VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.

Разкажете, споделете, похвалете се със своя Volkswagen - тук всеки може да има тема
Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 8846
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.

Мнениеот group® » Сря 13 яну 2021 12:56


Принципните причини за смърт на тези рейки са:
- наводняване на модула (при мен не мисля, че има как да е това, освен ако нещо е счупено в Дунев, но ще се види)
- механична повреда - каквото и да значи това.

Чудо, това ще стъпи над 1500лв с доставка. Няма никакъв смисъл за 500лв. Особено при кола на фирма, каквато е моята.
Благодаря, за желанието да помогнеш :wink

Как да е, ще преглътна цената. Ама се очертава да отнеме поне 2 седмици цялата разправия, което ми е по-фрустриращата част от историята. Една седмица доставка за самата рейка.
Ще видя какво ще предложат и по въпроса с рециклиране. Ако е възможно и надеждно, и става по-бързо. Но първите им думи са, че в Бг няма добри за тези рейки.




Потребителски аватар
imedarov
Мнения: 1700
Регистриран на: Чет 17 мар 2005 9:26
Автомобил: Passat B8
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.

Мнениеот imedarov » Чет 14 яну 2021 9:40


Темерут, много съжалявам за всичките неволи с колата. Ти си умно момче, знаеш кои са важните неща в живота.

Относно акумулатора, превантивно зареждам със зарядно съвместимо с AGM, на 2-3 месеца. Колата се кара ежедневно. Имам Carista и с нея правя диагностика, имах 15-тина грешки натрупани, след зареждане на акумулатор и изтриването им, не са се пояявявали отново.


Потребителски аватар
icokr
Golf GTI
Golf GTI
Мнения: 1032
Регистриран на: Пет 23 апр 2010 16:27
Автомобил: GOLF 3 GTI 16V
Двигател: ABF 95
Местоположение: София

Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.

Мнениеот icokr » Чет 14 яну 2021 12:33


group® написа:Много се чудех дали да продължавам да споделям информация относно поддръжката и ремонтите на тази кола. Оказва се, че някои хора само това чакат за да злорадстват и сеят подигравки. Това обяснява и защо една част от хората спряха да споделят знания и опит във форумите.


Много ясно, че ще продължиш да пишеш.
Форума и хората в него са затова- взаимопомощ!
Ти си умен човек който чете и проверява нещата.
След това споделя опита натрупан, ако се наложи на колега.
Винаги има и такъв тип хора във всяка една общост.
Сигурен съм, че в последния сервиз който си избрал ще ти решат проблема :)
Просто е имало да се случи плюс разбирачичте от Дунев..
:love.vwclub


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 8846
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.

Мнениеот group® » Пет 15 яну 2021 15:04


imedarov написа:...умно момче...

icokr написа: ...умен човек...


Всъщност съм тъп на степен 'n'!
Приказката 'каквото си направиш сам...' важи с пълна сила за случая.
Трябва ми сила, за да разкажа как сам се наиграх:

Всичко идва от почистването на ДПФ-а и бруталното отношение на този, който е работил по колата.
Рейката е със счупена кутия на електронния модул. Явно е изпусната, настъпена.... Постепенно се е пълнила с вода, замръзвала и ето резултата.
Нещата не спират дотам.
Незавити болтове, изпаднали такива, дърпани кабели, протрита мека връзка от кардан, свински опашки на абсурдни места etc.
Не мога да смогна да помня всички извращения по колата.
Да припомня, че това е кола, която не беше стъпвала в сервиз извън официален!

Може би думите на Дброс са най-точни: 'Такова нещо на толкова нова кола не сме виждали'.

Писах на сервиз Дунев мейл, със снимките и веднага ми се обадиха. Всъщност няколко пъти ми звънят и ще видим какво ще измислят.
Предложението им до момента е да рециклирали рейката.
Но дори официалния сервиз отказва да приеме старата рейка срещу новата (тоест ще си платя цялата сума).
Казаха, че ще мислят и пак ще се свържат ...
Аз съм поискал протокол за щетите от Дброс.
Ще видим....

Новата трябва да пристигне в понеделник, а Дброс работят яко по колата, за да я възстановят.
Цялата ми тъпотия ще ми струва 1000лв за 'услугата' с филтъра и още 4000+ за да я възстановя.

Та в общи линии това е.
Няма да крия, че една от идеите ми е, ритуално да запаля колата си пред сервиза им!

Ето я рейката и по-точно счупената кутия:
IMG-96c27ac3ae8edb97f8a36d2a1f54ce9e-V.jpg


Ето и част от другите неща:
Прикачени файлове
IMG-4d061e4293966e5f431fa8f058944228-V.jpg
IMG-faee57ec29442a95e1d954ffa6743aa4-V.jpg
IMG-2c739db9d595380e3dc1488ebc42339e-V.jpg
IMG-42d1461a62c523d6451a5106a56bd8dd-V.jpg

Последна промяна от group® на Пет 15 яну 2021 15:07, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
VW експерт
VW експерт
Мнения: 4974
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.

Мнениеот DoH_KuXoT » Пет 15 яну 2021 15:25


Бих се посъветвал с адвокат и търсене на правата до дупка...


Потребителски аватар
Spas
Модератор
Модератор
Мнения: 3672
Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 11:51
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: 1800 RP
Местоположение: София

Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.

Мнениеот Spas » Пет 15 яну 2021 15:44


Лелееееее, мале, мале......Добре де, не чете ли инфо за тоя сервиз, тук във форума, преди да отидеш там? Защо? :no


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 7560
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: yamaha drag star 1100
Двигател: V-twin 2002

Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.

Мнениеот samo_pechka » Пет 15 яну 2021 16:34


Много лошо... Ненапразно сам предпочитам да си пипам по каляските , а което преценя, че не ми е по силите ( изисква се специално оборудване или специфични инструменти ) - на реномиран сервиз .
Но чест ти прави, че споделяш проблемите си. Поне ние след теб да научим кое и какво е правилното .


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
VW експерт
VW експерт
Мнения: 4974
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.

Мнениеот DoH_KuXoT » Пет 15 яну 2021 17:25


Е тук той това е направил , преценил, е че не му е по силите DPF -a защото на 4х4 си е трудно наистина , то и на предно само е сложна процедура, но пак доста по-лесно... избрал е реномиран сервиз уж, но явно те не държат на реномето си, което е за сметка на клиентите , а сметката видно от щетите е стабилна.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 7560
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: yamaha drag star 1100
Двигател: V-twin 2002

Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.

Мнениеот samo_pechka » Пет 15 яну 2021 18:05


То ако е знаел, щял да си сложи чисто нов ДПФ във фв/ауди оторизиран сервиз, така и така сметката 5 бинки, без другите дадени на Дунев...
Много неприятна развръзка ...


Потребителски аватар
dobrin
Мнения: 29478
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил: VW Golf MK2 GTI
Двигател: PB 112+
Местоположение: София
Контакти:

Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.

Мнениеот dobrin » Пет 15 яну 2021 18:35


:eek :eek :eek
Защо, по дяволите!?! Пране съм правил на моя ДПФ на Пасат Б7 4моушън без каквото и да е разглобяване ... Едва ли тук е много по-различно [да ме прощавате, ако бъркам, но съм почти сигурен, че с машините на Бардал (в Проспийд, аз там го правих), нямаше нужда от нищо кой знае какво]. Да не говорим, че ако нямаш индикации и изобщо проблеми, е достатъчно добавка и принудителна регенерация за твое спокойствие. Ама чак разглобявания и т.н.
Все пак, за кой от двата Дунев сервиза става въпрос?


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 8846
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.

Мнениеот group® » Пет 15 яну 2021 19:22


После, защо не споделят хората такива набутвации?!
Трябва да си темерут за да го правиш :mhihi

Защо там, защо това ... - всичко съм писал и описал в тази тема, и в онази за ДПФ-и.
Основно, защото съм балък и да не се прецака друг :wink

За баш си Дунев иде реч. Дружба. Той ми се обажда и по телефона. Запознат е с проблема.

Винаги съм твърдял едно, по въпросите за сервизите:
Всеки може да сгреши. Въпросът е как и дали си понасяш отговорността!
Ще видим в този сервиз как и какво ще направят.
Факт е, че с предложението за рециклиране, се поема някаква отговорност.
Но правилната, според мен, е да поемат разходите по ремонта.
Поне аз така съм правил с мой клиент, когато съм допуснал грешка в работата си.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 8846
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.

Мнениеот group® » Чет 21 яну 2021 22:45


Взех си колата вече.
Официално имам най-скъпия дпф, след като го почистих отново, но този път с машината на Бардал 360. Почистване и на интейк.
Колата и без това стоя в сервиза доста време да чака рейка, та покрай реставрацияра след намесата на Дунев,реших да сменим и всички дискове и накладки (как звучи, все едно е 6х6 :mhihi ), спирачна течност, антифриз (че го бяха пипали в дунев), масло ... (може да пропусна нещо вече)

На дали има друга кола в бг, на която се сменя:
- антифриз на 2000км (ако в дунев са го сменили наистина. Ако не - на 4000км)
- спирачна течност на 4000км
- чисти се дпф на 2000км
- сменя се масло на 5000км
:Mr Green Fun

И в този ред ....
Идните дни май ще сменим и маслото на халдекса на 25000км.
Че нещо се наплаших и мисля по-честичко да се сменя. :mhihi

Доволен съм от Дброс!
Продължавайте все така с добрата работа!


п.с. знам, че ще има въпроси защо пак чистя дпф - защото исках всичко, до което се е докоснал Румен Дунев и хората му, да бъде направено icon_idea

Едит: май забравих да кажа опциите за рейката:
1. 5Q1423062K - 2760лв с отстъпка. Това е новия модел от 2018г. Разликата е, че корпусът на модула е метален.
2. Има опция за рециклирана рейка. Тя излиза 2050лв с отстъпка. Но има уловка - ако не приемат вашата, цената е 2800+ лв. (Тази цена не я помня точно). Принципно плащате цялата сума и ако я одобрят вашата, връщат т.нар. депозит (разликата).

Последна промяна от group® на Пет 22 яну 2021 0:12, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
VW експерт
VW експерт
Мнения: 4974
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 21 яну 2021 22:59


Разкажи за това бардал 360 като намериш свободно време мисля, че ще е интересно.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 8846
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.

Мнениеот group® » Чет 21 яну 2021 23:22


В общи линии е един въздушен компресор, но с електроника за да дозира правилното количество препарат.
За ДПФ се свързва с маркуча за диференциално налягане. На загасена, но топла кола (по спомен), се пръска препарат 1. Той е активното вещество, което трябва да разгради натрупванията. После вече на запалена кола и с обороти (пак по спомен, че мина време откакто ги разучавах видовете чистения), се пръска активна пяна, която отмива разградените натрупвания. Излиза пяна през ауспуха и всички УАУууу :mhihi Стъпка 3 е добавка в резервоара (естествено - нали е бардал).

За дпф машината не е толкова важна. Няма прецизно дозиране. Препаратите се изсипват, колкото може да поеме тръбичката за диф.налягане.
Може да се направи с въздух и пистолет за почистване (има ги в бриколаж за 40лв).


Интейк - тук вече машината впръсква препарата през въздуховод и се иска дозиране. В общи линии е това, което се прави и със спрейове за интейк, но го прави няколко часа. А и предполагам, самия препарат е по-професионален. След тази процедура се сменя маслото.

Инжектори - това не съм го правил сега. Но доколкото съм срещал инфо, откача се рейла и се подава смеска директно на инжекторите. (Тук не съм съвсем сигурен как става)

В общи линии е добра профилактика. Има видеа из тубата с ендоскоп, какво и доколко помагат разните спрейчета за пръскане. При тази машина е малко по-сериозно почистването, вероятно.
Масовото схващане е, че когато има проблем, тогава ще го мислим. Аз съм на принципа да не го чакам. Интейкът с това директно впръскване, се трупа леко и бавно. Когато усетиш, има толкова гадост, че няма как да стане без разглабяне. А при тези двигатели, последното което искаме е разглабяне :Mr Green Fun
Да не говорим, че едно затлачвабе някъде по системата, води до друго и така става мазалото.

Поне аз си мисля, че е по-добре да се заложи на профилактиката.


Потребителски аватар
dobrin
Мнения: 29478
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил: VW Golf MK2 GTI
Двигател: PB 112+
Местоположение: София
Контакти:

Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.

Мнениеот dobrin » Чет 21 яну 2021 23:24


Съвсем накратко: Бардал си имат машина, с която правят въпросните почиствания. Имат три варианта - дюзи и горивна система, колектор и турбина, ДПФ (ако не ме лъже паметта). В повечето случаи са дву- или трикомпонентни. Слагат се на машината и тя си знае по колко, от кое и в кой момент да впръсква. След това, по препоръка на провеждащия операцията, на моя тогавашен Пасат стартираха и принудителна регенерация. Принципно има и ефекта на Плацебо, зная, но ми се струва, че имаше резултат при мен. В допълнение, знам, че са правили тестове. Първо разглобяват, провеждат процедурата, след това разглобяват и сравняват. Също така се мерят показания на дюзи преди и след. Също така се правят динозамервания преди и след. Би трябвало да има ефект. Предполагам, че едва ли само от продуктите на Бардал ще е положителен ефекта, но аз с това имам опит. Аз направих трите процедури и отне около 2-3 часа, със смяната на маслото, като през това време се въртях наоколо и зяпах (в Проспийд).
Едит: коУегата е обяснил преди да пусна моето мнение, дано не се дублира прекалено много.



Върни се в “Моят Volkswagen”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: radeberger и 3 госта