И така,продължавам с полезна информация за всички фенове на VW Typ 3 1500-1600 cc, Variant, Fastback, Notchback, които искат да си подменят морално остарялото динамо с алтернатор.
На тази снимка виждате какво ни е необходимо:
Преди да започнем демонтажа на динамото,не забравяйте да откачите клемите от акумулатора.
Махаме задната седалка,поглеждаме в дясно и виждаме реле-регулатора.
Откачаме зеления кабел...
...и синия кабел...
след което ги свързваме един с друг.Ако искате да запазите реле регулатора за бъдеща употреба,този байпас ще ви свърши чудесна работа.
Двата дебели червени кабела трябва да са закачени към реле регулатора за да не се прекъсва веригата.Ако решите да махате релето не забравяйте да ги закачите един към друг.
Разкачаме капака над динамото.
Откачаме двата дебели кабела (DF и D+)
...и масата (D-)
След като сме разкачили всички кабели,сваляме ремъка и махаме динамото.
На негово място поставяме новия алтернатор,като дебелото ухо за закрепяне трябва да сочи надясно.
След като поставим алтернатора на мястото му,преди да го монтираме, слагаме ремъка на ремъчната шайба.
Преди да го затегнете,проверете съосието на шайбата на коляновия вал, и шайбата на алтернатора,ако има някакво разминаване не коригирайте с шайби а напаснете планките точно
На тази схема,закрепването става чрез скоба която лично на мен ми изглежда грозна,ето и друг вариант за закрепване който повече ми допада.
Алтернатора е на местото си, време е да го свържем към инсталацията.
Свързваме зеления DF кабел към единия край на "възбудената лампа"

а другия кабел на лампичката закачаме към положителния извод на алтернатора,който се закача към бобината.
(Crimp the green DF generator wire to the ”L” wire on the alternator pigtail. The ”IG” wire (think ’ignition’) on the alternator pigtail connects to terminal #15 on the coil (the positive terminal)
Към бендикса на стартера на мястото къде е закачен (+) от акумулатора,закачаме още един дебел кабел, другия край на когото се закача към (+) на алтернатора.
За "глупавите" американци показват как се монтира кабела към алтернатора
След като приключите с монтажа,поставяте капака над алтернатора и закачате клемите към акомулатора,ако няма мирис на изгоряло значи добре сте си свършили работата
