Материали за обработка на купе

Форум за всички "въздушни" Volkswagen-и
Потребителски аватар
bbboiko2004
Мнения: 4196
Регистриран на: Пон 20 фев 2006 21:19
Автомобил: VW Polo 2f
Двигател: 3f - 1993

Материали за обработка на купе

Мнениеот bbboiko2004 » Пон 08 окт 2012 11:53


Колеги пускам темата тук, защото повечето от вас са се сблъсквали с ръжда по купетата. Та въпроса ми е следния:
Препоръчайте ми препарати с който да запечатам и обработя купето на автомобил, и да го запазя за по дълго време. Моята количка като я купих преду 8 години беше след лек удар в задницата и преди да я купя боядисана изправена всичко ток, но вече новото кърпено е изгнило :banghead: предстой ми влизане в бокса и ново кърпене на багажника, и искам да го запазя за максимално време.




Потребителски аватар
ztdmp
Мнения: 165
Регистриран на: Чет 30 юли 2009 13:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ПЛЕВЕН

Re: Материали за обработка на купе

Мнениеот ztdmp » Пон 08 окт 2012 12:17


Телена четка->песъкоструйка->епоксиден грунд.


Потребителски аватар
bbboiko2004
Мнения: 4196
Регистриран на: Пон 20 фев 2006 21:19
Автомобил: VW Polo 2f
Двигател: 3f - 1993

Re: Материали за обработка на купе

Мнениеот bbboiko2004 » Пон 08 окт 2012 13:30


Марка нещо ? Четох за някакъв ръждопреобразуавтел на Wurt дето с мазането остава и като грунд? Някакви отзиви ?


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Материали за обработка на купе

Мнениеот parno » Пон 08 окт 2012 13:51


wurth - бял е като млекце - мори ръждата
после с Body - ама не от кофа с четката а с пистолет и компресор :wink:


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Материали за обработка на купе

Мнениеот BuGmaN » Пон 08 окт 2012 23:50


Поцинковането е най-доброто нещо което знам за антикорозионна защита на металите, чудото се случва благодарение на електро-катодната защита, която се получава, след полагането на цинка. Можем да разглеждаме поцинковането, като допълнителен пласт метал, върху нашият + допълнителна защита, която действа и на места, където няма Цинк. Сравнително, съвременният метод за "студено поцинковане" е лесен, макар и скъп в сравнение с останалите методи на поцинковане, начин за полагане на цинково покритие във вид на грунд. Нанася се без или с минимално разреждане на 2 или повече ръце. Грунд-фюлер, като епоксидният е добра-защита на цинка от физични и химични влияния и удължава неговият живот, чувствително, като същевременно е прекрасна основа за нанасяне на следващо покритие...

При ремонт или възстановяване на детайл е важно по възможност да се избягват дублиращи се ламарини, но, ако няма възможност за челна заварка или условията го изискват - се налага застъпване на ламарини и съединяването им посредством точкови заварки, в такъв случай за да намалим вероятността от скорошна корозия, местата на застъпване е добре да бъдат предварително обработени с Цинк и грунд, и само, където ще се заварява да бъде почистено до гол метал. Местата със заварки и особено, където имаме дублиращи се ламарини, след антикорозионната обработка е добре да бъдат обилно намазани с Полиуретанов уплътнител. :да:

Опитът ми показва, че използването на ръждопреобразуватели на ръжда, не е достатъчно надеждно, дългосрочно и въобще, рентабилно решение в борбата с корозията при, който и да е ретро автомобил, масовата марка с четирите букви - също... :012:


Потребителски аватар
bbboiko2004
Мнения: 4196
Регистриран на: Пон 20 фев 2006 21:19
Автомобил: VW Polo 2f
Двигател: 3f - 1993

Re: Материали за обработка на купе

Мнениеот bbboiko2004 » Вто 09 окт 2012 13:13


Значи цинков грунд + епоксиден, като базата и лака ще си го нанася бояджията. А като марка ? Уикенда ми се наложи да използвам българска емаил- лак, за да боядисам вратите на гаража, и едва след 4 тата ръка покриха, като полвах на 3 различни фирми, и меко казано останах МЕГА разочарован от качеството.


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Материали за обработка на купе

Мнениеот BuGmaN » Сря 10 окт 2012 12:02


Zinga. Полиуретаните ги поразвалиха преди няколко години заради ЕКО-нормите и сега се налага полагане на повече ръце за достигане на определена дебелина на слоя, сякаш RM си остава един от лидерите, следван от по-скъпият глазоритски и евтиният новолски. Полиуретаните са малко по-сложна работа, при тях ползвам различни марки при различни детайли, а понякога и заедно - на различни "ръце", заради различната трърдост или свиваемост. Най-твърдият и с най-добра адхезия, който съм ползвал е новолският, полиуретаните на Вюрт и Сикафлекс са най-финни и лесни за работа.


olymat
Мнения: 49
Регистриран на: Пет 05 окт 2007 20:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Материали за обработка на купе

Мнениеот olymat » Чет 11 окт 2012 22:07


пясък,изчукване,шлайфане и галене,цинк - галванично във вана,после уош праймър за цветни метали, шприцове, кит-ако трябва, пак шприц, шлайф и готвене за боя и т.н.
Дребните детайли-чистене, обезмасляване, цинк, някои после ги боядисвам, някои оставям така.Предния мост например Бъгмана ми го чисти на пясък, после го поцинковах, обаче стана стана на светли и тъмни петна и го боядисах прахово-черно, носачите са само поцинковани.
L front fender,zinc 001.jpg


olymat
Мнения: 49
Регистриран на: Пет 05 окт 2007 20:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Материали за обработка на купе

Мнениеот olymat » Чет 11 окт 2012 22:13


L front fender,zinc 002.jpg


olymat
Мнения: 49
Регистриран на: Пет 05 окт 2007 20:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Материали за обработка на купе

Мнениеот olymat » Чет 11 окт 2012 22:16


parts,zinc 001.jpg


olymat
Мнения: 49
Регистриран на: Пет 05 окт 2007 20:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Материали за обработка на купе

Мнениеот olymat » Чет 11 окт 2012 22:23


063.jpg
поцинкован мост, носачите оставени така а моста е цинк и прахово


olymat
Мнения: 49
Регистриран на: Пет 05 окт 2007 20:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Материали за обработка на купе

Мнениеот olymat » Чет 11 окт 2012 22:31


IMG20111109_001.jpg

Калниците ги поцинковах и ще ги боядисвам скоро, засега ги карам така обаче.

Трябва да идеално чисто отвътре-отвън, без бои, и дълбоки ръжди.Само на пясък става това...
после преди цинка режеш, заваряш,полираш,галиш, докато ти хареса.Както го подготвиш това ще е...


Аз съм ги правил като да няма кит после.
Епокситата и цингата също са добър вариант.
В никакъв случай не мацай с преобразуватели за ръжда с четка пред блока.После...и това сме го минали преди години...

И приеми факта че пак ще избие отнякъде след време.

За скъпи коли може и калайдисване на песъкоструени детайли или купе. Няма мърдане...
С минаване на времето на човек му минава и ентусиазма, може и една добра подготовка и боя само и караш и после сменяш возилото, така и така му омръзват на човек, няма да ги караме 100 г. я...
Само ги правим а не ги караме, ни се събираме...


Потребителски аватар
rough
Мнения: 430
Регистриран на: Сря 09 апр 2008 15:26
Автомобил: New Beetle + VW1300+VW1303
Двигател:
Местоположение: София

Re: Материали за обработка на купе

Мнениеот rough » Чет 11 окт 2012 23:17


olymat написа:Само ги правим а не ги караме


тука е истината...вместо да им се скъсват задниците от километри седят като паметници по гаражите

страшна работа като сме направили нещо дето седи да сабира прах :dummy: !!!

единици са тези който си карат машините !?


Потребителски аватар
stingray
Мнения: 582
Регистриран на: Пет 25 авг 2006 20:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Материали за обработка на купе

Мнениеот stingray » Пет 12 окт 2012 6:55


rough написа:
olymat написа:Само ги правим а не ги караме


тука е истината...вместо да им се скъсват задниците от километри седят като паметници по гаражите

страшна работа като сме направили нещо дето седи да сабира прах :dummy: !!!

единици са тези който си карат машините !?



Точно това се опитвам да обясня на някой форумни юзъри ама...аз ще си карам машините, дори да не са перфектни, защото времето си минава и с него мерака и приоритетите също. Затова - за бога братя въздухари, карайте си колите!!! /дори да не са поцинковани студено, топло или квото и да е там/


martinfrit
Мнения: 310
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 13:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Материали за обработка на купе

Мнениеот martinfrit » Чет 18 окт 2012 21:57


напълно съм съгласен с колегата,във варна засрамотиите се движат много малко въздухари,а може би и човек като си стегне колата иму минава мерака,аз лично си играх година и половина с моята инакрая я вадя 1 път в месеца издухвам 10-на литра бензин и това е...не е интересно сам да караш :beer



Върни се в “Air Cooled & Boxer”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта