Максимална скорост: ~ 135 км/ч (при каталожна 115км/ч)
Със сигурност е доста по-голяма от тези 115км/ч. Когато за пръв път решех да изпробвам какво може въздухарчето бях приятно изненадан от тези 135 км/ч (не съм с нископрофилни гуми и километража отчита общо взето вярно) които вдигна. Девня-Варна ги направих за 15на минути и никакви проблеми, но когато се кара на пълен мах оборотите, като че ли му идват малко в повече на мотора.
Динамични характеристики: За своите 34 кончета колата ускорява учудващо добре на 4 предавка в диапазона от 80км/ч до 120км/ч (на равно и при положение, че в нея не се возят 3-4 професионални сумисти).
Разход на гориво:
извънградско - ~ 6.5л/100км (по каталог 6.7л/100км при 90км/ч) при положение, че се кара с 80-100км/ч. Мисля, че може да слезе до около 6л/100км, но толкова със заводския SOLEX 30 PICT-3.
градско - ~ 10/11л/100км във Варна (по каталог 9.9л/100км). И тук вероятно може да се слезе с една идея надолу (при мен примерно оборотите на празен ход са малко над каталожните 850/900), но под 9л/100км за градове като София и Варна е нереалистично (то по-скоро на моточас трябва да се отчита разхода по задръстванията).
Разход на масло: Досега два пъти сменям масло на около 3500км без да се налага да доливам (по каталог дават от ~200г и нагоре на 1000км).
Профилактика на двигателя: почистване на карбуратора, сменени филтри, свещи, кабели за свещи, бубина, чукче, капачка и палец на дистрибутора + центровка от Вальо.
Ще завърша с това, че нама някаква фрапираща разлика между най-малкия въздухар и останалите фабрични мотори (1.3/1.5/1.6). Поне с тези, които аз съм карал. И проблема не е толкова в кубиците, а в това колко коня са останали в мотора. И най-накрая – няма смисъл да се гоните с прословутите пернишки тройки от които бичи яка чалга. Чара на въздухара е в това да се чува как боксерчето реди цилиндрите и евентуално от вътре – ACDC е не лош избор (според мен).
За тези които искат да тунинговат този мотор без да сменят всичко по него има няколко доста прилични възможности:
1) В Англия (а вероятно и не само там) се продава 1385cc комплект ризи/бутала и сегменти (83mm бутала) специално за 1200 и отзивите за този комплект по Английските форуми са добри. Струва около 200 лири и е по-евтин от стандартния 1200cc комплект. Кончетата скачат от 34 на 42. Проблемът е, че отворите за цилиндрите на блока на част от 1200 кубиковите мотори е 87mm (до 71г. ако не се лъжа и на месиканките след 78 също), а на друга част- 90mm. Така че този кит следва да се монтира директно само на 1200 двигатели до 71г. и евентуално на мексиканки.
2) Еднопортовите глави на 1200 се заменят с двупортови от 1300 (за съжаление нови такива вече май няма) и се слага един прогресивен Вебер 32/36. Замяната само на фабричния Солекс на 1600 кубиковите мотори с този Вебер дава едни 10/11 кончета отгоре според Френски и Американски тестове. Интересното е, че за малки мотори от порядъка на 1.3-1.6 този Вебер постига почти същото увеличение на мощността, като доста двукарбураторни китове без всички онези проблеми, които може да имаш с последните (монтаж/демонтаж, синхронизация, голям разход на гориво и др). И най-важното - този Вебер дава доста нисък разход на гориво. Така, че ефектът ще е повече от добър. Плюс евентуално спортна изпускателна система (и тя дава едни 10% увеличаване на мощността, ако е нещо прилично).
3) Комбинацията от 1385cc комплект + двупортови 1300 глави + прогресивен Вебер 32/36 (и евентуално спортна изпускателна система) трябва да даде едни 20 кончета отгоре над фабричните 34. И всичко това без да се се отваря и разстъргва блока, без смяна на колянов и разпределителен вал и т.н.
Ето малко повече инфо за 1385cc комплекта.
Barrel & Pistons 83x64 1384cc >71 SINGLE RELIEF CASE ONLY
Code:AC198800
Price:£ 214.52
Applications: T 61-71 1200cc
Description: Aftermarket cast barrel & piston kit for use on -71 single relief 1200cc engines.
Increases capacity to 1384cc.
Quality: Good quality
Metrics:83mm diameter barrels.
За съжаление ... this item is currently out of stock и в Англия, като че ли не се продава никъде в момента. И дано не изчезне завинаги, като два други комплекта за 1200: един 1352cc (82mm бутало) на EMPI и още един 1702cc (92mm бутало).
След полвинчасово търсене с Google го открих тук
http://www.aircooled.fi/shop/index.php?categoryID=273
Ако някой знае финландски да обажда

и тук
http://www.oldswagenparts.com/5155-chem ... piece.html

