Здравейте, ще ползвам темата на group® за да дам повече инфо по проблема с adblue/SCR системaта. Когато ми остане повече време ще направя една тема, в която да споделя 4 годишния ми опит с тази кола, както и директно сравнение с B7, който имах преди, а и известно време карах паралелно с Alltrack-a.
Първо искам да изразя огромни благодарности към group® !!! Галине, страхотен си !!!
По темата започвам с това, че винаги съм доливал адблу закупено само от Порше София Изток/Юг и количество според показанията на компютъра. Обикновено по 10 литра.
Преди около 10-15 000 км. при движение по магистралта светна Error: Adblue (Def) No engine start in 1000km. Четох я с VCDS и Car Scanner и нямаше записани грешки.
В сервиз на мой приятел пуснкахме пълни тестове на системата и всичко минаваше ок, без да даде грешка, сваляхме дюзата за тест на налягане и количество. Има тест, който се пуска на свалена дюза и се мери количесто адблу, което разпръсква за 3 минути в подходящ съд. Трябва да е около 180мл. ( някъде четох от 150 до 180мл.). При мен беше 175-180мл. След като колата успешо си направи и дългия тест на адблу системата ресетнахме тези три неща в Engine control модула (Basic Settings):
1. Reseting teach-in values of reduction agent
2. Reseting reduction agent fill level detecting sensor
3. Reset SCR lock
След, което трябва да се покара известно време и да се изпълнят условията, които Кайзен е посочил. Аз тогава не знаех точната процедура, а само, че се прави пробно шофиране около 30км. за да се адаптира системта. И след около 28-9км. разходки по околовръстното съобщението за грешка изчезна. Известно време след това всичко беше наред (мисля имах и едно наливане от 10литра адблу).
Няколко месеца по-късно, обаче, отново се случи при движение на ниски обороти и кротко каране да изкочи същото съобщение Error: Adblue (DEF) No engine start in 1000km. Като един истиснки VAG фен си ходя с диагностиката на море, та я прочетох с VCDS и Car Scanner и пак нямаше записани грешки. Направих ресетите в 3те точки по-горе и тръгнах от Каваци към София този път след може би над 200км. системата се ресетна (все още не знаех за условията, които трябва да се изпълнят при пробното каране).
Закарах я в Порше за да обслужа DSG-то и да ги питам дали няма да измислят нов софтуер за тази боза. Имаше някаква акция за софтуер на Engine control modul-а, но казаха, че не бил свързан с адблуто а само нещо с комуниакцията по CAN при диагностика (или нещо подобно, не разбрах много и им казах да не го слагат). Акцията е 23DH, която в последствие се оказа, че все пак е свързана точно с SCR системата, но уж нямала отношение към конретния проблем.
Колата изкара още няколко хиляди и пак се осветка.
Този път в сервиза свалиха всички кори под колата за оглед на тръбопроводите, резервоара за адблу, отоплението му, дюзата отново тестваха и пак си изпръска 175-180мл. за 3 минути. Грешки нямаше. Adblue имаше. Процента на урея беше по спецификация. Пуснаха пълна сервизна програма за тестване на всички видове сензори, смеси, дюзи, температурни кръгове, дпф- и всички модули по колата - продължава поне 20ина минути, колата работи и сама се форсира, дефорсира, сменя обороти, пуска перки, гаси перки, води някакъв собствен живот, а накрая каза, че всичко е ок и е щастлива със себе си (вероятно и с мен), само дето лампата не угасна. Правих няколко пробни шофирания, вече бях прочел и за изискванията, за които Кайзен написа, но проблемът си остана. Казаха ми, че не остава друго освен да я изключат софтуерно таз уж неработеща система.
Всъщност тя си работеше прекрасно, адблуто си намаляваше, пробно доливах 2 пъти, отчиташе си долятото количество, регенреациите са си както обичайно. От никъде никакво жокерче не изкочи. Накрая от проби ми останаха 30 км. до No engine start-a.
Записах час в Порше Изток (чаках около 20-25 дни, нещо натоварването им е страшно напоследък). Колата седя при тях 3 дни: Грешки нямаше, качиха последната ревизия на софтуера (ecu soft version: 2013), проверяваха дюза, подгреви, количество на пръскане, налягане, качество и концентрация на уреята, бяха слагали пробно нови датчици за диференциално налягане (имали случай от тях да прави мизерии), тестове и живи данни над 180км. са правили - казват всичко по колата е 6+, системата си работи, но нямат представа защо не се ресетва. Тук ми споделиха, че имало 3 различни начина за ресет (заедно с този с пробното шофиране), но с никой не ставало. Съмняваха се в NOx сензора (при тези мотори е един), но нямаха наличен за проба и трябваше да ми поръчат от Германия. Питах ги дали дава някакви индикации,че може да е от него, но ми казаха, че си показва перфектни стойности и всичко изглежда ок, но няма какво друго да се предприеме освен - първа проба нов NOx, втора проба нов резервоар с цялта му карантия. Прибрах си я от Порше, защото много се съмнявах, че NOx-ът ще е причината без да дава грешка и някак не се мотивирах да правя толкова скъпи опити по система проба/грешка. По чужди форуми изчетох много чести проблеми с NOx, но винаги е излизал от стойности и забива грешка за NOx сензор (не помня номерата). В Порше бяха успяли да ресетнат оставащите 20-30км. и си я взех с оставащи около 800, та имах време за още малко тестове. Споделих с group® за проблема и той веднага ми предложи да свалим неговия NOx за проба. Аз първо отказах, защото се притеснявах да не направим два проблема от един и да осветкаме и неговата кола, но той беше настоятелен :) :) :) , аз пък любопитен каво ще стане, та в крайна сметка сложихме неговия сензор на моята кола. Отново всички тестове и ресети пуснах през VCDS и вече знаейки за условията за пробно шофиране се опитах многократно да ги спазя (2 пробни шофирания по 50ина км.) с надежда, че ще се ресетне, но уви нямаше резултат. Благодарение на group® спестих 4 цифрена сума за проба/грешка с нов NOx. Той донесе и OBD11 и я четохме преди да сменим NOx, тогава беше дала грешка P204F00 около 14км. преди да я прочетем. Преди това и след това при всички опити и тестове грешки нямаше. Единствено, винаги при Reseting teach-in values of reduction agent и Reseting reduction agent fill level detecting sensor, след това дава грешка, че не си познава нивото на запълване с адблу. Но това се оправя с пробното шофиране.
Доста време вложих, защото имах голямо желание да я преборя, ама пуста SCR система ми взе тока и май ще трябва да се разделяме с нея. Тук идва и чуденката къде и кой да свърши тази работа. За сега имам препоръки за Pepino raicing team. Като цяло казват, че нямало икаква драма да се изключи и то само софтуерно, като това по никакъв начин не оказва влияние на работата на DPF.
Общо взето с всичките проби, тестове и мнооого четене по чужди форуми може да се заключат няколко проблема при SCR:
1. Много често срещан проблем теч на Урея от тръбичката към дюзата. Или по-рядко тръбите под колата (вървят в канал на шасито и са малко тегави за физическа проверка.
2. Запушване на дюзата. Тя разпръсква с две струи и лесно се проверява.
3. Явно е и чест проблемът с NOx сензор - там обикновено дава 2 грешки - едната е свързана с качестото на обработените газове, другата е нещо за NOx-a под лимит.
4. Подгрев - не съм засичал много теми - твърди се че си дава грешка веднага
5. Сензорите за ниво - обикновено се ошашкват от прекалено голямо количесто на долят агент.
6. Помпа - не си прави нужното налягане - това може да се види и на живи данни и би трябвало да даде и грешка.
7. Не на последно място доста чести са софтуерните проблеми, които с ревизия на софта се оправят. Бях сигурен, че и при мен е това, но......
Няколко са свързаните грешки, които обикновено излзиат и може да са валидни по няколко от горните точки, та е малко занимавка диагностицирането, но поне като има грешка си е някаква насока.
group® съжалявам, че пиша в твоята тема, но общо взето тя е една от най-пълните за сега с информация около проблемите по тези коли и е ок може би и това да го има... :)
Поздрави!