Размер на основни лагери ?
-
- Мнения: 310
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 13:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Размер на основни лагери ?
Колеги какъв е размерът на основните лагери?
- pedalchobaba
- Мнения: 1430
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: лагери основни
Различни са размерите колега. За блока на първите боксери, с лятата стока на динамото, са едни, за Type І, ІІ и ІІІ или 1200, 1300, 1500 и 1600, други, а за Type ІV - 1700 и 2000 съвсем други.
Твоят въздухар от кои е?
Твоят въздухар от кои е?
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: лагери основни
Трябва блока да е със зачистени опиращи се повърхности и стегнат на правилните кила, тогава шлайфистите го замерват, поръчват се лагери, като дойдат се шлайфа, ако е трябвало... 

-
- Мнения: 310
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 13:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: лагери основни
Благодаря за съвета, а вала трябва ли да се шлаифа? Bugman, нищо не каза за джантите, харесаха ли ти?
- pedalchobaba
- Мнения: 1430
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: лагери основни
Мартине, колегата BuGmaN имаше предвид, че блока се стяга без вала и лагерите. Тогава се мерят леглата им, но гаранция ти давам, че ако се е отпечатил масления канал на лагерите върху блока, то си за чегъртане на бордщанга. Поради естеството на материала, от който е излят блока и посоката на работа на цилиндрите в течение на вековете, леглата се разбиват по хоризонтала. Т.е. големия диаметър на елипсата е по посока на биелите. Това е предвидено от производителя и съвсем нормално се продават външо усилени основни лагери. Размерите са им през 0.5 мм, т.е. І-ви ремонт +0.5, II-ри ремонт +1.0, III-ти +1.5. Това е външно. Вътрешно си върват стандартно през 0.25.
Моят съвет е - стегни блока без лагери и вал. Премери в кой ремонт външно усилени лагери ще влезеш. Купуваш лагерите. Мериш ги външно и стържеш леглата им в блока по тях, но така че да са с 0.05 по-малки. Това е така наречения външен натяг, с който блока ще стисне лагерите при събирането. Той се отнася и за опашката на опорния лагер, този откъм маховика. Продухваш маслените магистрали и събираш с усилията блока и лагерите, без вала. Пускаш индикатора на всеки лагер, предвиждаш колко е хлабината и по тези размери вече шлайфаш шииките на основните лагери. Най-накрая остава тънкия момент с регулирането на аксиалния луфт с шайбите. Този прословут аксиален луфт, който е прецакал не един двигател ....
Това не се отнася за биелните. Там е друга история.
Моят съвет е - стегни блока без лагери и вал. Премери в кой ремонт външно усилени лагери ще влезеш. Купуваш лагерите. Мериш ги външно и стържеш леглата им в блока по тях, но така че да са с 0.05 по-малки. Това е така наречения външен натяг, с който блока ще стисне лагерите при събирането. Той се отнася и за опашката на опорния лагер, този откъм маховика. Продухваш маслените магистрали и събираш с усилията блока и лагерите, без вала. Пускаш индикатора на всеки лагер, предвиждаш колко е хлабината и по тези размери вече шлайфаш шииките на основните лагери. Най-накрая остава тънкия момент с регулирането на аксиалния луфт с шайбите. Този прословут аксиален луфт, който е прецакал не един двигател ....
Това не се отнася за биелните. Там е друга история.
-
- Мнения: 310
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 13:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: лагери основни
Mного благодаря за изчерпателният отговор, да си призная имам костенур от 12 години, но досега не съм се занимавал с двигателят.Aз съм по теникиите, много благодаря за съвета.
Върни се в “Air Cooled & Boxer”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта