Проект 1600сс/90hp - 1г. по-късно

Форум за всички "въздушни" Volkswagen-и
Потребителски аватар
bai vicho
Мнения: 223
Регистриран на: Вто 12 окт 2010 18:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: dobrich

Re: Проект 1600сс/90hp - 1г. по-късно

Мнениеот bai vicho » Сря 23 май 2012 21:12


Ники що са вкарваш в разни филми с тия диаграми.
Ако стъпва добре на пътя с тия гуми, кво ти трябва друго освен бензин? :lol:




Потребителски аватар
asentm
airman
Мнения: 3081
Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проект 1600сс/90hp - 1г. по-късно

Мнениеот asentm » Чет 24 май 2012 7:07


Такаааа..... гледам се развихря дискусия.
Първо искам дебело да подчертая, че не съм злонамерен, а напротив.
Хората, които ме познават знаят, че освен костенурките имам и друго хоби /което малко съм го поизоставил за сега/, та... първото което се казва, когато става въпрос за такъв вид "спорт" е безопасността. nik1302 надявам се, че си помислил върху това. Независимо, че колата ти е "дейли драйвър" тя е вече над способностите на конструкцията главно при спиране и поведение в завой. Това, че сме с нови гуми не означава, че компенсираме липсата на адекватно окачване. Проблема в БГ е, че пътищата ни не позволяват да си спокоен с подобно окачване /дупки и неравности много/. Аз лично препоръчвам малко да намалиш т.н. клириънс отпред и да поставиш торсионна щанга отзад, но не оригиналните, а подобна като от предния мост. За спирачките те питах вече, но е добре да се замислиш и за тях. Постави си тежет в багажника отпред между 10-15 кг. Ще свършат работа. Много здраво захванат диск от "щанга" ще е добре. Така при спиране колелата няма да блокират веднага и ще си по-стабилен. Щом си любител на такива скорости помисли и за ролбар вътре в купето :!: /там си ти/.
Иначе и аз съм привърженик на old school стила.


Потребителски аватар
nik1302
Мнения: 230
Регистриран на: Нед 01 мар 2009 11:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: Проект 1600сс/90hp - 1г. по-късно

Мнениеот nik1302 » Чет 07 юни 2012 11:48


Нещо интересно за Веберите от серията IDF. Оказва се, че с 4 такива двойни Вебера ( = 8 единички :D ) са екипирани оригинално V8 моторите на доста ценните Ламборджини Урако от началото/средата на 70те години, (само 66 бройки от 2000 кубиковата версия с карбуратори Вебер 36/40 IDF и 520 бройки от 2500 кубиковата версия с карбуратори 40 IDF).

urraco_weber.JPG


Urraco 1.JPG


Urraco engine.JPG


Ето как звучат 4 двойни Вебера на 8ка на Ламборджинито heavy metal zork .



А някои след обяд ще се позанимават с два такива Вебера, въоръжени с манометри, вакууметри, airflow метри и каквото се сетите метри :D


Потребителски аватар
nik1302
Мнения: 230
Регистриран на: Нед 01 мар 2009 11:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: Проект 1600сс/90hp - 1г. по-късно

Мнениеот nik1302 » Пон 11 юни 2012 14:35


В общи линии приключихме и с фините настройки на карбураторите. Има поне 3-4 начина това да стане с уреди, като на запад често ползват т.н. airflow meter (измерител на въздушния поток, за които мненията са противоречиви), но и прост манометър с U-образна форма върши работа (вързва се към вакуум портовете). Защо не ни трябва "двоен" U-образен манометър (вакуумметър) би трябвало да я ясно на тези, които знаят за какво служи т.нар. air bypass screw на Веберите, както и това, че на голяма част от Веберите от серията IDF тези air bypass screw са ... затапени. Аз имам две двойки 36 IDF - на тези, които са на колата имам само по един незатапен на всеки от карбовете, а на "резервните" - всичко е затапено :D , което би трябвало да предполага да не се пипат. Така или иначе синхронизацията става (основно) от винтовете за скоростта/оборотите на празан ход на двата карбуратора (idle speed screw). Малко по-капризно е насторйването на сместата за ниските (от четерите idle mixture screw), но и там всичко отнема не повече от 10-15 мин и няколко километра тестове на извънградско. Стига да не е открвана топлата вода с жигльорите, емулсионните тръби и т.н. на карбураторите, разбира се.

36 IDFs.jpg


idf.gif
idf.gif (16.96 KиБ) Видяна 3067 пъти


SK.jpg


Тук сме на 900 оборота, а не с изгасен двигател :D
Utool.jpg


На (малка) :beer
IMAGE_155.jpg


Потребителски аватар
nik1302
Мнения: 230
Регистриран на: Нед 01 мар 2009 11:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: Проект 1600сс/90hp - 1г. по-късно

Мнениеот nik1302 » Вто 12 юни 2012 12:38


Aircooled power от далечна ... Бразилия. Оказва се, че един от рекордите за ускорение (1 километър от "място") на 150 милионна Барзилия (може и 200 да са станали вече :D ) се държи от Алесандро Санчес с ...въздухар Порше 911 (993) от средата на 90те heavy metal zork ... въздухарът е 6 цилиндров 3.8 литра битурбо и над 1000 въздушни кончета под задния капак heavy metal zork
Всъщност точно това Aircooled Порше 911 (993) (турбо и турбо s версии) от средата на 90те (задено с още една-две 911ки от 70те) се счита за едно от най-добрите Поршета за всички времена.
Ето клипът.



А същият този Алесандро се качва и в ето такива зверове (и поставя рекорди :D ) heavy metal zork .



Ето как върви стоковата версия на аircooled Порше 911 (993) турбо S със скромните (заводски) 450 кончета сравнена с малко по-нов модел Порше 996 GT3 RS.



Потребителски аватар
nik1302
Мнения: 230
Регистриран на: Нед 01 мар 2009 11:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: Проект 1600сс/90hp - 1г. по-късно

Мнениеот nik1302 » Пон 18 юни 2012 9:52


Крайно време беше и за малко "екшън" с ...карбовете. Донастройките са нещо лесно и приятно, но когото ти изчезне ей така от нищото един цилиндър екшънът е гарантиран. В моя случай 1ви. Проверихме обичайните заподозрени - свещ, кабели, жигльори на съответното гърло на карба, проверихме клапаните, компресията и т.н. Всичко беше ОК, но 1 ви цилиндър просто го нямаше. Все пак свещта даваше някаква идея - горивната смес явно беше доста бедна. Та можеше да се очаква отнякъде да ...гълтаме повечко въздух :D . Но пък най-малко очаквах това да е от един от многото технологични отвори по карба, които иначе са си затапени, но при мен тапата си беше изпаднала и си ...зееше 6-8mm дупка :bowdown ... . Кофти моментът е, че точно този отвор не се вижда без да се свали карба - прекалено близо сме до кожуха на турбината, а и не е първото място, от което човек ще си помисили, че можем да "гълтаме" въздух. Може и да и е дошло времето на тапата, но все ми се струва, че и нашите "първокласни" пътища имат "принос". Така или иначе вече сме с нова тапа и повторихме упражененито с донастройките - получи се на 6 heavy metal zork :beer !


IMAG0194.jpg


Още малко въздухари (на някои - само "скелета" :D )

IMAG0180.jpg


IMAG0184.jpg


Потребителски аватар
nik1302
Мнения: 230
Регистриран на: Нед 01 мар 2009 11:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: Проект 1600сс/90hp - 1г. по-късно

Мнениеот nik1302 » Сря 27 юни 2012 11:26


Видео и малко снимки с професионално качество (но с намален 20на пъти размер заради рестрикцията на сайта) след (финалната :D ) настройка на карбовете.
ПС. Това, което се чува на клипа е звукът на боксера/Веберите, а не колегата с Хондата пред мен (макар, че и тя е достатъчна "гласовита"). :D :beer



IMG_3946-cnvrtd.JPG


IMG_3947-cnvrtd.JPG


IMG_3986-cnvrtd.JPG


IMG_3964-cnvrtd.JPG


Потребителски аватар
nik1302
Мнения: 230
Регистриран на: Нед 01 мар 2009 11:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: Проект 1600сс/90hp - 1г. по-късно

Мнениеот nik1302 » Чет 28 юни 2012 13:11


Така изглеждаме след още малко професионална обработка и ...специални благодарности на колегата и приятел Борислав Костов за прекрасните снимки (и не само heavy metal zork :beer ), с когото се запознахме докато си ... донастройвахме карбураторите :D.

