VW Tiguan 2019 2.0 TDI 150 кс - гори масло

Разкажете, споделете, похвалете се със своя Volkswagen - тук всеки може да има тема
ivelin111111
Мнения: 0
Регистриран на: Пон 28 окт 2024 16:36
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Tiguan 2019 2.0 TDI 150 кс - гори масло

Мнениеот ivelin111111 » Пет 30 май 2025 13:25


А какво смятате за възможна причина: Ламда сондата

Инфо от тема: viewtopic.php?f=99&t=426951&hilit=%D0%B3%D0%BE%D1%80%D0%B8+%D0%BC%D0%B0%D1%81%D0%BB%D0%BE

Цитат: Ще се опитам елементарно да обясня какво става в горивната камера,при погрешни данни на горната сонда Е4(бг производство) порцията гориво е обогатена и една малка част от нафтата се стича в маслото през нужните конструкционни хлабини в цилиндровата група........ и го разрежда,оттам е и харча на масло

Цитат: От показанията на датчика се регулира дроселовата клапа. А от нейното положение зависи вакуумът в тръбата след въздушният филтър. Като няма достатъчно вакуум не се затваря pcv клапана и маслото излиза през картерната вентилация.

Цитат: "Колкото и странно да звучи , чел съм за този проблем преди време в нета . Лапа масло зверски и след смяна на Л-сондата нещата се оправят драстично. Имало е дори някаква акция за този проблем."




Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12099
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: VW Tiguan 2019 2.0 TDI 150 кс - гори масло

Мнениеот К.Одаджийски » Съб 31 май 2025 7:21


Честно казано, не знам как би могло да е свързано. Има ламбда сонда, има температурен сензор в колектора преди турбото, след турбото, преди и след дпф-а, 2 сензора за диференциално налягане, сензор за температурата на ЕГР-а, клапа за ЕГР, клапа за плавно гаснене и още една камара дивотии, но не виждам това как би повлияло на разхода на масло. Относно вакуума в колектора, при дизелите, а и при бензиновите турбо мотори има вакуум помпа за създаване на вакуум, като го събират в резервоар и се ползва за спирачките и управлението на турбото. По съвременните турбо мотори са с електрическо управление на турбините и вакуума се ползва само за спирачките. Ако се разчита на вакуум да задържи затворен клапана за картерната вентилация турбината ще го надуе, не знам, малко е сложно.
За управление налягането на маслото има клапани за регулиране на налягането, основен проблем на прословутия ОМ651 на мерцедес да батисва коляновия вал. Клапана спира пръскалките на буталата на празен ход защото тогава другия клапан байпасира маслената помпа за да не падне налягането в магистралата. Като се прецака системата не спира пръскалките и коляновия вал заминава в небитието. От мерцедес са измислили решение, като произвеждат специален болт с който да се замени въпросния клапан и да се елиминира.
Та по принцип и на тоя голф има клапан за регулиране на налягането на маслената помпа, но има ли връзка това с харча на масло, едва ли. По скоро проблем са износените сегменти. При нормален ключ 0,25 до 0,35 мм, е станал 0,8, ще харчи масло като луда, а пък 0,6 на втори компресорен сегмент ще го набутва през всички дупки към всмукателния колектор, включително и през картерната вентилация



Върни се в “Моят Volkswagen”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта