаметри и дължини на първични и вторични изпускателни тръби и ограниченото пространство изискват много труд и ако се прави в гаража - значителен емпиричен опит).
22. Гърне за ауспуха.
23. Читав двигател за донор.
24. Допълнителни средства за гарнитури, семеринги, болтове, гайки, кабели, ремък и пр.
Сигурно съм пропуснал нещо.
Успех с проектите!
Позволявам си да нахвърля, някои изисквания необходими за постигане на 150 кончета от Тип 4.
Тъй като стана въпрос за CU, като най-достъпен донор ще се опитам да не се отдалечавам съществено от тази кубатура.
Иначе Тип 4 минават през бутала от стандартните до 103 мм и 106 мм.
Не съм дал цени,защото всеки може да си ги намери в Интернет или пък да си ги спести, като си изработи тунинг части.
Само искам да подчертая, че от тази примерна схема, тунинг специалистите отвън получават между 130 до 150 к.с. измерени на Dyno.
Оттук нататък всеки решава за себе си, е ли е възможно да поправим някои слабости на производителя с малко средства и дали си струва.
1. Качествени ризи и бутала (китайските са с ограничен ресурс и само ще обезмислят разходите за останалите части).
2. Буталата не трябва да са декомпресирани и според схемата на изпълнение на двигателя е добре да бъдат поне 96 мм олекотени. Например - Keith Black 96 mm x 71 mm Hypereutectic piston kit за двигател 2056 см3.
3. Разпределителен вал, който освен, че трябва да бъде по-агресивен, има да решава и конструктивно заложения проблем с ограниченията при изпускателните клапани, т.е. препоръчва се асинхронен спортен вал к-т.
4. Оттук смяна на хидравличните повдигачи с нормални, които трябва да са качествени и олекотени. Необходими са двойни пружини HD.
5. За да се спази геометрията са поръчват алуминиеви пръти с корекция на дължината.
6. Необходими са ковани олекотени H биели със специални високоякостни ARP болтове.
7. Главите се преработват ( по - евтино излиза да се купят) в спортни с клапани
44x38mm, с горивни камери 58 cc за компресия 9.5 -1, портват се и се полират професионално, прави се ( т. нар. 3 angle valve job) обработка на клапаните.
8. Ползват за реглажа на клапаните (Elephant foot / porsche 911 style valve adjusters set) с подвижна част за предпазване на клапаните.
9. Препоръчват се подсилени кобилички комплект или такива от Тип 4 – 1,7 мотор.
10. Олекотен маховик за Тип 4, преработен за скоростната кутия на Тип 1.
11. Необходими са - лагер на първичния вал, притискател, феродов диск 215 мм.
12. Необходим е стартер от Тип 1.
13. Колянов вал – шлайф.
14. Лагери основни, биелни, разпределителен вал (за последния два комплекта).
15. Трябва да се реши проблема с охлаждането при вграждането в костенурка. Ползват се два основни варианта – Тип Порше или вертикално Тип 1. Последният е по-евтин – необходими са
Кожух от по -тесните с турбина и вентилатор (добре е вентилаторната перка да е балансирана и подсилена заради по-високите обороти), алтернатор и стойка за алтернатора, като блока се обработва за поставянето и, кутии за главите и цилиндрите, алуминиева шайба на коляновия вал – оразмерена и разграфена за Type 4.
16. По-тесният кожух на турбината е необходим за обслужване на карбураторите, но остава да се реши и въпроса с охлаждането на масления радиатор.
17. Карбуратори – минимум 2 сдвоени Weber 40 mm или Dell Orto. За всеки от тях се поръчват ремонтни комплекти и отделно жигльори и смесителни тръби по спецификация за двигателя.
18. Щанги за управление на карбураторите, колкото са по-качествени, толкова са по-скъпи.
19. Смукатели за Тип 4 според карбураторите, фланци и спортни филтри.
Разбира се има и варианти с инжекционна система.
20. Ел. бензинова помпа.
21. Изпускателна система 4 в 1, много трудно се прави в домашни условия, защото процеса на проектиране (диаметри и дължини на първични и вторични изпускателни тръби и ограниченото пространство изискват много труд и ако се прави в гаража - значителен емпиричен опит).
22. Гърне за ауспуха.
23. Читав двигател за донор.
24. Допълнителни средства за гарнитури, семеринги, болтове, гайки, кабели, ремък и пр.
Сигурно съм пропуснал нещо.
Успех с проектите!
-
- Мнения: 76
- Регистриран на: Съб 03 мар 2007 18:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Тип-4 = 150к.с.
Само искам да уточня, че някои ограничения в мощността на Тип 4 и по-специално на бусовите двигатели, са наложени от производителя в търсенето на по-висок въртящ момент за сметка на мощност при високи обороти, който да задвижва по тежките микробуси.
Именно тук са възможностите за повишаване на мощността, като това е най-лесно за значително по-леките автомобили.
Немците едва ли са пропуснали да обмислят нещо, както знаем пример за това е и тип 4 в Порше 914.
Именно тук са възможностите за повишаване на мощността, като това е най-лесно за значително по-леките автомобили.
Немците едва ли са пропуснали да обмислят нещо, както знаем пример за това е и тип 4 в Порше 914.
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Тип-4 = 150к.с.
От къде ги измъдри тия точки бре, аз не изтърпях да прочета повече от 5 и то отгоре-отгоре - то това е някаква поема писана от някой ограничен-теоретик и пълно с грешна и подвеждаща информация. Ако бях един админ - трия или слагам в кавички!
Пак умолявам: Когато пишете в обществен форум - не публикувайте информация от недостатъчно, квалифицирани източници.
Пак умолявам: Когато пишете в обществен форум - не публикувайте информация от недостатъчно, квалифицирани източници.
-
- Мнения: 76
- Регистриран на: Съб 03 мар 2007 18:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Тип-4 = 150к.с.
Много се извинявам, но тук други говорят глупости, а теоретик е този, който си позволява да дава съвети без да е направил подобен двигател.
Проблемите с незнанието не са слабост за умния човек, защото всичко се учи, ако някой има желание.
Значително по-умни хора от нас измислили, как да се получи тази мощност от Тип 4 и са направили не 100 или 200 подобни двигателя.
И най-важното (преди да престана да изобщо да пиша мнения във форума, както направиха някои умни и можещи колеги),бих желал да посоча, че основния проблем е не само необходимостта от качествени части , защото те не се явяват гаранция за сглобяване на сполучлив двигател при условие, че няма кой да ви го събере.
На пръстите на едната ръка се броят майсторите в България, които са наясно с тунинговане на тип 4 ( например допуски при сглобяването на отделните части при натоварен високооборотен двигател, които са различни от стандартните, избор на разпределителен вал, работата на карбураторите,охлаждането, изработката на изпускателна система и пр. Тук дори не споменавам цилиндровите глави, защото е необходим и специализиран инструмент за тях.
След меко казано "неиздържаните" мнения на някой колеги тук, които търсят и търговска възвращаемост на присъствието си във форума, лично аз не бих потърсил никога техните услуги.
Това е от мен!
Проблемите с незнанието не са слабост за умния човек, защото всичко се учи, ако някой има желание.
Значително по-умни хора от нас измислили, как да се получи тази мощност от Тип 4 и са направили не 100 или 200 подобни двигателя.
И най-важното (преди да престана да изобщо да пиша мнения във форума, както направиха някои умни и можещи колеги),бих желал да посоча, че основния проблем е не само необходимостта от качествени части , защото те не се явяват гаранция за сглобяване на сполучлив двигател при условие, че няма кой да ви го събере.
На пръстите на едната ръка се броят майсторите в България, които са наясно с тунинговане на тип 4 ( например допуски при сглобяването на отделните части при натоварен високооборотен двигател, които са различни от стандартните, избор на разпределителен вал, работата на карбураторите,охлаждането, изработката на изпускателна система и пр. Тук дори не споменавам цилиндровите глави, защото е необходим и специализиран инструмент за тях.
След меко казано "неиздържаните" мнения на някой колеги тук, които търсят и търговска възвращаемост на присъствието си във форума, лично аз не бих потърсил никога техните услуги.
Това е от мен!
Върни се в “Air Cooled & Boxer”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта