Porsche 924 S 2.5 1987 Старец, но с мощно сърце

Разкажете, споделете, похвалете се със своя Volkswagen - тук всеки може да има тема
Потребителски аватар
mg2010
Мнения: 21
Регистриран на: Нед 10 юни 2012 15:09
Автомобил: Porsche 924 S 1987
Двигател: 2.5 150HP 1987
Местоположение: Казанлък

Re: Porsche 924 S 2.5 1987 Старец, но с мощно сърце

Мнениеот mg2010 » Пон 29 юли 2013 0:36


Малко история

Моделът 924 2.0 е показан официално за първи път през ноември 1975 на автомобилната преса на пристанището La Grande Motte в област Camargue, Северна Франция. В периода 1977-1988 година са продадени над 150 000 бройки, което го прави адски успешен модел, освен това спасява Порше от фалит и помага на компанията да набави необходимите приходи за продължаване на изграждането и развитието на 911. През 1983 в САЩ моделът е заменен от 944, а на останалите пазари продължава да бъде предлаган до 1985 година. От 1986 до 1988 моделът е снабден с мотор от 944 и се предлага с името 924S. През 1984 Volkswagen решава да спре производството на цилиндровите блокове, използвани при 924, поставяйки Порше в затруднение. 924 е доста по-евтин от 944 и ако спре производството на базовия модел, Порше остава без достъпен модел на пазара. Решението е 924 да бъде снабден с дефорсирана версия на 2.5-литровия 4-цилиндров мотор с мощност 163 к.с. Окачването е подобрено, но е запазен интериора от 924. Така през 1985 година се появява 924S със 150 к.с. Порше решава да започне отново да предлага 924 на американския пазар с начална цена под $20,000. През 1988 мощността нараства на 160 к.с., благодарение на различни бутала, които увеличават компресията от 9.7:1 на 10.2:1. Това обаче предизвиква употребата на гориво с по-голямо октаново число – от 91 на 95. Интересен факт е, че тези последни версии на 924S са малко по-бързи от базовите 944 поради по-ниското си тегло и по-аеродинамичното купе.




Потребителски аватар
mg2010
Мнения: 21
Регистриран на: Нед 10 юни 2012 15:09
Автомобил: Porsche 924 S 1987
Двигател: 2.5 150HP 1987
Местоположение: Казанлък

Re: Porsche 924 S 1987

Мнениеот mg2010 » Пон 29 юли 2013 8:31


nokiangage написа:Ооооо записвам се за темата засължително :bowdown , много хубава придобивка колега и много безаварийни километри ти пожелавам, има един много хубав епизод на Wheeler Dealerв който възстановиха такъв хубав екземпляр от този модел. Успех и очаквам с нетърпение снимките... :drunk


В предаването Wheeler Dealerв епизода който си гледал за Porsche става въпрос за моделът 924 2.0 а не 924 S 2.5 :)
Същото предаване имат епизод за моделът 944...


Потребителски аватар
Mario951
Мнения: 483
Регистриран на: Нед 30 дек 2012 21:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Porsche 924 S 2.5 1987 Старец, но с мощно сърце

Мнениеот Mario951 » Пон 29 юли 2013 9:08


Чудесен автомобил! Само се чудех скъпо ли е обслужването :question Гледал съм ги, харесвам ги, но обслужването винаги ме е плашило при тези коли.

П.П Не обслужването ами поддържането по-скоро :biggrin


Потребителски аватар
mg2010
Мнения: 21
Регистриран на: Нед 10 юни 2012 15:09
Автомобил: Porsche 924 S 1987
Двигател: 2.5 150HP 1987
Местоположение: Казанлък

Re: Porsche 924 S 2.5 1987 Старец, но с мощно сърце

Мнениеот mg2010 » Пон 29 юли 2013 9:18


Mario951 написа:Чудесен автомобил! Само се чудех скъпо ли е обслужването :question Гледал съм ги, харесвам ги, но обслужването винаги ме е плашило при тези коли.

П.П Не обслужването ами поддържането по-скоро :biggrin



Дам по скъпа е спрямо обикновеното 924 2.0 с двигателя на VW. Аз не смятам че една кола трябва само да ти харесва.
Защото ако не ти е приятно в нея удобно и не ти харесва как се държи на пътя няма смисъл. А другото вече въпрос до финанси.


Потребителски аватар
R.o.s.e.n
Мнения: 288
Регистриран на: Пет 02 мар 2012 14:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Porsche 924 S 2.5 1987 Старец, но с мощно сърце

Мнениеот R.o.s.e.n » Пон 29 юли 2013 10:21


Поздравления за колата и за старанието. Дано в някой момент и аз имам достатъчно време и пари, за да взема да си реставрирам някоя по-бюджетна класика.


