12л трябва да е - https://www.google.com/amp/s/www.autoda ... 0-hp/m:amp
https://www.auto-data.net/en/audi-q5-ii ... onic-26224
Тва 24л го дават все за американки и големите двигатели.
VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.
Тия сайтове са неточни. Мързи ме да сляза до колата и да снимам книжката ѝ . Сигурен съм , че са 23 литра и на малките мотори. Утре ще поровя.
П.п. примерно, тая е автомат, моята е ръчка и с по-слабия мотор , но останалото като резервоари няма разлика , файла е от ауди , не е от разни сайтове
Tankinhalt in l 75 / SCR-Tank: 23
https://www.audi.de/dam/nemo/customer-a ... tronic.pdf
П.п. примерно, тая е автомат, моята е ръчка и с по-слабия мотор , но останалото като резервоари няма разлика , файла е от ауди , не е от разни сайтове
Tankinhalt in l 75 / SCR-Tank: 23
https://www.audi.de/dam/nemo/customer-a ... tronic.pdf
- group®
- Темерут
- Мнения: 10081
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.
Малко да ъпдейтна темата, че година и половина ме няма никакъв
Ама няма как да е - с 2 мотора не я карам тая кола, освен на семейната почивка в Бг и евентуално някоя НГ в гърция. Днес проверих в онзи сайт за км на колите от техническия и ми се падат по около 5000км за последната проверка
Преди това са по 20+++ к км
Както и да е, просто сменям масло вече на 5к км
Сега преди лятната ваканция в БГ я вкарах при Явор за обслужване уж, но както винаги с изненади.
Почвам по ред:
- счупени биалетки отзад
- тампони задни на предни носачи
- счупена задна пружина
Даже не съм разбрал
- клапа на климатроника (за нея знаех и ме дразнеше много)
И тук идва най-голямата идиотия, за която ще разкажа повечко, че някой да не страда като Явор и мен
Ще започна отдалеч.
Преди година се ударих леко. Само драскотини, но счупих фар. Заваля малко след това. Отсвирих застрахователя и купих нов оригинален, защото не исках алтернатива. Новия фар идва без модули - 3 на брой. Слагат се старите.
Сложих го, нагласих го. Но светна грешка. Нямах време да се занимавам и го отсвирих - завива, свети, всичко ок.
И си мисля, че е някаква адаптация, настройка и си карам.
Сега я вкарвам колата и му викам на Явор да го регулира и оправи. Да, ама не.
Седмици се мъчи човека!
Първо въртя фаровете (аз също го бях правил, но с модулите) - грешката си е все в ляв фар. И изключваме модул. Логично, нали?
Тръгва логиката, какво има по пътя - фар, кабеляк, някакъв дистрибуторен модул за 2та фара и компа на фаровете. Отваря се компа (3 бона иначе нов), сменя се модула (500 лева, ку щеш), прозвънява се цялата система. Всичко ток и жица. Ама грешка има.
Развоя е ден преди да заминаваме на море, защото той се заинати, че ще го оправи:
Модул! Един от 3те. Долния. Големия.
Са всеки ще каже, логично. Ама не. Нали въртяхме всичко и грешката е все в ляво?!
Да, ама модулите се кодират.
Тоя модул с тоя номер е в ляво, си мисли колата. Значи ти в дясно да го сложиш, пак ще ти кажа, че е в ляво.
Не знам как им хрумва да прекодират модулите и да видят чак тогава, че грешката се мести?!
Но евала!
Научих нещо ново, Явор също, а вече и четящите темата.
Надявам се да е в помощ на някой и да си спести тези разправии
Со кратко:
Счупите ли фар, лепете и крийте от вода.
Има ли грешка, трябва да се прекодират модулите за тест със смяна местата.
П.с. не знам, защо изобщо още имам кола?! За тези пари мога да имам още един мотор


Ама няма как да е - с 2 мотора не я карам тая кола, освен на семейната почивка в Бг и евентуално някоя НГ в гърция. Днес проверих в онзи сайт за км на колите от техническия и ми се падат по около 5000км за последната проверка

Преди това са по 20+++ к км
Както и да е, просто сменям масло вече на 5к км

Сега преди лятната ваканция в БГ я вкарах при Явор за обслужване уж, но както винаги с изненади.
Почвам по ред:
- счупени биалетки отзад
- тампони задни на предни носачи
- счупена задна пружина


- клапа на климатроника (за нея знаех и ме дразнеше много)
И тук идва най-голямата идиотия, за която ще разкажа повечко, че някой да не страда като Явор и мен

Ще започна отдалеч.
Преди година се ударих леко. Само драскотини, но счупих фар. Заваля малко след това. Отсвирих застрахователя и купих нов оригинален, защото не исках алтернатива. Новия фар идва без модули - 3 на брой. Слагат се старите.
Сложих го, нагласих го. Но светна грешка. Нямах време да се занимавам и го отсвирих - завива, свети, всичко ок.
И си мисля, че е някаква адаптация, настройка и си карам.
Сега я вкарвам колата и му викам на Явор да го регулира и оправи. Да, ама не.
Седмици се мъчи човека!
Първо въртя фаровете (аз също го бях правил, но с модулите) - грешката си е все в ляв фар. И изключваме модул. Логично, нали?
Тръгва логиката, какво има по пътя - фар, кабеляк, някакъв дистрибуторен модул за 2та фара и компа на фаровете. Отваря се компа (3 бона иначе нов), сменя се модула (500 лева, ку щеш), прозвънява се цялата система. Всичко ток и жица. Ама грешка има.
Развоя е ден преди да заминаваме на море, защото той се заинати, че ще го оправи:
Модул! Един от 3те. Долния. Големия.
Са всеки ще каже, логично. Ама не. Нали въртяхме всичко и грешката е все в ляво?!
Да, ама модулите се кодират.
Тоя модул с тоя номер е в ляво, си мисли колата. Значи ти в дясно да го сложиш, пак ще ти кажа, че е в ляво.
Не знам как им хрумва да прекодират модулите и да видят чак тогава, че грешката се мести?!
Но евала!
Научих нещо ново, Явор също, а вече и четящите темата.
Надявам се да е в помощ на някой и да си спести тези разправии

Со кратко:
Счупите ли фар, лепете и крийте от вода.
Има ли грешка, трябва да се прекодират модулите за тест със смяна местата.
П.с. не знам, защо изобщо още имам кола?! За тези пари мога да имам още един мотор


Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.
Правилно ли съм разбрал, че след ПТП-то водата е повредила единия модул и след смяната му всичко е ток , че малко се оплетох ?
Иначе това с пружините си е класика, чупи се най-долната последна навивка почти през средата (половин окръжност) - това го обяснявам на всички , които искат подложки от мен за да си повдигнат задниците, да си видят първо пружините долу в носача дали не са счупени.
Обикновено като се счупи се чува звук все едно камъче удря по носачите с висока скорост. Извънтява много специфично. На В7 ми се счупи при слизане на задницата от легнал полицай с 2-3 км/ч , на познат на B8 се счупи в покой докато си говорехме с него до колата му. Както си приказвам издрънча и колата леко помръдна. На другия ден ми праща снимка от прясно счупена лъскава пружина :)
Иначе това с пружините си е класика, чупи се най-долната последна навивка почти през средата (половин окръжност) - това го обяснявам на всички , които искат подложки от мен за да си повдигнат задниците, да си видят първо пружините долу в носача дали не са счупени.
Обикновено като се счупи се чува звук все едно камъче удря по носачите с висока скорост. Извънтява много специфично. На В7 ми се счупи при слизане на задницата от легнал полицай с 2-3 км/ч , на познат на B8 се счупи в покой докато си говорехме с него до колата му. Както си приказвам издрънча и колата леко помръдна. На другия ден ми праща снимка от прясно счупена лъскава пружина :)
- group®
- Темерут
- Мнения: 10081
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.
DoH_KuXoT написа:Правилно ли съм разбрал, че след ПТП-то водата е повредила единия модул и след смяната му всичко е ток , че малко се оплетох ?
Правилно си разбрал.
А основната беля за диагностика е, че дори да въртиш модулите (или фаровете, защото е еднаква буксата), грешката остава в същата страна. Причината е в кодирането на тези модули. Без значение от коя страна е, компа го приема, че си е там, където е кодиран. Само ново кодиране ще премести грешката в другата страна.
За проблем с тази грешка на фаровете AFS error има много описани случаи, където не могат да я хванат. Сменят се BSM модули за камара пари, какво ли не и пак я има.
Причината всъщност често е в модулите, но диагностилата им е почти невъзможна без да се кодират при въртене.
Надявам се сега по-добре да съм го обяснил, защото съм сигурен, че ще има хора, които ще попаднат на темата.
- Traytor
- Мнения: 1907
- Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: DSRB
- Местоположение: София
Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.
Е то и предния път се разбра за самия проблем, не се хващаше че вода след ПТП-то го е увредила. И аз попаднах на същите проблеми описани в Рос-тек при хора които ретрофитват IQ LIGHT със цели комплекти втора ръка. От това което разбрах там, и трите модула(на фар) имат кодировки за позиция(ляво/дясно) и отделно кодировка към BCM-a на колата, за да не вземеш случайно да си купиш втора употреба и да го смениш без да посетиш дилър.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10081
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.
Traytor написа:...не се хващаше че вода след ПТП-то го е увредила...
Извинявам се за което

Едит:
Да допълня и с още нещо, което научих.
Радиаторът на климатика често дава фира, когато се набие от камъчета и т.н. Във видимата му част зад бронята се затварят ламелите и реално няма добро охлаждане. Така става, че системата вдига температура и влиза в авариен режим. Няма грешка за този проблем. Просто аварийно спира и изчезва климатика. Случва се в жегите при продължително каране. Решението е нов радиатор за около 300лв. А иначе, ако се случи на път, трябва да се спре и охлади колата. После пак тръгва.
-
- Мнения: 250
- Регистриран на: Вто 09 дек 2008 15:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.
Аз мислех , че ми е спукан. Така в една жега изсъска нещо и спря климатика та ми го сменяваха по каско. Та сигурно е било това.
Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.
Новия голф 8.5 в модификация Life Plus в момента е с буквално отворен радиатор. Долната част на бронята абсолютно нищо не пази и ако се кара магистрално, този радиатор на климатика е на 1-2 камъчета живот. Изключително недомислено е направено.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20264
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.
Вчера сменях маслото на моя и също се оказа с 1 счупена биалетка отзад. Даже знам кога се случи миналата седмица, но си помислих тогава, че камъче е хвръкнало и ударило някъде отдолу колата. Чу се едно пукане, точно като от камъче като минавах през една бобунка от нанесена земя от водата при отклонение от главен път.