1303...2...1...GO!

Форум за всички "въздушни" Volkswagen-и
Потребителски аватар
rough
Мнения: 430
Регистриран на: Сря 09 апр 2008 15:26
Автомобил: New Beetle + VW1300+VW1303
Двигател:
Местоположение: София

Re: 1303...2...1...GO!

Мнениеот rough » Нед 16 фев 2014 23:41


а как се справяш със баланса на маховиците...сам ли ги гласиш или ги пращаш някъде??


ще пробвам как е варянта с набиването на лагер в центъра и гравитацията да ми покаже къде да дупча
нещо такова http://www.youtube.com/watch?v=BzB2J92n3bs
ако го закача и покаже че е балансиран без да го пипам значи нещо съм объркал и ще го пращам на "майстор" :icon_lol

за по точно мисла да махна защитата за мръсотия на лагера и да го измия от греста за да намали съпротивлението icon_idea




Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: 1303...2...1...GO!

Мнениеот BuGmaN » Пон 17 фев 2014 1:16


rough написа::bowdown Време беше да започнем да си говорим с картинки :icon_lol

Звучи все едно ми се свидят - просто имам повечко и намирането изисква време, а то ми се свиди... :smile

За кутиите ме бе предупредил предишен проект (Тип1) с по-малък мотор, но по-силен, ама то и си е в реда на нещата..., очаквах го и се бях по-подготвил с части, но не и с времето, което ми отне щайгата която ми костваше части от 3 вида, а общо 5 кутии и над 50 часа труд... :banghead
Преди години, маховици са ми "фарчали" няколко, ама вероятно щото "пипах" двигателите, а маховиците не... и докато пазих до 4-4500 нямаше проблем, вдигна ли прекъсвача на 5-5500 и греда... от тогава всичко под ножа: вади 1-2 кила стружка и после на професионален баланс, имам си доверен човек с който работя от години и никакви грижи. Мога да съдействам за баланса, че не знам дали си струва рискът, да балансираш на ръка - нищо, че Тип4 има 5 болта, то има и друго за разбиване от дис-баланс... :biggrin


Потребителски аватар
rough
Мнения: 430
Регистриран на: Сря 09 апр 2008 15:26
Автомобил: New Beetle + VW1300+VW1303
Двигател:
Местоположение: София

Re: 1303...2...1...GO!

Мнениеот rough » Вто 18 фев 2014 10:29


Маховика вече е доста поолекотен и балансиран!
падна голяма игра с баланса в домашни условия но мисла че се справих доста прилично
схемата с набиването на лагери в центъра рботи...само трябва да се ползват хубави лагери и да не се набиват докрай иначе затягат :a045
центъра е 19мм.

ето и раззликата между олекотен маховик от воден боксер и стандартен от тип4

маховика на водния боксер е "по-изпъкнал" отгоре...метала е на нивото на зъбчатката а не леко прибран като на стандартния тип4 но пък е по-тънък !(нямам снимки преди олекотяването)
Прикачени файлове
004.jpg
011.jpg
012.jpg
014 - Copy.jpg
014.jpg


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: 1303...2...1...GO!

Мнениеот BuGmaN » Вто 18 фев 2014 21:03


Още, трябва - на бусовите мотори с по-нежни разпределители ги правя по-леки... Дълбай и към центъра - слизай на 3500-3800 - купето е леко, даже по надолу, колкото ти стиска - много му е тежък стандартният вал на тоя мотор, хората от VW се се пре-пре застраховали, както обикновенно - танк ще задвижи... :mrgreen


Потребителски аватар
rough
Мнения: 430
Регистриран на: Сря 09 апр 2008 15:26
Автомобил: New Beetle + VW1300+VW1303
Двигател:
Местоположение: София

Re: 1303...2...1...GO!

Мнениеот rough » Вто 18 фев 2014 23:45


може още много но със стандартния колянов вал толкова(даже и това е много)!!!
когато коляновия вал няма противотежести не трябва да се прекалява с маховика иначе няма какво да обира вибрацийте и лагерите заминават бързо :a045
засега ще зглобявам така но като забогатея ще си взема и вал... и тогава... :twisted


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: 1303...2...1...GO!

Мнениеот BuGmaN » Сря 19 фев 2014 1:09


Кой ти каза? Аз да не съм объркал нещо в сметките, че при мен излиза друго? С маховик 4600 държа 300об. ниски на газ, на 1500 катеря... :mrgreen Ти на бензин колко ще гониш 200 ли!? :screwy Аре малко по-мъжката, нали ще се състезаваш, няма излагаш боксерите, я! С тая база: леко купе и тоя двигател не трябво до има ретро в Бг. което да ти се опре, освен онова на josy или как му беше никът - забравихме го, вече... :beat_butt2


Потребителски аватар
rough
Мнения: 430
Регистриран на: Сря 09 апр 2008 15:26
Автомобил: New Beetle + VW1300+VW1303
Двигател:
Местоположение: София

Re: 1303...2...1...GO!

Мнениеот rough » Сря 19 фев 2014 8:08


на никой не му пука за ниските!!!
пак си пил до никое време и незнаеш какво пишеш :drunk :icon_lol
ЧЕТИ!
rough написа:когато коляновия вал няма противотежести не трябва да се прекалява с маховика иначе няма какво да обира вибрацийте и лагерите заминават бързо :a045

много бързо :a045 :a045 :a045

а кой мога да напердаша надявам се да се види не във форума а на Калояново :c020

BuGmaN написа:josy или как му беше никът - забравихме го, вече... :beat_butt2

забрави го да...изяде му едно S но по това време на денонощието ти е простено :icon_lol :icon_lol :icon_lol


Потребителски аватар
batetony67
Мнения: 1802
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 2:18
Автомобил: VW Beetle
Двигател: CU 1980
Местоположение: София
Контакти:

Re: 1303...2...1...GO!

Мнениеот batetony67 » Чет 20 фев 2014 1:02


Тя тая на Джоси стана некъв изрод, разбиш. Мислим дека нема сред назе кола коя че я тепа. :drunk


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: 1303...2...1...GO!

Мнениеот BuGmaN » Чет 20 фев 2014 1:07


:beer Ама никой не те кара да прекаляваш, въпреки, че като гледам снимките, доста е взето от външната част, то и затова, толкова баланс е отнесъл, аз не взимам толкова от там, пристъргвам и навътре - до мястото, където е семерината, така хем улекотява, хем уж не бъркам, толкова инерционните сили, така не се тревожа и за лагерите...
Мноо горещо неска, мързи ме да пиша - няя бира, както пее колегата Васко Кръпката... :drunk


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: 1303...2...1...GO!

Мнениеот BuGmaN » Чет 20 фев 2014 1:24


batetony67 написа:Тя тая на Джоси стана некъв изрод, разбиш. Мислим дека нема сред назе кола коя че я тепа. :drunk

Само да не стане тъй, че до де излезе на пистата и вече да има и по-силна... :screwy
Него без турбо - трудно ще бием... :mhihi
Междо другото, чял ден много си мисля за един турбо-проект, нали, трябва да мисля как да вдигна температурата на гърнето, че зимата не ми хареса парното... :banghead


Потребителски аватар
rough
Мнения: 430
Регистриран на: Сря 09 апр 2008 15:26
Автомобил: New Beetle + VW1300+VW1303
Двигател:
Местоположение: София

Re: 1303...2...1...GO!

Мнениеот rough » Чет 20 фев 2014 8:52


batetony67 написа:нема сред назе кола коя че я тепа. :drunk

и две по-силни да се зберат на куп пак че ги надвие...прекалил е с големия черпак :beat_butt2 :mhihi

надявам се да го видиме как раздава шамари по-скоро :th_up

BuGmaN написа:пристъргвам и навътре - до мястото, където е семерината, така хем улекотява, хем уж не бъркам, толкова инерционните сили, така не се тревожа и за лагерите...

:stumm така :banghead точно :banghead трябва :banghead да :banghead се :banghead тревожиш :banghead за :banghead всичко :scare3
главната цел когато олекотяваш маховик е да намалиш инерционните сили а не да намалиш теглото
когато пипаш навътре в посока семеринга единственото което постигаш е да отслабиш маховика и наистина най-малко трябва да се тревожиш за лагерите :horror

BuGmaN написа:Какво имаш против тунинг-форумът, да получавал съм помощ и от там...

сега надявам се да разбереш какво против имам този форум...ПЪЛНО Е С ХОРА КОЙТО ДАВАТ АКЪЛ КАК ДА СИ "ТУНИНГОВАШ" КОЛАТА И ЕДНОВРЕМЕННО С ТОВА ПИТАТ КАКЪВ Е ЕФЕКТА ОТ СПОРТНИЯ ФИЛТАР И МОГА ЛИ ДА СИ ОТРЕЖА КРАЙНОТО ГЪРНЕ ДА РЪМЖИ ПОВЕЧЕ!!!

СПРИ ДА ЧЕТЕШ ТУНИНГ.БГ....ВЕДНАГА!

:th_up


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: 1303...2...1...GO!

Мнениеот BuGmaN » Пет 21 фев 2014 1:59


Това е може-би твоята главна цел, затова разсъждаваш така. Аз целя улекотяване и същевременно запазване на инерционните сили, смятам, че при Боксерът са важни. Виждал ли си как са олекотявани, тези маховици от инженерите на VW или Порше, както при теб ли, май не, играли си за кеф, като мене да променят цалото чело, влесто да махнат само ръбчето... :icon_lol Обичам двигатели, работещи добре в голям-диапазон обороти и се стремя да правя, такива... :smile

DSC04034.JPG


Принципно - в който и форум да се чете, трябва да умееш да отсяваш мнения, затова се изисква и знания и практика. Тези които знаят и имат опит, са единици от хилядите и всъщност или рядко пишат или хич, че им е омръзнало да спорят със "вятърни мелници". Има практици, има и теоретици, понякога и 2 в 1 :icon_lol, но те биха ти дали идея не 100% решение, а повод за проучване, експеримент и т.н. Искам да кажа да, че не е добре да се доверяваш сляпо на който и да е, но и да не подценяваш никой.
Теориите за тунинг на двигателите с вътрешно горене, колкото и странно да звучи се променят все още и спрямо, тези от преди, само 10г., могат да се открият доста, противоположности, тоест излиза, че в повечето литература има подвеждащи неща... Има и друго: понякога и въпросните хора с авторитет могат да те подведът, затова най-важен си остава личният опит... Или просто залагаш на някаква/ви теория и прилагаш на практика, тогава разбираш, колко правилна е била тя... :th_up


Потребителски аватар
rough
Мнения: 430
Регистриран на: Сря 09 апр 2008 15:26
Автомобил: New Beetle + VW1300+VW1303
Двигател:
Местоположение: София

Re: 1303...2...1...GO!

Мнениеот rough » Пет 21 фев 2014 20:03


BuGmaN написа:Аз целя улекотяване и същевременно запазване на инерционните сили

странна цел :rolleyes
BuGmaN написа:Виждал ли си как са олекотявани, тези маховици от инженерите на VW или Порше, както при теб ли, май не играли си за кеф, като мене да променят цалото чело, вместо да махнат само ръбчето...

когато става въпрос за цялостно олекотяване може да се пипне и отзад може даже и отпред може даже да изтъниш зъбите за стартера или да олекотиш болтовете за притискателя и куп други неща ...но това е когато гониш максимума
моето мнение е че когато олекотяваш маховик започваш от периферията и когато няма накъде чак тогава влизаш навътре към центъра ако искаш всичко да е наред!!!

а ти вземи изяж твоя маховик още от външната страна да видиш как скоростната кутия ще се почувства по-безсмъртна :th_up


Потребителски аватар
batetony67
Мнения: 1802
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 2:18
Автомобил: VW Beetle
Двигател: CU 1980
Местоположение: София
Контакти:

Re: 1303...2...1...GO!

Мнениеот batetony67 » Пет 21 фев 2014 21:48


batetony67 написа:Тя тая на Джоси стана некъв изрод, разбиш. Мислим дека нема сред назе кола коя че я тепа. :drunk

Ше я видим на 15-16 март на изложението.


Потребителски аватар
batetony67
Мнения: 1802
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 2:18
Автомобил: VW Beetle
Двигател: CU 1980
Местоположение: София
Контакти:

Re: 1303...2...1...GO!

Мнениеот batetony67 » Пет 21 фев 2014 21:57


Ето я гадината.
Прикачени файлове
IMAG0562.jpg



Върни се в “Air Cooled & Boxer”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта