Ники що са вкарваш в разни филми с тия диаграми.
Ако стъпва добре на пътя с тия гуми, кво ти трябва друго освен бензин?
Проект 1600сс/90hp - 1г. по-късно
- asentm
- airman
- Мнения: 3081
- Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проект 1600сс/90hp - 1г. по-късно
Такаааа..... гледам се развихря дискусия.
Първо искам дебело да подчертая, че не съм злонамерен, а напротив.
Хората, които ме познават знаят, че освен костенурките имам и друго хоби /което малко съм го поизоставил за сега/, та... първото което се казва, когато става въпрос за такъв вид "спорт" е безопасността. nik1302 надявам се, че си помислил върху това. Независимо, че колата ти е "дейли драйвър" тя е вече над способностите на конструкцията главно при спиране и поведение в завой. Това, че сме с нови гуми не означава, че компенсираме липсата на адекватно окачване. Проблема в БГ е, че пътищата ни не позволяват да си спокоен с подобно окачване /дупки и неравности много/. Аз лично препоръчвам малко да намалиш т.н. клириънс отпред и да поставиш торсионна щанга отзад, но не оригиналните, а подобна като от предния мост. За спирачките те питах вече, но е добре да се замислиш и за тях. Постави си тежет в багажника отпред между 10-15 кг. Ще свършат работа. Много здраво захванат диск от "щанга" ще е добре. Така при спиране колелата няма да блокират веднага и ще си по-стабилен. Щом си любител на такива скорости помисли и за ролбар вътре в купето /там си ти/.
Иначе и аз съм привърженик на old school стила.
Първо искам дебело да подчертая, че не съм злонамерен, а напротив.
Хората, които ме познават знаят, че освен костенурките имам и друго хоби /което малко съм го поизоставил за сега/, та... първото което се казва, когато става въпрос за такъв вид "спорт" е безопасността. nik1302 надявам се, че си помислил върху това. Независимо, че колата ти е "дейли драйвър" тя е вече над способностите на конструкцията главно при спиране и поведение в завой. Това, че сме с нови гуми не означава, че компенсираме липсата на адекватно окачване. Проблема в БГ е, че пътищата ни не позволяват да си спокоен с подобно окачване /дупки и неравности много/. Аз лично препоръчвам малко да намалиш т.н. клириънс отпред и да поставиш торсионна щанга отзад, но не оригиналните, а подобна като от предния мост. За спирачките те питах вече, но е добре да се замислиш и за тях. Постави си тежет в багажника отпред между 10-15 кг. Ще свършат работа. Много здраво захванат диск от "щанга" ще е добре. Така при спиране колелата няма да блокират веднага и ще си по-стабилен. Щом си любител на такива скорости помисли и за ролбар вътре в купето /там си ти/.
Иначе и аз съм привърженик на old school стила.
- nik1302
- Мнения: 230
- Регистриран на: Нед 01 мар 2009 11:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Varna
Re: Проект 1600сс/90hp - 1г. по-късно
Нещо интересно за Веберите от серията IDF. Оказва се, че с 4 такива двойни Вебера ( = 8 единички ) са екипирани оригинално V8 моторите на доста ценните Ламборджини Урако от началото/средата на 70те години, (само 66 бройки от 2000 кубиковата версия с карбуратори Вебер 36/40 IDF и 520 бройки от 2500 кубиковата версия с карбуратори 40 IDF).
Ето как звучат 4 двойни Вебера на 8ка на Ламборджинито .
А някои след обяд ще се позанимават с два такива Вебера, въоръжени с манометри, вакууметри, airflow метри и каквото се сетите метри
Ето как звучат 4 двойни Вебера на 8ка на Ламборджинито .
А някои след обяд ще се позанимават с два такива Вебера, въоръжени с манометри, вакууметри, airflow метри и каквото се сетите метри
- nik1302
- Мнения: 230
- Регистриран на: Нед 01 мар 2009 11:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Varna
Re: Проект 1600сс/90hp - 1г. по-късно
В общи линии приключихме и с фините настройки на карбураторите. Има поне 3-4 начина това да стане с уреди, като на запад често ползват т.н. airflow meter (измерител на въздушния поток, за които мненията са противоречиви), но и прост манометър с U-образна форма върши работа (вързва се към вакуум портовете). Защо не ни трябва "двоен" U-образен манометър (вакуумметър) би трябвало да я ясно на тези, които знаят за какво служи т.нар. air bypass screw на Веберите, както и това, че на голяма част от Веберите от серията IDF тези air bypass screw са ... затапени. Аз имам две двойки 36 IDF - на тези, които са на колата имам само по един незатапен на всеки от карбовете, а на "резервните" - всичко е затапено , което би трябвало да предполага да не се пипат. Така или иначе синхронизацията става (основно) от винтовете за скоростта/оборотите на празан ход на двата карбуратора (idle speed screw). Малко по-капризно е насторйването на сместата за ниските (от четерите idle mixture screw), но и там всичко отнема не повече от 10-15 мин и няколко километра тестове на извънградско. Стига да не е открвана топлата вода с жигльорите, емулсионните тръби и т.н. на карбураторите, разбира се.
Тук сме на 900 оборота, а не с изгасен двигател
На (малка)
Тук сме на 900 оборота, а не с изгасен двигател
На (малка)
- nik1302
- Мнения: 230
- Регистриран на: Нед 01 мар 2009 11:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Varna
Re: Проект 1600сс/90hp - 1г. по-късно
Aircooled power от далечна ... Бразилия. Оказва се, че един от рекордите за ускорение (1 километър от "място") на 150 милионна Барзилия (може и 200 да са станали вече ) се държи от Алесандро Санчес с ...въздухар Порше 911 (993) от средата на 90те ... въздухарът е 6 цилиндров 3.8 литра битурбо и над 1000 въздушни кончета под задния капак
Всъщност точно това Aircooled Порше 911 (993) (турбо и турбо s версии) от средата на 90те (задено с още една-две 911ки от 70те) се счита за едно от най-добрите Поршета за всички времена.
Ето клипът.
А същият този Алесандро се качва и в ето такива зверове (и поставя рекорди ) .
Ето как върви стоковата версия на аircooled Порше 911 (993) турбо S със скромните (заводски) 450 кончета сравнена с малко по-нов модел Порше 996 GT3 RS.
Всъщност точно това Aircooled Порше 911 (993) (турбо и турбо s версии) от средата на 90те (задено с още една-две 911ки от 70те) се счита за едно от най-добрите Поршета за всички времена.
Ето клипът.
А същият този Алесандро се качва и в ето такива зверове (и поставя рекорди ) .
Ето как върви стоковата версия на аircooled Порше 911 (993) турбо S със скромните (заводски) 450 кончета сравнена с малко по-нов модел Порше 996 GT3 RS.
- nik1302
- Мнения: 230
- Регистриран на: Нед 01 мар 2009 11:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Varna
Re: Проект 1600сс/90hp - 1г. по-късно
Крайно време беше и за малко "екшън" с ...карбовете. Донастройките са нещо лесно и приятно, но когото ти изчезне ей така от нищото един цилиндър екшънът е гарантиран. В моя случай 1ви. Проверихме обичайните заподозрени - свещ, кабели, жигльори на съответното гърло на карба, проверихме клапаните, компресията и т.н. Всичко беше ОК, но 1 ви цилиндър просто го нямаше. Все пак свещта даваше някаква идея - горивната смес явно беше доста бедна. Та можеше да се очаква отнякъде да ...гълтаме повечко въздух . Но пък най-малко очаквах това да е от един от многото технологични отвори по карба, които иначе са си затапени, но при мен тапата си беше изпаднала и си ...зееше 6-8mm дупка ... . Кофти моментът е, че точно този отвор не се вижда без да се свали карба - прекалено близо сме до кожуха на турбината, а и не е първото място, от което човек ще си помисили, че можем да "гълтаме" въздух. Може и да и е дошло времето на тапата, но все ми се струва, че и нашите "първокласни" пътища имат "принос". Така или иначе вече сме с нова тапа и повторихме упражененито с донастройките - получи се на 6 !
Още малко въздухари (на някои - само "скелета" )
Още малко въздухари (на някои - само "скелета" )
- nik1302
- Мнения: 230
- Регистриран на: Нед 01 мар 2009 11:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Varna
Re: Проект 1600сс/90hp - 1г. по-късно
Видео и малко снимки с професионално качество (но с намален 20на пъти размер заради рестрикцията на сайта) след (финалната ) настройка на карбовете.
ПС. Това, което се чува на клипа е звукът на боксера/Веберите, а не колегата с Хондата пред мен (макар, че и тя е достатъчна "гласовита").
ПС. Това, което се чува на клипа е звукът на боксера/Веберите, а не колегата с Хондата пред мен (макар, че и тя е достатъчна "гласовита").
- nik1302
- Мнения: 230
- Регистриран на: Нед 01 мар 2009 11:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Varna
Re: Проект 1600сс/90hp - 1г. по-късно
Така изглеждаме след още малко професионална обработка и ...специални благодарности на колегата и приятел Борислав Костов за прекрасните снимки (и не само ), с когото се запознахме докато си ... донастройвахме карбураторите .
- bai vicho
- Мнения: 223
- Регистриран на: Вто 12 окт 2010 18:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: dobrich
Re: Проект 1600сс/90hp - 1г. по-късно
Ники веберите на двигателя са ясни,ами веберката на предния капак каква функция изпълнява
Re: Проект 1600сс/90hp - 1г. по-късно
Чудесни снимки на страхотна кола. Дано да има някой кадър в следващия клубен календар за да оплакнем очи
- ventilator
- Мнения: 15
- Регистриран на: Съб 09 сеп 2006 16:46
- Автомобил: VW Beetle
- Двигател: 1200
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Проект 1600сс/90hp - 1г. по-късно
bai vicho написа:Ники веберите на двигателя са ясни,ами веберката на предния капак каква функция изпълнява
Пастира боята...
Re: Проект 1600сс/90hp - 1г. по-късно
bai vicho написа:Ники веберите на двигателя са ясни,ами веберката на предния капак каква функция изпълнява
asentm написа:
5. Спомена за спирачките. При тази мощност, според мен и заводските дискове не са ефективти. пробвал ли си да сложиш тежест, примерно 15 кг. отпред и да видиш как спира. Поради леката предница костенура има навика да блокира колелата.
- nik1302
- Мнения: 230
- Регистриран на: Нед 01 мар 2009 11:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Varna
Re: Проект 1600сс/90hp - 1г. по-късно
За кубатурите и ... още нещо. Ето как върви на Силвърстоун един повече от прилично тунингован двупортов 1300 кубика въздухар. В случая тунинга е дело на тима на Just Kampers. Спортни валове, дискови спирачки, снижено окачване, олекотено до 740 кг купе (с драйвъра!) и т.н. Най-впечатляващото е, че са успели да настроят за тази кубатура двойка Вебери 44 IDF (!) при стокови (но все пак модифицирани) глави и клапани . Около 120-125 кончета при 8000 (!) оборота.
- nik1302
- Мнения: 230
- Регистриран на: Нед 01 мар 2009 11:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Varna
Re: Проект 1600сс/90hp - 1г. по-късно
Малък ъпгрейд на "токовете" - спортна бубина на Лукас (Lucas Gold Sports Coil DLB105) , триполюсни свещи "къса резба" с подходящо за нашите въдухари топлинно число, пърформанс кабели за свещи и резервно електронно (същото като това, с което без проблем карам повече от 1 година). Бубината и свещите имат всички шансове да не са made in China (или нещо на конкуренцията" ).
Чекаме ги .
Чекаме ги .
- nik1302
- Мнения: 230
- Регистриран на: Нед 01 мар 2009 11:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Varna
Re: Проект 1600сс/90hp - 1г. по-късно
Т2ка...август е на ...пистата с тунингован (140 кончета) тип 4 въдухар и съответните джанти (в случая - 5х112 Порше и са в наличност)
Върни се в “Air Cooled & Boxer”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта