Здравейте отново момчета. Моля ви се давайте да събиреме инфо за това как се регистрират старите автомобили в другите страни. Да пуснем постове за съвет в юрид.форумчета , да направи някаква организацийка за събиране на подписи или каквото ни посъветват, че трябва да се направи и как е редно да стане и т.н.
Сигурно ще е дълга и тъжна история, и нищо няма да стане, ама дайте да опитаме.
Със сигурност знам, че във Великобритания от колите до 31 декември 1972 и надолу, са без роуд такс(данък/винетка) и в талона им пише Historic Vehicle , но ще намеря точните изискавания.
МОЛЯ, ПОСТВАЙТЕ В ТАЗИ ТЕМА САМО ИНФО ЗА НАЧИНА НА РЕГИСТРАЦИЯ НА СТАРИ КОЛИ ПО СВЕТА И ПРЕДЛОЖЕНИЯ ДО КОГО, КЪДЕ И КАК ДА ПИШЕМ.
ПОЗДРАВИ
ЖАНА
Historic Vehicle
- mrsAircool
- Мнения: 73
- Регистриран на: Нед 10 фев 2008 17:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
- asentm
- airman
- Мнения: 3081
- Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
в момента коли преди 60та не минават на преглед
в германия има исторически №, колите са освободени от всякакви такси, №та са червени с Н ... има и №, които се издават 1 № за колекционер с над 4 коли и той го слага на колата която кара
в момента водим няаква борба с Маргарит от ретро асоциацията и КАТ ама удряме на камък
СПРЕТЕ КРЕМИКОВЦИ, НЕ СТАРИТЕ КОЛИ !!!!
в германия има исторически №, колите са освободени от всякакви такси, №та са червени с Н ... има и №, които се издават 1 № за колекционер с над 4 коли и той го слага на колата която кара
в момента водим няаква борба с Маргарит от ретро асоциацията и КАТ ама удряме на камък
СПРЕТЕ КРЕМИКОВЦИ, НЕ СТАРИТЕ КОЛИ !!!!
- mrsAircool
- Мнения: 73
- Регистриран на: Нед 10 фев 2008 17:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
asentm написа:в момента коли преди 60та не минават на преглед
в германия има исторически №, колите са освободени от всякакви такси, №та са червени с Н ... има и №, които се издават 1 № за колекционер с над 4 коли и той го слага на колата която кара
в момента водим няаква борба с Маргарит от ретро асоциацията и КАТ ама удряме на камък
СПРЕТЕ КРЕМИКОВЦИ, НЕ СТАРИТЕ КОЛИ !!!!
БАКСКАМ ли , четох много сладко негово изказване(случайно в интернет) и заради това пуснах темата, даже не му запомних фамилията.
Може би трябва да е по публично и сериозен ПР на кампанията . Разпитвали ли сте как стои въпросът с подписките, КАТ звучи като кофа без дъно. Разказвай повече
- mrsAircool
- Мнения: 73
- Регистриран на: Нед 10 фев 2008 17:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Northen Ireland
Северна Ирландия
Превозното средство се класифицира като 'Historic Vehicle' ако е конструирано от производителя преди 01 януари 1973. Ако датата на производство не е показана в регистационния талон, собственикът представя сертифицирано извлечение от производителя или ДОКАЗАТЕЛСТВО ОТ СПЕЦИАЛИЗИРАН КЛУБ НА ЕНТУСИАЗЦИ(ПОСЛЕДОВАТЕЛИ,ФЕНОВЕ И т.н.) НА КОЛИ ОТ СЪЩИЯ ВИД.
Превозните средства, които са лицензирани в Историческия клас, ще трябва да подновяват лиценза си годишно.Това ще изисква представянето на документ за преглед и валидна застраховка. Превозните средства влизащи в тази графа, не дължат пътен данък/винетка, но са длъжни да поставят на видно място винетен стикер с нулева стойност.
ПОСТВАМ И НА АНГЛИЙСКИ,ЗАЩОТО СЪМ МЕЙНАЛА РАЗНИ ХОРА,
ДАНО РАЗДВИЖИМ СИВОТО.
A vehicle qualifies to enter the 'Historic Vehicle' taxation class if it was constructed or manufactured before 1 January 1973. It is important to note that if the date of manufacture is not shown on the Registration Document, keepers will have to produce a certified extract from the manufacturers records or evidence from an appropriate vehicles enthusiasts club.Vehicles being licensed in the Historic Tax Class will be required to renew their licence annually. This will require the production of a current test certificate (if applicable) and a valid certificate of insurance or a cover note. All vehicles licensed in the Historic Tax Class are exempt from a licence fee, but must display a nil license on the vehicle. Northen Ireland
Превозното средство се класифицира като 'Historic Vehicle' ако е конструирано от производителя преди 01 януари 1973. Ако датата на производство не е показана в регистационния талон, собственикът представя сертифицирано извлечение от производителя или ДОКАЗАТЕЛСТВО ОТ СПЕЦИАЛИЗИРАН КЛУБ НА ЕНТУСИАЗЦИ(ПОСЛЕДОВАТЕЛИ,ФЕНОВЕ И т.н.) НА КОЛИ ОТ СЪЩИЯ ВИД.
Превозните средства, които са лицензирани в Историческия клас, ще трябва да подновяват лиценза си годишно.Това ще изисква представянето на документ за преглед и валидна застраховка. Превозните средства влизащи в тази графа, не дължат пътен данък/винетка, но са длъжни да поставят на видно място винетен стикер с нулева стойност.
ПОСТВАМ И НА АНГЛИЙСКИ,ЗАЩОТО СЪМ МЕЙНАЛА РАЗНИ ХОРА,
ДАНО РАЗДВИЖИМ СИВОТО.
A vehicle qualifies to enter the 'Historic Vehicle' taxation class if it was constructed or manufactured before 1 January 1973. It is important to note that if the date of manufacture is not shown on the Registration Document, keepers will have to produce a certified extract from the manufacturers records or evidence from an appropriate vehicles enthusiasts club.Vehicles being licensed in the Historic Tax Class will be required to renew their licence annually. This will require the production of a current test certificate (if applicable) and a valid certificate of insurance or a cover note. All vehicles licensed in the Historic Tax Class are exempt from a licence fee, but must display a nil license on the vehicle. Northen Ireland
Последна промяна от mrsAircool на Нед 24 фев 2008 22:20, променено общо 3 пъти.
- mrsAircool
- Мнения: 73
- Регистриран на: Нед 10 фев 2008 17:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Connecticut,Virginia,Queensland,Singapore,Sweden
Типично, за да се класифицира кола като "исторически обект" най важно е кога е произведена.Например , тази възраст е 20 години в щата Конектикът САЩ; 25 години във Вирджиния САЩ; 30 години в Австралийския щат Куинсленд, 35 години в Сингапур; 30 години във Швеция.
Във Великобритания превозното средство трябва да е произведено преди 01 януари 1973г.
Typically, an antique vehicle is defined by its age at the time at which antique vehicle registration is sought. As examples, this age is 20 years in the U.S. state of Connecticut, 25 years in the U.S. state of Virginia, 30 years in the Australian state of Queensland, and 35 years in Singapore and 30 years Sweden. The United Kingdom requires that the vehicle was built before 1 January 1973.
Във Великобритания превозното средство трябва да е произведено преди 01 януари 1973г.
Typically, an antique vehicle is defined by its age at the time at which antique vehicle registration is sought. As examples, this age is 20 years in the U.S. state of Connecticut, 25 years in the U.S. state of Virginia, 30 years in the Australian state of Queensland, and 35 years in Singapore and 30 years Sweden. The United Kingdom requires that the vehicle was built before 1 January 1973.
Последна промяна от mrsAircool на Нед 24 фев 2008 21:44, променено общо 1 път.
:))
Темата е безсмислена и не е свързана с раздела!
По белия свят може да е всякак но в Бълхария е друго.
По този проблем не веднъж е писано в "Автокласиката" и т.н. има десетки ретроклубове а до момента резултат - зеро!
Явно на никой не му пука а ние няма да разрешиме проблема, тъй че спора и да си чешеме пръстите е безсмислено.
По белия свят може да е всякак но в Бълхария е друго.
По този проблем не веднъж е писано в "Автокласиката" и т.н. има десетки ретроклубове а до момента резултат - зеро!
Явно на никой не му пука а ние няма да разрешиме проблема, тъй че спора и да си чешеме пръстите е безсмислено.
- mrsAircool
- Мнения: 73
- Регистриран на: Нед 10 фев 2008 17:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Re: :))
Perso написа:Темата е безсмислена и не е свързана с раздела!
По белия свят може да е всякак но в Бълхария е друго.
По този проблем не веднъж е писано в "Автокласиката" и т.н. има десетки ретроклубове а до момента резултат - зеро!
Явно на никой не му пука а ние няма да разрешиме проблема, тъй че спора и да си чешеме пръстите е безсмислено.
ОК,ВИКАЙ МОДЕРАТОРИТЕ, СЛАГАЙ КАТАНЕЦА И ДА СЕ ВЕЕ ЕВРОПЕЙСКОТО ЗНАМЕ И БЪЛГАРСКИЯТ НИХИЛИЗЪМ!
а,надеждата, Бруте, надеждата?
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Преди мяколко седмици в с. Черноморец Бургаският ретро клуб организира национална среща, присъстваха предсатвители на почти всички ретро клубове (наш Асен що не беше незнам
), като се надяваме такива срещи да станат традиция и това също е един от начините да се реши проблема, отделно на местно ниво Ретро клуб Бургас също работи по въпроса за данъчни, регистрационни и др. облекчения, за момента няма нищо уредено, но шансовете са на наша страна... 


- asentm
- airman
- Мнения: 3081
- Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
ами защото тези срещи са безмислени, ако няма прокарана пътека и да се знае какво точно трябва да се направи ...от много години ходя и ги слушам, айде дайте да направим и кво нищо, предложих им бе преди години дайте да се съберем, направете смислено предложение правим национален събор и го връчваме на политиците, защото трябва законодателна инициатива, и кво
много срещи и нищо ...ако няма изготвен документ с ясни и точни предложения за текстове в закона нищо не се прави.
ОК сега ще направя инициатива, да съберем подписи и с подкрепата на Австрийското посолство, Порше БГ да направим предложение за кръщаване на улица на името на Фердинанд Порше, от там се дава и предложението за ретрото за внасяне в Народното събрание...
ай сега да видим колко ще съберем

ОК сега ще направя инициатива, да съберем подписи и с подкрепата на Австрийското посолство, Порше БГ да направим предложение за кръщаване на улица на името на Фердинанд Порше, от там се дава и предложението за ретрото за внасяне в Народното събрание...
ай сега да видим колко ще съберем

- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Национална среща ще има тази година, ще се съберем голяма банда, ще дигнем голям шум, но не е ли по-правилно първо да искаме превилегиите за ретро автомобили, а после улица на Фери да кръщаваме(щото да не кажат вчера искаха улица - днес пък привилегии), което мисля ще е по-лесно и може да се уреди само с кмета на София, доколкото, другото е добре да се обяви пред парламента, а за там ни трябва един голям национален събор да ни видят и чуят колко сме и после чрез някой депутат да се опитаме да внесем предложение в парламента и, ако PR ни е бил успешен ще успеем... 

Върни се в “Air Cooled & Boxer”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта