Историята на този автомобил е доста дълга.Купих го през 2006-та от мой приятел за сума 2.5 пъти по-ниска от нормалната за тогава цена на този автомобил.Фабрично колата беше с 1.9 ААЗ мотор и ...екстри никакви,освен ако предните ел.стъкла (допълнително слагани)не се броят за такава.Колата беше на малко повече от 1.200 000 км,но мен това не ме притесняваше.Палеше нормално дори и зимата,но пък беше пълен мъртвец откъм вървеж и 9-10 кила нафта на 100 не ги харесваше,но въпреки това колата си ме радваше адски много,и до ден днешен.
За тогава автомобила изглеждаше доста добре-
(за съжаление няма много снимки)
http://media.snimka.bg/images/005034335.jpg
http://media.snimka.bg/images/005034334.jpg
Нещото което не ми харесваше особено беше джантите,бяха 15" BBS без капачки боядисани жълти,и бяха супер меки...като видеха дупка и сами се кривяха.
Тук се вижда в далечината- http://media.snimka.bg/images/005166867.jpg
като бяха сменени с някакви,незнайна марка пак 15-ки(така наречените вентилатори от един фр) но според мен бяха добре,а и не се кривяха толкова- http://media.snimka.bg/1414/009083929.jpg
След това последва освежаващ ремонт на мотора,който беше с цел да го съживя поне временно.Имаше нови лагерчета сегменти и т.н. и горе долу се случиха нещата,докато един ден не си купих друг автомобил и не оставих Пасатора на баща ми което се оказа пагубно за него.Прехвърлих си джантите на Шмондата- http://media.snimka.bg/1414/009083938.jpg и я карах почти година,но после я продадох.Взех си Пасата обратно,и се започна всичко отначало.Понеже баща ми е запален рибар,а Пасата не беше особено висок,картера събираше около 800 грама масло по-малко от ходене по язовири и кърища,салона беше станал в окаяно състояние,както и цялата кола.
Измъкнах мотора,направих му пълен основен ремонт,нови бутала на 1-ви ремонт със сегменти, шлайф на вала ,нови лагери и семеринги.Пълен ремонт и на главата,нови водачи ,нови легла на клапаните,наваряване между леглата на клапаните монтирак и кулер със алуминиеви тръби и т.н.
Качих си мотора и си карах така около 50-60хил.км. докъто не започна да ми светва ллампата на маслото.Сменях датчици мерих налягане на маслото и така и не можах да хвана къде е проблема.Един ден започнах да правя обслужване на мотора в гаража на един приятел и докато бях в канала чух странен шум от картера.Свалих го и видях откъде е идвал проблема с лампата.И до ден днешен не мога да си обясня как съм я направил тази грешка а именно че съм обърнал двете черупки на 3-тия (средния) основен лагер, като по този начин съм запушил отвора през който минава маслото към лагера,и той е вървял на сухо през цялото това време.Вала изглеждаше добре и реших че само със смяна на лагерите ще се оправят нещата.Да оправиха се за около 600 километра и пак започна да свети лампата на маслото.
И пак се започна,разглобих мотора,купих си нов вал (втора употреба) с идеята да слагам него и да си карам но уви.Реших да пръсна тотално мотора за да видя другите неща как са и бях потресен. 1-ви цилиндър повлякъл,новите уж легла на клапаните дроб.Една хубава цепка на 1-ви цилиндър на главата между двата клапана продължаваща надолу почти до края на портовете.



Мислих за нова глава,взех нов блок с идеята да използвам новите бутала но в един момент се замислих и взех да смятам...и сумата отиде на близо 1500 лв и така ми бръмна една муха в главата.
Четох четох из форума и реших че ABF ще е моя мотор,и главно заради факта че носи на турбиниране...Ще го комбинирам с кутията с която си карах печката а тя е с код AGC но със сменена 5-та-0.755
Разгащих целия кош с идеята да бъде боядисан преди да бъде поставено новото сърце с което трябва да се сдобия, надявам се скоро.В момента се занимавам и с инсталацията,премахвам ненужните кабели останали от дизеловия мотор,търкам си малко по-малко със шкурчица когато имам време и те така..



Проекта ще върви бавно поради финансови причини(зимата пари няма а лятото пък време няма),а и поради това че тук (в момента живея в Несебър) няма кой да ми помага и действам сам.Запланувал съм и цялостно боядисване на купето което мисля да извърша отново сам,пък дано да се получи.
Другия ми план по който имам въпроси е относно турбинирането на АБФ-а,и надявам се знаещите да помогнат???
1.Разполагам с почти нова(на по-малко от 8000км) турбина ККК К14 която така като гледам няма кой да оцени, а и не мисля да давам за без пари предвид колко съм дал за нея.Тази турбина би ли била достатъчна за АБФ-а за налягане около 0.8-0.9 атм?
Можете да я видите в тази обява- viewtopic.php?f=45&t=318371 По спомен имаше и някви приказки че турбо от дизел не ставало за бензин и т.н. Ако е така,защо?
2.Колега ми беше казал че кулера с който разполагам(пак от същата тема) би бил малък?Размера на питата мисля че беше 550/155/65,според вас?
3.По какъв начин е най-добре да разредя мотора?
4.Препоръчайте ми блоу-оф клапан и електроника която би свършила добра работа.
5.С AGC кутията дали мотора няма да е муден?
Това е засега от мен.
п.п.Ако темата ми не е в правилния раздел моля да бъде преместена там където трябва!