Ремонт VW 1300

Форум за всички "въздушни" Volkswagen-и
kukuman
Мнения: 25
Регистриран на: Пон 30 яну 2006 10:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Ремонт VW 1300

Мнениеот kukuman » Съб 04 авг 2007 21:21


Най-после дойде заветния миг в който се реших и започнах ремонта на мойта костенурка.
Реших да пиша тук какво правя и до къде съм стигнал, за да може който знае да помага, а в последствие това да помогне и на някой друг след мене.

Искам само да обясня, че не съм се занимавал с коли до сега и единственото нещо, по което се водя е книгата "Haynes - Volkswagen Beetle & Karmann Ghia 1954 Thru 1979.pdf" , която намерих в интернет.
Кода на двигателя e: AR073951, а на шасито: 1142332935.

Проблема с костенурката е, че отзад нещо започна да чука, в последствие чукането се увеличи и започна да стърже. Отидох при Жеко, но човека много мило ме изпъди и затова запретнах ръкави и ето че първите стъпки са направени.
Днес замалко да сваля двигателя, но заваля и ... Не го свалих. Ако утре не вали със сигурност ще го сваля, но всичко е в ръцете на Времето.

За да имате малко по ясна представа какво точно правя съм направил и малко снимки:

Изображение

Откачени са всички кабели и са надписани (да не стават грешки:)

Изображение

Ако карбуратора ви се струва странен, това е защото е от шкода.
Взел съм един карбуратор от самара и ако успея ще го сложа, но до тогава има време!

Свалил съм въздуховодите към купето:

Изображение

В момента ми създават проблеми жилата които са за въздуховодите, не мога да ги развинтя!

Изображение

Свалил съм двете долни гайки на двигатиля:

Изображение

Има два-три кабела, които идват от купето и отиват към някаква бобина или кондензатор към двигателя, но не знам дали да ги откачам?

Изображение

Вече съм източил и маслото:

Изображение

Сложил съм обратно капачката, за да не стане някой сакътлък когато свалям двигателя.

Следващата стъпка е да развия и горните болтове на двигателя, но не знам точно къде са!

За момента толкова, за съжаление заваля и се наложи да се прибера на сушинка. Утре очаквайте още снимки, ако не вали много и да се надяваме, че ще успея да сваля двигателя и дай Боже и скоростната кутия и диференцияла.




Потребителски аватар
Perso
Мнения: 1088
Регистриран на: Пет 10 дек 2004 11:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

.

Мнениеот Perso » Нед 05 авг 2007 10:43


Откачай кабелите, как иначе ще стане?
А жилата - клещите :)))))


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот BuGmaN » Нед 05 авг 2007 22:21


Аз като гледам рано му е за сваляне, свали всичко, каквото може да се сваля по мотора включително и стойките на капака за да изкараш кожуха на охлаждането, преди да дръпнеш кожуха откачи термостата(ако има)... :wink:


kukuman
Мнения: 25
Регистриран на: Пон 30 яну 2006 10:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот kukuman » Нед 05 авг 2007 22:46


И без това ще свалям и скоростната кутия и затова ще откача всичко което видя да отива назад към двигателя.

За съжаление днес не се спря да вали и не съм правил нищо :(


Потребителски аватар
batetony67
Мнения: 1802
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 2:18
Автомобил: VW Beetle
Двигател: CU 1980
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот batetony67 » Пон 06 авг 2007 9:48


Питай Асен колко е рекорда по сваляне на мотор.


Потребителски аватар
asentm
airman
Мнения: 3081
Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот asentm » Пон 06 авг 2007 9:55


14 минути

за горните болтове :
заставаш от лявата страна на купето ... обръщаш се с гръб към предницата и си завираш дясната ръка с ключ 17 зад мотора ...и ще напипаш гайката, след като я развъртиш буташ болта назад и той излиза, понеже и шпилка и държи стартера отгоре ...после отиваш от другата страна и бъркаш ...там е малко по-тясно защото болта е някъде под масления радиатор развиваш го и си готов...след като си разкачил всичко дърпаш назад :!: трябва да подпреш мотора за да не падне на земята ...най-добре с крик
после сваляш някоя от задните гуми вдигаш колата от тази страна и издърпваш моторетката


Потребителски аватар
batetony67
Мнения: 1802
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 2:18
Автомобил: VW Beetle
Двигател: CU 1980
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот batetony67 » Пон 06 авг 2007 10:20


Можеш за твое успокоение да сложиш и една стара гума отдолу.


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот BuGmaN » Пон 06 авг 2007 10:43


Левия при теб най-вероятно е болт и се сваля отвътре, точно над мястото където е закачено жилото на съединителя за вилката, преди да свалиш кожуха виж отзаде вляво трябва да има за сваляне капак и въздухопровод на масления радиатор, а и шината, която движи клапаните на термостата за охлаждането... :wink:


Потребителски аватар
asentm
airman
Мнения: 3081
Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот asentm » Пон 06 авг 2007 13:33


а и нещо задължително :!: трябва да пиеш бира иначе не става №, а и да събереш 5-6 кибика от квартала да ти дават акъл и да ти обясняват как на времето имало една такава с порше мотор :shock :lol:


Потребителски аватар
batetony67
Мнения: 1802
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 2:18
Автомобил: VW Beetle
Двигател: CU 1980
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот batetony67 » Пон 06 авг 2007 13:42


Без кибици работата не става.


kukuman
Мнения: 25
Регистриран на: Пон 30 яну 2006 10:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот kukuman » Пон 06 авг 2007 21:32


Благодаря за съветите, въпреки че вече го свалих, поне се уверих, че съм действал правилно.

А именно:
Открих съответните горни болтове и беше точно както казва BuGmaN, малко кофти се свалят!
Както каза asentm подпрях с крик, но по малко по друга система:

Изображение

Изображение

И теглиш назад:

Изображение

И ето че двигателя е отстранен!

Остана да открия и проблема, заради който правя цялата тази операция. Издърпах гумения ботуш:

Изображение

И проблема сам си се показа:

Изображение

Оказа се, че не и е първият ремонт и който и да го е правил или не е разбирал (като мен), или не е можел да заварява (като мен). Добрече около мен има добри хора, които да помагат, че иначе щях да го закъсам!

Разбира се се бях подготвил за най-лошото и бях на крачка от сваляне и на скоростната кутия.

Изображение
Изображение

Сега остава да се заварят достатъчно качествено двете части и всичко по обратния ред:

Изображение

Не съм много сигурен, но не ми се сваля полуоската за да проверявам луфтовете. Като се опитвам да я клатя и ми поддава единствено наветре.

Изображение

Утре се надявам да ми заварят двете части и да зглобя всичко отзад. Разбира се тъй или иначе съм свалил мотора, ще му направя някакъв оглед и ако се налага ремонт.

Добрече днеска поспря да вали, иначе щях пак да си кибича на прозореца с надеждата най после да спре!


Потребителски аватар
asentm
airman
Мнения: 3081
Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот asentm » Вто 07 авг 2007 8:09


това със заварката е лек проблем ... но където се е скъсало ще стане пак, т.е. решаваш проблема временно ...по-добре си намери един друг "ботуш" и го сложи него. ако сменяваш случайно полуоската, трябва да сложиш полуоска, която си върви заедно с камъните иначе или ще е стегнато или ще тропа .... това че са е скъсал ботуша е може би следствие на това ....става при удър .


kukuman
Мнения: 25
Регистриран на: Пон 30 яну 2006 10:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот kukuman » Вто 07 авг 2007 22:46


Заварката стана много добре (не съм я правил аз). За съжаление днес нямах време да направя снимки, но утре ще направя, хем да видите заварката. Вече съм монтирал ботуша и за сега ми изглежда добре, то ще си каже като я покарам известно време.


Потребителски аватар
sastezatelya
Мнения: 1334
Регистриран на: Сря 08 авг 2007 12:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот sastezatelya » Пет 17 авг 2007 21:50


kukuman в движение ли е вече този звяр,който ремонтира?Надявам се вече си е перфектен :) Успех с тази невероятна кола :) Да си я караш със здраве :)

sastezatelya


kukuman
Мнения: 25
Регистриран на: Пон 30 яну 2006 10:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот kukuman » Нед 19 авг 2007 23:39


Колата върви на 6! Вече я карам седмица и нищо не трака, освен по паветата, ама тогава ми тракат и зъбите та може да се бъркам :)

Иначе заварката изглежда така:

Изображение

Може би трябва да се направят малко настройки по дистрибутора и карбуратора, но и в момента си я карам.



Върни се в “Air Cooled & Boxer”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 91 госта