IMG_1_3947b.jpg


IMG_2_3987b.jpg


IMG_4_3962b.jpg


Потребителски аватар
bai vicho
Мнения: 223
Регистриран на: Вто 12 окт 2010 18:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: dobrich

Re: Проект 1600сс/90hp - 1г. по-късно

Мнениеот bai vicho » Чет 28 юни 2012 17:27


Ники веберите на двигателя са ясни,ами веберката на предния капак каква функция изпълнява :Mr Green Fun


Потребителски аватар
taskbg
Мнения: 239
Регистриран на: Чет 24 авг 2006 15:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проект 1600сс/90hp - 1г. по-късно

Мнениеот taskbg » Чет 28 юни 2012 19:34


Чудесни снимки на страхотна кола. Дано да има някой кадър в следващия клубен календар за да оплакнем очи :applause:


Потребителски аватар
ventilator
Мнения: 15
Регистриран на: Съб 09 сеп 2006 16:46
Автомобил: VW Beetle
Двигател: 1200
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Проект 1600сс/90hp - 1г. по-късно

Мнениеот ventilator » Пет 29 юни 2012 0:05


bai vicho написа:Ники веберите на двигателя са ясни,ами веберката на предния капак каква функция изпълнява :Mr Green Fun

Пастира боята... :applause:


Потребителски аватар
ztdmp
Мнения: 165
Регистриран на: Чет 30 юли 2009 13:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ПЛЕВЕН

Re: Проект 1600сс/90hp - 1г. по-късно

Мнениеот ztdmp » Пет 29 юни 2012 15:55


bai vicho написа:Ники веберите на двигателя са ясни,ами веберката на предния капак каква функция изпълнява :Mr Green Fun

asentm написа:
5. Спомена за спирачките. При тази мощност, според мен и заводските дискове не са ефективти. пробвал ли си да сложиш тежест, примерно 15 кг. отпред и да видиш как спира. Поради леката предница костенура има навика да блокира колелата.


:)


Потребителски аватар
nik1302
Мнения: 230
Регистриран на: Нед 01 мар 2009 11:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: Проект 1600сс/90hp - 1г. по-късно

Мнениеот nik1302 » Сря 04 юли 2012 9:43


За кубатурите и ... още нещо. Ето как върви на Силвърстоун един повече от прилично тунингован двупортов 1300 кубика въздухар. В случая тунинга е дело на тима на Just Kampers. Спортни валове, дискови спирачки, снижено окачване, олекотено до 740 кг купе (с драйвъра!) и т.н. Най-впечатляващото е, че са успели да настроят за тази кубатура двойка Вебери 44 IDF (!) при стокови (но все пак модифицирани) глави и клапани :). Около 120-125 кончета при 8000 (!) оборота.



Потребителски аватар
nik1302
Мнения: 230
Регистриран на: Нед 01 мар 2009 11:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: Проект 1600сс/90hp - 1г. по-късно

Мнениеот nik1302 » Съб 14 юли 2012 10:55


Малък ъпгрейд на "токовете" - спортна бубина на Лукас (Lucas Gold Sports Coil DLB105) , триполюсни свещи "къса резба" с подходящо за нашите въдухари топлинно число, пърформанс кабели за свещи и резервно електронно (същото като това, с което без проблем карам повече от 1 година). Бубината и свещите имат всички шансове да не са made in China (или нещо на конкуренцията" :D ).
Чекаме ги :beer .



Потребителски аватар
nik1302
Мнения: 230
Регистриран на: Нед 01 мар 2009 11:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: Проект 1600сс/90hp - 1г. по-късно

Мнениеот nik1302 » Съб 14 юли 2012 15:00


Т2ка...август е на ...пистата heavy metal zork с тунингован (140 кончета) тип 4 въдухар и съответните джанти (в случая - 5х112 Порше и са в наличност) :beer

oie_14144750JSlTX0f4.jpg


oie_14144928V4Y1GGwr.jpg


oie_14145238DnbYYKKt.jpg



Върни се в “Air Cooled & Boxer”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта