Помагайте да вляза в тематиката...

Форум за всички "въздушни" Volkswagen-и
Vaklin
Мнения: 18
Регистриран на: Сря 11 май 2005 21:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Козлодуй
Контакти:

Помагайте да вляза в тематиката...

Мнениеот Vaklin » Съб 05 ное 2005 10:50


Значи пролетта си купиха АВТОМОБИЛ :)
Сега вече съм свободен да почвам да го работя.
Като начало се опитах да уточня година на производство. Според разни руски сайтове трябва да е между '64 и '68, но във връзка със зададен от мен въпрос относно резервни части се изказа предположение, че бъркам с годината.

За да ремонтирам нещо е нормално първо да знам какво ремонтирам, затова привеждам следните данни:
Двигател 118101108
Рама 1247955
Марка Фолксваген
Модел 1300
Дата на регистрация 1982. Това последното ме съмнява много силно защото предницата е като на по-стария модел. С две паралелни тръби.

Дотук, на първо четене, забелязах следните недостатъци:

1. Отзад (както вече писах в друга тема) липсват шпилките на стабилизиращата щанга. Намерих едната под задната седалка, но са и в окаяно състояние гумените тампони. Другата така и не я намерих.
2. Стартерът не върти всеки път. Предполагам са четките, но не ми е останало време да го сваля. Въпрос. От къде да си набавя четки? От какво друго са подходящи?
3. Двигателя си пали от четвърт, но като поработи се дави и гасне. Карбураторът се облива с бензин. Вероятно пробит поплавък или не задържа клапана. Като го разглобя ще имам идея какво точно не му е наред. Всъщност, колко струва един изправен карбуратор?
5. Единият фар си е Bosch, а другият явно е от ЗАЗ'ка. По-малък е и няма никакъв външен вид. Фарчета някой да има? :) Ако са и с гривните (моите са за хромиране и са тук там подбити) то още по-добре.
6. Врати. И двете се отварят и затварят на 6. Но и на двете не им работят машинките за стъклата. Как се свалят корите? Машинките ремонтируеми ли са?
7. Спирачки :( Работят си, но искат десетина пъти да напомпаш преди да тръгнеш. По първичен оглед май тече отзад в ляво. Цилиндърчета да се продават? Или поне гумички за тях?
8. Колата е леко увиснала на лявата си страна. Може и да е зрителна измама. Още не съм го хванал от какво е, но ако има типов дефект, казвайте.

С останалото е горе-долу добре. В момента му свалям калниците и капаците да ги давам за подготовка за боя.

Ще се радвам на всякакви мнения, препоръки и указания от Ваша страна.

Склонен съм да похарча разумни средства за да го възстановя, но много Ви моля, не се възползвайте от факта, че съм нов в тази област.




Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот BuGmaN » Съб 05 ное 2005 14:32


Колега, рамата ти по мойте таблици ти излиза юли56г., а двигателя са му много цифрите за стандартите май, освена ко наистина колата не е от 80 и някоя, провери си пак номерата, но не в талона а на самата кола. Това, че стартера не върти всеки път може и да е от бендикса, но ако прищраква само и не завърта, значи бендикса е добре, но има някъде лоша връзка, много често тя е на гайката от която отива ток на стартера, тези стартери не е препоръчително да се пробват при свалено полужение, без стойка, понеже едната втулка на която лагерува остта остава на скоростите. провери си втулките най-вероятно и те са за смяна, а може и те да са причината за проблема ти.


Vaklin
Мнения: 18
Регистриран на: Сря 11 май 2005 21:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Козлодуй
Контакти:

Мнениеот Vaklin » Съб 05 ное 2005 17:51


Двигателя мисля да е нов от друга кола. Къде се гледат номерата на рамата и на двигателя?

Но пък, колата си е с нормално задно стъкло, а не овално. Знам ли? :)

За стартера. Ако е класическа схема с пускова и удръжаща намотка при съсипани четки изобщо не трябва да щрака никакъв бендикс. При мен точно така се получава. Ако е някаква друга схема (като го разглобя ще видя) то може и да е както ти казваш. Това за втулката го знам. По някакви снимки видях, че четки можело да се сменят и без да се свали. Аз ще го сваля все пак за да го мина с телената четка и да му тегля една боя. Четки не става ясно от къде да си купя.

Ако ми кажете как да кача снимки тук утре ще мога нагледно, а не разказно да покажа проблемите си :)


Vaklin
Мнения: 18
Регистриран на: Сря 11 май 2005 21:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Козлодуй
Контакти:

Мнениеот Vaklin » Съб 05 ное 2005 21:00


Номера на двигателя го намерих до ремъчната шайба на коляновия вал. Там пише: F 1247955. За рамата остава да бъде: 118101108, но този не го намерих къде да го сравня. В талона са разместени малко и от това съм се заблудил.

В този случай по купе излиза, че е между 8.67 и 8.68, а по двигател, че е 1.3 40 к.с. и е произведен между 01.08.1967 и 31.12.1967.

Ако съм прав следва по-нататъшните консултации от Ваша страна да се базират на година на производство '67.


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот BuGmaN » Нед 06 ное 2005 0:33


Според тея цифри шасито ти ми излиза август 68-ма, а двигателя април 67-ма, тоест модел 1300-68г. Щом бендикса не щрака, значи се е прецакал той :wink: - често им горят и захранващите кабели. Качи снимки ей тука http://www.bgphoto.net и поле от там, ако искаш ги препращаш тука. Това за смяна на четки без да се свли стартера ще се обедиш, че е непосилно още докато го сваляш :lol: Номера на шасити трябва да е под задната седалка. Четки може да се потърсят в магазин Москвич, Шкода, Лада или Вартбург :idea: :wink:


Потребителски аватар
asentm
airman
Мнения: 3081
Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот asentm » Пон 07 ное 2005 16:15


колега, автомобилите произведени от януари 67 до октомври 68 се различават от другите ФВта ... за какво говоря .... купето е 1300 идентично с това произведено от 66 нагоре - фаровете са големите като на 1200, предния мост е 1300 на шарнири, вратите вече не се отварят отвътре с бравите на 1200, а като на модела 1300 има и бутон за заключване, задните полуодки са по-дълги, като на последващите модели 1300, капака е с 5 зм по къс от този на 1200 и с 3 по-дълъг от на 1300. колата е с 5 болта на главините и джантите. този модел има и мотор 1500, абривиатурата на двигателя е L, колата е предни дискови спирачки и е на 4 болта джанта.
Твоя мотор е F, степен на сгъстяване 7 и е 1но смукателен колектор, мощност 40 к.с., двигателя е много пъргъв и е според мен 1 от най-сполучливите мотори.
озадачавам се че моделите с тази торсионна щанга се произвеждат от 1968 година.


Vaklin
Мнения: 18
Регистриран на: Сря 11 май 2005 21:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Козлодуй
Контакти:

Мнениеот Vaklin » Пон 07 ное 2005 21:04


Всичко което казваш е вярно. Щангата я има. До няколко дни ще разкарам буса от канала и ще мога да пратя снимки. Фаровете наистина са големи, но не са както съм виждал на другите снимки наклонени, а някакси по-право стоят. Някой да има излишен/излишни? :oops:

Джантите обаче (поне задните защото за предните спомен нямам в момента) са с по пет дупки.

Между другото ми се появиха и други въпроси.

Вратите се свалят чрез избиване на шпилките отдолу нагоре или по друг начин? И пак не ми стана ясно за корите... Лекичко свалих на едната кожената облицовка, но там се оказаха пластини (бая твърди) които притискат шперплата към вратата. Как е сглобено това в завода???

Изобщо странна, но интересна кола :D


Потребителски аватар
asentm
airman
Мнения: 3081
Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот asentm » Вто 08 ное 2005 10:28


тапицериите на вратите се свелят лесно .... размонтираш врътката за прозолеца и капачката на отварачката на вратата.... с отверка откопчаваш краищата на тапицерията, която е захваната с металти пластинки към дупки на самата врата, ако счепиш някоя се заменят с пласмасови от лада.... подлакътника на тапицерията, който служе и за дърпало да затвориш вратата от задната страна има шина която го фиксира към вратата .... като разкачиш кората от краищата просто я избутваш нагоре за да излезе шината от куката на вратата....стъклата не ти се отварят може би защото са изгнили шините които държат стъклото ... просто ги подменяш ...
не се притеснявай колата е много логично направена ... и всичко си има обяснение ... вратите се свалет от болтовете към колонките... не от пиновете ... ако има луфт в тях само тогава се избиват но е малко чанчаво


Vaklin
Мнения: 18
Регистриран на: Сря 11 май 2005 21:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Козлодуй
Контакти:

Мнениеот Vaklin » Сря 09 ное 2005 13:42


asentm написа: и капачката на отварачката на вратата....


Е тук закъсах. Тази капачка изглежда да е прикрепена по някакъв начин към самата врата защото тапицерията си се клати около нея (леко де, не се върти на пумпал), но кикак не намерих начин да я сваля без да я чупя. Моля за малко по-подробно обяснение.


Потребителски аватар
asentm
airman
Мнения: 3081
Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот asentm » Сря 09 ное 2005 16:21


кората е откачена от всички краища и се държи само в центъра от обратната страна на подлакътника .... сега я хващаш кората и с магическите думи 4ей сега ти Е...ах мамата" я дърпаш към небето и тя излиза :D


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот BuGmaN » Сря 09 ное 2005 20:39


asentm написа:кората е откачена от всички краища и се държи само в центъра от обратната страна на подлакътника .... сега я хващаш кората и с магическите думи 4ей сега ти Е...ах мамата" я дърпаш към небето и тя излиза :D


:D :D :D :heavymetal:


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот BuGmaN » Сря 09 ное 2005 20:48


Vaklin написа:Фаровете наистина са големи, но не са както съм виждал на другите снимки наклонени, а някакси по-право стоят. Някой да има излишен/излишни? :oops:

Гривни и стъкла за твоята мога да намеря, нови, оригинални, Немски, на Бошшшш - на добра цена, ако искаш пиши на лични да се разберем. :)


Vaklin
Мнения: 18
Регистриран на: Сря 11 май 2005 21:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Козлодуй
Контакти:

Мнениеот Vaklin » Чет 10 ное 2005 17:23


asentm написа:кората е откачена от всички краища и се държи само в центъра от обратната страна на подлакътника .... сега я хващаш кората и с магическите думи 4ей сега ти Е...ах мамата" я дърпаш към небето и тя излиза :D

Значи за мамата го знам :yeaha:
Обаче мен проблема ми е в отваряшият механизъм на вратата. Него ако го погна така 100% ще е на парчета. Говоря за пластмасовото легенче и дръжчица като на старите жигули. Всичко останало съм свалил и даже съм откачил дръжката за затваряне на вратата от планката която стърчи.


Потребителски аватар
asentm
airman
Мнения: 3081
Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот asentm » Чет 10 ное 2005 17:48


натиска се навътре и се бута напред


Vaklin
Мнения: 18
Регистриран на: Сря 11 май 2005 21:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Козлодуй
Контакти:

Мнениеот Vaklin » Пон 14 ное 2005 11:25


BuGmaN написа:
Vaklin написа:Фаровете наистина са големи, но не са както съм виждал на другите снимки наклонени, а някакси по-право стоят. Някой да има излишен/излишни? :oops:

Гривни и стъкла за твоята мога да намеря, нови, оригинални, Немски, на Бошшшш - на добра цена, ако искаш пиши на лични да се разберем. :)


Писах то ЛС, но отговор няма... :(



Върни се в “Air Cooled & Boxer”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта