подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
- bonko
- Мнения: 75
- Регистриран на: Пет 21 яну 2011 20:39
- Автомобил: Trike
- Двигател: CU 2000
- Местоположение: Враца
Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
Аз и в момента съм с двигател от гърбушко колега и съм писал за това по-напред във форума и той е 1600 AD но незнам кой ме посъветва да си търся TYPE 4 мотор заради въртящия момент че съм с голямо челно съпротивлиние и ето аз си купих такъв но ми се струва че е прекалено "затиснат" и затова искам да му сменя валчето но си искам и въртящия момент и затова искам неагресивен вал да е близко до оригиналния но и да го отвори мъничко хем да тегли, хем да си върви прилично поне колкото тоя дето съм с него сега, аз съм с гуми 295 те са малко по-високи от сандартните на костенура и си върви със 150-160 но в баирите се задъхва и за това правя цялото това упражнение, така или иначе ще сменям всичко и искам да си подбера правилните части а мога да си го събера и сток ако мога да държа тази скорост с TYPE 4 мотора щото незнам колко са оборотите на TYP 1 и TYP 4 пишат ги различно навсякъде, затова търся и помощ от знаещите.
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
Завиждам за трайка , аз "моя" прекалено сложен го измислих и се отказох, засега...
Вероятно на твое място и аз бих заложил на "тип4" мотора, заради готовите кубици и въртящият момент в ниските - даже съм заложил на 2 места, на бус Т2 и на мотоциклет, ама тва е друга тема (може-би за мазухисти-самоубийци)...
Не разбрах, ще се сменят ли повдигачите с механични, буталата с ковани, биелите, кобилиците, пружините на клапаните, карбове и т.н., ако дадеш някакъв бюджет май ще е най-лесно, щото, конете, май все, това ги ограничава... Или пък кажи какви, минимални и максимално обороти търсиш за да мислим по-конкретно. Ако ти се чете, да постна 1-2 книги да превеждаме, тука - 1 година...
Вероятно на твое място и аз бих заложил на "тип4" мотора, заради готовите кубици и въртящият момент в ниските - даже съм заложил на 2 места, на бус Т2 и на мотоциклет, ама тва е друга тема (може-би за мазухисти-самоубийци)...
Не разбрах, ще се сменят ли повдигачите с механични, буталата с ковани, биелите, кобилиците, пружините на клапаните, карбове и т.н., ако дадеш някакъв бюджет май ще е най-лесно, щото, конете, май все, това ги ограничава... Или пък кажи какви, минимални и максимално обороти търсиш за да мислим по-конкретно. Ако ти се чете, да постна 1-2 книги да превеждаме, тука - 1 година...
- bonko
- Мнения: 75
- Регистриран на: Пет 21 яну 2011 20:39
- Автомобил: Trike
- Двигател: CU 2000
- Местоположение: Враца
Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
Със сигурност ще сменя повдигачите с механични, бутала и цилиндри също както и карбураторите а другите части зависят от това колко оборота е TYP4 мотора, днес отново търсих и TYP1 го намирам с 4000 максимални оборота а TYP4 го намирам с 4200 оборота, просто немога да повярвам че TYP4 има повече обороти от TYP1, ако можеш ми кажи колко са им максималните обороти на тия моторчета да знам какво да правя, в крайна сметка гоня оборотите на TYP1 за да мога да подържам поне тази максимална скорост като досегашната ми, а мощността която има CU мотора ми е достатъчна
- rough
- Мнения: 430
- Регистриран на: Сря 09 апр 2008 15:26
- Автомобил: New Beetle + VW1300+VW1303
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
CU със фабрични вътрешности чета по форумите че го въртят до около 5000 а със подковани бутала и H-beam до 6000(но има много различни мнения и аз се обърквам вече)
ако искаш оборотите нагоре тогава ти трябва модерен колянов вал с противотежести (от 400$ нагоре)
ако искаш оборотите нагоре тогава ти трябва модерен колянов вал с противотежести (от 400$ нагоре)
Последна промяна от rough на Пет 22 яну 2016 19:33, променено общо 1 път.
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
Тип1 двигателите са много-видове, на някой им дават 3500, на други 4500, при "тип4" е почти-същата работа и пак до към 4500, при поршетата и VW 411-412 са истинските "тип4" и са по високооборотни. При VW най-високи обороти правят водните боксери (5500), които са си тип1 във водна риза.
Принципно, повишаването на оборотите - води до понижаване на мощноста в ниските обороти, а Боксера е достатъчно мощен в ниските си обороти за да му се налагат високи обороти за да даде нещо съществено, както е при редоваците, примерно...
Щом те устройват обороти към 5000, можеш да сложиш оригиналният разпределителен вал или тоя от 914 и с 2 двойни карба с подходящите жигльори и оправяне на сгъстяването - ще получиш липсващата ти мощтност, че и ще имаш остатък...
Спортните валове са много-интересни също, динамиката се променя значително и манията е голяма, събирал съм двигател тип1, който стандартните, максимални ги имаше за "добър ден" и нагоре полудяваше, та до 7000-7500, а вала не беше много агресивен, просто street... Та, ако искаш адреналин и не те бърка по-високият разход за гориво, горещо-препоръчвам, палаво-валче...
Принципно, повишаването на оборотите - води до понижаване на мощноста в ниските обороти, а Боксера е достатъчно мощен в ниските си обороти за да му се налагат високи обороти за да даде нещо съществено, както е при редоваците, примерно...
Щом те устройват обороти към 5000, можеш да сложиш оригиналният разпределителен вал или тоя от 914 и с 2 двойни карба с подходящите жигльори и оправяне на сгъстяването - ще получиш липсващата ти мощтност, че и ще имаш остатък...
Спортните валове са много-интересни също, динамиката се променя значително и манията е голяма, събирал съм двигател тип1, който стандартните, максимални ги имаше за "добър ден" и нагоре полудяваше, та до 7000-7500, а вала не беше много агресивен, просто street... Та, ако искаш адреналин и не те бърка по-високият разход за гориво, горещо-препоръчвам, палаво-валче...
- bonko
- Мнения: 75
- Регистриран на: Пет 21 яну 2011 20:39
- Автомобил: Trike
- Двигател: CU 2000
- Местоположение: Враца
Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
Аааааа колега BuGmaN със сигурност ме интересува разхода на гориво но щом ще мога да стигна 5000 оборота със стоков вал (или на 914) няма да се хвърлям на по-голям а и има друго, че машинката ми е на половината по-лека че и повече от буса и ще си я има и динамиката и мощноста ще е достатъчна, то винаги може и повече но аз не ходя на състезания а я ползвам за пътувания и удоволствие затова търся по нормални параметри така и живота на двигатела е по-дълъг и разходите по-нормални. Искам само да подчертая че прекалено силен двигател (поне според мен) за триколка не е за препоръчване щото едно невнимателно подаване на газ и предницата вече е във въздуха а това е опасно повярвайте ми карам я вече десет години, да не говорим когато си в завой и останеш без управление...., луда работа е . На колегата rough да отговоря защо механични повдигачи?: ами четох че хидравличните са ефективни до 5000 оборота (не че ще ги надвишавам) но ги препоръчват за ежедневно ползване на двигателя иначе изтичали и пише че при по рядко ползване, двигателя трябва да работи около 15 минути на масто на около 2000 оборота за да се напълнят и заработат нормално а това не ме устройва, та затова ще ги сменя, може и да не съм прав но се ръководя от писането на хора които със сигурност знаят повече от мен и надявам се че са прави. РР Пропуснах да кажа че ще съм с вакуумни карбуратори за всеки цилиндър поотделно, бутала с прави чела а не вдлъбнати и неръждаема изпускателна система която ще се прави по индивидуален проект
- bonko
- Мнения: 75
- Регистриран на: Пет 21 яну 2011 20:39
- Автомобил: Trike
- Двигател: CU 2000
- Местоположение: Враца
Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
Колеги може ли някой да каже къде да намеря малко снимков материал за стабилизираща щанга на задницата на костенур, ако някой е правил такъв тунинг леко да ме ориентира в областта
- sastezatelya
- Мнения: 1334
- Регистриран на: Сря 08 авг 2007 12:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
Колегата rough мина по този път , нека той да обясни :)
- rough
- Мнения: 430
- Регистриран на: Сря 09 апр 2008 15:26
- Автомобил: New Beetle + VW1300+VW1303
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
незнам дали моята информация ще ви свърши някаква работа щото съм със задни носачи от 944 а там захващането е малко по-друго !
но пък при стандартни носачи на 1203/1303 мисла ще стане още по лесно защото са железни и може да завариш уши за захващане на биелети кадето ти сърце иска
намираш някоя стабилизираща щанга и се мушкаш със нея под колата...като я наложиш нямаш си на идея колко варянта ше ти дойдат на акъла
има на пазара и цели китове само да ги монтираш но не съм им любител...трябва сам да си го направя
аз ползвах от citroen xm предна щанга и застана много добре
важно е да е със прав прът щангата а не да следи извивките на колата от която е взета че става един кривак под колата и не е добре че пада много ниско !
но пък при стандартни носачи на 1203/1303 мисла ще стане още по лесно защото са железни и може да завариш уши за захващане на биелети кадето ти сърце иска
намираш някоя стабилизираща щанга и се мушкаш със нея под колата...като я наложиш нямаш си на идея колко варянта ше ти дойдат на акъла
има на пазара и цели китове само да ги монтираш но не съм им любител...трябва сам да си го направя
аз ползвах от citroen xm предна щанга и застана много добре
важно е да е със прав прът щангата а не да следи извивките на колата от която е взета че става един кривак под колата и не е добре че пада много ниско !
- stingray
- Мнения: 582
- Регистриран на: Пет 25 авг 2006 20:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
а ефекта от задната стабилизираща усеща ли се и ако да - кога и къде?
- rough
- Мнения: 430
- Регистриран на: Сря 09 апр 2008 15:26
- Автомобил: New Beetle + VW1300+VW1303
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
ефект със сигурност има от стабилизираща щанга и той се усеща в завой
единственото което тя прави е да държи колата да не се накланя във завой и да "приляга" към пътя по равномерно от двете страни(което си е доста важно ако искаш да не се прекатуриш )
при мен задницата е залепнала за земята но съм преработил цялата схема(твърди амортисиори,дебела стабилизираща щанга и разширяване на задницата с по 10см от двете страни това със разширяването ше се корегира с времето че не ме кефи как се разваля формата на колата)
за да се усети нещо по сериозно откъм стабилност мисла че стабилизиращата щанга трябва да се комбинира с по твърди амортисиори !
единственото което тя прави е да държи колата да не се накланя във завой и да "приляга" към пътя по равномерно от двете страни(което си е доста важно ако искаш да не се прекатуриш )
при мен задницата е залепнала за земята но съм преработил цялата схема(твърди амортисиори,дебела стабилизираща щанга и разширяване на задницата с по 10см от двете страни това със разширяването ше се корегира с времето че не ме кефи как се разваля формата на колата)
за да се усети нещо по сериозно откъм стабилност мисла че стабилизиращата щанга трябва да се комбинира с по твърди амортисиори !
- bonko
- Мнения: 75
- Регистриран на: Пет 21 яну 2011 20:39
- Автомобил: Trike
- Двигател: CU 2000
- Местоположение: Враца
Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
Благодаря колега rough, прав си че когато ти си го направиш е "по благо" и така ще направя. Благодаря отново
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
Може-би е добре да се спомене, че стабилизиращата щанга, всъщност пречи на комфорта на окачването, имам познати, които нарочно ги махат за да вози по-меко, както и да прескачат "легналите полицаи" само с едната гума... Първо ми беше смешно, но по стечение на обстоятелства счупих предна и наистина усетих разликата... Лошото е, че в с голяма скорост в завоите и при силен, страничен вятър, особенно при бусът, се получава прекалено накланяне или люлеене, но попаднеш ли в дупка или караш по черен път липсата на щангата - помага. Другото нещо за, което се сещам е, че стабилизиращите щанги са съобразени с теглото на превозното средство и въпреки, че са разчетени да работят в голям диапазон товар, все пак е добре да се съобразим с това и понеже има костенурки с оригинални задни стабилизиращи щанги да използваме приблизителен диаметър и дължина - прът...
Re: подобрения и тунинг на въздушните двигатели и трансмисии
Имам една задна стабилизираща щанга от 1300, която не ми трябва.
Върни се в “Air Cooled & Boxer”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта