И аз да се похваля :)

Форум за всички "въздушни" Volkswagen-и
Потребителски аватар
alexx
Мнения: 1295
Регистриран на: Пон 11 апр 2005 22:26
Автомобил: SantaFe
Двигател:
Местоположение: София

Re: И аз да се похваля :) - Edit:отворих мотора

Мнениеот alexx » Пон 31 яну 2011 19:03


на хладилника пътя за ЗОО на прелеза веднага в ляво
аз там карам главите за пълна програма шлайф, водачи, семеринги, напасване от-до




Потребителски аватар
Mihailov78
Мнения: 1112
Регистриран на: Пет 30 апр 2010 11:15
Автомобил: T3 Caravelle
Двигател: DG 1900cc Petrol
Местоположение: Sofia

Re: И аз да се похваля :) - Edit:отворих мотора

Мнениеот Mihailov78 » Вто 01 фев 2011 7:50


Prodriver написа:...Също и къде в София да дам главите да се напаснат клапаните?...


:arrow: viewtopic.php?f=13&t=245553


Потребителски аватар
Prodriver
Мнения: 645
Регистриран на: Пон 23 май 2005 1:01
Автомобил: VW Polo VW 1300
Двигател: AEE 1996 AB 1971
Местоположение: София
Контакти:

Re: И аз да се похваля :) - Edit:отворих мотора

Мнениеот Prodriver » Сря 02 фев 2011 23:36


Колеги на челата на буталата има стрелка,накъде трябва да сочи тази стрелка,към изпускателния или към всмукателния клапан :?:


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3034
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: И аз да се похваля :) - Edit:отворих мотора

Мнениеот BuGmaN » Чет 03 фев 2011 0:54


Към маховика, ама много си се разбързал, знания посъбери поне малко и тогава човъркай тоя мотор, различен е от редоваците, специфики един билюк, дори някой в литературата ги няма - да не земеш да унищожиш и малкото уцелели части в него... :)


Потребителски аватар
Prodriver
Мнения: 645
Регистриран на: Пон 23 май 2005 1:01
Автомобил: VW Polo VW 1300
Двигател: AEE 1996 AB 1971
Местоположение: София
Контакти:

Re: И аз да се похваля :) - Edit:отворих мотора

Мнениеот Prodriver » Чет 03 фев 2011 20:47


Колегата ztdmp ми даде едно добро ръководство на руски и от него ще чета,очаквам и малко помощ и от Вас по- знаещите от мен.:)


Потребителски аватар
Prodriver
Мнения: 645
Регистриран на: Пон 23 май 2005 1:01
Автомобил: VW Polo VW 1300
Двигател: AEE 1996 AB 1971
Местоположение: София
Контакти:

Re: И аз да се похваля :) - Edit:отворих мотора

Мнениеот Prodriver » Нед 20 фев 2011 1:34


И така,дадох главите за напасване на клапаните на Хладилника и останах доволен,хората си свършиха бързо и качествено работа и още същия ден ми се обадиха да ида да си ги взема.Клапаните бяха напаснати много добре,нямаха нищо общо с предишното им състояние.:)
Изображение
Купих сегменти Kolbenschmidt и комлект упатнения за целия двигател и започнахме лека полека да събираме мотора.Потърках доста с нафта и обезмаслител и изчистих буталата от нагара колкото можах преди да сложиме новите сегменти:
Изображение
След това сложихме внимателно и ризите.Дойде и момента в който трябваше да сложиме и пружините на клапаните.Проблема беше,че нямаме скоба за слагането им.В крайна сметка моя приятел Марин изобрети следното "чудо на техниката": :Mr Green Fun
Изображение
"Чудото" представляваше велоключ заварен с два болта за стар предпазител за верига от Балканче mhihi mhihi :screwy То естествено си свърши работата много добре и с помоща на ето такъв стенд за бормашина сложихме пружините на капаните:
Изображение
Сложихме главите и ръководейки се от руския Pdf по указания ред първо ги натегнахме на 1 кг и след това ги донатегнахме на 3 кг.Кобилиците стегнахме на 2,5 кг.
Изображение
Междувременно бях измил и изстъргал всички тенекии по мотора с телената четка на бормашината.След което ги минах с ръждепреобразовател,грунд и накрая с високотемпературен спрей:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Искам да попитам следните упатнения за къде са,защото не срещнах при разглабянето такива :?:
Изображение


gogom
Мнения: 28
Регистриран на: Вто 18 мар 2008 20:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: И аз да се похваля :) - Edit:затворих мотора

Мнениеот gogom » Нед 20 фев 2011 11:14


Пожелавам много десетки хиляди безпроблемни километри :D


Потребителски аватар
nik1302
Мнения: 230
Регистриран на: Нед 01 мар 2009 11:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: И аз да се похваля :) - Edit:затворих мотора

Мнениеот nik1302 » Нед 20 фев 2011 12:35


Колега, ти сигурен ли си в дъното на този мотор, т.е. лагери, колянов, разпределителен вал и т.н. Това, че няма (голям) луфт на вала все още не означава, че дъното е наред. А това все пак са 40 годишни мотори и да не те отчайвам, но е много вероятно и тези преди теб да са правили точно това - сменили са няколко сегмента, поогледали са главите, затварят, палят и кавото стане.


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3034
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: И аз да се похваля :) - Edit:затворих мотора

Мнениеот BuGmaN » Нед 20 фев 2011 14:33


Според личната ми статистика, основана на десетки отворени мотора - заминали ли са сегментите, с тях са си отишли и буталата и буталните болтове, изядени са и биелните втулки, разбито е и леглото на блока, изядени са и основните лагери, както и вала, най-много да са в час биелните лагери и шийки и всичко по разпределителният вал, освен гърбиците, които са загубили поне 2мм от височината си. Та съм разбрал, че отворя ли мотор, ремонта няма да е само частичен, а основен и то в истинският смисъл на думата... :)


Mimouzunov
Мнения: 3
Регистриран на: Нед 20 фев 2011 18:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: И аз да се похваля :) - Edit:затворих мотора

Мнениеот Mimouzunov » Нед 20 фев 2011 19:07


BuGmaN написа:Според личната ми статистика, основана на десетки отворени мотора - заминали ли са сегментите, с тях са си отишли и буталата и буталните болтове, изядени са и биелните втулки, разбито е и леглото на блока, изядени са и основните лагери, както и вала, най-много да са в час биелните лагери и шийки и всичко по разпределителният вал, освен гърбиците, които са загубили поне 2мм от височината си. Та съм разбрал, че отворя ли мотор, ремонта няма да е само частичен, а основен и то в истинският смисъл на думата... :)



Предполагам пишеш всичко това от опит... Дотук добре!!!
Не отчиташ факта обаче ,че имаме ЕДИН износен маслен сегмент и Един счупен компресионен!!!Всички останали са с ключ около 0,55 далеч от прага на износване 0,9... Имаите в предвит ,че двигателя е ремонтиран все пак преди ние да го отворим!!!А за това как го видя това ,че са ни заминали "бутала, бутални болтове, биелни втулки ,основни лагери + разпределителен вал" нямам обяснение :shock


Потребителски аватар
asentm
airman
Мнения: 3081
Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: И аз да се похваля :) - Edit:затворих мотора

Мнениеот asentm » Нед 20 фев 2011 22:16


и къде мериш този ключ?
само не казвай че е в горната част на цилиндъра...мери го долу при полата, където е най голямото износване, също така измели и елипсата на цилиндъра с ветромер .... и може да излезне кучето :063:


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3034
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: И аз да се похваля :) - Edit:затворих мотора

Мнениеот BuGmaN » Нед 20 фев 2011 23:49


Mimouzunov написа:Не отчиташ факта обаче ,че имаме ЕДИН износен маслен сегмент и Един счупен компресионен!!!Всички останали са с ключ около 0,55 далеч от прага на износване 0,9... :shock


Това което написах се случва по принцип, не е специално към тоя двигател, а просто тази тема дава повод за мнението. Констатацията е адресирана към всички, форума има за цел да помага, обобщавайки, целя да информирам, възможно по-голям кръг от хора и белким на някого помогнемш... :)


Mimouzunov
Мнения: 3
Регистриран на: Нед 20 фев 2011 18:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: И аз да се похваля :) - Edit:затворих мотора

Мнениеот Mimouzunov » Пон 21 фев 2011 0:37


asentm написа:и къде мериш този ключ?
само не казвай че е в горната част на цилиндъра...мери го долу при полата, където е най голямото износване, също така измели и елипсата на цилиндъра с ветромер .... и може да излезне кучето :063:


Ключа е мерен с всеки отделен сегмент във всяка прилежаща му риза (това за тези който махнах за да видя колко са зле)!!!Мерено е поне на 3 места в ризата и затова останах доволен ,че ключа остава абсолютно непроменен (е с пренебрежима разлика) без значение къде е сегмента в ризата (горе долу среда...) Индикаторен часовник имам ама си седи в халето далечеее далече
Незнам дали е споменавано досега ,но двигателя е ремонтиран преди ние да го пипаме и от 1300 е направен 1600 кубика!!! Нее толкова зле колкото си мислите :mrgreen:


Потребителски аватар
asentm
airman
Мнения: 3081
Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: И аз да се похваля :) - Edit:затворих мотора

Мнениеот asentm » Пон 21 фев 2011 6:57


:да:


Потребителски аватар
Prodriver
Мнения: 645
Регистриран на: Пон 23 май 2005 1:01
Автомобил: VW Polo VW 1300
Двигател: AEE 1996 AB 1971
Местоположение: София
Контакти:

Re: И аз да се похваля :) - Edit:почна се и купето

Мнениеот Prodriver » Чет 09 юни 2011 22:16


Малко съживяване на темата.Купето се оказа доста зле след като го разглобихме цялото въпреки,че привидно не беше така.До шофьора дъното беше много прогнило и го изрязахме почти цялото,кората под задния прозорец и тя така.От шофьорската страна предната колонка и гредата на шасито бяха тотално изгнили,там всичко висеше едва ли не във въздуха.Пред задна лява гума и там беше много зле:
Изображение
Изображение
"Висящата" колонка
Изображение
Гредата направо я нямаше
Изображение
Завареното вече дъно от страната на пасажера
Изображение
Кората под задния прозорец в процес на дозаваряване
Лека полека продължаваме напред :)
П.С. Очаквам "хвалби" съдейки от последните предишни постове :Mr Green Fun



Върни се в “Air Cooled & Boxer”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта