
Сериозното развитие по колата е от към ако може да се нарече силов тунинг, а пък вече колко е силов ще стане ясно скоро като иде на валяците. Първоначално реших и без това колата е спънат кон от към инжекцион и компютър, а имаше и изгорял подгрев на ламбда сондата на колектора (оная "евтината" 5 кабелна 6 пинова широколентова) та хванах та си реших проблема генерално като сложих на колата газов инжекцион с дюзи и рейка за 110kw и редуктор до 180 коня първоначално замисъла беше да има запас просто да си я карам скопена, а ако някога сменям мотор да мога да си остана с готов инжекцион....да ама не....понеже газаджиите бяха мои хора и ми сложиха най-високия клас програмируем компютър на газовата и ми казаха, че може да се мапва по обороти фино и системата си е с външен мап и си прави отделна карта на както я настроиш да върви, та от тука май тръгна всичко


След генерацията и премахването на втория катализатор съответно колата спря да бъде много спряла, а стана просто доста спряла и казвам доста,защото имаше такъв зверски лаг в педала на газта и реакцията, че горе долу като дадеш газ можеш да идеш до 7-мия етаж да се изпикаеш и пак да слезеш и евентуално след като си изпиеш следобедното кафе тръгваше да ускорява и то не както трябва. Рових се по разните му теми в крайна сметка ще спестя обясненията, но се оказа комбинация от мап сензор и дросел, разбира се грешки никакви не излизаха, но колата вървеше като триколка.По коледа имах ходения до Германия и реших да си направя малко подаръци та реших генерално, че колата ще се засилва атмосферно. Купих си чисто нов дросел и мап сензор като твърдо се реших,че ще действам по изпитани проекти и ще гоня Stage 1 което е около 100-110 коня и затова си взех като за начало дросел от 101 коня AUB, мап от най-високия клас,който имаха и разни други дреболии от порядъка на свещи кабели, бобина и прочие кажи речи смених половината мотор



Междувременно успях да счупя скоростна кутия,та се хванах и си взех от поло комби с код AUA кутията като си прехвърлих някои валове от моята старата някои останха от на комбито трети смених с други, в крайна сметка 1,2,3 скорост са къси 4-та е с дължината на 5-та скорост на поло 1.4 60 коня, а 5-та я пуснах магистрална на 120 във 2950-3000 оборота


След като монтирах кутията и новите части и минахме базова центровка вече успешно на по-високо налягане на газ и колата почна да търкаля вече доста по-бързо от преди започнах да издирвам колектори. Първо се хванах с изпускателния, за да мога да разкарам тая глупост, която са я монтирали от завода,за да може да покрива евро 3 нормите успешно и убива колата изцяло ето го как изглежда слага се единствено на AUA моторите.

Въпроса беше какъв изпускателен колектор да сложа,защото никъде по форумите не обсъждаха въпроса какъв изпускателен колектор да се сложи на този мотор пишеха за инжекциони всмукатели и прочие, а е една наистина интересна тема, защото на AUA всмукателя е много специфичен и стандартния 4-2-1 колектор не върши добра работа, защото разпокъсва ужасно много кривата на мотора, но това никъде не го пишеше и трябваше да се разбира по оня по-трудния начин първо със сметки на лист хартия, които в последствие се оказаха точно така както го смятах като взех за пробата от 6N AFH 4-2-1 спортен колектор за пробата. От този момент общо взето бях позиция на кръгла 0 и около 3 дни денонощно рових информации по всичко де що е сайт и сравнявах от модели разни и разнообразни докато накрая не установих нещо доста интересно, което ще бъде от полза на много колеги. Най-добрия вариант за изпускателен колектор при AUA мотора е този от 6N2 GTI, сега ще си кажете от къде пък да го изнамерим такова животно...освен на гти същия колектор се слага и на Lupo 1.4 101 коня с код на мотора AFK,сега и тука ще ми кажете да ама и такова лупо трудно...еми като ви е толкова трудно ей ви най-лесния вариант същия колектор се монтира и на забележете GOLF 4 1.4 16V с код на мотора AHW, абсолютно същият с едно единствено изменение, че има ЕГР клапан на 4-тия рънър,който клапан се маха и дупката се прекапва с електрожен и от там нататък си имате напрактика GTI колектор за около едни 50лв (има и афтърмаркет за конкретно AUA двигателите 1.4 и са 170 паунда с 40 паунда доставка и като параметри са сходни с гти колектора хората по форумите не ги препоръчват защото не давали почти никаква разлика като ги слагали на 1.6 125 коня гти-ките)


Тук трябва да направя една вметка, че колектора си е абсолютен bolt on, гарнитурата на сакса си е същата захвата долу е същия, горе захвата за главата и на AUA и на AHW е абсолютно еднакъв така че си ползвате заводската гарнитура всичко става 1:1 единствено после щита пред колектора иска да се изпили горния ръб леко на шмиргел с около 2,3мм или да се разпробият дупките за болтчетата, за да пасне на захвата на самия колектор, но става, а иначе другата опция е да се оплете с термолента аз сега съм със щита и в последващ етап като се постопли ще се плете.След колектора смених и мека връзка,защото оригиналната я пръснах като майска роза след смяна на колектора явно се беше запушила или разплела отвътре не знам точно.Като ефект до момента колата просто се промени коренно след изпускателния колектор колата има сила от 2200 оборота почва да тегли като на около 2900-3000 се усеща като нафта която излиза от турбо дупка и до 5300 върви като за две полота от тия каквато беше в началото.
Сега следващата стъпка е поръчал съм всмукателен колектор от 6N2 GTI, който го чакам да дойде от Англия като ще се монтира с моя дросел и след него колата ще мине на цялостна настройка и след това ще я кача на валяци да видя какво точно куцо пиле се е излюпило след интервенциите