Потребителски аватар
Mario951
Мнения: 483
Регистриран на: Нед 30 дек 2012 21:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Porsche 924 S 2.5 1987 Старец, но с мощно сърце

Мнениеот Mario951 » Пон 29 юли 2013 12:46


mg2010 написа:
Mario951 написа:Чудесен автомобил! Само се чудех скъпо ли е обслужването :question Гледал съм ги, харесвам ги, но обслужването винаги ме е плашило при тези коли.

П.П Не обслужването ами поддържането по-скоро :biggrin



Дам по скъпа е спрямо обикновеното 924 2.0 с двигателя на VW. Аз не смятам че една кола трябва само да ти харесва.
Защото ако не ти е приятно в нея удобно и не ти харесва как се държи на пътя няма смисъл. А другото вече въпрос до финанси.

Хе хе еми за жалост съм нямал досег до такъв автомобил само съм ги разминавал. Определено ще следя темата, но иначе аз лично не съм достатъчно импулсивен (нито пък достатъчно паралия :biggrin ) за да си купя Порше било то 924S (защото аз не бих си взел с VW мотора).


Потребителски аватар
mg2010
Мнения: 21
Регистриран на: Нед 10 юни 2012 15:09
Автомобил: Porsche 924 S 1987
Двигател: 2.5 150HP 1987
Местоположение: Казанлък

Re: Porsche 924 S 2.5 1987 Старец, но с мощно сърце

Мнениеот mg2010 » Пон 29 юли 2013 17:45


Mario951 написа:
mg2010 написа:
Mario951 написа:Чудесен автомобил! Само се чудех скъпо ли е обслужването :question Гледал съм ги, харесвам ги, но обслужването винаги ме е плашило при тези коли.

П.П Не обслужването ами поддържането по-скоро :biggrin



Дам по скъпа е спрямо обикновеното 924 2.0 с двигателя на VW. Аз не смятам че една кола трябва само да ти харесва.
Защото ако не ти е приятно в нея удобно и не ти харесва как се държи на пътя няма смисъл. А другото вече въпрос до финанси.

Хе хе еми за жалост съм нямал досег до такъв автомобил само съм ги разминавал. Определено ще следя темата, но иначе аз лично не съм достатъчно импулсивен (нито пък достатъчно паралия :biggrin ) за да си купя Порше било то 924S (защото аз не бих си взел с VW мотора).



924 2.0

Първоначално 924 е бил замислен като спортно купе, флагман в гамата на Volkswagen и носи обозначение “проект 425”. По онова време на Фолксваген им липсва отдел за вътрешнофирмено проучване и дизайнерска дивизия, поради което голяма част от разработката е поверена на Порше. Още през 50-те години двете фирми се споразумяват да разработят нов спортен автомобил с уговорката, че той трябва да бъде задвижван от съществуващ 4-цилиндров двигател на Фолксваген. Порше избира задно задвижване и трансмисия, за да осигури разпределение на теглото в съотношение 48:52 между предната и задната ос, което допринася за отлично сцепление и добър баланс при спиране и завиване.
Оригиналният дизайн използва заимствана от Ауди 4-степенна ръчна скоростна кутия, която да бъде съчетана с 2-литров 4-цилиндров EA831 двигател от Фолксваген, който впоследствие е монтиран също в Ауди 100 и вана Volkswagen LT, а също и на AMC Gremlin, Condord и Spirit. Двигателят използва горивно впръскване Bosch K-Jetronic и произвежда 95 к.с. във версията за Северна Америка. През 1977 мощността е увеличена на 110 к.с., а двигателят е снабден с катализатор. Първоначално е предлагана единствено 4-степенна ръчна трансмисия, а от 1977 нататък е предлаган и 3-степенен автоматик от Ауди. Европейските модели, при които не е необходимо ограничение за вредните емисии, разполагат със 125 к.с. Те се различават също и визуално от американските версии, тъй като нямат издадените брони (стандарт за американския пазар), кръгли рефлектори и странични мигачи в четирите края на автомобила.


Потребителски аватар
iliankocov
Мнения: 1372
Регистриран на: Пон 14 май 2007 17:10
Автомобил: Golf 2 Edition One
Двигател: PF 1990 NZ 1991 KR 1991 BMP 2007
Местоположение: Враца

Re: Porsche 924 S 2.5 1987 Старец, но с мощно сърце

Мнениеот iliankocov » Пон 29 юли 2013 21:30


Най - после и в нашия форум :a040 Много се радвам, че има все повече и повече ентусиасти, които не се влияят от мнението на 95% от населението. Пожелавам ти успешна реставрация и да знаеш, че въпреки че не пиша, ще следя темата с огромен интерес! Поздрави!


Потребителски аватар
stoqn_g60
Мнения: 4380
Регистриран на: Чет 31 май 2007 14:13
Автомобил: Audi 80
Двигател: ADA
Местоположение: у Софията

Re: Porsche 924 S 2.5 1987 Старец, но с мощно сърце

Мнениеот stoqn_g60 » Пон 29 юли 2013 22:37


:bowdow Тия Поршета са ми мания-особено 944!Може ли инфо за 997-Карерка ли е какво е :gruebel ...Между другото,повечето Поршета пасват идеално за ежедневно градско каране!


Потребителски аватар
mg2010
Мнения: 21
Регистриран на: Нед 10 юни 2012 15:09
Автомобил: Porsche 924 S 1987
Двигател: 2.5 150HP 1987
Местоположение: Казанлък

Re: Porsche 924 S 2.5 1987 Старец, но с мощно сърце

Мнениеот mg2010 » Вто 30 юли 2013 8:02


stoqn_g60 написа::bowdow Тия Поршета са ми мания-особено 944!Може ли инфо за 997-Карерка ли е какво е :gruebel ...Между другото,повечето Поршета пасват идеално за ежедневно градско каране!


http://testdrive.bg/model/911-997.html МОДИФИКАЦИИ НА: Porsche 911 (997)2004-2010
Ако ти трябва нещо друго допълнително казвай.


Потребителски аватар
mg2010
Мнения: 21
Регистриран на: Нед 10 юни 2012 15:09
Автомобил: Porsche 924 S 1987
Двигател: 2.5 150HP 1987
Местоположение: Казанлък

Re: Porsche 924 S 2.5 1987 Старец, но с мощно сърце

Мнениеот mg2010 » Вто 30 юли 2013 8:10


Изображение
Изображение


Потребителски аватар
lubo007
Мнения: 1231
Регистриран на: Вто 31 окт 2006 18:56
Автомобил: GOLF 5 TDI
Двигател: BKC
Местоположение: Пловдив

Re: Porsche 924 S 2.5 1987 Старец, но с мощно сърце

Мнениеот lubo007 » Вто 30 юли 2013 8:29


трябва да признаем че и фотографа си е профисионалист!
Браво и от мен. :th_up


Потребителски аватар
mg2010
Мнения: 21
Регистриран на: Нед 10 юни 2012 15:09
Автомобил: Porsche 924 S 1987
Двигател: 2.5 150HP 1987
Местоположение: Казанлък

Re: Porsche 924 S 2.5 1987 Старец, но с мощно сърце

Мнениеот mg2010 » Вто 30 юли 2013 8:41


lubo007 написа:трябва да признаем че и фотографа си е профисионалист!
Браво и от мен. :th_up



Чак професионалист :biggrin :biggrin :biggrin не, уча се но не бих се смятал че съм добър фотограф. Вярно всичко зависи от мнението на другите но лично аз знам че ми трябва много още опит.


Потребителски аватар
Gigabyte
Мнения: 2857
Регистриран на: Нед 29 окт 2006 9:08
Автомобил: neko drugo
Двигател: vaprosche
Местоположение: Оряхово / Велико Търнуу

Re: Porsche 924 S 2.5 1987 Старец, но с мощно сърце

Мнениеот Gigabyte » Вто 30 юли 2013 12:27


Колата от някои фенове на Порше е отричана за такава ,но и тя със стечение на годините придоби добра слава. Много от частите и са близки с тези на ФВ ,което от една страна за тебе е добре! Ще следя темата с интерес :)

ПС: Не си преебавай оригиналната инсталация с някакви кабели еднодневки... после ще се чудиш защо като пуснеш мигача ,ти свири клаксона... :mhihi Стига кабелите да не са преправяни брутално(ако и да са ,възстанови само тях).


Потребителски аватар
mg2010
Мнения: 21
Регистриран на: Нед 10 юни 2012 15:09
Автомобил: Porsche 924 S 1987
Двигател: 2.5 150HP 1987
Местоположение: Казанлък

Re: Porsche 924 S 2.5 1987 Старец, но с мощно сърце

Мнениеот mg2010 » Вто 30 юли 2013 12:54


Gigabyte написа:Колата от някои фенове на Порше е отричана за такава ,но и тя със стечение на годините придоби добра слава. Много от частите и са близки с тези на ФВ ,което от една страна за тебе е добре! Ще следя темата с интерес :)

ПС: Не си преебавай оригиналната инсталация с някакви кабели еднодневки... после ще се чудиш защо като пуснеш мигача ,ти свири клаксона... :mhihi Стига кабелите да не са преправяни брутално(ако и да са ,възстанови само тях).


Да има много от частите са близки VW с обикновена 924-кa. Докато S-тa дръшките на вратите са от VW Golf 2, врътките за стъклата, радиатора на парното, и някои други дреболии. Другите неща са на Porsche и са много скъпи.. Инсталацията ще е подменям тъй като има доста изгорели кабели а това е най голямата слабост на Porsche.



Върни се в “Моят Volkswagen”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта