Новата ми придобивка - 16-волтова Джета

Разкажете, споделете, похвалете се със своя Volkswagen - тук всеки може да има тема
Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 17972
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Новата ми придобивка - 16-волтова Джета

Мнениеот stefan4o » Пет 15 окт 2021 11:51


Принципно идеята ми беше да НЕ я правя музейна. Защото ще се изгуби кефът и най-вече спокойствието от шофирането. Предпочитам една кола, която я карам да не ми пука дали някой ще я одере на паркинга или някой да не ме блъсне случайно. Предстои да й почистя основно купето и да видя пораженията, защото има разни неща по пода, които меко казано не ме кефят. Реално идеята ми беше автомобил в много добро техническо състояние - разбирай двигател, окачване и спирачки в много добра форма. И да си правя кефа като си я карам от време на време. Пък накрая, какво ще излезе - времето ще покаже.




Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 17972
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Новата ми придобивка - 16-волтова Джета

Мнениеот stefan4o » Нед 24 окт 2021 7:54


Работим до късно в гаража с моята помощничка.
Снощи решихме вместо да дремем на компютрите и да цъкаме игри - да слезем до гаража и да поработим върху автомобила. Вече е с Джета фронт. Боядисвахме лайсната под фаровете, понеже беше друг цвят :wink
Друго ново няма - като изключим новите летни гуми, ама аз вече се похвалих в другата тема :11
Търкалям я няколко дни в града, не мога да й се нарадвам :11 :11
Ходих при една женица, която е автотапицер. Доста добре работи и не взема скъпо. Офертата й ми хареса, верояно ще се възползвам от нея. Ще запазя полукожения салон, но ще го претапицираме целия или поне това е до момента. Смятам да изляза в отпуск тая седмица да ги направя тия спирачки отзад най-накрая, че прах хванаха частите.
Имам питане за задния спойлер - крайните два крепежа са се "откопчали". Гледам, че е дупчен капака отзад. Някой има ли идея как се държи този спойлер - видях нещо като видии с по-едра резба, но ги гледах с фенер на тъмното и не съм сигурен, че е баш тъй. Мисля и него да го пооправя - с какво мога да го подготвя за боя - с някакъв специален кит, шприц или не зная там как се нарича... не съм на ясно. Дайте някакви жокери. Не е пластмасов самия спойлер, някакъв леко гъвкав седи.
Прикачени файлове
IMG_20211023_212205.jpg


Потребителски аватар
habibis
Мнения: 357
Регистриран на: Чет 03 апр 2008 10:15
Автомобил: Golf 1988
Двигател: AFN
Местоположение: София

Re: Новата ми придобивка - 16-волтова Джета

Мнениеот habibis » Нед 24 окт 2021 17:56


На спойлера имаш 4шпилки които влизат в капака и се хващат с гайки 6мм. (10ка влошка), в края са ти само двете планки които се хващат пак на шпилки излизащи от спойлера, много често гният и правят проблем, ако са слагали рапиди, вече е бг автора им.
За боята аз днес се занимавах точно с него, единственото с което не съм имал проблем е черна структура и седи много приятно, преди това му трябва само леко да се матира (почисти), на старата ми джета 5години не мръдна и така го продадох.


Потребителски аватар
slavi3331
Мнения: 380
Регистриран на: Вто 16 окт 2012 16:16
Автомобил: голф 3
Двигател: 1600
Местоположение: Сф

Re: Новата ми придобивка - 16-волтова Джета

Мнениеот slavi3331 » Нед 24 окт 2021 18:34


Скоро правих един спойлер от 3ка,беше му игнил крайния крепеж по същия начин както казва колегата отгоре.Сложих обикновен болт 6мм и го залепих с двукомпонентно лепило епоксидно - след 24 часа беше бетон.
За боядисването и аз съм за черна структора,ползвалвал съм черна на Боди неколкократно и не съм имал проблеми.Преди боядисването може да го зашкуриш леко с по финна шкурка или скочбрайт.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 17972
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Новата ми придобивка - 16-волтова Джета

Мнениеот stefan4o » Нед 24 окт 2021 19:01


В смисъл да не пръскам с нищо под боята,така ли?
Утре ще отида да ми направят от моят цвят точно, иска ми се да е с такъв - и да го лакирам отгоре - LC5V - midnight blue metallic.


Потребителски аватар
habibis
Мнения: 357
Регистриран на: Чет 03 апр 2008 10:15
Автомобил: Golf 1988
Двигател: AFN
Местоположение: София

Re: Новата ми придобивка - 16-волтова Джета

Мнениеот habibis » Нед 24 окт 2021 19:25


В никакъв случай боя и лак, на гумен спойлер не, само пластмасовите от GLI се боядисват.
Преди време купих гумен боядисан, беше ужасно напукан и се скапах да го чистя.
Единствения вариант е само със структура отдолу само го почисти.
(Примерен вариант на структура)
Прикачени файлове
novol-structure-topcoat.jpg
novol-structure-topcoat.jpg (16.02 KиБ) Видяна 721 пъти


Потребителски аватар
mitko_belata
Мнения: 276
Регистриран на: Вто 19 апр 2016 18:51
Автомобил: JETTA MK2
Двигател: GX
Местоположение: Пловдив

Re: Новата ми придобивка - 16-волтова Джета

Мнениеот mitko_belata » Нед 24 окт 2021 19:27


Моя спойлер като тръгнах да го слагам му резнах шпилките да не дупча капака загладих ги леко да не опират в капака да надигат и го залепих с полиуретанов силикон само планките отстрани му хванах не е мръднал вече близо 2месеца


Потребителски аватар
matri19
Мнения: 7
Регистриран на: Чет 14 ное 2013 18:51
Автомобил: Vw Golf Mk2
Двигател: KR turbo
Местоположение: Плевен

Re: Новата ми придобивка - 16-волтова Джета

Мнениеот matri19 » Пон 25 окт 2021 17:14


Не е хубаво да се боядисва. Имаше на body един препарат,който ги правеше като нови и траеше доста време. Ще си спомня и ще го напиша после. Иначе за крепежните е добре на шпилки и болтове,че да не литне от адреналин.


Потребителски аватар
slavi3331
Мнения: 380
Регистриран на: Вто 16 окт 2012 16:16
Автомобил: голф 3
Двигател: 1600
Местоположение: Сф

Re: Новата ми придобивка - 16-волтова Джета

Мнениеот slavi3331 » Пон 25 окт 2021 17:25


Ползвам тази структура,за нея може би и колегата отгоре говори.
Прикачени файлове
eyJhbGciOiJIUzI1NiIsInR5cCI6IkpXVCJ9.eyJmbiI6IjAwNiBWTEIyODYzLmpwZyIsImZvcm1hdCI6ImpwZWciLCJtb2RpZmllZCI6MTU5MDY1MTM5MCwib3BlcmF0aW9uIjpudWxsLCJwYXJhbXMiOm51bGwsInR5cGUiOiJ.U27mDHIivdgMc5v1iG7d--Jn4ZfU5Mp7oK7zkb2MOiE.jpg


Потребителски аватар
matri19
Мнения: 7
Регистриран на: Чет 14 ное 2013 18:51
Автомобил: Vw Golf Mk2
Двигател: KR turbo
Местоположение: Плевен

Re: Новата ми придобивка - 16-волтова Джета

Мнениеот matri19 » Вто 02 ное 2021 22:33


Da. Същото е . Пръсках на тройката броните и вече 2 години са свежи


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 17972
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Новата ми придобивка - 16-волтова Джета

Мнениеот stefan4o » Сря 03 ное 2021 7:02


Ъпдейт по темата. Задните спирачки са вече рециклирани - сложих апарати, които напълно рециклирах от Пасат - Лукас 38ци, смених жилата с нови, нови дискове, накладки и лагери, спирачни маркучи (останаха само едни къси, между кантара и задния апарат, ама тях по-натам). Ама нещо зор с обезвъздушаването - малката хванах да ми натиска спирачката, ама я заболява бърже кракът и ми се струва, че не я натиска като хората, та... си иска още игра днес.
Вентилатор на парното смених, че старият беше клеясал,едвам се върти.


Потребителски аватар
Е.Димитров
Мнения: 93
Регистриран на: Чет 10 фев 2011 6:07
Автомобил: Т5
Двигател: 7H
Местоположение: София/Пловдив

Re: Новата ми придобивка - 16-волтова Джета

Мнениеот Е.Димитров » Сря 03 ное 2021 10:09


Има едни машинки с ръчен или вакуум от компресор.
Пъха се маркуча на машинката в пробката и почва да дърпа течността от там, като се внимава казанчето да не глътне въздух.
Нито помпане нито друго се иска.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 17972
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Новата ми придобивка - 16-волтова Джета

Мнениеот stefan4o » Сря 03 ное 2021 18:00


Мда, колега. Днес насрахме помпата от много помпене. Та купих нова от Т4 - 24мм бутало. Изчистих казанчето до блясък, че... тая течност никога не е била сменявана. Само задното дясно остана, ама съм оставил щуцерът отворен на самотек да напълни тръбата и маркучите. Ей голям зор, все съм обезвъздушавал, ама чак толко зор не бях виждал...
Вътре в старата помпа имаше... с извинение лайна :censored2 :censored2 :censored2 Сигурно уплътненията й са заминали от мизерията.
Разбрах проблема. А именно - разположението на апаратите!!! Понеже са от Пасат Б3. Щуцерът не се пада в най-високата точка!!! Затова помпим като луди и не се получава. Ще сваля апарата от съпорта ще завъртя щуцера да е най-горе и тогава ще обезвъздушаваме. :banghead Реално винаги остава малко въздух в тях, като са така разположени.


Потребителски аватар
kazakstaneca
Мнения: 148
Регистриран на: Съб 02 фев 2008 21:14
Автомобил:
Двигател:

Re: Новата ми придобивка - 16-волтова Джета

Мнениеот kazakstaneca » Сря 03 ное 2021 21:47


А в крайна сметка защо смени апаратите, а не обслужи нейните си?? Искаше по-голямо бутало? Предполагам вземаш предвид кантара като обезвъздушаваш задния мост.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 17972
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Новата ми придобивка - 16-волтова Джета

Мнениеот stefan4o » Сря 03 ное 2021 22:06


Защото бяха блокирали и двата. А тези си ги бях наготвил от един Пасат. Просто този модел апарати ми допадат. Профилактирам ги със затворени очи.
Какво за кантара? Да не изпускам нещо? Имам кантар и според мен си е наред. Да взема въздух от него?
Хм да не съм разменил апаратите? Гледам снимката на Митака. Сещам се на другата ми Джета, че жилото минава отдолу, а маркучът - отгоре... А там съм със същите апарати - Лукас 38. А при тази жилото е отгоре, а пък маркучът се пада в най-ниската точка на апарата.



Върни се в “Моят Volkswagen”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Sk1walker и 17 госта