на хладилника пътя за ЗОО на прелеза веднага в ляво
аз там карам главите за пълна програма шлайф, водачи, семеринги, напасване от-до
И аз да се похваля :)
- Mihailov78
- Мнения: 1112
- Регистриран на: Пет 30 апр 2010 11:15
- Автомобил: T3 Caravelle
- Двигател: DG 1900cc Petrol
- Местоположение: Sofia
Re: И аз да се похваля :) - Edit:отворих мотора
Prodriver написа:...Също и къде в София да дам главите да се напаснат клапаните?...
viewtopic.php?f=13&t=245553
- Prodriver
- Мнения: 646
- Регистриран на: Пон 23 май 2005 1:01
- Автомобил: VW Polo VW 1300
- Двигател: AEE 1996 AB 1971
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: И аз да се похваля :) - Edit:отворих мотора
Колеги на челата на буталата има стрелка,накъде трябва да сочи тази стрелка,към изпускателния или към всмукателния клапан
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: И аз да се похваля :) - Edit:отворих мотора
Към маховика, ама много си се разбързал, знания посъбери поне малко и тогава човъркай тоя мотор, различен е от редоваците, специфики един билюк, дори някой в литературата ги няма - да не земеш да унищожиш и малкото уцелели части в него...
- Prodriver
- Мнения: 646
- Регистриран на: Пон 23 май 2005 1:01
- Автомобил: VW Polo VW 1300
- Двигател: AEE 1996 AB 1971
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: И аз да се похваля :) - Edit:отворих мотора
Колегата ztdmp ми даде едно добро ръководство на руски и от него ще чета,очаквам и малко помощ и от Вас по- знаещите от мен.
- Prodriver
- Мнения: 646
- Регистриран на: Пон 23 май 2005 1:01
- Автомобил: VW Polo VW 1300
- Двигател: AEE 1996 AB 1971
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: И аз да се похваля :) - Edit:отворих мотора
И така,дадох главите за напасване на клапаните на Хладилника и останах доволен,хората си свършиха бързо и качествено работа и още същия ден ми се обадиха да ида да си ги взема.Клапаните бяха напаснати много добре,нямаха нищо общо с предишното им състояние.
Купих сегменти Kolbenschmidt и комлект упатнения за целия двигател и започнахме лека полека да събираме мотора.Потърках доста с нафта и обезмаслител и изчистих буталата от нагара колкото можах преди да сложиме новите сегменти:
След това сложихме внимателно и ризите.Дойде и момента в който трябваше да сложиме и пружините на клапаните.Проблема беше,че нямаме скоба за слагането им.В крайна сметка моя приятел Марин изобрети следното "чудо на техниката":
"Чудото" представляваше велоключ заварен с два болта за стар предпазител за верига от Балканче То естествено си свърши работата много добре и с помоща на ето такъв стенд за бормашина сложихме пружините на капаните:
Сложихме главите и ръководейки се от руския Pdf по указания ред първо ги натегнахме на 1 кг и след това ги донатегнахме на 3 кг.Кобилиците стегнахме на 2,5 кг.
Междувременно бях измил и изстъргал всички тенекии по мотора с телената четка на бормашината.След което ги минах с ръждепреобразовател,грунд и накрая с високотемпературен спрей:
Искам да попитам следните упатнения за къде са,защото не срещнах при разглабянето такива
Купих сегменти Kolbenschmidt и комлект упатнения за целия двигател и започнахме лека полека да събираме мотора.Потърках доста с нафта и обезмаслител и изчистих буталата от нагара колкото можах преди да сложиме новите сегменти:
След това сложихме внимателно и ризите.Дойде и момента в който трябваше да сложиме и пружините на клапаните.Проблема беше,че нямаме скоба за слагането им.В крайна сметка моя приятел Марин изобрети следното "чудо на техниката":
"Чудото" представляваше велоключ заварен с два болта за стар предпазител за верига от Балканче То естествено си свърши работата много добре и с помоща на ето такъв стенд за бормашина сложихме пружините на капаните:
Сложихме главите и ръководейки се от руския Pdf по указания ред първо ги натегнахме на 1 кг и след това ги донатегнахме на 3 кг.Кобилиците стегнахме на 2,5 кг.
Междувременно бях измил и изстъргал всички тенекии по мотора с телената четка на бормашината.След което ги минах с ръждепреобразовател,грунд и накрая с високотемпературен спрей:
Искам да попитам следните упатнения за къде са,защото не срещнах при разглабянето такива
-
- Мнения: 28
- Регистриран на: Вто 18 мар 2008 20:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: И аз да се похваля :) - Edit:затворих мотора
Пожелавам много десетки хиляди безпроблемни километри
- nik1302
- Мнения: 230
- Регистриран на: Нед 01 мар 2009 11:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Varna
Re: И аз да се похваля :) - Edit:затворих мотора
Колега, ти сигурен ли си в дъното на този мотор, т.е. лагери, колянов, разпределителен вал и т.н. Това, че няма (голям) луфт на вала все още не означава, че дъното е наред. А това все пак са 40 годишни мотори и да не те отчайвам, но е много вероятно и тези преди теб да са правили точно това - сменили са няколко сегмента, поогледали са главите, затварят, палят и кавото стане.
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: И аз да се похваля :) - Edit:затворих мотора
Според личната ми статистика, основана на десетки отворени мотора - заминали ли са сегментите, с тях са си отишли и буталата и буталните болтове, изядени са и биелните втулки, разбито е и леглото на блока, изядени са и основните лагери, както и вала, най-много да са в час биелните лагери и шийки и всичко по разпределителният вал, освен гърбиците, които са загубили поне 2мм от височината си. Та съм разбрал, че отворя ли мотор, ремонта няма да е само частичен, а основен и то в истинският смисъл на думата...
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: Нед 20 фев 2011 18:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: И аз да се похваля :) - Edit:затворих мотора
BuGmaN написа:Според личната ми статистика, основана на десетки отворени мотора - заминали ли са сегментите, с тях са си отишли и буталата и буталните болтове, изядени са и биелните втулки, разбито е и леглото на блока, изядени са и основните лагери, както и вала, най-много да са в час биелните лагери и шийки и всичко по разпределителният вал, освен гърбиците, които са загубили поне 2мм от височината си. Та съм разбрал, че отворя ли мотор, ремонта няма да е само частичен, а основен и то в истинският смисъл на думата...
Предполагам пишеш всичко това от опит... Дотук добре!!!
Не отчиташ факта обаче ,че имаме ЕДИН износен маслен сегмент и Един счупен компресионен!!!Всички останали са с ключ около 0,55 далеч от прага на износване 0,9... Имаите в предвит ,че двигателя е ремонтиран все пак преди ние да го отворим!!!А за това как го видя това ,че са ни заминали "бутала, бутални болтове, биелни втулки ,основни лагери + разпределителен вал" нямам обяснение
- asentm
- airman
- Мнения: 3081
- Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: И аз да се похваля :) - Edit:затворих мотора
и къде мериш този ключ?
само не казвай че е в горната част на цилиндъра...мери го долу при полата, където е най голямото износване, също така измели и елипсата на цилиндъра с ветромер .... и може да излезне кучето
само не казвай че е в горната част на цилиндъра...мери го долу при полата, където е най голямото износване, също така измели и елипсата на цилиндъра с ветромер .... и може да излезне кучето
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: И аз да се похваля :) - Edit:затворих мотора
Mimouzunov написа:Не отчиташ факта обаче ,че имаме ЕДИН износен маслен сегмент и Един счупен компресионен!!!Всички останали са с ключ около 0,55 далеч от прага на износване 0,9...
Това което написах се случва по принцип, не е специално към тоя двигател, а просто тази тема дава повод за мнението. Констатацията е адресирана към всички, форума има за цел да помага, обобщавайки, целя да информирам, възможно по-голям кръг от хора и белким на някого помогнемш...
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: Нед 20 фев 2011 18:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: И аз да се похваля :) - Edit:затворих мотора
asentm написа:и къде мериш този ключ?
само не казвай че е в горната част на цилиндъра...мери го долу при полата, където е най голямото износване, също така измели и елипсата на цилиндъра с ветромер .... и може да излезне кучето
Ключа е мерен с всеки отделен сегмент във всяка прилежаща му риза (това за тези който махнах за да видя колко са зле)!!!Мерено е поне на 3 места в ризата и затова останах доволен ,че ключа остава абсолютно непроменен (е с пренебрежима разлика) без значение къде е сегмента в ризата (горе долу среда...) Индикаторен часовник имам ама си седи в халето далечеее далече
Незнам дали е споменавано досега ,но двигателя е ремонтиран преди ние да го пипаме и от 1300 е направен 1600 кубика!!! Нее толкова зле колкото си мислите
- Prodriver
- Мнения: 646
- Регистриран на: Пон 23 май 2005 1:01
- Автомобил: VW Polo VW 1300
- Двигател: AEE 1996 AB 1971
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: И аз да се похваля :) - Edit:почна се и купето
Малко съживяване на темата.Купето се оказа доста зле след като го разглобихме цялото въпреки,че привидно не беше така.До шофьора дъното беше много прогнило и го изрязахме почти цялото,кората под задния прозорец и тя така.От шофьорската страна предната колонка и гредата на шасито бяха тотално изгнили,там всичко висеше едва ли не във въздуха.Пред задна лява гума и там беше много зле:
"Висящата" колонка
Гредата направо я нямаше
Завареното вече дъно от страната на пасажера
Кората под задния прозорец в процес на дозаваряване
Лека полека продължаваме напред
П.С. Очаквам "хвалби" съдейки от последните предишни постове
"Висящата" колонка
Гредата направо я нямаше
Завареното вече дъно от страната на пасажера
Кората под задния прозорец в процес на дозаваряване
Лека полека продължаваме напред
П.С. Очаквам "хвалби" съдейки от последните предишни постове
Върни се в “Air Cooled & Boxer”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта