Малко история
Моделът 924 2.0 е показан официално за първи път през ноември 1975 на автомобилната преса на пристанището La Grande Motte в област Camargue, Северна Франция. В периода 1977-1988 година са продадени над 150 000 бройки, което го прави адски успешен модел, освен това спасява Порше от фалит и помага на компанията да набави необходимите приходи за продължаване на изграждането и развитието на 911. През 1983 в САЩ моделът е заменен от 944, а на останалите пазари продължава да бъде предлаган до 1985 година. От 1986 до 1988 моделът е снабден с мотор от 944 и се предлага с името 924S. През 1984 Volkswagen решава да спре производството на цилиндровите блокове, използвани при 924, поставяйки Порше в затруднение. 924 е доста по-евтин от 944 и ако спре производството на базовия модел, Порше остава без достъпен модел на пазара. Решението е 924 да бъде снабден с дефорсирана версия на 2.5-литровия 4-цилиндров мотор с мощност 163 к.с. Окачването е подобрено, но е запазен интериора от 924. Така през 1985 година се появява 924S със 150 к.с. Порше решава да започне отново да предлага 924 на американския пазар с начална цена под $20,000. През 1988 мощността нараства на 160 к.с., благодарение на различни бутала, които увеличават компресията от 9.7:1 на 10.2:1. Това обаче предизвиква употребата на гориво с по-голямо октаново число – от 91 на 95. Интересен факт е, че тези последни версии на 924S са малко по-бързи от базовите 944 поради по-ниското си тегло и по-аеродинамичното купе.



Porsche 924 S 2.5 1987 Старец, но с мощно сърце
- mg2010
- Мнения: 21
- Регистриран на: Нед 10 юни 2012 15:09
- Автомобил: Porsche 924 S 1987
- Двигател: 2.5 150HP 1987
- Местоположение: Казанлък
Re: Porsche 924 S 1987
nokiangage написа:Ооооо записвам се за темата засължително, много хубава придобивка колега и много безаварийни километри ти пожелавам, има един много хубав епизод на Wheeler Dealerв който възстановиха такъв хубав екземпляр от този модел. Успех и очаквам с нетърпение снимките...
В предаването Wheeler Dealerв епизода който си гледал за Porsche става въпрос за моделът 924 2.0 а не 924 S 2.5 :)
Същото предаване имат епизод за моделът 944...
- Mario951
- Мнения: 483
- Регистриран на: Нед 30 дек 2012 21:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: Porsche 924 S 2.5 1987 Старец, но с мощно сърце
Чудесен автомобил! Само се чудех скъпо ли е обслужването
Гледал съм ги, харесвам ги, но обслужването винаги ме е плашило при тези коли.
П.П Не обслужването ами поддържането по-скоро

П.П Не обслужването ами поддържането по-скоро

- mg2010
- Мнения: 21
- Регистриран на: Нед 10 юни 2012 15:09
- Автомобил: Porsche 924 S 1987
- Двигател: 2.5 150HP 1987
- Местоположение: Казанлък
Re: Porsche 924 S 2.5 1987 Старец, но с мощно сърце
Mario951 написа:Чудесен автомобил! Само се чудех скъпо ли е обслужванетоГледал съм ги, харесвам ги, но обслужването винаги ме е плашило при тези коли.
П.П Не обслужването ами поддържането по-скоро
Дам по скъпа е спрямо обикновеното 924 2.0 с двигателя на VW. Аз не смятам че една кола трябва само да ти харесва.
Защото ако не ти е приятно в нея удобно и не ти харесва как се държи на пътя няма смисъл. А другото вече въпрос до финанси.
- R.o.s.e.n
- Мнения: 288
- Регистриран на: Пет 02 мар 2012 14:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Porsche 924 S 2.5 1987 Старец, но с мощно сърце
Поздравления за колата и за старанието. Дано в някой момент и аз имам достатъчно време и пари, за да взема да си реставрирам някоя по-бюджетна класика.
- Mario951
- Мнения: 483
- Регистриран на: Нед 30 дек 2012 21:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: Porsche 924 S 2.5 1987 Старец, но с мощно сърце
mg2010 написа:Mario951 написа:Чудесен автомобил! Само се чудех скъпо ли е обслужванетоГледал съм ги, харесвам ги, но обслужването винаги ме е плашило при тези коли.
П.П Не обслужването ами поддържането по-скоро
Дам по скъпа е спрямо обикновеното 924 2.0 с двигателя на VW. Аз не смятам че една кола трябва само да ти харесва.
Защото ако не ти е приятно в нея удобно и не ти харесва как се държи на пътя няма смисъл. А другото вече въпрос до финанси.
Хе хе еми за жалост съм нямал досег до такъв автомобил само съм ги разминавал. Определено ще следя темата, но иначе аз лично не съм достатъчно импулсивен (нито пък достатъчно паралия

- mg2010
- Мнения: 21
- Регистриран на: Нед 10 юни 2012 15:09
- Автомобил: Porsche 924 S 1987
- Двигател: 2.5 150HP 1987
- Местоположение: Казанлък
Re: Porsche 924 S 2.5 1987 Старец, но с мощно сърце
Mario951 написа:mg2010 написа:Mario951 написа:Чудесен автомобил! Само се чудех скъпо ли е обслужванетоГледал съм ги, харесвам ги, но обслужването винаги ме е плашило при тези коли.
П.П Не обслужването ами поддържането по-скоро
Дам по скъпа е спрямо обикновеното 924 2.0 с двигателя на VW. Аз не смятам че една кола трябва само да ти харесва.
Защото ако не ти е приятно в нея удобно и не ти харесва как се държи на пътя няма смисъл. А другото вече въпрос до финанси.
Хе хе еми за жалост съм нямал досег до такъв автомобил само съм ги разминавал. Определено ще следя темата, но иначе аз лично не съм достатъчно импулсивен (нито пък достатъчно паралия) за да си купя Порше било то 924S (защото аз не бих си взел с VW мотора).
924 2.0
Първоначално 924 е бил замислен като спортно купе, флагман в гамата на Volkswagen и носи обозначение “проект 425”. По онова време на Фолксваген им липсва отдел за вътрешнофирмено проучване и дизайнерска дивизия, поради което голяма част от разработката е поверена на Порше. Още през 50-те години двете фирми се споразумяват да разработят нов спортен автомобил с уговорката, че той трябва да бъде задвижван от съществуващ 4-цилиндров двигател на Фолксваген. Порше избира задно задвижване и трансмисия, за да осигури разпределение на теглото в съотношение 48:52 между предната и задната ос, което допринася за отлично сцепление и добър баланс при спиране и завиване.
Оригиналният дизайн използва заимствана от Ауди 4-степенна ръчна скоростна кутия, която да бъде съчетана с 2-литров 4-цилиндров EA831 двигател от Фолксваген, който впоследствие е монтиран също в Ауди 100 и вана Volkswagen LT, а също и на AMC Gremlin, Condord и Spirit. Двигателят използва горивно впръскване Bosch K-Jetronic и произвежда 95 к.с. във версията за Северна Америка. През 1977 мощността е увеличена на 110 к.с., а двигателят е снабден с катализатор. Първоначално е предлагана единствено 4-степенна ръчна трансмисия, а от 1977 нататък е предлаган и 3-степенен автоматик от Ауди. Европейските модели, при които не е необходимо ограничение за вредните емисии, разполагат със 125 к.с. Те се различават също и визуално от американските версии, тъй като нямат издадените брони (стандарт за американския пазар), кръгли рефлектори и странични мигачи в четирите края на автомобила.
- iliankocov
- Мнения: 1372
- Регистриран на: Пон 14 май 2007 17:10
- Автомобил: Golf 2 Edition One
- Двигател: PF 1990 NZ 1991 KR 1991 BMP 2007
- Местоположение: Враца
Re: Porsche 924 S 2.5 1987 Старец, но с мощно сърце
Най - после и в нашия форум
Много се радвам, че има все повече и повече ентусиасти, които не се влияят от мнението на 95% от населението. Пожелавам ти успешна реставрация и да знаеш, че въпреки че не пиша, ще следя темата с огромен интерес! Поздрави!

- stoqn_g60
- Мнения: 4380
- Регистриран на: Чет 31 май 2007 14:13
- Автомобил: Audi 80
- Двигател: ADA
- Местоположение: у Софията
Re: Porsche 924 S 2.5 1987 Старец, но с мощно сърце
:bowdow Тия Поршета са ми мания-особено 944!Може ли инфо за 997-Карерка ли е какво е
...Между другото,повечето Поршета пасват идеално за ежедневно градско каране!

- mg2010
- Мнения: 21
- Регистриран на: Нед 10 юни 2012 15:09
- Автомобил: Porsche 924 S 1987
- Двигател: 2.5 150HP 1987
- Местоположение: Казанлък
Re: Porsche 924 S 2.5 1987 Старец, но с мощно сърце
stoqn_g60 написа::bowdow Тия Поршета са ми мания-особено 944!Може ли инфо за 997-Карерка ли е какво е...Между другото,повечето Поршета пасват идеално за ежедневно градско каране!
http://testdrive.bg/model/911-997.html МОДИФИКАЦИИ НА: Porsche 911 (997)2004-2010
Ако ти трябва нещо друго допълнително казвай.
- lubo007
- Мнения: 1231
- Регистриран на: Вто 31 окт 2006 18:56
- Автомобил: GOLF 5 TDI
- Двигател: BKC
- Местоположение: Пловдив
Re: Porsche 924 S 2.5 1987 Старец, но с мощно сърце
трябва да признаем че и фотографа си е профисионалист!
Браво и от мен.
Браво и от мен.

- mg2010
- Мнения: 21
- Регистриран на: Нед 10 юни 2012 15:09
- Автомобил: Porsche 924 S 1987
- Двигател: 2.5 150HP 1987
- Местоположение: Казанлък
Re: Porsche 924 S 2.5 1987 Старец, но с мощно сърце
lubo007 написа:трябва да признаем че и фотографа си е профисионалист!
Браво и от мен.
Чак професионалист



- Gigabyte
- Мнения: 2857
- Регистриран на: Нед 29 окт 2006 9:08
- Автомобил: neko drugo
- Двигател: vaprosche
- Местоположение: Оряхово / Велико Търнуу
Re: Porsche 924 S 2.5 1987 Старец, но с мощно сърце
Колата от някои фенове на Порше е отричана за такава ,но и тя със стечение на годините придоби добра слава. Много от частите и са близки с тези на ФВ ,което от една страна за тебе е добре! Ще следя темата с интерес :)
ПС: Не си преебавай оригиналната инсталация с някакви кабели еднодневки... после ще се чудиш защо като пуснеш мигача ,ти свири клаксона...
Стига кабелите да не са преправяни брутално(ако и да са ,възстанови само тях).
ПС: Не си преебавай оригиналната инсталация с някакви кабели еднодневки... после ще се чудиш защо като пуснеш мигача ,ти свири клаксона...

- mg2010
- Мнения: 21
- Регистриран на: Нед 10 юни 2012 15:09
- Автомобил: Porsche 924 S 1987
- Двигател: 2.5 150HP 1987
- Местоположение: Казанлък
Re: Porsche 924 S 2.5 1987 Старец, но с мощно сърце
Gigabyte написа:Колата от някои фенове на Порше е отричана за такава ,но и тя със стечение на годините придоби добра слава. Много от частите и са близки с тези на ФВ ,което от една страна за тебе е добре! Ще следя темата с интерес :)
ПС: Не си преебавай оригиналната инсталация с някакви кабели еднодневки... после ще се чудиш защо като пуснеш мигача ,ти свири клаксона...Стига кабелите да не са преправяни брутално(ако и да са ,възстанови само тях).
Да има много от частите са близки VW с обикновена 924-кa. Докато S-тa дръшките на вратите са от VW Golf 2, врътките за стъклата, радиатора на парното, и някои други дреболии. Другите неща са на Porsche и са много скъпи.. Инсталацията ще е подменям тъй като има доста изгорели кабели а това е най голямата слабост на Porsche.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта