подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Форум за всички "въздушни" Volkswagen-и
Потребителски аватар
bonko
Мнения: 75
Регистриран на: Пет 21 яну 2011 20:39
Автомобил: Trike
Двигател: CU 2000
Местоположение: Враца

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот bonko » Чет 03 яну 2013 20:20


Аз и в момента съм с двигател от гърбушко колега и съм писал за това по-напред във форума и той е 1600 AD но незнам кой ме посъветва да си търся TYPE 4 мотор заради въртящия момент че съм с голямо челно съпротивлиние и ето аз си купих такъв но ми се струва че е прекалено "затиснат" и затова искам да му сменя валчето но си искам и въртящия момент и затова искам неагресивен вал да е близко до оригиналния но и да го отвори мъничко хем да тегли, хем да си върви прилично поне колкото тоя дето съм с него сега, аз съм с гуми 295 те са малко по-високи от сандартните на костенура и си върви със 150-160 но в баирите се задъхва и за това правя цялото това упражнение, така или иначе ще сменям всичко и искам да си подбера правилните части а мога да си го събера и сток ако мога да държа тази скорост с TYPE 4 мотора щото незнам колко са оборотите на TYP 1 и TYP 4 пишат ги различно навсякъде, затова търся и помощ от знаещите.




Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот BuGmaN » Пет 04 яну 2013 1:39


Завиждам за трайка :beer , аз "моя" прекалено сложен го измислих и се отказох, засега... :screwy
Вероятно на твое място и аз бих заложил на "тип4" мотора, заради готовите кубици и въртящият момент в ниските - даже съм заложил на 2 места, на бус Т2 и на мотоциклет, ама тва е друга тема (може-би за мазухисти-самоубийци)... :wink:
Не разбрах, ще се сменят ли повдигачите с механични, буталата с ковани, биелите, кобилиците, пружините на клапаните, карбове и т.н., ако дадеш някакъв бюджет май ще е най-лесно, щото, конете, май все, това ги ограничава... :Mr Green Fun Или пък кажи какви, минимални и максимално обороти търсиш за да мислим по-конкретно. Ако ти се чете, да постна 1-2 книги да превеждаме, тука - 1 година... :)


Потребителски аватар
bonko
Мнения: 75
Регистриран на: Пет 21 яну 2011 20:39
Автомобил: Trike
Двигател: CU 2000
Местоположение: Враца

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот bonko » Пет 04 яну 2013 22:02


Със сигурност ще сменя повдигачите с механични, бутала и цилиндри също както и карбураторите а другите части зависят от това колко оборота е TYP4 мотора, днес отново търсих и TYP1 го намирам с 4000 максимални оборота а TYP4 го намирам с 4200 оборота, просто немога да повярвам че TYP4 има повече обороти от TYP1, ако можеш ми кажи колко са им максималните обороти на тия моторчета да знам какво да правя, в крайна сметка гоня оборотите на TYP1 за да мога да подържам поне тази максимална скорост като досегашната ми, а мощността която има CU мотора ми е достатъчна


Потребителски аватар
rough
Мнения: 430
Регистриран на: Сря 09 апр 2008 15:26
Автомобил: New Beetle + VW1300+VW1303
Двигател:
Местоположение: София

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот rough » Съб 05 яну 2013 0:26


CU със фабрични вътрешности чета по форумите че го въртят до около 5000 а със подковани бутала и H-beam до 6000(но има много различни мнения и аз се обърквам вече)
ако искаш оборотите нагоре тогава ти трябва модерен колянов вал с противотежести (от 400$ нагоре)

Последна промяна от rough на Пет 22 яну 2016 19:33, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот BuGmaN » Съб 05 яну 2013 14:04


Тип1 двигателите са много-видове, на някой им дават 3500, на други 4500, при "тип4" е почти-същата работа и пак до към 4500, при поршетата и VW 411-412 са истинските "тип4" и са по високооборотни. При VW най-високи обороти правят водните боксери (5500), които са си тип1 във водна риза.
Принципно, повишаването на оборотите - води до понижаване на мощноста в ниските обороти, а Боксера е достатъчно мощен в ниските си обороти за да му се налагат високи обороти за да даде нещо съществено, както е при редоваците, примерно...
Щом те устройват обороти към 5000, можеш да сложиш оригиналният разпределителен вал или тоя от 914 и с 2 двойни карба с подходящите жигльори и оправяне на сгъстяването - ще получиш липсващата ти мощтност, че и ще имаш остатък...
Спортните валове са много-интересни също, динамиката се променя значително и манията е голяма, събирал съм двигател тип1, който стандартните, максимални ги имаше за "добър ден" и нагоре полудяваше, та до 7000-7500, а вала не беше много агресивен, просто street... Та, ако искаш адреналин и не те бърка по-високият разход за гориво, горещо-препоръчвам, палаво-валче...:да:


Потребителски аватар
bonko
Мнения: 75
Регистриран на: Пет 21 яну 2011 20:39
Автомобил: Trike
Двигател: CU 2000
Местоположение: Враца

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот bonko » Нед 06 яну 2013 12:59


Аааааа колега BuGmaN със сигурност ме интересува разхода на гориво но щом ще мога да стигна 5000 оборота със стоков вал (или на 914) няма да се хвърлям на по-голям а и има друго, че машинката ми е на половината по-лека че и повече от буса и ще си я има и динамиката и мощноста ще е достатъчна, то винаги може и повече но аз не ходя на състезания а я ползвам за пътувания и удоволствие затова търся по нормални параметри така и живота на двигатела е по-дълъг и разходите по-нормални. Искам само да подчертая че прекалено силен двигател (поне според мен) за триколка не е за препоръчване щото едно невнимателно подаване на газ и предницата вече е във въздуха а това е опасно повярвайте ми карам я вече десет години, да не говорим когато си в завой и останеш без управление...., луда работа е :screwy . На колегата rough да отговоря защо механични повдигачи?: ами четох че хидравличните са ефективни до 5000 оборота (не че ще ги надвишавам) но ги препоръчват за ежедневно ползване на двигателя иначе изтичали и пише че при по рядко ползване, двигателя трябва да работи около 15 минути на масто на около 2000 оборота за да се напълнят и заработат нормално а това не ме устройва, та затова ще ги сменя, може и да не съм прав но се ръководя от писането на хора които със сигурност знаят повече от мен и надявам се че са прави. РР Пропуснах да кажа че ще съм с вакуумни карбуратори за всеки цилиндър поотделно, бутала с прави чела а не вдлъбнати и неръждаема изпускателна система която ще се прави по индивидуален проект mhihi


Потребителски аватар
bonko
Мнения: 75
Регистриран на: Пет 21 яну 2011 20:39
Автомобил: Trike
Двигател: CU 2000
Местоположение: Враца

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот bonko » Сря 03 юли 2013 22:18


Колеги може ли някой да каже къде да намеря малко снимков материал за стабилизираща щанга на задницата на костенур, ако някой е правил такъв тунинг леко да ме ориентира в областта :confused


Потребителски аватар
sastezatelya
Мнения: 1334
Регистриран на: Сря 08 авг 2007 12:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот sastezatelya » Пон 15 юли 2013 18:59


Колегата rough мина по този път , нека той да обясни :) :beer


Потребителски аватар
bonko
Мнения: 75
Регистриран на: Пет 21 яну 2011 20:39
Автомобил: Trike
Двигател: CU 2000
Местоположение: Враца

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот bonko » Пон 15 юли 2013 21:28


А дано :bowdown


Потребителски аватар
rough
Мнения: 430
Регистриран на: Сря 09 апр 2008 15:26
Автомобил: New Beetle + VW1300+VW1303
Двигател:
Местоположение: София

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот rough » Вто 16 юли 2013 22:53


незнам дали моята информация ще ви свърши някаква работа щото съм със задни носачи от 944 а там захващането е малко по-друго :gruebel !
но пък при стандартни носачи на 1203/1303 мисла ще стане още по лесно защото са железни и може да завариш уши за захващане на биелети кадето ти сърце иска :th_up

намираш някоя стабилизираща щанга и се мушкаш със нея под колата...като я наложиш нямаш си на идея колко варянта ше ти дойдат на акъла :mhihi
има на пазара и цели китове само да ги монтираш но не съм им любител...трябва сам да си го направя :Mr Green Fun

:exclaim аз ползвах от citroen xm предна щанга и застана много добре
важно е да е със прав прът щангата а не да следи извивките на колата от която е взета че става един кривак под колата и не е добре че пада много ниско !


Потребителски аватар
stingray
Мнения: 582
Регистриран на: Пет 25 авг 2006 20:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот stingray » Сря 17 юли 2013 7:27


а ефекта от задната стабилизираща усеща ли се и ако да - кога и къде?


Потребителски аватар
rough
Мнения: 430
Регистриран на: Сря 09 апр 2008 15:26
Автомобил: New Beetle + VW1300+VW1303
Двигател:
Местоположение: София

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот rough » Сря 17 юли 2013 19:10


ефект със сигурност има от стабилизираща щанга и той се усеща в завой
единственото което тя прави е да държи колата да не се накланя във завой и да "приляга" към пътя по равномерно от двете страни(което си е доста важно ако искаш да не се прекатуриш :Mr Green Fun )

при мен задницата е залепнала за земята но съм преработил цялата схема(твърди амортисиори,дебела стабилизираща щанга и разширяване на задницата с по 10см от двете страни :screwy това със разширяването ше се корегира с времето че не ме кефи как се разваля формата на колата)

за да се усети нещо по сериозно откъм стабилност мисла че стабилизиращата щанга трябва да се комбинира с по твърди амортисиори !


Потребителски аватар
bonko
Мнения: 75
Регистриран на: Пет 21 яну 2011 20:39
Автомобил: Trike
Двигател: CU 2000
Местоположение: Враца

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот bonko » Чет 18 юли 2013 20:59


Благодаря колега rough, прав си че когато ти си го направиш е "по благо" :smile и така ще направя. Благодаря отново :th_up


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот BuGmaN » Пет 19 юли 2013 1:00


Може-би е добре да се спомене, че стабилизиращата щанга, всъщност пречи на комфорта на окачването, имам познати, които нарочно ги махат за да вози по-меко, както и да прескачат "легналите полицаи" само с едната гума... Първо ми беше смешно, но по стечение на обстоятелства счупих предна и наистина усетих разликата... Лошото е, че в с голяма скорост в завоите и при силен, страничен вятър, особенно при бусът, се получава прекалено накланяне или люлеене, но попаднеш ли в дупка или караш по черен път липсата на щангата - помага. Другото нещо за, което се сещам е, че стабилизиращите щанги са съобразени с теглото на превозното средство и въпреки, че са разчетени да работят в голям диапазон товар, все пак е добре да се съобразим с това и понеже има костенурки с оригинални задни стабилизиращи щанги да използваме приблизителен диаметър и дължина - прът... :smile


Потребителски аватар
ztdmp
Мнения: 165
Регистриран на: Чет 30 юли 2009 13:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ПЛЕВЕН

Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии

Мнениеот ztdmp » Пет 19 юли 2013 12:58


Имам една задна стабилизираща щанга от 1300, която не ми трябва.



Върни се в “Air Cooled & Boxer”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта