Костенурката - кой модел да избера и защо?

Форум за всички "въздушни" Volkswagen-и
Потребителски аватар
buFka
Мнения: 3315
Регистриран на: Сря 09 ное 2005 8:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: на Герена
Контакти:

Костенурката - кой модел да избера и защо?

Мнениеот buFka » Вто 30 окт 2007 15:20


Подтикнат от колегата BuGmaN отварям тази тема. Както вече бях споменал в една друга тема, обмислям в не много близко но не и прекалено далечно бъдеще да купя една костенурка. Единственото което знам за костенурката е че е произвеждана в Мексико и Германия....това обаче се оказа невярно за модела като цяло, само определени модели са правени в мексико. Ето обяснението на колегата:

batetony67 написа:Bufka приятелю, модел 1303 се произвежда само в Европа, предимно в братска Германия и малка част в бивша Югославия. Разликата между 1302,1303 и другите е предното окачване, което при първите е тип МакФерсън, а при другите е торсионно. Та бубите произведени в Бразилия и Мексико са само от по-стария модел с торсионно окачване. А разликата м/у 1302 и 1303 е в предния прозорец и арматурното табло - при1302 той е плосък, а при1303 е заоблен и таблото е по-широко. Надявам се бях полезен.


Сега възниква въпроса: Коя костенурка да взема аджеба? И защо? Хайде запознатите дерзайте....ама ако може на по-прост език като за блондита кат мене.




Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот BuGmaN » Вто 30 окт 2007 16:09


За мен най-красивата костенурка е Овала 53-57, предимството пред Сплита 38-53 са триъгалните стъкла на предните врати, които аз наричам климатици и лятото са незаменими, лошото е, че е само 30коня, парното е слабичко, а и не е добре да попада в аматьори защото я развалят с разни доработки по купето. Следващите да 1200 30 коне (докарвал съм 4-4,5/100)произвеждани 57-61 почти същите като Овала, но с малко по-големи стъкла особенно задното, но прекалено малки за да се кара нормално, следващите са 61-64 - те вече са 34 коня хачат 5-5,5/100, но са малко маломощни за извънградско, когато има повече от 2-ма и багаж, 64-65-та стъклата са вече достатъчно големи за да се кара нормално дори и в натварени градски райони ламарините са все-така здрави парното е нов модел и топли повече, системата на термостата също е по-добро изпълнение. 1300-40 коне 66-не се сещам до коя, но вече с по-мощен двигател(непознат за мен), 1967- все още що-годе здрави ламарини с 1500 кубиков мотор и май беше 45коня (слабо познат за мен), следва и 1300 с 44 мотор (също слабо познат за мен) но може би лидера - следва продължение, извинявам се за грешки от некомпетенция и бързане, дано колегите ме поправят и допълнят... :wink:


Потребителски аватар
stenly_r
Мнения: 323
Регистриран на: Чет 05 май 2005 14:24
Автомобил: VW 1300
Двигател: F
Местоположение: Банкя
Контакти:

Мнениеот stenly_r » Вто 30 окт 2007 18:33


Първо, Буф, виж кой модел ти харесва повече - с кръгли или с овални фарове. С овалните са по-старичките и с по-маломощни двигатели.
Имат и съществена разлика в броните.
После идва мощността - тука вече е ясна работата. С 1,6 двигател можеш да поддържаш скорост от 140-150 км/ч. без притеснения.
Аз с 1,3 над 120 изпитвам затруднения...

Иначе е голям кеф


Потребителски аватар
buFka
Мнения: 3315
Регистриран на: Сря 09 ное 2005 8:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: на Герена
Контакти:

Мнениеот buFka » Вто 30 окт 2007 19:12


Нека да внеса леко пояснение....колата я искам за жената след година или две да и я подаря. С тая кола освен градско няма да се върти никъде другаде. Затова мощността не ме притеснява. Това което най-много ме интересува е качеството на ламарини и ходова част, кая от всичките е най-лесна и най-евтина за поддръжка. И не на последно място - ламарината да не е като хартия. Доколкото знам на тея от Мексико им е много тънка ламарината. Не че се надявам на костенурка без ръжда....ама не ми се иска пътувайки да ми се запалят петичките в асфалта mhihi


Потребителски аватар
stenly_r
Мнения: 323
Регистриран на: Чет 05 май 2005 14:24
Автомобил: VW 1300
Двигател: F
Местоположение: Банкя
Контакти:

Мнениеот stenly_r » Вто 30 окт 2007 19:56


Еми значи няма какво да му мислиш - 1302/ 1303
Хем произведено в Германия, хем по-скоро.
'Щото ако някой ти каже, че кола на 40 години няма ръжда.... :roll:


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот BuGmaN » Вто 30 окт 2007 20:50


Аз съм против тая работа с 1302-1303 - според мен имат повече ръжда от повечето 1200, окачването 1200 е по-здраво, за красотата не говорим(въпрос на вкус), та Буфка аз на мойта жена съм и взел 1200-1960, но тя е свикнала с такава кола, защото и дадох да се учи да кара на 1200-59 с 1300 мотор и се справяше отлично с изключение на вискоката скорост в завоите :shock , която ще е трудна за друга кола после :lol: и минаването през дупките :x , което ще е трудно за друга кола после :lol:, междо другото колата беше с предно окачване 1300 и го разтропа за няколко дни :oops: ... :wink:


Потребителски аватар
maks
Мнения: 2228
Регистриран на: Чет 03 фев 2005 17:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот maks » Вто 30 окт 2007 22:05


BuGmaN написа:... системата на термостата също е по-добро изпълнение.
Незнаех че имат термостат...извинявам се ама за какво го ползват?И нещо за VW Typ 181 да знаете че много ми харесва?


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот BuGmaN » Сря 31 окт 2007 10:09


Термостата си е пак за да достигне по-бързо двигателят оптималната температура за работа и представлява нещо като куха пружина, монтирана под цилиндрите нагряваща се от струята охлаждаща двигателя и контролираща клапани затрарящи излизащия от охлаждащата тутбина въздух... :wink:


Потребителски аватар
buFka
Мнения: 3315
Регистриран на: Сря 09 ное 2005 8:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: на Герена
Контакти:

Мнениеот buFka » Сря 31 окт 2007 10:38


Така....какво научих:

1978-ма приключва производството на бръмбъра в Германия. Тоест трябва да е от преди това колата, не искам мексикански шит.

1200 обаче със старата техника (преден и заден мост) продължава да се произвежда само в Emden. Тоест - май няма разлика сравнено с 1302/1303...предполагам че с новата техника вече са тези от Мексико/Бразилия ама там ламарините са тънки. Поправете ме ако бъркам де.

Тоест....до тук разбрах следното - трябва да е в годините 1970-1978 поизведен :)

ПС. Най много ми харесва 1303 със заобленото стъкло:

Изображение

Само дет не намирам снимка на такава с мигачи при бронята.


Потребителски аватар
stenly_r
Мнения: 323
Регистриран на: Чет 05 май 2005 14:24
Автомобил: VW 1300
Двигател: F
Местоположение: Банкя
Контакти:

Мнениеот stenly_r » Сря 31 окт 2007 14:12


До тук много добре :да:
Сега остава да избереш цвят :wink: и :drive

Какво имаш предвид със "старата техника" :?:


Потребителски аватар
buFka
Мнения: 3315
Регистриран на: Сря 09 ное 2005 8:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: на Герена
Контакти:

Мнениеот buFka » Сря 31 окт 2007 14:30


stenly_r написа:До тук много добре :да:
Сега остава да избереш цвят :wink: и :drive

Какво имаш предвид със "старата техника" :?:


О тва е много сложен технически въпрос за моята проста глава, така са писали във википедиа - аз само го преведох :) кое и е старото не ме питай....


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот BuGmaN » Сря 31 окт 2007 20:00


Буфка щом знаеш вече какво искаш - това е добре, 1303-ката е най-евтиния вариант да имаш добра костенурка, има хора, които внасят такива от вънка и струват колкото Г4, щом ще се кара градско и е за жена - най-добре с мотор 1200...


kafer
Мнения: 258
Регистриран на: Съб 30 сеп 2006 19:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот kafer » Сря 31 окт 2007 23:25


хехех то зависи и от жената моита кара с 2000 и още иска :D


Потребителски аватар
buFka
Мнения: 3315
Регистриран на: Сря 09 ное 2005 8:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: на Герена
Контакти:

Мнениеот buFka » Чет 01 ное 2007 10:24


BuGmaN написа:Буфка щом знаеш вече какво искаш - това е добре, 1303-ката е най-евтиния вариант да имаш добра костенурка, има хора, които внасят такива от вънка и струват колкото Г4, щом ще се кара градско и е за жена - най-добре с мотор 1200...


Мда....тва е сега друг въпрос - дали да я взимам от тук и да я карам към Бг и после пак на обратно или директно от Бг да се вземе. Факт е, че тук може да изпадне нещо за жълти стотинки...но пък не е малко да се ходи до Бг и обратно с такава кола. Иначе тук има запазени екземпляри за по 1000 Евро....аз обаче ще търся нещо доста надолу, за да може да дойде на прилични пари с ходенето до Бг. Но това вече е второстепеннен въпрос.

ПС. Мойта жена със сигурност няма да е Фитипалди....сега тепърва ще прави книжка :) А и тя си пази нещата....внимава и се грижи. Не мисля че с колата ще е по-различно.


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот BuGmaN » Чет 01 ное 2007 10:48


Ми тука за такива пари е голям късмет да земеш нещо свястно, а там има вероятност да се случи, така че използвай позициите и възможностите си там 8) ... :wink:



Върни се в “Air Cooled & Boxer”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта