Пасат Б3 1.9 ААЗ--->ABF атмосферка засега.. Total Refresh...

Разкажете, споделете, похвалете се със своя Volkswagen - тук всеки може да има тема
dj carul
Мнения: 191
Регистриран на: Пет 08 фев 2008 15:42
Автомобил: BMW E32 730I V8 Manual
Двигател:
Местоположение: Стара Загора-Несебър

Пасат Б3 1.9 ААЗ--->ABF атмосферка засега.. Total Refresh...

Мнениеот dj carul » Чет 22 мар 2012 13:13


Здравейте колеги!

Историята на този автомобил е доста дълга.Купих го през 2006-та от мой приятел за сума 2.5 пъти по-ниска от нормалната за тогава цена на този автомобил.Фабрично колата беше с 1.9 ААЗ мотор и ...екстри никакви,освен ако предните ел.стъкла (допълнително слагани)не се броят за такава.Колата беше на малко повече от 1.200 000 км,но мен това не ме притесняваше.Палеше нормално дори и зимата,но пък беше пълен мъртвец откъм вървеж и 9-10 кила нафта на 100 не ги харесваше,но въпреки това колата си ме радваше адски много,и до ден днешен.
За тогава автомобила изглеждаше доста добре-
(за съжаление няма много снимки)
http://media.snimka.bg/images/005034335.jpg
http://media.snimka.bg/images/005034334.jpg
Нещото което не ми харесваше особено беше джантите,бяха 15" BBS без капачки боядисани жълти,и бяха супер меки...като видеха дупка и сами се кривяха.
Тук се вижда в далечината- http://media.snimka.bg/images/005166867.jpg
като бяха сменени с някакви,незнайна марка пак 15-ки(така наречените вентилатори от един фр) но според мен бяха добре,а и не се кривяха толкова- http://media.snimka.bg/1414/009083929.jpg

След това последва освежаващ ремонт на мотора,който беше с цел да го съживя поне временно.Имаше нови лагерчета сегменти и т.н. и горе долу се случиха нещата,докато един ден не си купих друг автомобил и не оставих Пасатора на баща ми което се оказа пагубно за него.Прехвърлих си джантите на Шмондата- http://media.snimka.bg/1414/009083938.jpg и я карах почти година,но после я продадох.Взех си Пасата обратно,и се започна всичко отначало.Понеже баща ми е запален рибар,а Пасата не беше особено висок,картера събираше около 800 грама масло по-малко от ходене по язовири и кърища,салона беше станал в окаяно състояние,както и цялата кола.
Измъкнах мотора,направих му пълен основен ремонт,нови бутала на 1-ви ремонт със сегменти, шлайф на вала ,нови лагери и семеринги.Пълен ремонт и на главата,нови водачи ,нови легла на клапаните,наваряване между леглата на клапаните монтирак и кулер със алуминиеви тръби и т.н.
Качих си мотора и си карах така около 50-60хил.км. докъто не започна да ми светва ллампата на маслото.Сменях датчици мерих налягане на маслото и така и не можах да хвана къде е проблема.Един ден започнах да правя обслужване на мотора в гаража на един приятел и докато бях в канала чух странен шум от картера.Свалих го и видях откъде е идвал проблема с лампата.И до ден днешен не мога да си обясня как съм я направил тази грешка а именно че съм обърнал двете черупки на 3-тия (средния) основен лагер, като по този начин съм запушил отвора през който минава маслото към лагера,и той е вървял на сухо през цялото това време.Вала изглеждаше добре и реших че само със смяна на лагерите ще се оправят нещата.Да оправиха се за около 600 километра и пак започна да свети лампата на маслото.
И пак се започна,разглобих мотора,купих си нов вал (втора употреба) с идеята да слагам него и да си карам но уви.Реших да пръсна тотално мотора за да видя другите неща как са и бях потресен. 1-ви цилиндър повлякъл,новите уж легла на клапаните дроб.Една хубава цепка на 1-ви цилиндър на главата между двата клапана продължаваща надолу почти до края на портовете.
Изображение
Изображение
Изображение
Мислих за нова глава,взех нов блок с идеята да използвам новите бутала но в един момент се замислих и взех да смятам...и сумата отиде на близо 1500 лв и така ми бръмна една муха в главата.

Четох четох из форума и реших че ABF ще е моя мотор,и главно заради факта че носи на турбиниране...Ще го комбинирам с кутията с която си карах печката а тя е с код AGC но със сменена 5-та-0.755
Разгащих целия кош с идеята да бъде боядисан преди да бъде поставено новото сърце с което трябва да се сдобия, надявам се скоро.В момента се занимавам и с инсталацията,премахвам ненужните кабели останали от дизеловия мотор,търкам си малко по-малко със шкурчица когато имам време и те така..
Изображение
Изображение
Изображение

Проекта ще върви бавно поради финансови причини(зимата пари няма а лятото пък време няма),а и поради това че тук (в момента живея в Несебър) няма кой да ми помага и действам сам.Запланувал съм и цялостно боядисване на купето което мисля да извърша отново сам,пък дано да се получи.
Другия ми план по който имам въпроси е относно турбинирането на АБФ-а,и надявам се знаещите да помогнат???
1.Разполагам с почти нова(на по-малко от 8000км) турбина ККК К14 която така като гледам няма кой да оцени, а и не мисля да давам за без пари предвид колко съм дал за нея.Тази турбина би ли била достатъчна за АБФ-а за налягане около 0.8-0.9 атм?
Можете да я видите в тази обява- viewtopic.php?f=45&t=318371 По спомен имаше и някви приказки че турбо от дизел не ставало за бензин и т.н. Ако е така,защо?
2.Колега ми беше казал че кулера с който разполагам(пак от същата тема) би бил малък?Размера на питата мисля че беше 550/155/65,според вас?
3.По какъв начин е най-добре да разредя мотора?
4.Препоръчайте ми блоу-оф клапан и електроника която би свършила добра работа.
5.С AGC кутията дали мотора няма да е муден?

Това е засега от мен.

п.п.Ако темата ми не е в правилния раздел моля да бъде преместена там където трябва!

Последна промяна от dj carul на Съб 24 мар 2012 18:48, променено общо 1 път.




stanev11
Мнения: 734
Регистриран на: Съб 09 фев 2008 16:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Радомир

Re: Пасат Б3 1.9 ААЗ--->Атмосферен ABF засега.. Total Refresh...

Мнениеот stanev11 » Пет 23 мар 2012 18:56


турбо от дизел на става на бензин заради температурата на изгорелите газове(при бензина е по висока) и "дизелово" турбо бързо прегаря.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Пасат Б3 1.9 ААЗ--->Атмосферен ABF засега.. Total Refresh...

Мнениеот pe6kata » Пет 23 мар 2012 19:24


дебита въздух на атмосферен абф при макс мощнст е по-голям от максималния дебит на турбото.

Не е само налягане, като всяка една помпа, и турбото има и налягане и дебит.


Да, ще прави към 1 бар на около 2000 оборота, но след 4 ще тапи зверски.

Неслучайно дават едно турбо колко коня може да изкара... въпрос на сметки е


dj carul
Мнения: 191
Регистриран на: Пет 08 фев 2008 15:42
Автомобил: BMW E32 730I V8 Manual
Двигател:
Местоположение: Стара Загора-Несебър

Re: Пасат Б3 1.9 ААЗ--->Атмосферен ABF засега.. Total Refresh...

Мнениеот dj carul » Пет 23 мар 2012 20:15


Ясноо,значи го пращам да заминава...пък като му дойде времето ще търся подходящо :)


dj carul
Мнения: 191
Регистриран на: Пет 08 фев 2008 15:42
Автомобил: BMW E32 730I V8 Manual
Двигател:
Местоположение: Стара Загора-Несебър

Re: Пасат Б3 1.9 ААЗ--->Атмосферен ABF засега.. Total Refresh...

Мнениеот dj carul » Съб 24 мар 2012 15:58


Днес има малко движение по проекта.Ходих да пробвам колата донор и АБФ-чето се представи добре.Другата седмица отиваме да го сваляме...общо взето нещата вървят по план.

Това е засега от мен :D

п.п.б**ти раздела дет избрахте за тая тема...


dj carul
Мнения: 191
Регистриран на: Пет 08 фев 2008 15:42
Автомобил: BMW E32 730I V8 Manual
Двигател:
Местоположение: Стара Загора-Несебър

Re: Пасат Б3 1.9 ААЗ--->ABF атмосферка засега.. Total Refresh...

Мнениеот dj carul » Чет 05 апр 2012 10:26


Здравейте колеги!
Да се похваля вече имам матор именно АБФ благодарение на колегата liubutu.
Сега оправям инсталацията,и обслужвам мотора.Направих и една профилактика на скоростната кутия и те така.Нещата се движат горе-долу :D
Малко изолацийка STP за коша :)
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Това е засега...



Върни се в “Моят Volkswagen”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта