Поцинковането е най-доброто нещо което знам за антикорозионна защита на металите, чудото се случва благодарение на електро-катодната защита, която се получава, след полагането на цинка. Можем да разглеждаме поцинковането, като допълнителен пласт метал, върху нашият + допълнителна защита, която действа и на места, където няма Цинк. Сравнително, съвременният метод за "студено поцинковане" е лесен, макар и скъп в сравнение с останалите методи на поцинковане, начин за полагане на цинково покритие във вид на грунд. Нанася се без или с минимално разреждане на 2 или повече ръце. Грунд-фюлер, като епоксидният е добра-защита на цинка от физични и химични влияния и удължава неговият живот, чувствително, като същевременно е прекрасна основа за нанасяне на следващо покритие...
При ремонт или възстановяване на детайл е важно по възможност да се избягват дублиращи се ламарини, но, ако няма възможност за челна заварка или условията го изискват - се налага застъпване на ламарини и съединяването им посредством точкови заварки, в такъв случай за да намалим вероятността от скорошна корозия, местата на застъпване е добре да бъдат предварително обработени с Цинк и грунд, и само, където ще се заварява да бъде почистено до гол метал. Местата със заварки и особено, където имаме дублиращи се ламарини, след антикорозионната обработка е добре да бъдат обилно намазани с Полиуретанов уплътнител.

Опитът ми показва, че използването на ръждопреобразуватели на ръжда, не е достатъчно надеждно, дългосрочно и въобще, рентабилно решение в борбата с корозията при, който и да е ретро автомобил, масовата марка с четирите букви - също...
