Освен това българина е жив гявол и прави от нищо нещо, като в нашия форум има чудесни примери за това.
Тъй като има запалени фенове и добри майстори във форума, нека някой да приеме предизвикателството да направи един въздушен vw двигател от различни части (включително и от други марки), ползвани в миналoто, пък и сега в движещи се костенурки, а всеки, който има налични части, в т.ч. и втора употреба, да помогне за обезпечаване на проекта.
От изпълнителя се изисква да състави конфигурация в зависимост от предложените части, да го сглоби, да го ползва и да подава информация за експлоатацията му.
Нека всеки, който е готов да предложи части безвъзмездно, да ги обяви, а кандидат майсторите да изберат комбинацията за предложения от тях двигател.
Например (провокативен избор на различни части ползвани за костенурка):
Лагери разпределителен вал от WBX ( воден боксер)
Разпределителен вал от воден боксер
Бутала 77мм (от Полски Фиат – популярен ремонт за Бг)
Колянов вал от воден боксер
Биели от Голф / Rabbit с доработка
Блок например - бусов 1600 CT, тип 4 или WBX
Mаховици с различни фабрични размери / олекотени
Карбуратори според наличния/наличните сток или други варианти, защо не и инжекционна система
Изпускателна система - собствен тунинг, фабрични или кастъм изпускателни системи
Кой каза Турбо?
Всичко това е примерно (по добро от оригинала няма), но в реалния живот различните предложения, опит и налични части са добре дошли.

Разбира се, че на места ще трябват доработки и приспособяване, в крайна
сметка обаче, именно това е идеята „от нищо нещо в БГ условия” с неизбежните компромиси!
Забележка: Тъй като се очакват допълнителни разходи по ремонта, нормално е двигателят да остане за майстора (явно е, че той ще доокомплектова всичко), в замяна на което, той ще оправдае избора ни с полезна информация за експлоатацията му.
Можем да гласуваме за най-интересен и най-достъпен финасово двигател от 1 до 10 точки , да изберем заслужил майстор „негово въздушно величество” ( Бъгман, Пач , Дака и други....), с две думи изпращаме частите и започваме да четем форума още по-редовно!
Всъщност крайната и най-близка цел е да се получи един - Пътеводител с наставления за БГ ентусиаста с ограничен бюджет и огромно желание да постигне мечтата си!
Аз лично имам нови бутала от Фиат – 77мм и стандартни лагери за колянов вал 1600, които с удоволствие бих предоставил за проекта.
В заключение, дори и да не успеем да осигурим части за събиране на такъв двигател, надявам се, че както винаги ще има интересни мнения!
