проблем със запалване костенурка 1200(34 коня двигател)
- asentm
- airman
- Мнения: 3081
- Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: проблем със запалване костенурка 1200(34 коня двигател)
колега прати ми на ЛС телефона ти, тази седмица към края привечер ще донеса едно вълшебно карбураторче и да видим. ти само ми набави читави свещи, кабели и тоците да са наред. Иначе ще го палим с ...кибрит
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: Чет 17 май 2012 9:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: проблем със запалване костенурка 1200(34 коня двигател)
boreto1977 написа:Колега,не е нормално свещите да се мокрят след няколко завъртания
провери поплавака на карба да не е спукан и пълен с бензин и да не може да затвори иглата.
Явно карбуратора прелива бензин зверски и дави яко мотора
След като отстраниш проблема с давенето, задължително подмени свещите с други или обгори хубаво с горелка мокрите свещи
Айде и да почерпиш виртуално ,като запалиш
Карбуратора затваря, това съм сигурен на 100%, защото го напълних с бензин, сложих поплавъка вътре и сложих капака отгоре, после духнах в тръбичката за горивото от помпата... не минава въздух, следователно и бензин не би минавал, това го пробвах, като отстраних проблема с "оливането" отвън на карбуратора.Както казваш, освен поплавък едва ли има какво да се "счупи" в този карбуратор така внезапно( е може би да се запуши дюза), особено като първоначално работеше и просто спря.
Интересното на мокрите свещи е, че не са и 4-те мокри, ами в различна конфигурация, примерно 1 и 4, 2 и 1, 4 и 2, само 4, само 1... знам че е безмислено и идиотско, затова ме побърква.Някой каза бобина - имам 3 броя, освен чисто новата(стари, някои са Български от времето на Шумерите) - с всичките се държи по един и същи начин.Последното, което не съм пробвал е да сложа изкопаемите кабели(правени преди 20-тина години от баща ми, с лули от бакелит, дето се забиват с пирони към кабела) между делкото и свещите, щото тези в момента са чисто нови и са някак си много меки проводниците... де да знам, може да има прекъснато нещо и да прехвърля вътре в кабела, а ако е така, това определено ще влияе на искрата.
Свещите да кажа са чисто нови(бош)..и открих, че 2 от 4-те са спрели да работят - не хвърлят искри, какво е това чудо не мога да разбера, една-две седмици в двигателя, малко опити за запалване(в интерес на истината с тях спря да работи мотора) и 2 от 4 не хвърлят искри, полудях днес и даже забравих да ги премеря за верига.Както и да е, смених ги, разбира се, сложих стари свещи(да, междината е 0.7 като по книга), хвърлят искри, пробвах кабела на всеки един цилиндър, колкото до давенето, като ги правя тези проби, откачвам тръбичката на горивото от помпата, за да не пълни двигателя с бензин, че ще трябва после сигурно да грея маслото на водна баня за да изгоня бензина от него
Направо май трябва шаман да викам, де да знам... вуду магьосник
- asentm
- airman
- Мнения: 3081
- Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: проблем със запалване костенурка 1200(34 коня двигател)
свещи NGK BP5 струват 4 лв. бройката
- stingray
- Мнения: 582
- Регистриран на: Пет 25 авг 2006 20:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: проблем със запалване костенурка 1200(34 коня двигател)
при първо палене на стар двигател и аз съм сменял по няколко комплекта свещи, докато всичко си дойде на място...
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: проблем със запалване костенурка 1200(34 коня двигател)
Докато купувах свещи от Бг. все имах проблеми, особенно с боша, навън са 2-3 пъти по-скъпи и едва ли разликата идва от надценката на доставчика...
Като стана въпрос за тоци, веднъж, приятел, заради заменен профилактично кондензатор за 2лв., костенурка остана на пътя, докото не върна старият - за запали...
Като стана въпрос за тоци, веднъж, приятел, заради заменен профилактично кондензатор за 2лв., костенурка остана на пътя, докото не върна старият - за запали...
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: Чет 17 май 2012 9:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: проблем със запалване костенурка 1200(34 коня двигател)
BuGmaN написа:Докато купувах свещи от Бг. все имах проблеми, особенно с боша, навън са 2-3 пъти по-скъпи и едва ли разликата идва от надценката на доставчика...
Като стана въпрос за тоци, веднъж, приятел, заради заменен профилактично кондензатор за 2лв., костенурка остана на пътя, докото не върна старият - за запали...
За съжаление няма да се отърва толкова лесно от проблемите, 3 кондензатора - този, дето си е бил на двигателя отпреди и два нови, единия му се вади кабелчето...за боклука(чисто нов), другия се държи като стария.
- stingray
- Мнения: 582
- Регистриран на: Пет 25 авг 2006 20:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: проблем със запалване костенурка 1200(34 коня двигател)
NGK е най-доброто което може да си вземеш в БГ според мен
-
- Мнения: 49
- Регистриран на: Пет 05 окт 2007 20:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: проблем със запалване костенурка 1200(34 коня двигател)
Колега, пак препрочетох темата, кога прави клапаните-след запалване и като за финна центровка?И после след загряването вече не щеше, много ли промени или уекинко щото почукваха?Спомни си!Делкото вадил ли си го?
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: Чет 17 май 2012 9:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: проблем със запалване костенурка 1200(34 коня двигател)
ЗАПАЛИ гадината, БЯХА КАБЕЛИТЕ от делкото до свещите, които са чисто нови, освен тези, новите, на двигателя, имах още един комплект чисто нови в кутия запечатани, сложих ги и тях - НИЩО, пак същото и вече се бях тотално отчаял, щото нищо не става, като последно днес баща ми сложил старите кабели, дето по-нагоре писах, че ги е правил от обикновен проводник и лули преди 20 и нещо години - запалила от четвърт завъртане на стартер ; какво е това нещо не разбирам - новите кабели отвътре(под изолацията) не е меден проводник, ами нещо като графит, що е така не ми е ясно - съпротивление ли се търси?
Само че, идва нов проблем - двигателя пушляви(не е като парна машина, но доста пушек), при подаване на газ гърми в гърнето и няма мощност, освен това винта за реглаж на въздуха не работи, т.е. не реагира двигателят по никакъв начин на завъртането му(в книгата на Фолксваген пише, а и баща ми го е правил някога, че при загрял двигател винта на карбуратора се завива, до момента, в който оборотите на празен ход започнат да падат, тогава винта се отвива на четвърт оборот и карбуратора е настроен).
Тук ще кажа - работи равномерно двигателя(макар и димящ), днес е работил 30-тина минути на празен ход, за да загрее, няма вече онова повдигане и спадане в оборотите, което беше предният път като запали(описал съм ги в началото, в първият ми пост), но вече "донастройката" на делкото с охлабване на скобата му и леко развъртане напред-назад докато се промени звука на мотора не става.
Предполагам, че заради новите гарнитури от клингирит няма вече лапане на въздух от фланците на главите и смукателния колектор и затова са равномерни оборотите на празен ход, до тук добре, но защо пушляви и гърми в гърнето?
Благодаря на всички които даваха идеи до тук, ще ви поизмъча още малко, докато я наглася.
П.С:
Клапаните ги проверихме два пъти - единия път беше преди да монтираме мотора към скоростната кутия(както си беше на работната маса, преди да му затвориме капаците), втория път, когато спря да пали.
Само че, идва нов проблем - двигателя пушляви(не е като парна машина, но доста пушек), при подаване на газ гърми в гърнето и няма мощност, освен това винта за реглаж на въздуха не работи, т.е. не реагира двигателят по никакъв начин на завъртането му(в книгата на Фолксваген пише, а и баща ми го е правил някога, че при загрял двигател винта на карбуратора се завива, до момента, в който оборотите на празен ход започнат да падат, тогава винта се отвива на четвърт оборот и карбуратора е настроен).
Тук ще кажа - работи равномерно двигателя(макар и димящ), днес е работил 30-тина минути на празен ход, за да загрее, няма вече онова повдигане и спадане в оборотите, което беше предният път като запали(описал съм ги в началото, в първият ми пост), но вече "донастройката" на делкото с охлабване на скобата му и леко развъртане напред-назад докато се промени звука на мотора не става.
Предполагам, че заради новите гарнитури от клингирит няма вече лапане на въздух от фланците на главите и смукателния колектор и затова са равномерни оборотите на празен ход, до тук добре, но защо пушляви и гърми в гърнето?
Благодаря на всички които даваха идеи до тук, ще ви поизмъча още малко, докато я наглася.
П.С:
olymat написа:Колега, пак препрочетох темата, кога прави клапаните-след запалване и като за финна центровка?И после след загряването вече не щеше, много ли промени или уекинко щото почукваха?Спомни си!Делкото вадил ли си го?
Клапаните ги проверихме два пъти - единия път беше преди да монтираме мотора към скоростната кутия(както си беше на работната маса, преди да му затвориме капаците), втория път, когато спря да пали.
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: проблем със запалване костенурка 1200(34 коня двигател)
Браво, поне вече пали Кабелите с черното са графитни и са с различно съпротивление от медните, използват се за по-модерните запалвания, тъй наречените електронни, щях да ти пиша, че не са за теб, но ти го спестих да не те шашкам повече, защото и със тях трябва да пали... Тоест едва ли проблема ти е бил в кабелите, освен, ако не са били дефектни, но едва ли и 4-те... По-скоро двигателят е бил "удавен"... Пукането, може да е и от богата и от бедна смес, ама щом пуши, по скоро богата. Богатата смес вероятно идва от високото ниво в карба, опитай, като го намалиш с допълнителна шайба (повтарям се вече )на иглата на капака. Смени маслото, че ще пълно с бензин и вискозитета неудачен...
- asentm
- airman
- Мнения: 3081
- Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: проблем със запалване костенурка 1200(34 коня двигател)
asentm написа: Иначе ще го палим с ...кибрит
Уплаши се гадта
Това е боксер двигател, т.е. от времето в долниата стена на цилиндрите са се отложили саждички. Нека малко да поработи без да му давате зор да изчисти, а и за старите сегменти е по-добре. Никога нещата не са само от едно място, а наслагване на множество дребни проблемчета.
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: Чет 17 май 2012 9:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: проблем със запалване костенурка 1200(34 коня двигател)
BuGmaN написа:Браво, поне вече пали Кабелите с черното са графитни и са с различно съпротивление от медните, използват се за по-модерните запалвания, тъй наречените електронни, щях да ти пиша, че не са за теб, но ти го спестих да не те шашкам повече, защото и със тях трябва да пали... Тоест едва ли проблема ти е бил в кабелите, освен, ако не са били дефектни, но едва ли и 4-те... По-скоро двигателят е бил "удавен"... Пукането, може да е и от богата и от бедна смес, ама щом пуши, по скоро богата. Богатата смес вероятно идва от високото ниво в карба, опитай, като го намалиш с допълнителна шайба (повтарям се вече )на иглата на капака. Смени маслото, че ще пълно с бензин и вискозитета неудачен...
Ок, може и това да е, къде да я сложа тази шайба?Ето схема на карбуратора:
http://www.oldengine.org/members/diesel/SolexCarbs/Solex28PICT.jpg
та къде да я сложа тази шайба?На детайл(по картинката) 156, все едно да сложа още един номер 157, така ли?
- disc
- Мнения: 146
- Регистриран на: Пет 09 дек 2005 19:49
- Автомобил: Karmann Ghia x2
- Двигател:
- Местоположение: провинцията
- Контакти:
Re: проблем със запалване костенурка 1200(34 коня двигател)
Сложи още веднъж 157, или по-дебела дефтунга.
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: проблем със запалване костенурка 1200(34 коня двигател)
disc написа:Сложи още веднъж 157, или по-дебела дефтунга.
Много хубаво го каза, както се пее в една песен...
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: проблем със запалване костенурка 1200(34 коня двигател)
berserker написа:http://www.oldengine.org/members/diesel/SolexCarbs/Solex28PICT.jpg
Бахти, карба тва, точно за народна кола, пък, ако беше и с ръчният смукач...
Върни се в “Air Cooled & Boxer”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 90 госта