Дойде ред да се стегнат дъното и интериора на Bugsy - започвам от дъното без да имам идея как се прави то. Махнах всички изолаций и гумени постелки и какво да видя - дясната страна на дъното се държи на фантазия - знаех че не е добе дъното и бях заварил седалката за централната греда и за прага - щото иначе имаше опастност да изгубя някоя фенка по пътищата : . Изрязох дъното с ъглошлайфа и час от прага с идеята да сменя въздухопровода и познайте какво открих - прага отдоло бе по изгнил и от дъното (реве ми се) и сега съм в шах - но направих няколко снимки на ситуацията http://www.bgphoto.net/BuGmaN/ и се надявам заедно да решим проблема. Иска ми се вместо праговете да сложа стоманени профили за да подсиля дъното, а и ако за в бъдеще реша да режа тавана да не подсилвам наново.
Тежък случай - реставрацията на Bugsy...
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Тежък случай - реставрацията на Bugsy...
Последна промяна от BuGmaN на Пон 02 юни 2008 21:02, променено общо 1 път.
- asentm
- airman
- Мнения: 3081
- Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
eх колегааааа, еми аз бях в Бургас......... Beer ма като се изпокриете сакън някой да не ви види колите
та да започна по ред........
1. трябва да се изясниш искаш ли да отделяш купе от шаси или не
2. каквото и да решиш помисли за дъна, препоръчвам ти да си ги сгънеш, а не да купуваш оригинални, 1во защото са скъпи около 165 лв. на страна и 2ро направениса нейде .... и от тънка ламарина 0,8 мм.
3. ако решеш да укрепваш за кабрио ... ще ти пратя чертеж, но е хубаво ако идваш към София да ти покажа на място къде-как-защо
4. това дето го мислиш с профил не е много удачно......най-тънкия е 1,5 мм при заваряване /телоподаваща машина - СО2/ ще имаш разлика между дабелината на заваряваните повърхности и при усукването на купето деформацията ще удари точно над цзаварките на по-тънката част........обикновенно се цепи. По принцип кабрио се укрепва с мах. 1
5. НАЙ-ВАЖНОТО майстор който да го направи, защото повечето са УЖААААААААСССССССССССССС
Разбира се това са само съвети, но винаги съм насреща за помощ
та да започна по ред........
1. трябва да се изясниш искаш ли да отделяш купе от шаси или не
2. каквото и да решиш помисли за дъна, препоръчвам ти да си ги сгънеш, а не да купуваш оригинални, 1во защото са скъпи около 165 лв. на страна и 2ро направениса нейде .... и от тънка ламарина 0,8 мм.
3. ако решеш да укрепваш за кабрио ... ще ти пратя чертеж, но е хубаво ако идваш към София да ти покажа на място къде-как-защо
4. това дето го мислиш с профил не е много удачно......най-тънкия е 1,5 мм при заваряване /телоподаваща машина - СО2/ ще имаш разлика между дабелината на заваряваните повърхности и при усукването на купето деформацията ще удари точно над цзаварките на по-тънката част........обикновенно се цепи. По принцип кабрио се укрепва с мах. 1
5. НАЙ-ВАЖНОТО майстор който да го направи, защото повечето са УЖААААААААСССССССССССССС
Разбира се това са само съвети, но винаги съм насреща за помощ
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Ми колега ти си малко като един друг Aircooled-Софиянец, който дойде на почивка лятото и не се обади на никой от наще.Как няма да се обадиш - веднага щеше да ти прганизирам едно въздухарско постещане . Другият път се обади непременно:!:
Благодаря за отговора - карам по точки:
1.Не ми се отделя купе от шаси - защото мисля, че ще изгубя много време, а и не слятам да я правя както е била оригинал - а по-здраво и трайно.
2. Дъната ще ги правя аз - може би права ламарина и отгоре ще оребрявам с профили.
3.Прати четрежа ако може. Към София ще идвам сигурно на пролет - но дотогава трябва да съм приключил с купето.
4.Нямам топлоподаваща машина - нито съм работил с такава(макар, че съм заварчик) и смятам да заварявам профилите с електрожен...
5.Не смятам да си поверчавм колата на майстор защото никой няма да я направи акто за себе си - затова пак аз ще съм си майстора...
Благодаря за отговора - карам по точки:
1.Не ми се отделя купе от шаси - защото мисля, че ще изгубя много време, а и не слятам да я правя както е била оригинал - а по-здраво и трайно.
2. Дъната ще ги правя аз - може би права ламарина и отгоре ще оребрявам с профили.
3.Прати четрежа ако може. Към София ще идвам сигурно на пролет - но дотогава трябва да съм приключил с купето.
4.Нямам топлоподаваща машина - нито съм работил с такава(макар, че съм заварчик) и смятам да заварявам профилите с електрожен...
5.Не смятам да си поверчавм колата на майстор защото никой няма да я направи акто за себе си - затова пак аз ще съм си майстора...
- rusty
- Мнения: 437
- Регистриран на: Чет 23 дек 2004 22:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Oldenburg
Здравей колега! Добро начинание е това с реставрацията, успех! Исках да ти дам нещо за тенекиите но не можах да намериа нищо може би пробвай това, повече е за двигател и тнт но може да ти помогне при монтаж/демонтаж: http://thor.huntemann.uni-oldenburg.de/~samlerman/bus/vwkaefer.pdf 28мб е, ако нямаш добър нет ще отнеме дълго. Успех!
a sushto i tva: http://www.vw-classicparts.de/
imashe i oshte niakolko sites no ne moga da gi nameria, shte poste po natatak, dano da varvi leko!
a sushto i tva: http://www.vw-classicparts.de/
imashe i oshte niakolko sites no ne moga da gi nameria, shte poste po natatak, dano da varvi leko!
- Yaro
- Мнения: 238
- Регистриран на: Пон 22 ное 2004 2:34
- Автомобил: TLC HDJ80
- Двигател: 1HD-FT
- Местоположение: София
Ее, Бъгман-е, как си го изпуснал Бъгси така, бре?
Аз мислех, че аз съм зле, ама май ти водиш при ръждата..
Аз също ще правя тенекии тази година, но ще разделям купе и шаси и май засега най-добрия майстор/оферта е ...... в Пловдив..
Какво значи да нагъваш ламарината за дъното?
А какво е Спидстер, бре Асене, покажи някоя снимка.. Ще ти се обадя днес..
Аз мислех, че аз съм зле, ама май ти водиш при ръждата..
Аз също ще правя тенекии тази година, но ще разделям купе и шаси и май засега най-добрия майстор/оферта е ...... в Пловдив..
Какво значи да нагъваш ламарината за дъното?
asentm написа:между другото имах обява за готов спидстер 1302, офертата е валидна....а и ако човек тръгне да го прави няма да му излезе по- евтино......знаеш колко струва само мотор
А какво е Спидстер, бре Асене, покажи някоя снимка.. Ще ти се обадя днес..
- asentm
- airman
- Мнения: 3081
- Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
BuGmaN написа:Ми колега ти си малко като един друг Aircooled-Софиянец, който дойде на почивка лятото и не се обади на никой от наще.Как няма да се обадиш - веднага щеше да ти прганизирам едно въздухарско постещане . Другият път се обади непременно:!:
Благодаря за отговора - карам по точки:
1.Не ми се отделя купе от шаси - защото мисля, че ще изгубя много време, а и не слятам да я правя както е била оригинал - а по-здраво и трайно.
2. Дъната ще ги правя аз - може би права ламарина и отгоре ще оребрявам с профили.
3.Прати четрежа ако може. Към София ще идвам сигурно на пролет - но дотогава трябва да съм приключил с купето.
4.Нямам топлоподаваща машина - нито съм работил с такава(макар, че съм заварчик) и смятам да заварявам профилите с електрожен...
5.Не смятам да си поверчавм колата на майстор защото никой няма да я направи акто за себе си - затова пак аз ще съм си майстора...
Аз се обадих /виж на организационнен- в Бургас Х бира/ дори съм ти пускал лично съобщение с моя тел. 0898546249, но другия път.
за дъното може и с права ламарина, но си намери щанца с някакъв профил, примерно кръгче, да ти я накове за да не ти хлопа в краката.
Ако приемаш съвет намери си отнякъде СО2 апарат, защото с електрожена ще изгориш ламарината и ще се измъчиш яко. по принцип не прави плътен шев м/у пода и купето за да му оставиш и малко мегдан да се усуква иначе цепи заварките. Ако ми дадеш е-мейл ще ти пусна скица на укрепването. В интерес на истината в 1но списание има снимка на тарга и той е направил добре надлъжното укрепване, като го е направил видно вместо декоративните прагове....стои добре . Ще го сканирам и ще ти го пусна.......но другата седмица.
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Хей rusty, благодаря за pdf 28мб - откога си търся накаква такава книга - като забравя нещо лесно се намира в нея...
asentm - видях на организационнен ма чак сега ми аз там не влизам те сбирките са в Сф. а аз съм далеч, със съобщението - добра идея ма не съм го получил - ма караи - дано си си взел урок... За купето си мисля така: Както съм махнал полувината дъно пускам профилите от голямата греда към десния праг, пускам и един профил м-у колконките на вратата за да не се сгъне като махам прага и после на мястото на прага слагам пак профил, а в него и тръба като тази пласмасовата за парното - за въздуха от парното и така се качвам на колата и отивам на ЦО и прикапвам ламарината... А имам на ум и една друга идея - алуминиева ламарина 3мм на пода - има същия вид като тва на вратите само е по-едра шарка - монтаж с нитове.
Това са ми идеите засега кажете какво мислите и дайте и ваши - пък ако се провалим нещо - поне ще се научим от грешките си (на мойта кола)
Усмихнат съм, ама съм много отчаян - да знаете.
asentm - видях на организационнен ма чак сега ми аз там не влизам те сбирките са в Сф. а аз съм далеч, със съобщението - добра идея ма не съм го получил - ма караи - дано си си взел урок... За купето си мисля така: Както съм махнал полувината дъно пускам профилите от голямата греда към десния праг, пускам и един профил м-у колконките на вратата за да не се сгъне като махам прага и после на мястото на прага слагам пак профил, а в него и тръба като тази пласмасовата за парното - за въздуха от парното и така се качвам на колата и отивам на ЦО и прикапвам ламарината... А имам на ум и една друга идея - алуминиева ламарина 3мм на пода - има същия вид като тва на вратите само е по-едра шарка - монтаж с нитове.
Това са ми идеите засега кажете какво мислите и дайте и ваши - пък ако се провалим нещо - поне ще се научим от грешките си (на мойта кола)
Усмихнат съм, ама съм много отчаян - да знаете.
- Yaro
- Мнения: 238
- Регистриран на: Пон 22 ное 2004 2:34
- Автомобил: TLC HDJ80
- Двигател: 1HD-FT
- Местоположение: София
BuGmaN написа:...Това са ми идеите засега кажете какво мислите и дайте и ваши - пък ако се провалим нещо - поне ще се научим от грешките си (на мойта кола)
Усмихнат съм, ама съм много отчаян - да знаете.
Значи, при мене, след като си изястня всички профили, кройки и т.н., смятам (засега) да направя следното:
1) Да достигна максимално добра обработка навсякъде - тоест да отстраня стара боя, ръжда и т.н. Ако се налага, ще ползвам песъкоструйка и т.н.
2) Подготовка на повърхността (процеса ми обясниха, че се нарича 'пасивиране') за нанасяне на специално антикорозионно покритие с голямо съдържание на цинк (което е в комбинация с втвърдител), за да се получи нещо такова :
3) След определено време върху това покритие ще нанеса специален лак, съдържащ смоли и втвърдител, който да запазва първото покритие. Изглежда горе-долу така :
Едни мои познати, които нанесоха тези покрития на въпросната машина горе, твърдят, че покритието ще се запази поне 5 години и то при използване в тежки off-road условия, което в моя случай се изключва..
И по този начин смятам да реша въпроса с цялата долна част на колата - под, шаси, мостове и подкалници..
Моя въпрос тук е следният : тъй като при мен ще се наложи да разделя купе и шаси, какво се случва с цялата ел. система - демонтира се изцяло и после се прави или какво??
- asentm
- airman
- Мнения: 3081
- Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
с алуминиев рифел също съм го мислил, но трябва да намериш СО2 апарат, който работи с аргон и задължително да го завариш, защото нитовете се разхлабват и точно до месец ще ти падне пода нейде около солниците на Бургас
В София цената на 1 см заварка с аргон е прибилзително 1 лв.
Честно казано и аз ако правя пак кола / до тук са 7-8/ ще подходя по този начин. Но мисля, че трябва в края на ламарините да се подгъне за да има ръб за здравина.
завари греди м/у предната и задната колонка на вратите и м/у средните колонки, ако слежиш и напречна отпред няма да у лошо, но мислу че колкото да я прекараш до някъде няма да има проблем.
В София цената на 1 см заварка с аргон е прибилзително 1 лв.
Честно казано и аз ако правя пак кола / до тук са 7-8/ ще подходя по този начин. Но мисля, че трябва в края на ламарините да се подгъне за да има ръб за здравина.
завари греди м/у предната и задната колонка на вратите и м/у средните колонки, ако слежиш и напречна отпред няма да у лошо, но мислу че колкото да я прекараш до някъде няма да има проблем.
- rusty
- Мнения: 437
- Регистриран на: Чет 23 дек 2004 22:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Oldenburg
ако смятате да отделяте и тнт вижте тука снимките може да ви помогнат. човека е готов винаги да помогне така че мога да садействам да питам нещо на немски:
http://www.pixum.de/members/zzzuper_star/?act=a_view&album=1182342&page=2&ktw=83700c9e54e4474b00b1a1a365ec827d
http://www.pixum.de/members/zzzuper_star/?act=a_view&album=1182342&page=2&ktw=83700c9e54e4474b00b1a1a365ec827d
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Момчета докук с теорията вървим, мисля добре - за което много благодаря и се радвам че в нашия клуб става хубав лаф . Съжалявам само, че заради това дъно проекта за наш собствен сайт май ще се отложи и тая зима - не че тука ни е зле - обаче нашите коли заслужават поне един сайт,(само като се сетя, че Москвич и Вартбург имат сайтове...) с който да се опитаме да им благодарим за всчко, което са ни дали, а и да покажем на незнаещите по каква кола си заслужава да хвърляш средсрва и нерви!
Но по темата - Още си мисля дали няма да загубя повече време нерви и труд ако не разделя купе и шаси - и аджеба дали ще ми стигне 1 гараж 3 на 5м. да свърша тая работа. 2.- Какъв размер профили да ползвам и дали няма да сране по-леко и здраво ако вместо 1 голям профил сложа 2 малки успоредни свързани с перпендикулярни гредички - ще се получи нещо като стълба... 3.- С какво най лесно излиза стара боя и ръжда с телена четка - за дрелка или шлайф или с накрайник на който се монтира шкурка, или с готовите дискове за шлайф с 5 пластоваата шкурка? 4. Каква да бъде дебелината на Рифела?
Yaro - този сайт ще ти отговори на въпроса:http://www.kustomcoachwerks.com/type1.html - забелязавм, че тука са големи маниаци на кърпене - те почти нищо не хвърлят - кърпят дори почти-изгнили калници...
asentm - за нитовете- ламарината на една от най-бързите коли (тея дето ги тестват по пустините и по сухи солни езера) е захваната само с нитове, старите немски вагони също са с нитове, самолети и разни планери също и се замислям - при това, че сам говориш за пукащи се заварки и при това че бях захванал едни ламарини за пода с нитове и се бе скъсала старата ламарина, но не и нитовете дали все пак нита не е по-доброто решение?
rusty - питай Германеца по точка 2 от въпросите - да го чуем и него ...
Но по темата - Още си мисля дали няма да загубя повече време нерви и труд ако не разделя купе и шаси - и аджеба дали ще ми стигне 1 гараж 3 на 5м. да свърша тая работа. 2.- Какъв размер профили да ползвам и дали няма да сране по-леко и здраво ако вместо 1 голям профил сложа 2 малки успоредни свързани с перпендикулярни гредички - ще се получи нещо като стълба... 3.- С какво най лесно излиза стара боя и ръжда с телена четка - за дрелка или шлайф или с накрайник на който се монтира шкурка, или с готовите дискове за шлайф с 5 пластоваата шкурка? 4. Каква да бъде дебелината на Рифела?
Yaro - този сайт ще ти отговори на въпроса:http://www.kustomcoachwerks.com/type1.html - забелязавм, че тука са големи маниаци на кърпене - те почти нищо не хвърлят - кърпят дори почти-изгнили калници...
asentm - за нитовете- ламарината на една от най-бързите коли (тея дето ги тестват по пустините и по сухи солни езера) е захваната само с нитове, старите немски вагони също са с нитове, самолети и разни планери също и се замислям - при това, че сам говориш за пукащи се заварки и при това че бях захванал едни ламарини за пода с нитове и се бе скъсала старата ламарина, но не и нитовете дали все пак нита не е по-доброто решение?
rusty - питай Германеца по точка 2 от въпросите - да го чуем и него ...
- rusty
- Мнения: 437
- Регистриран на: Чет 23 дек 2004 22:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Oldenburg
Hi
по т.2 човека е ползвал само оригинални тенекии от VW Classical parts май ти бях пратил сайта. Един савет от мене като физик, фирмови кострукции (мисля че така се казва на български) са по здрави и леки от цели профили, все пак зависи но ти сам даде примера със самолетите. Ако го разглобяваш целия не се ли замисляш да прекараш и траби за водно и евентуално за маслен радиатор напред? Успех!
по т.2 човека е ползвал само оригинални тенекии от VW Classical parts май ти бях пратил сайта. Един савет от мене като физик, фирмови кострукции (мисля че така се казва на български) са по здрави и леки от цели профили, все пак зависи но ти сам даде примера със самолетите. Ако го разглобяваш целия не се ли замисляш да прекараш и траби за водно и евентуално за маслен радиатор напред? Успех!
- asentm
- airman
- Мнения: 3081
- Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
нитовете на самолетите са по друг начин хванати......нашите са алуминиеви и определено мисля, че няма да държат........поне аз на това знам че се казва "арабска заварка"
ръсти- това дето си го пратил е много готино, в интерес на истината това е как се слага редови могтор на костенура.....хофман спиидстер имат предлагат фланеца ама е ........ майка плаче.
Бъгман незнам всичко е индивидуално, но ти пресметни кое е по лесно.... може да се укаже че да резделиш купето от шасито е по- лесния вариант. всичко зависи от сметки - пари..време и.. НЕРВИ. Но за 1 си за завиждане имаш гараж.......Яро знае, аз се мъча на улицата и само като отворя капака ме нападат куп зяпачи да ми обясняват как 1 техен познат имал някога такава с мотор от Порше......що 1 гадже не се поинтересува та да и връча изпиления ключ 13, за задното болче на карбуратора /знаеш го дее/
ръсти- това дето си го пратил е много готино, в интерес на истината това е как се слага редови могтор на костенура.....хофман спиидстер имат предлагат фланеца ама е ........ майка плаче.
Бъгман незнам всичко е индивидуално, но ти пресметни кое е по лесно.... може да се укаже че да резделиш купето от шасито е по- лесния вариант. всичко зависи от сметки - пари..време и.. НЕРВИ. Но за 1 си за завиждане имаш гараж.......Яро знае, аз се мъча на улицата и само като отворя капака ме нападат куп зяпачи да ми обясняват как 1 техен познат имал някога такава с мотор от Порше......що 1 гадже не се поинтересува та да и връча изпиления ключ 13, за задното болче на карбуратора /знаеш го дее/
- rusty
- Мнения: 437
- Регистриран на: Чет 23 дек 2004 22:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Oldenburg
@asentm и аз съм така без гараж, като зема да ремонтирам буса и немците ме гледат като ударени шото е забранено по принцип. Та всъщност пиша относно редовият двигател, нали в българия слагаха ладов на бусовете с една плоча, е принципа не е ли същият или за kaefer е по специално? Мерси за отговора!
Стефан
Стефан
Върни се в “Air Cooled & Boxer”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта