Оптималната температура

Форум за всички "въздушни" Volkswagen-и
Потребителски аватар
bokoboxer
Мнения: 76
Регистриран на: Съб 11 окт 2008 23:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Оптималната температура

Мнениеот bokoboxer » Пет 10 авг 2012 14:24


Интересува ме нормално ли е температурата на маслото да достига до 120 градуса? Става въпрос за Т2 2000 кубика 70 к.с. Уреда и датчика са vdo /оригинална екстра за модела/.Празен по време на движение със скорост около 80 км/ч.




Потребителски аватар
asentm
airman
Мнения: 3081
Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: ОПТИМАЛНАТА ТЕМПЕРАТУРА

Мнениеот asentm » Пет 10 авг 2012 15:51


според мен, да!
но не знам нагоре как ще си scare


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Оптималната температура

Мнениеот BuGmaN » Съб 11 авг 2012 10:25


Според мен тая температура е много-висока за стандартен двигател, с нормално масло, на 115 е трябвало да вземеш мерки. Само нов двигател може да издържи известно време на 120 без последствия, после.
Дори и в големите жеги двигателите с въздушно охлаждане се справят доста-прилично. Здравите и правилно настроени държат 80-100, правилно пипнатите с хубаво масълце карат на 70-90.
Ако всичко с охлаждането ти е на ред, то двигателят има някакъв проблем, по-точно проблемите са му станали, вече много - има нужда от преглед и вероятно ремонт. Ако нямаш възможност сложи му някакво синтитично масло 10/60 и пробвай да караш с него, докато "сгъне" окончателно. :)


Потребителски аватар
bokoboxer
Мнения: 76
Регистриран на: Съб 11 окт 2008 23:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Оптималната температура

Мнениеот bokoboxer » Нед 12 авг 2012 10:38


Благодаря ви за отговора.За сега няма никакви пследствия ,буса върви перфектно.По принцип винаги едното ми око следи температурата.Тези 120 градуса бяха за кратко и в големите жеги,за това се панирах.Много рових из нета и намерих информация че нормално този двигател работи на 100_ 110 градуса а 120 е максимално допустима граница и то за кратко.Тип 4 е с алуминиев блок което позволявало да достига по високи температури за разлика от костенурката която била с блок от някаква магнезиева сплав.Но все пак искам да се застраховам предвид това че буса е кемпер и се очаква да бъде товарен с джунджурии , да се кара в големите жеги и може би по баири.Ако някой има идеи как да модифицирам охлаждането моля да ги сподели.Разбира се предпочитам минимално отклонение от оригинала.Май е по добре да нямаш уред и да се шашкаш излишно.


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Оптималната температура

Мнениеот BuGmaN » Пон 13 авг 2012 0:24


Двигателят си е направен да издържа на доста по-големи жеги от нашите, дори влачи Т3, което и празно е с няколко стотин килограма повече, тоест - не е проблема в охлаждането, а в твоят мотор... :)


Потребителски аватар
asentm
airman
Мнения: 3081
Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Оптималната температура

Мнениеот asentm » Пон 13 авг 2012 7:29


Божо, виж по сайтовете продаваха кит изнесен радиатор с вентилатор :idea:



Върни се в “Air Cooled & Boxer”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта