1200cc – технически характеристики и тунинг

Форум за всички "въздушни" Volkswagen-и
Потребителски аватар
nik1302
Мнения: 230
Регистриран на: Нед 01 мар 2009 11:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

1200cc – технически характеристики и тунинг

Мнениеот nik1302 » Съб 20 ное 2010 16:13


Колеги от 1.5 г карам мексиканка 1985 г. с 1.2 мотор и бих искал да споделя някои впечатления за колата и най-вече за мотора. И аз като повечето притежатели на костенурки с 1.2 мотор в началото бях леко разочарован от това, че въздухара е с най-слабия мотор. Още повече, че преди това съм имал две костенурки с 1.3 и 1.5 мотори. Към настоящия момент (7500км за година и нещо) впечатленията ми от машината (и най-вече от двигателя) са повече от положителни. Ето малко цифри и сравнения с каталожните данни.

Максимална скорост: ~ 135 км/ч (при каталожна 115км/ч)
Със сигурност е доста по-голяма от тези 115км/ч. Когато за пръв път решех да изпробвам какво може въздухарчето бях приятно изненадан от тези 135 км/ч (не съм с нископрофилни гуми и километража отчита общо взето вярно) които вдигна. Девня-Варна ги направих за 15на минути и никакви проблеми, но когато се кара на пълен мах оборотите, като че ли му идват малко в повече на мотора.

Динамични характеристики: За своите 34 кончета колата ускорява учудващо добре на 4 предавка в диапазона от 80км/ч до 120км/ч (на равно и при положение, че в нея не се возят 3-4 професионални сумисти).

Разход на гориво:
извънградско - ~ 6.5л/100км (по каталог 6.7л/100км при 90км/ч) при положение, че се кара с 80-100км/ч. Мисля, че може да слезе до около 6л/100км, но толкова със заводския SOLEX 30 PICT-3.

градско - ~ 10/11л/100км във Варна (по каталог 9.9л/100км). И тук вероятно може да се слезе с една идея надолу (при мен примерно оборотите на празен ход са малко над каталожните 850/900), но под 9л/100км за градове като София и Варна е нереалистично (то по-скоро на моточас трябва да се отчита разхода по задръстванията).

Разход на масло: Досега два пъти сменям масло на около 3500км без да се налага да доливам (по каталог дават от ~200г и нагоре на 1000км).

Профилактика на двигателя: почистване на карбуратора, сменени филтри, свещи, кабели за свещи, бубина, чукче, капачка и палец на дистрибутора + центровка от Вальо.

Ще завърша с това, че нама някаква фрапираща разлика между най-малкия въздухар и останалите фабрични мотори (1.3/1.5/1.6). Поне с тези, които аз съм карал. И проблема не е толкова в кубиците, а в това колко коня са останали в мотора. И най-накрая – няма смисъл да се гоните с прословутите пернишки тройки от които бичи яка чалга. Чара на въздухара е в това да се чува как боксерчето реди цилиндрите и евентуално от вътре – ACDC е не лош избор (според мен).

За тези които искат да тунинговат този мотор без да сменят всичко по него има няколко доста прилични възможности:
1) В Англия (а вероятно и не само там) се продава 1385cc комплект ризи/бутала и сегменти (83mm бутала) специално за 1200 и отзивите за този комплект по Английските форуми са добри. Струва около 200 лири и е по-евтин от стандартния 1200cc комплект. Кончетата скачат от 34 на 42. Проблемът е, че отворите за цилиндрите на блока на част от 1200 кубиковите мотори е 87mm (до 71г. ако не се лъжа и на месиканките след 78 също), а на друга част- 90mm. Така че този кит следва да се монтира директно само на 1200 двигатели до 71г. и евентуално на мексиканки.
2) Еднопортовите глави на 1200 се заменят с двупортови от 1300 (за съжаление нови такива вече май няма) и се слага един прогресивен Вебер 32/36. Замяната само на фабричния Солекс на 1600 кубиковите мотори с този Вебер дава едни 10/11 кончета отгоре според Френски и Американски тестове. Интересното е, че за малки мотори от порядъка на 1.3-1.6 този Вебер постига почти същото увеличение на мощността, като доста двукарбураторни китове без всички онези проблеми, които може да имаш с последните (монтаж/демонтаж, синхронизация, голям разход на гориво и др). И най-важното - този Вебер дава доста нисък разход на гориво. Така, че ефектът ще е повече от добър. Плюс евентуално спортна изпускателна система (и тя дава едни 10% увеличаване на мощността, ако е нещо прилично).
3) Комбинацията от 1385cc комплект + двупортови 1300 глави + прогресивен Вебер 32/36 (и евентуално спортна изпускателна система) трябва да даде едни 20 кончета отгоре над фабричните 34. И всичко това без да се се отваря и разстъргва блока, без смяна на колянов и разпределителен вал и т.н.

Ето малко повече инфо за 1385cc комплекта.
Barrel & Pistons 83x64 1384cc >71 SINGLE RELIEF CASE ONLY
Code:AC198800
Price:£ 214.52
Applications: T 61-71 1200cc
Description: Aftermarket cast barrel & piston kit for use on -71 single relief 1200cc engines.
Increases capacity to 1384cc.
Quality: Good quality
Metrics:83mm diameter barrels.

За съжаление ... this item is currently out of stock и в Англия, като че ли не се продава никъде в момента. И дано не изчезне завинаги, като два други комплекта за 1200: един 1352cc (82mm бутало) на EMPI и още един 1702cc (92mm бутало).
След полвинчасово търсене с Google го открих тук
http://www.aircooled.fi/shop/index.php?categoryID=273
Ако някой знае финландски да обажда :)))))))))))

и тук

http://www.oldswagenparts.com/5155-chem ... piece.html




:beer heavy metal zork

Последна промяна от nik1302 на Нед 21 ное 2010 10:14, променено общо 11 пъти.




Потребителски аватар
daka
Мнения: 205
Регистриран на: Съб 07 юни 2008 22:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Исперих

Re: 1200cc – технически характеристики и тунинг

Мнениеот daka » Съб 20 ное 2010 19:38


Страхотна тема без излишни глупости , поздрави.


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: 1200cc – технически характеристики и тунинг

Мнениеот BuGmaN » Пон 22 ное 2010 2:05


Напротив подвеждаща е :не:( mhihi ) :wink: , основно, защото, че Ники :beer сравнява колата си със заводските данни, които мисля са измервани при съвсем различни условия, най същественото от които е, че тя е натоварена, с пълен резервоар и с гориво поне 10 октана по надолу. А всъщност стандартния 1200-34коня - по километраж трябва да вдига минимум 145, реални 135 и да харчи с 1-2, да не кажа 3 литра под това което е дал, като засечка. Разликата между 1200 и 1300-1600 моторите е доста голяма, най вече заради по-големия ход на буталата, които променят драстично динамиката и въртящият момент е качен по нагоре в оборотите. А най малкият въздухар е 1100 25 коня и ще е най-икономичен, за съжаление не ми е попадал, такъв, читав за да го подкарам и нямам база за сравнение, но от 1200-30те коня съм очарован - за икономично, всекидневно, градско и извънградско, а и е невероятно приятен да каране. И на мен ми е закачка, каква динамика ще се получи при един подобен, на предложенията тунинг на 1200 и обмислям подобен проект за догодина, мисля, че ще е забавно. А Ники да закара колата на Вальо да и види нивото на карба, или нещо друго, че не мое да караш 1200, пък да слагаш гориво като за 1600... :да:


Потребителски аватар
asentm
airman
Мнения: 3081
Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: 1200cc – технически характеристики и тунинг

Мнениеот asentm » Пон 22 ное 2010 6:38


Мите, ти говориш за "лабораторни изследвания" ..... аз примерно, като любител на "късия ход" mhihi харесвам много повече 1200 от колкото 1600 сс моторите. Това, което е написал колегата е така, разликата в моторите е кой за какво му трябва....за daily driver 1200 е доброто решение или както аз съм направил 1300 сс Fмотор.
и тъй като се отвори темата, ще си позволя да напиша и моите данни от колицата ми :
1300 сс, F мотор, бутала от АВ, прогресивен карбуратор Солекс от Лада Самара, разпределителен вал от ТL /256 гр. срещу оригиналните 250градуса/, спортна изпускателна система 4в1, без да махам калориферите /те и без това са за смяна :twisted: /, регулируемо предно окачване в момента снижено с 5 см. .... разход на гориво /сам в колата/ на дълъг път 5.1 л. скорост 80-120 км./ч , макс. скорост 140 км/ч /до толкова ми е километража :D
КОЛАТА СЕ ПРОДАВА :cry: 4000 ЛВ. трябват пари за кармана, върви и с покрив с фелтдах
Прикачени файлове
IMGP3783.JPG
IMGP3782.JPG
Изображ.000.jpg


Потребителски аватар
nik1302
Мнения: 230
Регистриран на: Нед 01 мар 2009 11:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: 1200cc – технически характеристики и тунинг

Мнениеот nik1302 » Пон 22 ное 2010 9:31


BuGmaN написа:Напротив подвеждаща е :не:( mhihi ) :wink: , основно, защото, че Ники :beer сравнява колата си със заводските данни, които мисля са измервани при съвсем различни условия, най същественото от които е, че тя е натоварена, с пълен резервоар и с гориво поне 10 октана по надолу. А всъщност стандартния 1200-34коня - по километраж трябва да вдига минимум 145, реални 135 и да харчи с 1-2, да не кажа 3 литра под това което е дал, като засечка. Разликата между 1200 и 1300-1600 моторите е доста голяма, най вече заради по-големия ход на буталата, които променят драстично динамиката и въртящият момент е качен по нагоре в оборотите. А най малкият въздухар е 1100 25 коня и ще е най-икономичен, за съжаление не ми е попадал, такъв, читав за да го подкарам и нямам база за сравнение, но от 1200-30те коня съм очарован - за икономично, всекидневно, градско и извънградско, а и е невероятно приятен да каране. И на мен ми е закачка, каква динамика ще се получи при един подобен, на предложенията тунинг на 1200 и обмислям подобен проект за догодина, мисля, че ще е забавно. А Ники да закара колата на Вальо да и види нивото на карба, или нещо друго, че не мое да караш 1200, пък да слагаш гориво като за 1600... :да:


Митко, тя дефакто си вдига 140+ по километраж. Аз съзнателно цитирам малко по ниска цифра, защото знам, че винаги километража отчита с едни 5-10км/ч повече от реалните. За разхода на гориво на извънградско мисля че слиза до 6/100 и с този карбуратор толкова. За градското - много често я карам на съсвсем къси разстояния и/или по задръстванията в центъра на Варна. Паля примерно и отивам на 500м да си пия кафето. Как до гори под 10/100 на студен мотор и с включен автоматичен смукач или в трафика по светофарите, където е по-добре разхода да се отчита на ...моточас :))))).
:beer


martinfrit
Мнения: 310
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 13:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: 1200cc – технически характеристики и тунинг

Мнениеот martinfrit » Пон 22 ное 2010 23:39


ники всичко това е много заинтригуващо и наистина ще има резултат но струва ли си за 1200 мотор да се хвърлят пари?има и други вариянти с които със същите пари ще се постигне нещо което много наистина ще те радва със сигурност и то доста трябва да се видим тези дни да полафим


Потребителски аватар
propov
Мнения: 18
Регистриран на: Пет 26 фев 2010 15:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: 1200cc – технически характеристики и тунинг

Мнениеот propov » Съб 27 ное 2010 22:18


Благодаря за ясната информация.Аз тепърва влизам в"клуба" и съм жаден за всякаква информация.



Върни се в “Air Cooled & Boxer”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 118 госта